Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376436 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2003, 16:19:00 »
Correctie: het stond in de krant, hier nog eens na te lezen.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2003, 16:23:07 »
Jazeker, Tante N., ook Broeder Ster heeft tussen de verstofde boeken over nonsens en onzin van onze kloosterbibliotheek een document gevonden met het bewijs van echtheid van het verhaal van Broeder Dictatius. Ik las zelfs geruchten dat de groep van 3 die de anderen via de moderne technologica op moeten sporen door onze eigen Meester in het Misleiden zou worden samengesteld. Dit beloofd spannende actie op de beeldbuis. langleve de zandhengelaars!









Take a glorious bite out of the whole world

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2003, 16:47:30 »
zegt knudde hier dat hij de ware identiteit van het alias z@nd niet kent , maar weet dat dit alias zich ophoudt op een forum alwaar de Nonkel Bill zijn vinger in de pap heeft.

Z@nd heeft Knudde duidelijk in zijn naam doen bijten en hem constant rond de tuin geleid ver weg van het epicentrum. Ook een ridder raakt al eens verdwaald...
Nonkel Bob bracht mij vrolijke vrienden bij. Nonkel Bill echter heeft nog geen gloeilampje geleverd. Tegen betaling van een Engelse fooi misschien??








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2003, 17:13:27 »
Nonkel Bill is ook wel bekend als een van de mensen dei binnekort zijn geheimen prijs moet geven en dan zijn monopolie ziet verdwijenen als hij dat niet al meer en meer kwijt geraakt aan die schattige zwart-witte inwoner van een van de uiteinden der meridianen op de aardbol.

een engelse fooi. opent veel poorten deze Bill. Hebben andere andere een messenger en dus ook een fourm met dezelfde naam waar ik en anderen het genoegen hebben gesmaakt een eerder battle te mogen uitvechten met de houder van de grijze pij







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2003, 17:44:20 »
Broeder Dictionarius heeft weer eens gelijk, en Tante Nonneke moet beschaamd bekennen dat het betreffende krantenartikel verscheen in de krant die dagelijks door Zuster Factoria uit de kloosterse meeldoos wordt gehaald én die door Tante Nonneke normaliter in deze grijze tijden wordt nagepluisd op Engelse fooien van de Orde der Zandhengelaars.Maar deze keer dus mooi niet.Blijkbaar heeft Tante Nonneke hier toch een woestijnschip geschoten.
Edoch slaagt Tante Nonneke er in om zelfs uit zulke miskleunen iets positiefs te leren.
Namelijk dat Nicole de coördinatie van de GPS zoektocht op zich nam.
Dat noem ik nu eens een Mol met voetbalattributen !







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2003, 17:50:14 »
Indien tante nonneke de juiste persoon bij de foto heeft weten te plaatsen lijkt me dat idd correct en ik zou als Mol ook zeker me in die positie schuiven, ik moet mensen gaan zoeken die ik niet ken met een voor ons nonnen onbekend medium. als dat ding maar werkt, piep piep piep, bent u een plebejer die op zoek is naar het beest met de grijze pij. Antwroode paerdonnem, sono italiano et no capice.

en dat in extremis, goed voor wat gelach denk ik zo







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2003, 18:05:17 »
Opent veel poorten deze Bill.
Het is toch echt mijn dagje niet. Ik dacht dat Nonkel Bill begonnen was als appelplukker, en daarna een eigen schrijnwerkerij in vensters was begonnen...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2003, 18:05:31 »
Als een zoekende in de woestijn , uitgedroogd en wel, bereikte ik na maanden een oase. In die oase geen water maar wijn. En een klooster vlakbij. Even dacht ik aan een fata morgana, maar nope, het klooster was echt. Een wandelaar vertelde van de vreemde dingen die in dat klooster gebeurden. Een orde die samengesteld was uit dronkaards, leugenaars, travestieten en ander gespuis.
Een orde naar mijn hart, kortom.
Onwillekeurig dacht ik aan een vreemdelingenlegioen, waar iedereen zijn identiteit bewaart, maar niet prijsgeeft.
Tijden van vroegere nachten doemen weer voor mij op, slapeloze nachten en drankmisbruik.
Eens zien of ze mij in de klooster kunnen gebruiken. Een goede tuinman is nooit weg, hoop ik.
En voor mij alvast een cognacje. Het is lang wachten geweest, ...







