Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376612 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2003, 20:42:35 »
allez, laten we de persoonlijke problemen van onze pportwachster ff niet hier door de kerkgewelven laten weerklinken, maar ons bezig houden met de orde van de dag, het zoeken naar ....

anders bevinden we ons een dezer dagen weer tussen topics als het stemgedrag en Idols..

en daar is deze orde veel te gezellig en goed voor.

Ik heb in de wandelgangen horen zeggen dat de konijnen weer op het vinkentouw liggen en onze hulp kunnen gebruiken. Ik heb dan ook aangeboden dat zij hier vrij mogen komen rondbladeren in onze archioeven om hun plek op de moderne Via Grappia te vullen. Ik ben dan ook niet voor niets de bibliothecaris van de orde..








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2003, 22:48:16 »
Tante Nonneke heeft net gekeken naar Michiel in de Laatste Show.
Enkele interessante dingen gezien en gehoord en ik ga ze eens onder mijn loupe leggen.








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2003, 22:51:00 »
De St. Hosties hebben het op tape en zullen het zo dadelijk bekijken. Enkele interessante dingen zeg je?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2003, 22:59:04 »
Ik heb het op dit moment helaas te druk met mijn boeken om me rechtstreeks te kunnen laven aan de woorden van Michiel met de vleugels. En zal dus van anderen afhankelijk zijn voor de saillante details die hij vrijgegeven heeft.

Ik verwacht het een dezer dagen wel op de Via Grappia te vinden, als ik de juist bewegwijzering erheen van iemand mag krijgen, daar mijn leesbril al eerder niet geheel functioneel bleek te zijn, ben ik die persoon natuurlijk zeer dankbaar.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2003, 23:46:48 »
De St. Hosties hebben het op tape en zullen het zo dadelijk bekijken. Enkele interessante dingen zeg je?
Op de ruïne in de rotswand stond duidelijk het woord FLAVIA.
Tante Nonneke heeft dit woord eens onder haar digitale loupe gelegd en vond tot op heden enkele interessante broodkruimelsporen, waarvan de meest relevante die naar het MONUMENTE TORRE FLAVIA is.Dat is een soort van strandkasteel vlakbij het dorpje LADISPOLI ,dat een soort van buitenwijk van Rome is,niet zo heel ver van de internationale luchthaven FIUMICINO van Rome.
Ik zoek nog even verder...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2003, 00:22:37 »
Ik vond trouwens dat Bruno nogal heel uitbundig deed met zijn achterwaartse afspeling van "Karel is de Mol".
En hij keek ook zo samenzweerderig naar Michiel, zo alsof hij wou zeggen : "Nu hebben we het ze gezegd en niemand die het gaat weten"
Nu weten we allemaal dat er geen Karel in de Mol zit, maar misschien zit er wel een Nicole Karel Bruno Van Herck tussen bvb....
M.a.w. de doopnamen van de kandidaten zouden hier wel eens kunnen meespelen.Daar kan toch alleen maar een Tante Nonneke op komen hé  :D
Het zou me niet verbazen mochten we dit stukje DLS nog terugzien in aflevering 9.
Bruno stelde ook dat de Mol wel een man moet zijn door te wijzen op de verhouding mannen / vrouwen in het groepje.Dat kan uiteraard afgesproken zijn, want Bruno weet ook niet wie de Mol is. Maar het zijn allebei Woestijnvissers en die helpen elkaar uiteraard.
Maar toch bekruipen die oude kriebels de rug van Tante Nonneke en het aloude,lekkere gevoel van schizofrene paranoia steekt weer de kop op.Net als de Mol...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2003, 01:53:23 »
Fok.







Graven, broeders en zusters.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2003, 01:54:55 »
Zelfs in de bijbel der apostel google is er blijkbaar geen Karel ingeschreven in het doopregister








Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2003, 01:58:48 »
Zoals ik dus zei : "Fok".
Ik weet het, maar ik moet als novice mijn taal nog wat bijsturen.
Wat merk ik al, in dit vermaledijde klooster ?
Dat de zoektocht naar De grijsbruine graver (de meningen zijn verdeeld - zoals altijd als het kleuren en ook smaken betreft ) rechtevenredig loopt met het zoeken naar de identiteit van de kloostergenoten.
Toch ben ik niet wie u denkt, om de simpele reden dat u het niet kan weten. Ik was namelijk een stille lezer, geen acoliet (om wat in de sfeer te blijven).
Niemand weet iets, en niets is voor altijd.
En laten we het daarbij houden.








