Auteur Topic: Mogelijke hints  (gelezen 54600 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mogelijke hints
« Reactie #240 Gepost op: 4-03-2003, 19:10:36 »
Nog een klein theorieetje voor Sandra, na het voorbeeld van de 'Inge-is-het' en 'Corry-de-Mol'anagrammen:

Sap
van Herck
Grosjean
van Daele
Boere
Bellafkih
Welvaert
Simons
de Roover
Deltour











Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #241 Gepost op: 4-03-2003, 19:24:43 »
Nog een klein theorieetje voor Sandra, na het voorbeeld van de 'Inge-is-het' en 'Corry-de-Mol'anagrammen:

Sap
van Herck
Grosjean
van Daele
Boere
Bellafkih
Welvaert
Simons
de Roover
Deltour




Dit is het ! Ik ben over ;)







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mogelijke hints
« Reactie #242 Gepost op: 4-03-2003, 19:36:23 »
 ;D

Tja, ik kom niet veel verder he? Met mijn mogelijke hints richting Sandra. ZUCHT








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Mogelijke hints
« Reactie #243 Gepost op: 4-03-2003, 19:44:36 »
Nee hoor, Sandra gaat winnnen:

Sap
van Herck
Grosjean
de Roover
Boere
Bellafkih
Welvaert
Simons
van Daele
Deltour

 ;D










Offline populier

  • Forumlid
Re:Mogelijke hints
« Reactie #244 Gepost op: 6-03-2003, 16:23:19 »
Ik zal hier maar ook mijn bewering posten dat aflevering 7 de hint bevatte dat "Marc zich door allerlei nauwe straatjes wurmt" een fragment dat verder irrelevant was.








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #245 Gepost op: 9-03-2003, 16:35:48 »
Ik zat alle uitzendingen nog eens na te kijken en mij viel iets op wat volgens mij nog niet eerder is besproken. Aan het eind van elke aflevering volgt een vooruitblik naar volgende week en verschijnt de tekst:
VOLGENDE WEEK IN DE MOL in beeld. Zo ook na aflvering 1. Het gebruikte lettertype zorgt ervoor dat er wat hapjes uit letters zijn en dat ze er hierdoor soms wat raar uitzien. Bij de eerst week echter zijn de letters GEN DE duidelijk lichter gemaakt en zitten er wat gaatjes in. Wanneer je kijkt naar de volgende uitzendingen zie je dat er duidelijk is geknoeid met de eerder genoemde letters tijdens  de verschijning in week 1.
Wat je er precies mee moet weet ik niet zeker, maar 1 suggestie is deze:
Bij de combinatieopdracht slapen, survival raadsel tekenen in week 1 krijgt iedereen punten van 0 tot 10 maar de 9 ontbreekt. Dit is de I in het alfabet.
Je krijgt dan dus I GEN DE. Wat je om kunt schrijven naar INGE DE .
Dan weet ik niet hoe je verder moet. er verschijnen natuurlijk nog een .. l 10 5 en C in de plaatsnamen hint. Met een beetje wil zou je kunnen zeggen 10 +5= O en de 13 van M komt ook regelmatig voor in het programma. Dus dan heb je INGE DE MOL. Waar de laatste c voor staat weet ik niet.
Ik heb mijn twijfels over de uitleg maar wanneer je kunt kijk zelf en je zult zien dat er met de  GEN DE na aflevering 1 bewust geknoeid is en dat er hier een aanwijzing inzit die waarschijnlijk naar INGE wijst. Ik hoop van niet want ik zit al vanf aflevering 3 op Stijn de stemmen.







at your service

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Mogelijke hints
« Reactie #246 Gepost op: 9-03-2003, 17:30:08 »
Ik ben eigenlijk verbaasd dat niemand dit nog gedropt heeft, maar Wolfje heeft de oplichtende cijfertjes en letters kunnen 'ontcijferen'.
Het is namelijk een bijbelvers:
Lc 5:10
En wat zegt dat specifieke bijbelvers? "Weest niet bevreesd, vanaf nu zult gij mensen vangen". Jezus zegt dit tegen Simon --> Marc Simons?








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mogelijke hints
« Reactie #247 Gepost op: 9-03-2003, 17:59:58 »
Ik ben eigenlijk verbaasd dat niemand dit nog gedropt heeft, maar Wolfje heeft de oplichtende cijfertjes en letters kunnen 'ontcijferen'.
Het is namelijk een bijbelvers:
Lc 5:10
En wat zegt dat specifieke bijbelvers? "Weest niet bevreesd, vanaf nu zult gij mensen vangen". Jezus zegt dit tegen Simon --> Marc Simons?

Ik zeg al in mijn betoog dat ik verre van zeker ben van de oplossing die ik aandraag. Jij daarintegen stelt dat Lc 5:10 wel de juiste ontrafeling van de aanwijzing is en daar ben ik ook niet zeker van, hoewel slim gevonden.
- 5:10 vind ik op zijn minst creatief gevonden (de trema aanwijzing dan)
- Simon moet dan verwijzen naar Simons. Valt wat voor te zeggen maar het is toch ook weer een stap die niet 100% duidelijk is omdat het Marc nu eenmaal niet Simon heet van zijn achternaam.
- Zult gij mensen vangen. Misschien een uitdrukking van vangen. Dan zou je moeten zeggen vangen is misleiden maar daar zet ik ook mijn vraagtekens bij. Bovendien zo kun je ook zeggen dat dit een aanwijzing is naar de winnaar van het spel i.p.v. de mol. De winnaar moet immers de mol zien te vangen en niet andersom.

Dus je zult begrijpen dat ik het niet zondermeer eens ben met de uitleg. Er zit in ieder geval iets vreemds aan de letters GENDE na aflevering 1 of het is tijd voor een nieuwe video te kopen







at your service