« Laatst bewerkt op: 15-01-2003, 18:42:11 door mollemans »
Graven, broeders en zusters.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2003, 18:19:50 »
Eens zien of ze mij in de klooster kunnen gebruiken. Een goede tuinman is nooit weg, hoop ik.

Tuurlijk, Erik!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2003, 18:47:18 »
Pino ik meen hier te moeten optreden boreder mikalev zegt net dat in onze orde iedereen zijn identiteit heeft maar bewaart en dan gaat gij datgene wat wij derhalve bewaren openbaar gooien.

Voor straf moogt gij deze keer trachten de glazen bol van madame x te stelen op de foor nabij de grote waterweg , genaamd de schelde. Voorheen een niet misselijke straf, edoch moogt gij slagen in deze missie, zullen wij de orakels van de bol gebruiken in onze zoektocht naar het allerhoogste het ontmaskeren van de plebejer achter de grijze pij.

Mikale v ik heb uw post enigzins aangepast omdat u een verwijzing had gemaakt waarvan ik weet dat die nogal gevoelig ligt bij hen die niet tot onze orde wensen toe te treden, edoch onze berichten lezen, zij zouden zich mogelijk kunnen voelen aangevallen.

Hierbij ook nog een heel belangrijk orde punt eerwaarde ordeleden. wij zijn een open kerkgenootschap en mogen ook buiten onze kerkgemeenschap posten maar dienen ons dan wel te houden aan het bezigen van voor een ieder aanvaardbare taal. Op het niet nakomen van zulks staat wederom de verbanning naar de donkere krachten van de huiskamer and believe me dat maakt onze zoektocht niet eenvoudiger.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2003, 18:51:18 »
En voor mij alvast een cognacje. Het is lang wachten geweest, ...

En als ik het mij goed herinner Mikaelv lustte je daar steevast een lekker sigarreke bij.



(I know, dit hoort eigenlijk thuis in Bar "De Molshoop", het blijft dan ook beperkt tot deze ene keer...)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2003, 18:55:10 »

Mikale v ik heb uw post enigzins aangepast omdat u een verwijzing had gemaakt waarvan ik weet dat die nogal gevoelig ligt bij hen die niet tot onze orde wensen toe te treden, edoch onze berichten lezen, zij zouden zich mogelijk kunnen voelen aangevallen.
Bij deze werden ze dus door mijn medebroeder tot 'gespuis' geslagen.  ;D

Nu, voor zover mijn nederig brein het aandurft zich te wagen aan een stukje biologie, kan ik alleen maar concluderen dat vissen op het droge niet lang overleven, laat staan in een vlakte vol zand... Ik heb het volste vertrouwen erin dat iemand van Onze Orde de kap van het zwart-grijze beest dat onder ons woelt, zal aftrekken en zijn ware identiteit aan ons zal tonen








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2003, 19:05:59 »
neen lees de post goed, het gaat over de samenstelling van de orde en daarin zit gespuis.. ik zeg hierbij dus niets over zandhenegelaasr of niet orde leden.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2003, 19:09:26 »
Eens zien of ze mij in de klooster kunnen gebruiken. Een goede tuinman is nooit weg, hoop ik.
En voor mij alvast een cognacje. Het is lang wachten geweest, ...
Vermoeide reizigers kunnen hier altijd terecht. En zeker als ze al jaren hun zoekende ziel achternahollen.
Wat dat cognacje betreft, daarvoor dient U zich te melden bij Zuster Alcolica,zij is onze keuken- en drankenprinses.
Maar wees gewaarschuwd, als U aanspraak wil maken op haar spirituose dranken verwacht zij van U enkele spirituele bijdragen... Als U haar bezoekt vraag dan en passant eens een Hasseltse Koffie voor Tante Nonneke.Ze weet het wel...
En voor die job als tuinman dient U zich te wenden tot Zuster Gardena ,zij is bevoegd voor de groenvoorziening...  