Graven, broeders en zusters.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2003, 02:09:35 »
Na een lange nachtelijke zoektocht langs bergen lekkernijen zoals voetbalpate's, kookworsten,Parmezaanse hammen en andere Italiaanse salami's met of zonder look heeft Tante Nonneke toch nog even tijd om een nieuwtje te melden :
Nicole Schots-Van Herck is bestuurder bij de firma Schots Ambachtelijke Vleeswaren ( prachtige naam vind ik dat )
Dat kan je hier zienwww.schots.be
Haar zoon Yannick speelt inderdaad bij SK Lierse, maar die profcarrière waarvan sprake is zal toch nog wel even op zich laten wachten vrees ik,want hij zit momenteel bij de -15 jarigen.
Op de site van SK Lierse vindt U een foto van de ploeg, maar ik vind het niet opportuun om daar een broodkruimelspoor naar te leggen. Ik ga uit nieuwsgierigheid eens  overleggen met Zuster Jurisprudentia wat kan en mag en wat verantwoord is, kwestie van geen ambras te krijgen met het Recht van de Digitale Schilders.En trouwens vind ik dat de deelnemers recht hebben op hun privacy,het mag niet de bedoeling zijn van hen lastig te gaan vallen met 100 x te vragen of ze nu al dan niet de Mol is. We kunnen het ook zonder dat...
Een toepasselijk pikant detail : de site is sinds September 2002 niet meer geupdated. En wanneer werd de Mol opgenomen??
Maar binnen 9 weken zal er wel een nieuw product op hun folder prijken en een gigantisch verkoopsucces worden : De Molpaté ! ! !







« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 15:26:15 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2003, 02:11:33 »
En ik die dacht dat Koen Wouters de mol was. Hij had nochthans De Sleutel om een goed programma te maken, maar is door de orkestleider van de zandstuivers gekanteld in de woestijn.








Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2003, 02:24:07 »
In het obscuur café dat ik in een vorig leven weleens bezocht, werd er in elk geval meer gezopen dan in dit klooster.
Eerlijk waar, vorige keer (hoe lang is het al geleden ? Een eeuw ?) las ik met verbazing ronkende zinnen ontstaan die duidelijk onder invloed van de nodige spiritualiën werden gepleegd.
Ik durfde nauwelijks reageren.
Nu heb ik al mijn moed bijeen geraapt, en samen met een fles cognac vatten wij de zoektocht aan.
Engelse fooien samengevat :
- alles is belangrijk. Niet wat Bruno W. vertelt, uiteraard, want die was met de edele delen van de kloostergemeenschap aan het spelen.
- vorige keer 'hadden we al van de eerste aflevering kunnen weten wie de Mol was', omdat (herinnert u zich nog, oudje) de aankomst op de luchthaven van Zaventem (zaliger nagedachtenis) al later duidelijk maakte wie 'm was.
Daarom, net als toen, is de alfabetische volgorde niet zonder belang.
ergo : Aflevering drie is er gekomen na lang zagen en aandringen (ze waren moe, geen inspiratie meer, te zat, ...). Daardoor is dit een beetje routine geworden. En hebben we Mark al als Mol.(wegens alfabetische vergissing)
ergo 2 : Ze waren misschien moe, maar zot zijn ze zeker niet. Mijne kop eraf als Markske niet als eerste uitvalt. (enfin, zo zou ik dat toch doen).
Bon, ik ga nog wat in de tuin werken. Dat was de voorwaarde om hier gratis binnen te mogen.
Als newby nog een vraagje : is deze afdeling binnen het klooster, ook wel genaamd 'Onze zoektocht naar de Mol' de enige, of moeten wij, arme maar propere novicen ons in diverse zalen wagen ?
Santé.







Graven, broeders en zusters.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2003, 02:49:31 »
Er zijn vele kloosters en vele gelovigen, aan u de keus. Maar de paus in eigen persoon heeft toch ook al eens grensverleggende contacten gelegd, al weet hij dat nu niet meer zo goed. Bedankt voor de bloemen, padre gardania.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2003, 10:05:44 »
In het obscuur café dat ik in een vorig leven weleens bezocht, werd er in elk geval meer gezopen dan in dit klooster.

Indien in dat obscuur café nog tinnen bekers hebben weerklonken, zal broeder Mikaelv zich wel nog herinneren dat er toen nog andere grijze eminenties in de Vijver rondzwommen. Ook toen sloeg de vlam uit de pijp, in casu de paranoia die uit de kijkbuis schalde en paralel de digitale snelweg onveilig maakte.
Laat Hercule Poirot zijn speurdersneus eens opsteken in dit vredig firmament, en hij zal gegarandeerd de geur der sigarrekes wel weten te ontleden dan wel de journalistieke blogjes te ontrafelen.
Doch verdraagzaam als wij zijn en voorlopig nog vertrouwend berustend in de anonimiteit van onze leden, wensen wij hier in naam van de roos geen duistere torenkamers onnodig te openen. Mysterie maakt nu eenmaal deel uit van onze addictie.
Maar o wee als broeder Bacchus zijn befaamde kelders gaat opzoeken; dan is de Duvel zeker in ons midden!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2003, 10:22:50 »
Pino ik meen hier te moeten optreden boreder mikalev zegt net dat in onze orde iedereen zijn identiteit heeft maar bewaart en dan gaat gij datgene wat wij derhalve bewaren openbaar gooien.

Voor straf moogt gij deze keer trachten de glazen bol van madame x te stelen op de foor nabij de grote waterweg , genaamd de schelde.

