Auteur Topic: Mogelijke hints  (gelezen 54601 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2003, 17:47:02 »
Ok Robbieazerty, zeg het maar!
Wie is het? Je doet het zo goed in de pool dat ik je niet meer vertrouw!
Welke speciale hint heb je daarvoor gebruikt??!

Talpa
Sorry, beroepsgeheim!  8)

Iemand op een ander forum (malder) heeft nog een paar mogelijke hints (die best geloofwaardig zijn)
Marc is de Mol. Waarom?


Dé reden waarom het Marc is:
Stond op www.wieisdemol.be en ik heb er een eigen theorietje aan toegevoegd:
"Iedereen herinnert zich de pijltjes op de paal met Antwerpen en Rome erop. Er is al over gediscussieerd, sommigen dachten dat het een tip naar Antwerpen si als woonplaats van Shadia, anderen dachten aan sluikreclame.
Ik vermoed echter dat het meer is. Vooral die pijltjes intrigeren mij mateloos.
Et voila, ik kreeg volgende ingeving:
Dit lijkt verdacht veel op een wegwijzer. Nu, langs welke Italiaanse weg zou zo'n pijl kunnen staan? Idd, een weg die vanuit Rome richting Antwerpen leidt.
Laten we even naar het oude Romeinse Rijk teruggaan. Zoals algemeen bekend leid(d)en alle wegen naar Rome, maar er is slechts één weg die in de richting van Antwerpen vertrekt, en dat is de Via Aurelius. Inderdaad Aurelius, zoals in keizer Marcus Aurelius. Hij heeft de weg laten aanleggen en er zijn naam aan gegeven. Deze weg loopt van Rome in Noordwestelijke richting langs de kust naar Livorno en Genua. Dat is dezelfde richting van Bracciano, Terni, Narni, Vierbo, kortom, hij doorkruist de streek waar de Mol zich dit jaar afspeelt (uitgezonderd aflevering 1 aflevering 1).
Bovendien: Marcus Aurelius staat bekend als de keizer-filosoof. Dit zou een link kunnen zijn met "de denker" van Rodin.
Ik zou eens moeten nagaan of ik nog links met Marcus Aurelius en het programma kan vinden, heb het toch nu al gepostzodat indien iemand aan iets denkt, kan aanvullen... "
Ik dacht wat verder en zocht andere links met Romeinse keizers:
Ik vond dit een heel intrigerende theorie en ga nog een stapje verder:
de letter L wordt automatisch gelezen als "el". Een el is, als ik het goed voorheb 69 cm.
de letter 10: Hier passen we de Romeinse-keizerstheorie op toe: laten we eens zien wie de 10e keizer is. Deze blijkt geregeerd te hebben in het jaar 69 (!) en zijn naam is MARCus Salvius Otho. Toeval of niet, het zou hilarisch zijn moest het kloppen !
Aangaande de Letter "L" en "10" : deze bleven tijdens de vorige aflevering (10) en deze aflevering (L) opvallend langer staan....









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Mogelijke hints
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2003, 17:50:38 »
Don Corloene is de maffiabaas, en een verrader wordt in de maffia een mol genoemd, meer weet ik er ook niet van







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #62 Gepost op: 17-02-2003, 18:03:44 »
Stijn heeft Al Pacino ingevuld als zijn favoriete acteur. Zou de echte hint in The Godfather zitten?
Nu baal ik er echt van dat ik die nu niet even kan gaan bekijken! Oh, wacht. We hebben natuurlijk altijd Kazaa nog!

Talpa is even weg...








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2003, 18:05:25 »
errr.. robbie: het is "via aurelia" en werd aangelegd door Caius Aurelius Cotta.

oa hier te lezen: http://satura-lanx.telenet.be/Vita%20Romana/02_Vita%20Romana_dagelijks%20leven/19_3I.htm








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2003, 18:26:51 »
OK daarom dat ik maar bijgezet heb dat het mijn theorie niet is, zo bespaar ik mezelf de afgang. ;D
Maar er bestaat toch ook een Marcus Aurelius, niet? Ze zullen geen kandidaat gevonden hebben die Cai heet ofzo :D








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #65 Gepost op: 17-02-2003, 18:46:53 »
LOL!  ;D








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Mogelijke hints
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2003, 18:49:57 »
OK daarom dat ik maar bijgezet heb dat het mijn theorie niet is, zo bespaar ik mezelf de afgang. ;D
Maar er bestaat toch ook een Marcus Aurelius, niet? Ze zullen geen kandidaat gevonden hebben die Cai heet ofzo :D
Marc heeft een hond en als ie op diens staart trapt blaft het arme beest altijd: 'Cai Cai'...  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2003, 18:50:53 »
 :o
Dat is HET bewijs!!!








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Mogelijke hints
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2003, 18:58:24 »
:o
Dat is HET bewijs!!!
Jeuj! Ik heb EINDELIJK een medestander gevonden!  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

malle pietje

  • Gast
Re:Mogelijke hints
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2003, 23:37:00 »
De theorie van Marcus Aurelius Verus is van de heer VdB en komt van het www.wieisdemol.be en klopt wel degelijk hoewel iemand anders de via begonnen is is de naamgever Marcus Aurelius..

zie ook mijn post bij hint in de plaatsnamen en dagnummers voor de L en de 10.. deze gaan ook weer over die zelfde Marcus Aurelius...

greetz MP








Lowprofile

  • Gast
Re:Mogelijke hints
« Reactie #70 Gepost op: 18-02-2003, 00:11:08 »
Ik had dit al gepost op 13/2 in aflevering 3. Ik zet het even opnieuw.

Heb even zitten zoeken op kaarten, en zo.
Het is niet via Aurelius, maar via Aurelia.
De weg gaat van Rome tot in Arles, Zuid Frankrijk en komt niet in de buurt van Antwerpen.
De weg werd ook niet aangelegd door Marcus Aurelius maar door Caius Aurelius Cotta in 241 voor Christus.

Maar waarom het zover zoeken ? er zijn twee mogelijkheden:
- toeval: de palen werden daar door een vlaamse firma gezet (zie perstopic), heeft een arbeider daar voor de grap zijn woonplaats en Rome op geschreven ?
- Marc is de mol: Hij zat in die paal en woont in de buurt van Antwerpen. Gaat hij door tot Rome ?








malle pietje

  • Gast
Re:Mogelijke hints
« Reactie #71 Gepost op: 18-02-2003, 00:20:16 »
Ik had dit al gepost op 13/2 in aflevering 3. Ik zet het even opnieuw.

Heb even zitten zoeken op kaarten, en zo.
Het is niet via Aurelius, maar via Aurelia.
De weg gaat van Rome tot in Arles, Zuid Frankrijk en komt niet in de buurt van Antwerpen.
De weg werd ook niet aangelegd door Marcus Aurelius maar door Caius Aurelius Cotta in 241 voor Christus.

Maar waarom het zover zoeken ? er zijn twee mogelijkheden:
- toeval: de palen werden daar door een vlaamse firma gezet (zie perstopic), heeft een arbeider daar voor de grap zijn woonplaats en Rome op geschreven ?
- Marc is de mol: Hij zat in die paal en woont in de buurt van Antwerpen. Gaat hij door tot Rome ?
ik citeer hier www.wieisdemol.be forum :

Commentaar van VdB
via is vrouwlijk hence via aurelia..

Vreemd, ik vind beide keizers als bouwheer/naamgever op internet.

er staat nergens dat de weg tot in antwerpen loopt er staat richting antwerpen.

Wat betreft het zover zoeken : sure heeft een werknemer de 2 plaatsen er op gezet lol en marc is volgens mij niet de enige die in die paal zat maar daar ben ik niet zeker van..

greetz MP








Lowprofile

  • Gast
Re:Mogelijke hints
« Reactie #72 Gepost op: 18-02-2003, 00:34:59 »
Ben graag eigenwijs, maar moet zo naar bed van mijn moeder.
http://www.aec2000.it/archeologis/aurelia/tour_eng.htm
De via aurelia volgt de kustlijn vanuit Rome en komt niet in de buurt van de plaatsen (Terni) waar de kandi's waren.

Alle Romeinse wegen die vanuit Rome naar het noorden vertrekken wijzen in de richting van Antwerpen.

Ook Shadia woont in Antwerpen, maar die zat dus zeker niet in die paal. Ik meende dat Marc de paal nam die daarna door Sandra beklommen werd, maar kan me vergissen.








Offline VdB

  • Forumlid
Re:Mogelijke hints
« Reactie #73 Gepost op: 18-02-2003, 12:07:00 »
Aangezien mijn theorie hier volop gebruikt/bediscussieerd wordt, heb ik mij hier ook maar geregistreerd. (Ik wou mij oorpronkelijk beperken tot 1 forum wegens anders veel te veel tijd hieraan spenderen, maarja...)

Basisidee:
"<- Antwerpen
Rome ->"
staat normaal niet op zo'n paal. Het enige dat ik daaruit kan opmaken, is dat het een wegwijzer is. Tot hiertoe heb ik nergens anders een (plausibele) uitleg hiervoor gezien/gehoord.

Dit deed mij denken aan "alle wegen leiden naar Rome", en ik ben dus gaan zoeken welek oude Romeinse heirweg er richting Antwerpen vertrekt vanuit Rome. De enige die onmiddellijk Noordwest gaat (vertrekkend vanuit het Westen van Rome), is de Via Aurelia (de rest gaat eerst N/O). Deze naam deed mij onmiddellijk denken aan Marcus Aurelius, veruit de bekendste aller Aurelianen onder de Romeinse keizers.

Wanneer ik dit intypte in google, vond ik sites die hem als bouwheer en naamgever aanduiden. Ik heb op dat moment niet meer verder gezocht, en de theorie publiek gemaakt. Nu echter is gebleken dat de weg veel ouder is (wat ik zeker toegeef).

Dit doet echter niet veel af van deze "Romeinse (keizers)theorie", om hem zo te noemen.
1/De naamsassociatie met (Marcus) Aurelius blijft bestaan.
2/Er zijn heel wat andere tips gevonden (zowel door mij als door anderen) die op dit concept verderbouwen. Ik geef enkel de - voor mij - meest aannemelijke.
a)Marcus-Aurelius staat bekend als de keizer-filosoof. -> Rodin's Denker in Trivia.
b)de langer in beeld blijvende letters en cijfers: L= Romeinse 50: op de Italiaanse 50eurocent staat Marcus Aurelius op zijn paard (beroemd standbeeld) afgebeeld. 10: op het 10eurobriefje is de Romaanse stijl afgebeeld.
c)Een vraag van Shadia in het duel vroeg expliciet naar Romeinse keizers.

Er zaten dus foutjes in mijn oorspronkelijke theorie, maar nadat die eruitgegehaald zijn én met verfijning ervan door bijkomende tips, houdt hij mijns inziens zeker stand. Alle kritiek is uiteraard welkom.








Offline VdB

  • Forumlid
Re:Mogelijke hints
« Reactie #74 Gepost op: 18-02-2003, 12:11:58 »
Maar waarom het zover zoeken ? er zijn twee mogelijkheden:
- toeval: de palen werden daar door een vlaamse firma gezet (zie perstopic), heeft een arbeider daar voor de grap zijn woonplaats en Rome op geschreven ?
- Marc is de mol: Hij zat in die paal en woont in de buurt van Antwerpen. Gaat hij door tot Rome ?

- dat verklaart de pijlen niet. Bovendien gaat WV nooit toestaan dat leveranciers dingen zonder hun toestemming op het materiaal zetten, zeker geen dergelijke 'grapjes'
-Shadia woont IN Antwerpen. Bovendien verklaart ook dit de richting van de pijlen niet, ze wijzen in tegengestelde richting. Anders zou er Antwerpen -> Rome moeten staan.








Lowprofile

  • Gast
Re:Mogelijke hints
« Reactie #75 Gepost op: 18-02-2003, 12:48:08 »

-Shadia woont IN Antwerpen.  Bovendien verklaart ook dit de richting van de pijlen niet, ze wijzen in tegengestelde richting.  Anders zou er Antwerpen -> Rome moeten staan.
Dit moet je even verder uitleggen. Uitgangspunt van deze theorie is toch dat Marc de mol is.
Marc zit dan precies tussen Antwerpen en Rome in. En inderdaad Shadia woont ook in Antwerpen, maar ik zie het verband niet.









Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Mogelijke hints
« Reactie #76 Gepost op: 18-02-2003, 13:25:04 »
Volgens mij zal puntje nooit bij paaltje komen... ;)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline VdB

  • Forumlid
Re:Mogelijke hints
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2003, 14:53:38 »
Dit moet je even verder uitleggen. Uitgangspunt van deze theorie is toch dat Marc de mol is.
Marc zit dan precies tussen Antwerpen en Rome in. En inderdaad Shadia woont ook in Antwerpen, maar ik zie het verband niet.


*Dat Shadia in Antwerpen woont, was als reactie op iemand die zei dat Marc in de buurt van Antwerpen woont en dat er daarom 'Antwerpen' op de paal staat. Waarom kies je dan MArc en niet Shadia, die meer met Antwerpen te maken heeft?

*Ivm Marc tss Antwerpen en Rome: Ranst ligt ten Oosten van Antwerpen, Rome Z-ZO.
Aartselaar (Bruno) ligt er minstens even dicht/ver bij de lijn, idem Mechelen (Stijn, komt er het dichtste bij) en Wommelgem (Corry) ligt vlakbij Ranst. Zulke pijl kan dus nooit in Ranst staan

Samengevat: er wonen zoveel kandidaten in die 'buurt' dat die tip zelfs niet ongeveer naar de woonplaats kan leiden, imho.









Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2003, 21:28:13 »
Een mogelijk hint die ik nog nergens gezien heb en dus maar even hier in de groep gooi is of iemand zich al eens verdiept heeft in de rekensommen van aflevering 3 in de cel. De uitkomsten zijn 122, 135 en 10. Is hier op de 1 of andere manier een woord mee te maken of misschien met de uitkomsten van Stijn (111, 108 en 26) of Shadia (51, 75 en 10)??







je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mogelijke hints
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2003, 19:58:08 »
Gelezen op teletekst:

David, kandidaat Mol II verdenkt Inge. Hij zegt dat als je in elke aflevering op zoek gaat naar de 3 (van Mol 3) kom je elke keer bij Inge uit?

Toen ik dat las, bedacht ik me opeens dat in de laatste aflevering Marcs cel nummer 4 had? Weet iemand of Inges cel nummer 3 had???