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2003, 19:19:31 »
Na dagen kloppen zware kloosterpoorten eindelijk in geslaagd het zware gedrocht op een kiertje te krijgen (met dank aan de zachte waren van Eerwaarde Heer Gates die me zei op het belletje te duwwen)
Vele posten zullen hier waarschijnwel al ingenomen zijn. Vorig seizoen was ik Hoofd Van De Sanitaire Afdeling, zij het in een andere orde, en sinds mijn WC-eend meegedaan heeft aan De Grote Prijs Barcelona is ze overgevlogen naar een andere eendemelker. Misschien kan ik als Pater Trappist instaan voor de nachtelijke taken?








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2003, 19:35:11 »
Sapperdeluut Perlut!
Uiteindelijk dan toch via uw dichtgeroest venster kunnen ontsnappen? Ja, om hier uw plaatsje te veroveren is wel enige boetedoening nodig. Maar na geween en tandengeknars volgt hier steevast de Bourgondische voldoening van een sereen samenzijn.
En als gij nu ook nog voor een oogje in het purperen zeil kunt zorgen en onze rozenkransjes en tabernakels hierdoor in veilige handen zijn en bij extreme omstandigheden met de mantel der liefde worden bedekt, ben ik er zeker van dat gij een waardige aanwinst in ons convent zult betekenen!
Laat de vesperklok luiden! We serveren eend met sinaasappelgeur!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2003, 19:35:12 »
Heel zeker Perlut, een Trappistenpater is uiteraard ook welkom. Je zal dan nog wel 1 extra taak op U moeten nemen en dat is het eten en drinken geven van de Konijnen.
Want als dat niet op tijd en stond gebeurt kunnen die wel eens Dul worden. Ik hoop dat dat voor jou geen probleem is ?
En ik zal Zuster Portasia toch eens de batterijen van haar hoorapparaat moeten laten vervangen, want dat begint stilaan de spuigaten uit te lopen. Maar voorlopig is goed hard roepen de boodschap.







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2003, 20:02:46 »
Koop Zuster Portasia anders eens een kat, dat mens zit daar ook maar alleen aan de poort...en of een konijn ofzo :)

Alvast hartelijk welkom in deze Orde, menig van mijn broeders kent u al en ook ik heb u al in levende lijve mogen ontmoeten, al was het dan van een wat grotere afstand. Ik ben er zeker van dat uw speurzin nuttig zal wezen bij het zoeken naar de mol.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2003, 20:17:19 »
Ziet hier ziet hier, mijn geroep in de donkere spelonken van het forum van Billy van de poorten, werpt reeds nu zijn vruchten af. Ik heb enkel van mijn mede-orderzusters het genoegen geschonken hen te verenigen met enkel van hun oud strijdmakkers in hun queest tegen de satan met de graafpoten en de grijze pij. Dat doet mij vreugd. Ik zal dan ook nu te raden gaan bij zuster alcolica voor de roemer wijn, laat het niet mijn laaste zijn.

Vor taken binnen de orde, neemt wat gij denkt dat u toekomt, behalve uw mede zusters en broeders zonder wederzijds goedvinden.

Mochten er enkele regels niet duidelijk zijn, u weet mij te vinden, alhier of onder het genot van ene roemer in een persoonlijk engels brief contact.

Laat ons allen verblijdt uitroepen want we zullen hem opnieuw vinden de verduivelde Mol, opdat wij geen zusters der proMoliaten waren.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2003, 20:21:07 »
Koop Zuster Portasia anders eens een kat, dat mens zit daar ook maar alleen aan de poort...en of een konijn ofzo  :D
We hadden eerder gedacht aan een nieuw hoorapparaat.Hetgene ze nu heeft heeft onlangs een serieuze krak gekregen toen Zuster Portasia probeerde van het op te laden terwijl het nog in haar oren stak.En sindsdien is het bergaf met haar beginnen gaan...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...