Ik begrijp dat zonder deze glazen bol, mij de toegang tot dit klooster ontzegd zal blijven worden? Tot nu toe kreeg ik althans bij het passeren van uw voortuin (overigens prima onderhouden!) enkel kwade blikken toegeworpen van ene zuster (ik neem aan Portatia?)

Ik zwaai nog wel eens als ik iemand bij het raam zie staan.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2003, 12:12:24 »
Gisterenavond met een medebroeder steun gaan zoeken bij een naburige abdij die onze duur handgeschept papier gratis wil leveren zodat wij onze geschiften en theorieën de wereld zouden kunnen insturen. Blijkt nu nog wel dat ik een nieuw caligrafisch schrift moet aanleren. Ik werkte verdorie liever met de sjablonen mij aangereikt door bill dutroux.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2003, 12:14:29 »
Ik zwaai nog wel eens als ik iemand bij het raam zie staan.
Het probleem is Pino, om het in klare taal te zeggen, dat we hier een beetje een valse start genomen hebben en dat de Moderatie hier een fors stuk strenger is dan wij in het verleden gewend waren. Ons taalgebruik werd ons in de andere topics in dit VRT-forum niet in dank afgenomen en heeft een flinke discussie aka geruzie veroorzaakt.
Dankzij bemiddeling van Mollemans en goede wil aan beide kanten hebben we kunnen bekomen dat we terug 1 eigen topic mochten openen in het VRT forum,genaamd Onze zoektocht naar de Mol. Enkel in dit topic kunnen onze zielsverwanten terecht met hun diepste zieleroerselen,want Mollemans heeft carte blanche gekregen om ons hier ons ding te laten doen.
Zaken ivm privacy vallen hier uiteraard buiten,dat zijn punten van algemene orde en die gelden uiteraard voor iedereen, van newbie tot administrator.
Als jij echt Jef heet en niet graag hebt dat dat hier bekend bekendgemaakt wordt en iemand die je kent repliceert op je eerste post met de laconieke melding " Natuurlijk Jef !", tja dan ben je wel niet echt gelukkig,vrees ik.
Daarom ook die reactie van Mollemans,om je er op te wijzen dat je beter die beleefdheidsregels even volgt.
Maar dat betekent niet dat je hier niet meer welkom bent, integendeel en dat van de Glazen Bol van Madame Soleil was maar een grap. Hij heeft je die jeugdzonde al lang vergeven.
Om nog even terug te komen op de vraag van MichaelV: Je  bent uiteraard als persoon welkom op de andere topics,maar dan wel op voorwaarde dat je daar een algemeen aanvaard taalgebruik hanteert en je niet laat gaan zoals je hier wel kan :)
Dat is zo overeengekomen met de Administrator,kwestie van geen oude koeien uit de gracht te halen met mensen die onze stijl en humor niet kunnen waarderen, waarvoor ik alle respect heb.Laat ons het maar een cohabitation pacifiste noemen.
Deze overeenkomst is trouwens opgenomen in onze kloosterannalen onder de veelzeggende naam: Het Verdrag van Het Kleine Kerkje boven de Vele Bomen.
Mochten jullie echter vinden dat de regels hier toch nog te beperkend zijn voor jullie creativiteit, laat het dan maar weten en dan kunnen we eventueel terugkeren naar de offtopic area in de Huiskamer, daar zijn wij dan wel offtopic maar dan kunnen we ons volledig laten gaan, want daar zijn geen regels ( buiten de algemeen geldende dan)...  







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2003, 12:19:00 »
Oeps, het was allemaal maar een geintje...tuinman...erik...widm vorig seizoen nl?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2003, 12:50:03 »
Ook aan U een warm welkom, beste Frère Tempête,.
Volgens mij is er aan U, na Uw schier eindeloze promotietocht langs  obscure abdijen en  illustere kloosters,langs bossen en hei waar de Konijntjes vrolijk en onbezorgd ronddartelen,over heirbanen en zandwegen, wel een roemer van onze beste wijn besteed. U weet die vast te waarderen.
Zeg wel tegen Zuster Alcolica dat U van mij gestuurd bent, want soms vertikt ze het om klare wijn te schenken...







« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 13:06:38 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2003, 13:31:31 »
Oeps, het was allemaal maar een geintje...tuinman...erik...widm vorig seizoen nl?

Sapristie in de sacristie nog aan toe!
Geen wonder dat we hier over onze pij gestruikeld zijn. En ons tante Nonneke had zich heel zijn epistel kunnen besparen in het aanschijn van onze harkende broeder.
De Erik van Pino onderging dus hetzelfde lot als onze collega Thomas van Aquino tijdens de vertaling van diens werk. Alleen was de helderheid van diens miswijn van iets zuiverder kwaliteit...
De eerste afvallige van vorig jaar werd gewoon eventjes in de verkeerde kloostercel gestopt. Tja, daar kan zelfs geen Summa theologica tegenop!








« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 13:33:10 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat