Auteur Topic: Wie is NIET De Mol?  (gelezen 7911 keer)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Wie is NIET De Mol?
« Gepost op: 27-01-2003, 06:08:55 »
Het ware misschien een goed idee om bepaalde kandidaten uit te sluiten zodat we ons verder kunnen focussen op de echte mol.








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2003, 06:18:45 »
Kandidaten die volgens mij wegvallen:

Nicole en Christophe
Ik vermoed dat dit redelijk duidelijk kan zijn

Corry
Een beetje teveel emotioneel en soms sympatiek onhandig

Stijn
Is veel te enthousiast en zet in iedere proef voor 100% in

Bruno
Ondanks dat ik hem verdraaid goed in de gaten zal houden heeft hij op zijn eigen onnavolgbare wijze iedere proef doen slagen

Sandra & Walter
Deed de superkandidaatproef slagen, terwijl het niet gemakkelijk was en er veel geld te verliezen was.

Shadia
Sliep 25 min. en wou met de paintballproef de vrijstelling niet afkopen. Is veel te enthousiast om de proeven te doen slagen.







« Laatst bewerkt op: 27-01-2003, 06:22:44 door Perlut »

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2003, 09:18:54 »
Dit vind ik nog wel heel erg grote-stappen-snel-thuis.
Vooralsnog laat ik niemand buiten beschouwing.








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2003, 09:45:25 »
De enige waarvan ik denk ( nu ) dat hij absoluut niet de mol is is Walter ..







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Imperio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #4 Gepost op: 27-01-2003, 14:38:20 »
Na 2 afleveringen zijn mijn niet mollen:
Stijn, Shadia, en Walter.
- De eerste twee owv hun enthousiasme voor het slagen van de proeven.
- Walter owv van zijn (oprechte?) ontgoocheling bij het afkopen van de vrijstelling.
   








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2003, 14:49:38 »
mensen op basis van enthousiasme edm schrappen is niet goed imho...ga dan liever op zoek naar écht ONmols gedrag, dat zijn acties die rechtstreeks geld in de kassa brengen. en zelfs de mol zal zich daar misschien vroeg of laat wel eens schuldig aan maken, maar niet al te vaak. mensen die dit forum de voorbije series gevolgd hebben weten wat ik bedoel ;)







« Laatst bewerkt op: 27-01-2003, 14:50:20 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2003, 11:44:02 »
 ???ik denk als we  dit onderwerp als bewijsstuk  gebruiken om een persoon als mol uit te sluiten we uiteindelijk voor een grote verrassing komen te staan. Ik heb hiervoor alleen de namen marc en inge nog niet gehoord , betekent dat we nu alleen op deze 2 moeten concentreren? No way!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2003, 11:58:21 »
Kandidaten uitsluiten is idd heel gevaarlijk. Als je vraagt wie ik op dit moment het minst verdenk, is dat Walter. Maar dat kan ook in één aflevering weer veranderen. ;)








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2003, 11:59:08 »
Denk eens aan het volgende , iedereen geeft wat info af over  zichzelf waaronder de geboorte datum, die blijkt cruciaal te zijn bij de bom. stel ik verplaats mijn geboortedatum 3 dagen en ik doe verder niet aan de proef mee met de bOm, wat gebeurt er de Bom gaat af en ik heb er niks mee te maken, LOL

Zelfs een Mol brengt wel eens geld in het laatje, al vind ik dat enkel als noodscenario kunnen. Kijk naar Nico die een rekenfout van de deelnemers verbetert om zo de kans te vergroten dat de proef slaagt.

Tactieken voor een Mol. onverdacht blijven en de verdenking afleiden naar anderen en saboteren als het kan.

Ik sluit op dit moment maar 1 persoon enigszins uit, en dat is Marc. Tijdens de hindernisbaan, ziet hij iemand die de muur niet opkomt, zelf rent ie erover en gaat schieten. Als Mol zou ik dan denken, ja die corry haalt het toch niet, dus gaat het mislukken, jIppie.

Maar dat is buiten Marc gerekend, hij haalt corry naar boven en daardoor is de kans op mislukken niet meer in zijn hand. (dat ze daardoor langere periode schieten en de slapers wakker KUNNEn houden is wel zo, maar dat ze echt wakker BLIJVEN is niet een gegeven)







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2003, 13:21:39 »
je zei het zelf al : je moet als mol onverdacht blijven en dat doe je niet doordat iemand in je groep zit niet te helpen. Marc uitsluiten om die reden is gevaarlijk, zeker omdat juist de slaapopdracht cruciaal voor het slagen van de opdracht was en dat wist de mol van te voren







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2003, 13:32:24 »
Ik zeg toch dat ik hem enigszins uitsluit. Als de slaapproef cruciaal was, dan moet de Mol daar in jouw ogen aanwezig zijn ???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2003, 13:36:29 »
hoeft niet direct , met het schieten kun je de slaapproef in ieder geval een stuk moeilijker maken , alles in de hand heb je als mol ook nooit!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2003, 14:38:22 »
calimero je zegt zelf dat de mol wist dat de slaapporef cruciaal was en dat is logisch want de Mol verdeelt de punten zelf.

Als die proef dan cruciaal is, waarom dan daar niet zelf heengaan en er iets doen wat niemand verwacht. Mollen.

De tekenproef is hier door de indeling van de punten van 0 belang en met die proef verstoor je ook niks, dus heeft de Mol daar niks te zoeken, dus een niet Mols punt voor bruno en Inge







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2003, 14:57:15 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Marc ook vrijwel uitsluit als mol.
Ten eerste om de reden die mollemans hierboven beschrijft. De slaapproef mag wel cruciaal heten, maar wat als de slaapproef was gelukt, en de hindernis proef niet? Hadden ze dan voldoende punten gehad? (sorry, ik heb de punten niet ff bij de hand).
In afl. 2 is hij weer zeer behulpzaam in het naar boven heisen van Inge, Nicole en wie er dan ook bang is. Bij de laserstraal aangekomen weet hij in enkele stappen uit te leggen hoe de spiegels precies moeten staan, enz.
Hij schiet daar bij ook nog een motor-jager neer.
En sluit zich zo op 't zicht aan bij ' de meerderheid'  als het om afkopen van de vrijstelling gaat....

Zijn er eigenlijk redenen om Marc te verdenken?







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #14 Gepost op: 2-02-2003, 15:07:35 »
4 pt voor tekenen en 21 voor slapen, dus antwoord is nee was niet gelukt, tweety.

de 2 punten van het raadsel zoregen ervoor dat alle andere proeven moeten lukken.

Ik zeg dat de groep hier fouten heeft gemaakt
Ze kunnen op hun blote voeten nagaan dat het tekenen slaagt, waarom ruilen ze dan Inge niet met Corry, 11 punten in de knip.

Verder is het niet gezegd dat de niks doener geen punten kan scoren, maar stel dat dat zo is.
verdeling dan 2 voor raadsel, 11 voor tekenen, 12 voor hindernis  en 15 voor slapen en 6 voor niks doen.
resultaat raadsel mislukt, tekenen geslaagd, hindernis geslaagd en slapen mislukt, niks doen slaagt altijd.
11 en 6 en 12 is meer dan genoeg denk ik.

De mol en WV spelen hier heel mooi spel.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #15 Gepost op: 2-02-2003, 15:14:43 »
Ik denk het wel.

Stel je bent Marc en mol. Je raakt over de hindernis, net zoals Sandra maar Corry raakt er niet over. Wat kan je anders doen dan helpen? Volgens mij zou het maar zeer verdacht zijn om daar te staan en te roepen van: hup hup derover ipv te helpen. Zelfs mét hulp duurt het lang eer Corry erover is en tegen dat ze erover is, zijn ze al doorgegaan en hebben ze de anderen, die slapen al een goe kwartier uit hun slaap geholpen door te schieten. Beide slagen in de schietproef en kunnen nu Corry met man en macht over de hindernis slepen. Ga maar schieten Corry, weer tijd die gebruikt wordt om de anderen wakker te houden.

Bij het omhoog helpen van anderen:
Hij helpt wel heel goed enzo met de anderen, maar hij is ook degene die achterblijft om er omhoog te helpen terwijl de rest op zoek gaat naar hoe alles moet gaan. Laat de anderen dus maar wat sukkelen, de mol komt wel achter. De anderen hadden ondertss ook wel al door dat je met spiegels die straal moest richten, maar naar mijn weten helpt hij niet meer echt met het richten van de spiegels maar gaat hij op de band lopen, dus dan moeten de andere het maar gaan uitzoeken.

Ivm het schieten: het maakt niet uit of je nu mensen neerknalt of niet, je weet dat het geld vervalt als de vrijstelling afgekocht wordt, dus dan zit je ook beter bij degene die de proef niet 'overleven'en kan je je ondertss rustig amuseren met het paintball-geweer :)

der zit mij maar 1 ding dwars: zou woestijnvis hun mol in the picture zetten door hem als superkandidaat te presenteren?  :-\







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #16 Gepost op: 2-02-2003, 15:22:43 »
Volgens mij is de actie van Marc om Corry omhoog te helpen toch echt heel erg onmols.
- Niemand had vreemd opgekeken als Corry nooit over die muur was gekomen, en dan was zeker geweest dat de proef was mislukt.
Nu hing het van de slapers af, en het scheelde maar weinig of ze hadden het nog gehaald ook.
Natuurlijk moest hij helpen, maar je hebt helpen en helpen he! Denk maar aan George die "de gele trui verdiende"  omdat hij zo ver omhoog had gefietst (NOT!).

Nee, Marc is voor mij echt geen mol.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2003, 17:06:56 »
ik bedoelde te zeggen de slaapopdracht was wel cruciaal voor het slagen van de opdracht maar het was niet de test waar de mol zich moest bevinden. De mol kan de anderen namelijk moeilijk wakker houden door bijvoorbeeld hard te zingen dat zou wel erg opvallen ;D. Nu dan maar beter zo lang mogelijk en zo gespreid mogelijk schieten op kleiduiven, door eerst zelf te schieten en vervolgens veel later corry nog een kans te geven om te schieten. Als ik er zo over nadenk vind marc meer en meer molverdachte no 1







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #18 Gepost op: 2-02-2003, 17:17:22 »
Walter laat de geblesserde Corry zomaar achter. Als ie de Mol was, had ie dat niet gedaan. Want dan had ie een excuus om niet naar de helicopter te gaan. Zoiets van: "Ik kan haar toch niet krimpend van de pijn achter laten!!"








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Wie is NIET De Mol?
« Reactie #19 Gepost op: 2-02-2003, 17:20:15 »
eh en wat dan als de Slapers gewoon slapen , pech gehad,

Neee las er bij die slapers nu eens iets is gebeurd, zeg draden verwisseld of eruit gehaald zodat ze niet zouden meten.

Ik zeg niet dat het zo is, maar de tekenproef en de raadselproef zijn in deze opdracht zeker van ondergeschikt belang. De Mol heeft de punten grandioos verdeeld. Hier is zeker de Mol aan het werk geweest aan ons de vraag waar precies, bij stijn die door zijn 2 punten de andere opdrachten laat lukken.

Bij een van de schieters, die verspreid proberen te schieten en dat doet niet alleen Marc maar ook Corry. Treuzelen kan ook dat resultaat hebben he.

Of toch bij Shadia, die eerst op de niks doen plek gaat staan en hoopt geruild te worden met degene die zij 0 punten gaf. en vervolgens verdacht lang slaapt en oortjes inheeft.

Of is het toch Sandra die misschien heel anders had gereageerd als ze andere klimmers had gehad.

Of is er een verrassing dat het toch een vd tekenaars is.

Voorlopig sluit ik bijna niemand uit.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld