Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376433 keer)

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2003, 23:33:22 »
De namen zijn toch gekend, beste broeder Dictionarius.
Neem Uw leesbril ter hand en begeef U ter topic Profiel Kandidaten op dit forum.Daar vindt U in het eerste bericht van onze goede vriend Knudde een spoor van broodkruimels dat U naar de profielen zal leiden.
Maar haast U want als de gevogelde vrienden dit lezen zou het wel eens te laat kunnen zijn...
Keer vervolgens terug naar de eerste strohalm en kijk eens naar de personages.Daar kan je via een eliminatiesysteem toch al enkele namen elimineren denk ik.
De blauwe dame is ravenzwartharig, wat een aanduiding kan zijn naar Shadia.De rode dame dame is blond en nog vrij jong.Daaruit besluit ik dat het Inge of Sandra moeten zijn. En de man lijkt mij ouder dan 22 maar zeker geen 50.Dat elimineert Stijn en Walter.Marc is 45 en zou kalend zijn.Onze man in beeld is dat niet, dus dat elimineert Marc.Blijft Bruno of Christophe...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2003, 23:36:30 »
Alleen weten we niet over welke aflevering dat laatste stuk gaat, maar ook daar heeft Tante Nonneke misschien wel een ideetje over...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2003, 23:51:37 »
ik kan voor de dame in het blauwe truitje niet sandra elimineren dus om dit nu direct te laten volgend oor er de naam shadia op te plakken.

Verder is het denkpatroon idd correct. maar als de eerste beelden aan ons zijn voorgeschoteld zal de waarde van deze promo alleen maar stijgen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2003, 00:11:41 »
Het is namelijk zo dat een Medezuster van onze Orde, met name Zuster Anonyma zich ook heel afvallig heeft getoond en zichzelf heeft ingeschreven als kandidaat voor de Mol.
Ze misleidde zuster Portasia en verdween als een schimmige schim in de duisternis van het doolhof.
Maar dat was zonder Tante Nonneke gerekend !
Na een Kruisverhoor in het tabernakel van de kapel bekende Zuster Anonyma ootmoedig wat ze had uitgespookt.En wat bleek : als kandidaat voor de Mol moet je zelf een opdracht verzinnen. Zuster Anonyma, die weg is van moderne snufjes, bedacht een proef met een plaatsbepalingsysteem,looptelefoontjes, een auto, een helicopter en enkele fietsen als ik mij niet vergis. En is dat nu net niet de eerste proef van aflevering 1 uit de nieuwe Molreeks ?
Waarschijnlijk is de proef wel aangepast aan de locatie en aan eventuele technische beperkingen maar toch...
Mols wegen blijven ondoorgrondelijk...








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2003, 01:12:24 »
Niet alleen Mols wegen zijn ondoorgrondelijk , ook de moderne versie van het afrikaanse tweestemmig klinkend trommeltje maakt rare aftakking. Van het forum van PI naar hier en dat willen ze dan in de beperkte anoninimiteit doen van een nieuwe identiteit.

Maar toch krijgen de blondine en de purperen ridder de groeten van perlut en mikaelv, tot nu toe stemmen uit een ver verleden , maar dankzij broeder dictonairius binnen kort weer vleesgeworden in onze orde???


U lees het allemaal morgen in onze zoektocht naar de Mol.

Voor het hoogst uitoznderlijke geval dat je niket kunt volgen groeten van mikealv en perlut aan 2 van onze gezusters.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2003, 09:46:24 »
De BvdH was na haar lotgevallen in een vorig leven, toen ze nog dozen van Pandora moest vouwen bij Telenet en onoverkomelijke problemen kende met weerbarstige badkuipen dringend aan een retraite toe, zeker na het dramatische en schielijke overlijden van haar geliefde WC Eend. En die retraite bij de Orde der Zusters Promoliaten beviel haar zo goed dat ze besloot om in het convent te treden en haar leven te wijden aan de ultieme missie van haar Orde : De zoektocht naar de Mol...
Maar alle reizigers en zoekende zielen zijn welkom aan onze, weliswaar sober, gedekte tafel voor een fikse snede donkergrijs kloosterbrood en een roemer purperrode wijn met een hoog amusementsgehalte. Zij hoeven daarvoor zelfs niet toe te treden tot onze Orde , want bij ons is iedereen welkom.
Tante Nonneke is dan ook zeer blij met de groeten vanwege Perlut en Mikaelv en verwelkomt hen in ons midden. Men zegge het voort...
Maar nu Ter Zake : In het Journaal der profielen zag ik dat Sandra over gitzwarte haren beschikt en dus afvalt als rode dame maar kandidaat is als blauwe deerne.Daar was je volledig correct, mollemans.
En die 2 dames leken mij bezig te zijn met de GPS-proef, die, zoals gezegd, mogelijk ontsproten is uit het brein van Zuster Anonyma. Ik vertel er straks nog wel meer over. Maar als dat effectief zo is dan is het zeker lachen geblazen, bel dan maar snel je Familie om gezellig Thuis te komen kijken.Wij doen dat niet want wij hebben nog werk met het blussen van een Brandend Braambos, dat door een verloren sigaar van zuster Portasia plots de hens in ging.Een Canvas zeiltje zal de klus wel klaren dachtten we, maar dat was buiten de waard gerekend.Enkele buitenlandse toeristen goten in een onbewaakt moment nog wat olie op het vuur. Vlaanderen Vakantieland ?? Hier komen we nooit meer zeiden ze.Maar Tante Nonneke denkt altijd positief : Alles kan Beter, zeker op MaandagMorgen is haar motto. En als Knudde ,haar Schalkse Ruiter, langskomt kan de pret al helemaal niet meer op.







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline zot van marianne

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2003, 09:59:05 »
excuus voor het nutteloos maken van jullie speurtocht
zwart haar, blauwe shirt: Sandra
man met rugzak: Christophe
vrouw op apenbrug: Nicole
man die deur inbuikt: Stijn








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2003, 10:03:14 »

Maar toch krijgen de blondine en de purperen ridder de groeten van perlut en mikaelv, tot nu toe stemmen uit een ver verleden , maar dankzij broeder dictonairius binnen kort weer vleesgeworden in onze orde???


Waar blauwe inkt door vurige aderen stroomt, komt de purperen penneridder weer tot leven. Alleen, het tinnen juk bleek niet roestbestendig en werd derhalve afgesmeten. En als Perlut en Mikaelv in de omgeving zijn, zal het z@nd wellicht ook weldra weer gaan opstuiven en wordt het uitkijken naar de verzuchtingen van het boosogend konijn.

Ondertussen werpt Knudde een blik onder de Afrikaanse zon maar die gooit het flegmatiek terug. Geen nieuws dus in gewone taal. Hier en daar wat losse korrels via rioolblaadjes waar men eerder ratten dan mollen zou situeren maar de grote kaboom blijft voorlopig uit. Het blijft bij afwachtend fantaseren, mijmerend onzichtbare voetsporen ontledend.
"Requiem for a dream", nagelbijtend naar een nieuw orgelpunt en dan zeemzoet wegzakken in de mysterieuze brei. Daar doen we het voor. En voor niet minder.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2003, 10:07:11 »
excuus voor het nutteloos maken van jullie speurtocht
zwart haar, blauwe shirt: Sandra
man met rugzak: Christophe
vrouw op apenbrug: Nicole
man die deur inbuikt: Stijn
En met welk bewijs denkt de gek van de Pont d'Avignon deze stelling te staven ?
Goede poging,maar Alles Kan Beter... zeker op woensdagmorgen. ;D







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2003, 10:19:15 »
"Zot van Marianne", een betere alias had Knudde eigenlijk voor zichzelf niet kunnen bedenken :-\

Baaidewee: al bij de notaris langs geweest tante ivm wijziging aan uw testament?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2003, 10:51:50 »
Goede ochtend mede orderleden.

Ik blijf deze ochtend verre van de roemer wijn en besteed dan ook geen aandacht aan de weerspiegelingen van zot van marianne, tenzij die mij kan verklaren waar de wijsheid omtrent de namen vandaan komt. uit de glazen bol van madame X die hij/zij dan bemachtigt zou hebben op de antwerpse foor, uit het drinken van de reeds genoemde purperrode wijn of uit een groter aanbod aan fantasie dan teryy pratchett schrijver van de befaamde discworld,(volgens broeder dictionairius, die tevens de bibliotheek beheert, verplichte kost voor elk ordelid).

Verder zot van marianne waren dat niet alle mannen die jaagden op dat vermaledijde beest in de grijze pij en die in de duim over de naam van Mario Puzo de engelse fooi zagen voor het feit dat deze schone jonkvrouw zich zou hebben verlaagd tot de zonde van het aantrekken van de grijze pij. Op het gezicht van broeder d. komt weer een gemoedelijke glimlach.

even een vraag de reeds eerder vermelde person , luisterend naar het alias z@nd is die verantwoordelijk voor het orgelspel, al dan niet in Requiem for a dream, want dan is het zeer wel mogelijk dan mijn wegen de zijne reeds eerder hebben gekruist in een omzwerving naar het zoeken naar het beest met de grijze pij.

Ik groet u allen en ga de zonde van de nacht van mij afspoelen, en nieuwe patronen bedenken wwaarop wij eerder dat zullen bereiken wat wij allen zoeken, nee geen Nirvana, of verlichting, edoch de werkelijke identiteit van de Mol







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2003, 11:08:53 »
Toen Knudde vanmorgen de deur opende en de purperen lucht opsnoof, meldde zich plots een nieuwe zand_korrel aan; helaas gleed zijn herkenbaarheid mij door de vingers waardoor het enkel gissen werd. Alweer.

De zielsmis opgedragen aan ons diepste dromen, werd eerder met luide trom aangekondigd door hij wiens naam het klavier aanbidt waardoor broeder D. nu in de woestijn aan het prediken is.
Z@nd is afkomstig van die andere digitale planeet waar konijnen dartel dansen. Misschien hebben daar reeds tinnen bekers geklonken?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2003, 11:18:51 »
eh dit ontgaat me even . ik heb waarschijnlijk met de zonde ook een stuk kennis van me afgespeeld.

zegt knudde hier dat hij de ware identiteit van het alias z@nd niet kent , maar weet dat dit alias zich ophoudt op een forum alwaar de Nonkel Bill zijn vinger in de pap heeft. en alwaar de broeder D. ook regelmatig aan wat missionaris werk doet en reeds gisteren een mis heeft gehouden om wat zielen te winnen en zie hier als leden ineens mikaelv en perlut.

Ben ik juist, oh geef me een teken broeder K, hoewel ik onder uwe purperen kazuifel moeilijk kan zien of het geen zuster K is. of ligt dat aan de veelvuldige lediging van de roemers gisterennacht.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2003, 11:24:22 »
even een vraag de reeds eerder vermelde person , luisterend naar het alias z@nd is die verantwoordelijk voor het orgelspel, al dan niet in Requiem for a dream, want dan is het zeer wel mogelijk dan mijn wegen de zijne reeds eerder hebben gekruist in een omzwerving naar het zoeken naar het beest met de grijze pij.
Onze goede vriend Z@nd is, voor zover het Tante Nonneke bekend is, geen lid van de Orde der Zandhengelaars. In een ver verleden heeft hij echter wel deelgenomen aan de speurtocht naar de Draad van Zuster Ariadne in het duistere doolhof van de Molotaurus.Hij was bvb verantwoordelijk voor de publicatie van het felbegeerde Testament van de BvdH op de digitale Via Grappia.
Ook in de dolgedraaide wereld van de Konijnen voelt hij zich perfect thuis. En die situeert zich nog steeds in die Vurige Stede waar de voorzitter van de Orde die onze politieke belangen verdedigt de tricolore sjerp rond zijn tamelijk ascetisch middel heeft gegord. In diezelfde Stede vond in een nog veel verder verleden ook de Groenige Klap der Edelmetalen Trainrails plaats die nu nog jaarlijks het gesubsidieerde feestgedruis doet losbarsten...







« Laatst bewerkt op: 15-01-2003, 11:40:16 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2003, 11:39:36 »
Ook in de dolgedraaide wereld van de Konijnen voelt hij zich perfect thuis. En die situeert zich nog steeds in die Vurige Stede waar de voorzitter van de Orde die onze politieke belangen verdedigt de tricolore sjerp rond zijn tamelijk ascetisch middel heeft gegord...

Voorzitter, ik ben nog niet in de omstandigheid geweest deze voorzitter te mogen ontomoeten in een persoonlijke audientie, maar dat zal komen omdat ik teveel in de boeken schuil. Verder heb ik vernomen dat we een meer anti-hierarchische structuur in de orde hadden en geen voorzitter, penningmeester ed. Enkel de taken als bibliothecaris, poortwachter, beheerder van de roemer en dergelijke huishoudelijke taken.

Als ik als voorzitter was gedacht , wat moge dan mijn taken zijn, buiten de winning van tere zieltjes. :P







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2003, 15:01:42 »
En dan nu, zoals beloofd, een beetje meer uitleg betreffende de GPS proef zoals Zuster Anonyma ze bedacht heeft.
Ik herinner het mij geen 100% meer, mede omdat het vrij ingewikkeld is.Zuster Anonyma heeft namelijk ook nogal eens last van opspelende hersenkronkels. :D
Enfin, hier gaan we.
De deelnemers worden ingedeeld in 3 groepen.
Groep 3 komt terecht op een verlaten plek en beschikt enkel over 1 fiets per deelnemer en 1 GSM waarmee ze niet zelf kunnen bellen en de helft van de GPS coördinaten van de plaats waar ze zich bevinden.

Groep 2 komt terecht ergens op een open plaats en beschikt over 1 GSM,het GSM nummer van groep 3 en een helicopter. Groep 1 zit in een (bij voorkeur ondergrondse) parkeergarage en beschikt over een anonieme autosleutel, 1 GSM, 1 GPS toestel en de andere helft van de GPS-coördinaten van groep 3 en een puzzel waarmee ze het telefoonnummer van groep 2 kunnen bemachtigen.
Als ze de puzzel , die bestaat uit het logo van de Mol maken met dominosteentjes correct oplossen, komt het GSM nr van groep 2 tevoorschijn.
Vervolgens moeten ze met de anonieme autosleutel op zoek gaan naar de bijbehorende auto en vandaar is het aan hen om binnen de gestelde tijd de 3 groepen te verenigen.
Belangrijk detail is wel dat niemand weet waarvoor de gegevens die ze hebben dienen.
Nu zal het waarschijnlijk niet simpel zijn om bij de klokkeluiders van de Piazza San Marco een ondergrondse parkeergarage te vinden. Je zult er nog eerder een bovengrondse parking voor duikboten vinden vrees ik.
Dus betreffende de locaties en mogelijk ook de vervoermiddelen kan er wel wat verschil op zitten.
Ook zullen er wel wat technische beperkingen zijn en naar mijn verwachting ook wel enkele mediageniekheidse hinderpalen.Het is immers spannender om deelnemers door een duistere doolhof van smalle straatjes en pittoreske steegjes te laten dolen dan ze te laten rondstruinen over een ondergelopen pattatenveld waar in de verste verten niets te beleven valt.
Ook de vorm van de puzzel kan er anders uitzien, want dat logo maken met dominostenen werd reeds in een andere reality-TV show gebruikt. Maar toen het puzzelmakerijtalent werd uitgedeeld was Zuster Anonyma spijtig genoeg afwezig. Ze was toen onderweg naar een computerbeurs om haar zelfgemaakte gamesoftware " Bijbelse Woordspelen voor Gevorderde Religieuzen" te gaan voorstellen. Tja, soms is het een rare snuitster, die Zuster Anonyma.
Maar alle zotheid op een Marianne, dit is het concept hoe het er ongeveer zou moeten gaan uitzien.
Nu kunnen we eens gaan nadenken over in welke groep de Mol dan het beste zou gesitueerd worden...







« Laatst bewerkt op: 15-01-2003, 15:13:32 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2003, 15:06:02 »
tante nonneke ik denk te mogen concluderen dat de eesrte gps opdracht geheel anders van opzet is, er zijn 3 kandidaten die de anderen moeten vinden, dus vorrdat ze elkaar kennen, vrees ik. Dus is er geen groepsindeling, maar misschien gaat het hier weer om de alom bekende miscommunicatie die de zandhengelaars hanteren om ons in de luren te leggen.

Afleiding werkt vaak beter als een kant en klare handleiding en zeker als je niet wilt dat alles al op voorhand bekend is.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2003, 15:20:02 »
ik denk dat je als mol dan best in groep 1 of 3 zit, in groep 1 kan je (logisch) de aanwijzingen in de war sturen, in groep 3 kan je de groep van de locatie wegtrekken en zo het spel in de war sturen







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2003, 16:04:10 »
tante nonneke ik denk te mogen concluderen dat de eesrte gps opdracht geheel anders van opzet is, er zijn 3 kandidaten die de anderen moeten vinden, dus vorrdat ze elkaar kennen, vrees ik. Dus is er geen groepsindeling.

Heb ik iets gemist dan, broeder Dictionarius? Ik heb daar nl. absoluut geen weet van dat het met 3 aparte deelnemers is die de anderen moeten gaan zoeken.
Stond dat in een krantenartikel of in een interview of zo?
Mijns inziens is er dan echter wel een groepindeling, nl 3x1 plus 1x7.
Maar het kan ook wel zijn dat de Zandhengelaars gewoon het idee van de GPS gebruikt hebben en er een eigen versie rond gebouwd hebben.







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2003, 16:16:08 »
Heb ik iets gemist dan, broeder Dictionarius? Ik heb daar nl. absoluut geen weet van dat het met 3 aparte deelnemers is die de anderen moeten gaan zoeken.

Michiel heeft dit reeds van zijn tong in het zand laten ploffen in een radio interview. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom er nog geen groepsfoto of individuele foto's werden prijs gegeven. Iedereen start van dezelfde basis heb ik zo de indruk. Ook de kijkers.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat