Auteur Topic: Mogelijke hints  (gelezen 54597 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mogelijke hints
« Gepost op: 3-02-2003, 14:35:18 »
Ik wist niet waar ik dit moest posten omdat het met alle afleveringen te maken heeft en ik geen topic met uitsluitend hints vond.
In Australië hebben ze de hint gebruikt dat de naam van De Mol nooit is ingetypt tijdens de executie. In de voorlaatste aflevering zei De Mol in een interview van "Het is altijd spannend en je bent heel opgelucht als er dan een groen scherm voor je verschijnt." Maar dat kon dus niet omdat de naam van De Mol nooit ingevuld was!
Hier zijn in vorige Belgische en NL reeksen ook al speculaties over geweest. Misschien denkt iedereen nu dus: Dat gebruiken ze dus toch. En daarom gebruiken ze het nu dus wel.

Daarom heb ik even gekeken naar de vorige afleveringen. Dit is de volgorde van de executies:
Aflevering 1
Nicole, Walter, Corry, Inge, Christophe
Aflevering 2
Marc, Inge, Bruno, Walter, Nicole
Aflevering 3
Shadia, Corry, Bruno

Sandra en Stijn's naam zijn dus nog nooit ingetypt geweest.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2003, 14:47:31 »
maar dat zijn er maar 2, 3 namen was verdachter geweest IMO. Maar afijn, ze worden wel ingetypt tijdens de volgende afleveringen.. daar gaat je theorie..







No Milk today???

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2003, 15:03:38 »
bij de introductiefilmpjes aan het begin van iedere aflevering staat bij stijn, walter en inge hun naam rechts, bij de rest staat ie links. dit zou misschien kunnen betekenen dat ze met z'n drieen in de finale staan? ik weet niet hoe dat vorige week zat met nicole want die aflevering heb ik niet goed opgenomen.

ik denk niet dat deze theorie klopt maar k dacht k post em toch maar ff.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2003, 15:27:39 »
er zijn nog 2 dingen die mogelijke hints kunnen zijn.

-in de cel bij walter (en waarschijnlijk ook bij de andere twee) staan 3 glazen, terwijl er toch maar 1 iemand in de cel zit. of, dat bedenk ik me nu en dan is het geen hint meer, zitten ze alledrie in dezelfde cel, achter elkaar?
-op een gegeven moment zie je walter, stijn en shadia die proberen het raadsel op te lossen. ineens komen er dan allemaal letters en cijfers door het beeld, misschien dat hier een hint in verwerkt zit? ik heb er zelf nog niets uit kunnen halen, maar ik vond het op zich een beetje een overbodige toevoeging, ik kan me niet voorstellen dat de redactie dat zomaar gedaan heeft eigenlijk.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2003, 15:29:56 »
er zijn nog 2 dingen die mogelijke hints kunnen zijn.

-in de cel bij walter (en waarschijnlijk ook bij de andere twee) staan 3 glazen, terwijl er toch maar 1 iemand in de cel zit. of, dat bedenk ik me nu en dan is het geen hint meer, zitten ze alledrie in dezelfde cel, achter elkaar?
-

Ze zaten toch allemaal in een aparte cel? *herinnert het zich niet zo goed..* Maar in feite is dat wel raar ja..of misschien is Walter wel heel erg schoon op zichzelf en wist de crew dat ;)  ::)







No Milk today???

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2003, 15:42:33 »
het lijkt me logisch dat ze alledrie in een andere cel zitten, maar dat kan natuurlijk ook gewoon gemanipuleerd zijn door de beelden van alle drie door elkaar te monteren. de drie glazen waren trouwens allemaal nog onbedronken (als dat bestaat) volgens mij.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Mogelijke hints
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2003, 15:45:05 »
Ik zag walter toch wel met een glas wijn in zijn handen zitten hoor  :-\







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2003, 15:53:17 »
jawel, maar in het begin zijn ze alledrie onbedronken, als walter zijn eten en drinken aan het inspecteren is zeg maar. als ze alle drie in dezelfde cel zaten, was of walter als eerste, of heeft een van de andere twee, of zowel stijn als shadia, geen wijn gedronken. nou ja, volgens mij leidt dit nergens heen, ik denk dat ze alledrie ergens anders zaten. rest ons de vraag waarom er in hemelsnaam 3 glazen stonden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2003, 16:59:55 »
maar dat zijn er maar 2, 3 namen was verdachter geweest IMO. Maar afijn, ze worden wel ingetypt tijdens de volgende afleveringen.. daar gaat je theorie..
Waarom zouden 3 namen verdachter geweest zijn?
Je weet (denk ik) nog niet of ze in volgende afleveringen ingetypt zullen worden.

Ik zeg ook niet dat dit dé theorie is en dat ik nu weet wie De Mol is trouwens. Het is een mogelijke hint. Vandaar misschien ook de titel van deze topic? Hmm...








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2003, 18:44:57 »
-op een gegeven moment zie je walter, stijn en shadia die proberen het raadsel op te lossen. ineens komen er dan allemaal letters en cijfers door het beeld, misschien dat hier een hint in verwerkt zit? ik heb er zelf nog niets uit kunnen halen, maar ik vond het op zich een beetje een overbodige toevoeging, ik kan me niet voorstellen dat de redactie dat zomaar gedaan heeft eigenlijk.

Dat waren gewoon de letters die in 't raadsel voorkwamen. Men liet ons dus als 't ware zien hoe de raadsels opgelost moeten worden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er speciaal bepaalde cijfers/letters zijn gekozen voor de raadsels om er 'n hint in te stoppen. Ik wil me hier wel 'n keertje overbuigen, maar dan moet ik eerst nog effe de video herbekijken om precies op te schrijven wat de raadsels waren.  :-\








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Mogelijke hints
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2003, 18:58:22 »
Ik ben al tijdje met de rekensommen bezig maar kom niet echt verder. ik denk dat we meer naar de antwoorden van de deelneemrs moeten kijken.

De raadsels staan op eriks site, prima weergegeven







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Mogelijke hints
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2003, 07:06:54 »
Waarom zouden 3 namen verdachter geweest zijn?
Je weet (denk ik) nog niet of ze in volgende afleveringen ingetypt zullen worden.

Ik zeg ook niet dat dit dé theorie is en dat ik nu weet wie De Mol is trouwens. Het is een mogelijke hint. Vandaar misschien ook de titel van deze topic? Hmm...
Je gaat er hier vanuit dat men reeds na aflevering 4 weet wie, behalve de Mol, de winnaar of verliezer zal zijn (2 namen).
Ik geloof niet dat men iets doet met de montage bij tonen van de executies.
Ik vermoed dat executies in hun volledigheid en correct worden uitgezonden zonder enige montagetruuks.

Men kan toch op voorhand niet weten of Stijn of Sandra volgende aflevering(en) zullen afvallen ?
Van Stijn weten we het voor 1 keer dus wel.
Domme keuze vind ik trouwens van Stijn.
Ik vermoed negatieve effecten bij hem gaat resorteren in de volgende afleveringen.







« Laatst bewerkt op: 4-02-2003, 07:08:24 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2003, 08:31:33 »
Het lijkt mij dat Woestijnvis het risico dat niemand een koker opent, niet kan nemen. Dus zit de mol in de cel en is het Shadia, Walter of Stijn. Ze zaten niet bij elkaar anders hadden ze wel overleg over de raadsels gehad en met dezelfde antwoorden naar buiten gekomen.

Shadia zie je leuke figuurtjes maken op de muur (bij de schaduw is de mouw van een trui zichtbaar, en de ring om de middelvinger) en is dus niet aan het rekenen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Mogelijke hints
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2003, 10:06:11 »
Shadia zie je leuke figuurtjes maken op de muur (bij de schaduw is de mouw van een trui zichtbaar, en de ring om de middelvinger) en is dus niet aan het rekenen.

>! En waar hebben wij zo'n schaduw eerder gezien .. in het eerste filmpje waar in de mol de opdrachten kreeg !!

Oke, ik ben om, Shadia it is !







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2003, 11:47:08 »
-in de cel bij walter (en waarschijnlijk ook bij de andere twee) staan 3 glazen, terwijl er toch maar 1 iemand in de cel zit. of, dat bedenk ik me nu en dan is het geen hint meer, zitten ze alledrie in dezelfde cel, achter elkaar?
Misschien lustten de geluidsman en de cameraman ook wel een glaasje, vonden de gastvrije Italianen?








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2003, 12:09:06 »
Je gaat er hier vanuit dat men reeds na aflevering 4 weet wie, behalve de Mol, de winnaar of verliezer zal zijn (2 namen).
Ik geloof niet dat men iets doet met de montage bij tonen van de executies.
Ik vermoed dat executies in hun volledigheid en correct worden uitgezonden zonder enige montagetruuks.

Men kan toch op voorhand niet weten of Stijn of Sandra volgende aflevering(en) zullen afvallen ?
Van Stijn weten we het voor 1 keer dus wel.
Domme keuze vind ik trouwens van Stijn.
Ik vermoed negatieve effecten bij hem gaat resorteren in de volgende afleveringen.
Daarom bedoel ik ook dat ze de naam van de mol nooit intypen. Ik heb niets over winnaars of verliezers gezegd. ;)
Ze weten wel wie De Mol is en typen daarom zijn/haar naam niet in. Het is maar een suggestie. Die hint werd in Aussie 3 gedaan. Ik zeg ook niet dat het dé theorie is, gewoon een mogelijkheid. Volgende keer wordt Sandra ingetypt en de week nadien Stijn en voila het is al gedaan met deze uitleg. :)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Mogelijke hints
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2003, 12:52:39 »
Daarom bedoel ik ook dat ze de naam van de mol nooit intypen. Ik heb niets over winnaars of verliezers gezegd. ;)
Ze weten wel wie De Mol is en typen daarom zijn/haar naam niet in. Het is maar een suggestie. Die hint werd in Aussie 3 gedaan. Ik zeg ook niet dat het dé theorie is, gewoon een mogelijkheid. Volgende keer wordt Sandra ingetypt en de week nadien Stijn en voila het is al gedaan met deze uitleg. :)
Naar ik mij kan herinneren was dit niet het geval met George in de vorige Nederlandse reeks.
Ik heb nog steeds diverse beeld voor ogen waarin hij "oef" blaasde nadat hij een groen scherm had gekregen.

Misschien wel van toepssaing op de Aussie en Vlaamse series.
Kan dit nagegaan worden voor ex-mollen Magda en Hugo ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Mogelijke hints
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2003, 14:16:32 »
Geen idee waar ik dit neer moest zetten, dus vandaar ma ff hier :P

K zat klaar voor mn zeep neighbours toen die presentatrice ineens zei 'In Ramsay street zijn ze niet op zoek naar de identiteit van de mol maar, maar blabla..

K von t n beetje wazig.. :)










Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2003, 16:17:06 »
Het lijkt mij dat Woestijnvis het risico dat niemand een koker opent, niet kan nemen. Dus zit de mol in de cel en is het Shadia, Walter of Stijn.

Mij lijkt het juist een risico voor de makers als de mol z'n koker openmaakt en de rest niet (zou dan een te grote aanwijzing richting de mol zijn als de mol daadwerkelijk zijn koker open moest maken), wat zou betekenen dat de mol z'n koker niet open moet maken en dus dat Shadia, Walter en Stijn niet de mol zijn. Maar aangezien Walter en Stijn wisten dat Shadia de koker al open had gemaakt konden zij, mochten ze de mol zijn, toch ook de koker openen, en dus zou een van hen toch wel weer de mol kunnen zijn.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2003, 17:35:59 »
Naar ik mij kan herinneren was dit niet het geval met George in de vorige Nederlandse reeks.
Ik heb nog steeds diverse beeld voor ogen waarin hij "oef" blaasde nadat hij een groen scherm had gekregen.

Misschien wel van toepssaing op de Aussie en Vlaamse series.
Kan dit nagegaan worden voor ex-mollen Magda en Hugo ?
Ik zeg ook niet dat het in ALLE series zo gegaan is ofzo. Enkel dat in de derde Australische reeks deze hint gebruikt werd. In hun eerste en tweede reeks werd de naam van De Mol wél gewoon mee ingetypt. Net zoals er soms mensen waren die tijdens de Belgische 2e mol zeiden dat Marianne haar naam nog niet ingetypt was en dus De Mol wel moest zijn. De volgende aflevering werd ze wel ingetypt dus daar ging de theorie.
Maar net daarom, omdat niemand daar nog op let, omdat het in de vorige reeksen toch niet klopte, zou het nu dus wel kunnen.

Los van de eerste en tweede Belgische, los van alle Nederlandse mollen los van alle molreeksen op héééél de wereld op die van Australië 3 na. Ze zoude het NU in DEZE reeks gebruikt KUNNEN hebben.