Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376441 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Die dag op de helpdesk
« Gepost op: 14-01-2003, 20:53:19 »
Ik ben onlangs benoemd door tante Nonneke tot geïnitieerd lid van de orde der Promoliaten. hartelijk dank daarvoor.

Ik wil in deze topic iedereen de ruimte geven om hun ideeen of meningen over de zoektocht naar de Mol te verkondigen.

De orde der Promoliaten wordt gekenmerkt door :
- het feit dat ze bezig zijn met het zoeken naar de Mol
- het feit dat ze af en toe in volzinnen en gekunstelde constructies praten
- hier en daar verwijzingen maken die niet voor eenieder direct te volgen zijn.
- het feit dat ze het hier en daar het niet altijd serieus nemen.



De een snapt er niets van en wenst het niet te lezen dat kan, we zijn een tolerante kerkorganisatie. de ander snapt het niet en wil het leren snappen, ook dat kan. Het is een zoeken naar wat uiteidnelijk leidt tot onze zoektocht naar de Mol.

Ik heb mezelf omgedoopt tot Broeder dictionairus, en ben bereid over enige zaken uitleg te geven indien er vragen over posts zijn.



Hieronder leest u onze uitdaging>>>


Het orakel der promoliaten
 
Het Orakel der Promoliaten is een uitdaging aan alle Zoekende Zielen die er van overtuigd zijn dat hun kennis van de Mol groter is dan die van ons, Broeders en Zusters Promoliaten.
Wij, de Orde der Promoliaten, hebben op vrijdag, 24 januari 2003,dus vóór aflevering 2, de naam van onze Mol gedeponeerd via een verzegeld en gedagtekend schrijven. Deze gesloten enveloppe zal echter gesloten blijven tot ze geopend wordt. Dat gebeurt vaker bij gesloten enveloppes. De datum waarop deze enveloppe geopend zal worden staat nog niet exact vast, maar situeert zich zeker naar alle waarschijnlijkheid op 23 maart, en wel in Danscafé 't Dul Konijn in Bissegem,alom gekend als bedevaartsoord voor Mollenvangers.

Stel vanaf nu Uw Molkeuze tegenover die van ons en bewijs dat U een grotere Molkenner bent dan wij. Argumentatie bijvoegen mag maar hoeft niet,wij geloven U zo ook wel. Je kan dat doen door een e-mail te sturen naar Promoliaten met vermelding van Uw naam of nickname en volgende gegevens :
1. Je Mol
2. Je winnaar
3. Je verliezende finalist
4. Het aantal stemmen dat de hoogstgeklasseerde winnaar zal hebben in de week van 2 maart op de stempagina van de Molsite van De stempagina van het Dul Konijn
5.Het totaal aantal keer dat ons topic (Orakel der Promoliaten)op het VRT / TV1-forum van dit forum gelezen zal zijn op 9 maart om exact 21.00 uur.
Verder zal ook rekening gehouden worden met de inschrijvingsdatum, want het aantal inschrijvingen is beperkt.

Alle info over het verdere verloop van onze Orakelwedstrijd krijgt U in een bevestigingsmail toegstuurd. Als U die mail krijgt bent U ook officieel uitgenodigd voor het Grote Mollenfeest van de Promoliaten. Er hangt, van onze kant, immers iets vast aan Het Orakel. Geen prijzen,want wij zijn een Orde die op de rand van het faillissement balanceert en zich geen buitenissige prijzen kan veroorloven, maar een unieke rondleiding in ons Promoliaatse klooster, van de stoffige zolders tot de beruchte wijnkelder, inclusief een originele kennismaking met onze Broeders en Zusters. Of anders misschien een bezoekje aan de leefwereld van onze beminde Frère Tempète. Dus, als jullie het aandurven om met die arme Promoliaten in zee te gaan, mail jullie keuzes dan snel door


Want als wij een foute Mol hebben, winnen jullie en wordt er aan de hand van de gegevens die jullie ons gestuurd hebben én de inschrijvingsdatum bepaald wie zich al mag verheugen. Als wij echter de juiste Mol hebben winnen wij,en dan mogen jullie,sportief als jullie zijn, ons een pintje tracteren als jullie dat willen. Of twee,of... Maar omdat de Promoliaten hele brave jongens en meisjes zijn mogen jullie ook in dat geval nog rekenen op een rondleiding of een begeleid bezoek.

En omdat niet iedereen de juiste Mol kan of zal raden én omdat de Promoliaten originaliteit hoog in het vaandel dragen, hebben we ook voor de mensen die een foute Molkeuze hadden nog een aantal uitnodigingen klaar liggen om eens op bezoek te komen. Die uitnodiging kan je bekomen door je wedstrijdmail zo origineel mogelijk op te stellen. De Broeders en Zusters Promoliaten zullen deze beoordelen en kiezen uit de foutieve mails de meest originele uit. En die mogen dan eveneens op bezoek komen.
Je ziet, die jongens en meisjes van de Promoliaten zijn de slechtste nog niet.


Tante Nonneke en de Promoliaten wensen U tenslotte nog veel moed,doorzettingsvermogen en succes en geen stijve vingers van het typen of een muispols.Wij hopen van harte dat U een leuke portie plezier beleeft aan ons Orakel ( wij in elk geval wel !) en misschien zien we elkaar nog eens weer op ons forum of in 't Dul Konijn

Was getekend en getypt,
Tante Nonneke en de Promoliaten
 
 








« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 22:46:30 door Lukie4 »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2003, 21:25:16 »
Dat ziet er prima uit, Broeder Dictionarius !
Hopelijk zijn we nu voorgoed vertrokken en kunnen we weldra onze collega-mollenvangers gepast ontvangen...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2003, 21:26:56 »
Is er nog plaats in de orde der promoliaten?








Take a glorious bite out of the whole world

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2003, 21:29:35 »
Is er nog plaats in de orde der promoliaten?

Absoluut! D@@n wordt gewoon Priester D@@ns! ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2003, 21:31:38 »
ehm.... mijn naam is al een week of 2 geen D@@n meer hoor...







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2003, 21:33:39 »
hmm allemaal mannen in die orde, sommigen met ietwat verwijfde ;) namen maar kom...

Ik zou echt niet weten op wie te gokken momenteel... als die dan zo direct afvalt na de eerste aflevering zit ik er ook mooi mee, dus ik hou me nog ff in tot zondag I guess







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2003, 21:36:49 »
Natuurlijk wel ! Iedereen die het leuk vind om met ons mee te doen is hartelijk welkom.
Meld je wel even aan aan de poort. Hard genoeg roepen want Zuster Portasia, onze poortwachter, is een beetje hardhorig en de laatste tijd ook een beetje moeilijk te been.
Maar ze gaat U ongetwijfeld binnenlaten. En als ze begint te murmelen over bijdragen te leveren dan laat je haar maar doen, want daar kom je uiteindelijk voor hé.
En als je even niet mee bent, dan kan je je altijd wenden tot onze hoop in bange dagen, Broeder Dictionarius.Die weet altijd wel net dat tikkeltje meer....







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2003, 21:39:02 »
Met purper doorlopen ogen klopt Knudde aan bij de Orde der ProMOLiaten. Een homp brood en een roemer zure wijn moeten volstaan om de emoties van de voorbije dag door te spoelen.
Gelukkig staan Tante Nonneke en Broeder Dictionairius mij reeds op te wachten. Dit wordt vast een gezellig samenzijn tussen geestesgestoorde zielen in een domein waar puntje niet altijd bij paaltje wenst te horen.
Over het erf dartelen de koetjes en dito kalfjes onrustig over en weer, ondertussen moeder aarde scherp in het oog houdend.
Knudde scheert ondertussen een schaap en kruipt onder zijn wol. Een vujadé ontspruit in zijn dromen. U weet wel: zo’n gevoel dat je iets nooit eerder hebt meegemaakt. Mollenvangen: het went nooit...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2003, 21:40:02 »
Als ik even niet mee ben dan voel ik Knudde wel even aan de tand, handig om zo het voorrecht te hebben om een allereigenste vertaalwoordenboek in huis te lopen hebben :)

Nu, als de poll start, dan sluit ik me maar voorlopig aan bij de theorie van Tante Nonneke en ga voor Nicole want kheb écht geen idee wat ik in godsnaam (vergeef het me) anders zou moeten zeggen...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2003, 21:40:24 »
Nadat ik mij heb gemeld bij de poort van Zuster Portasia en binnen gelaten ben, het is een wonder, zal ik jullie nu verblijden met mijn moltheorieën en vage posts zoals men dat gewend is van de orde der Promoliaten. Ik denk dat ik mij nu omdoop tot Broeder Ster.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2003, 21:46:26 »
wees welkom broeder ster, dat wij ons mogen verheugen met u in ons midden. wij zullen ons laven aan uw vertellingen over uw ontberingen ende ontboezemingen die u ontvallen zijn bij uw queeste naar de ware identiteit van de aartsvader der satanistische gedrochten, de MOL







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2003, 21:53:23 »
Ik heb het ook eens geprobeerd, maar praatte tot mijn verbazing niet raadselachtig genoeg :o. Kben wel binnengelaten, maar ik heb een proefperiode gekregen, ik zal mijn uiterste best doen om vage en moeilijk geformuleerde posts te plaatsen ;)

Broeder Elmar voorlopig nog







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2003, 21:55:03 »
Ik heb het ook eens geprobeerd, maar praatte tot mijn verbazing niet raadselachtig genoeg :o. Kben wel binnengelaten, maar ik heb een proefperiode gekregen, ik zal mijn uiterste best doen om vage en moeilijk geformuleerde posts te plaatsen ;)

Broeder Elmar voorlopig nog
Overal lopen de kerken leeg, maar ik vermoed dat deze orde sterk gaat aangroeien in korte tijd! Ik hoop dat Kardinaal Danneels meeleest, beminde gelovigen... ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2003, 22:02:07 »
Och, trek U dat niet aan broeder Elmar, dat zal Zuster Portasia wel geweest zijn. Soms weet ze zelf niet meer van welke parochie ze is, maar dat gaat wel weer over...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2003, 22:04:44 »
Onze kerkgenootschap loopt langzaam vol en laat ons dan allen de lofzang preken op datgene wat we gaan zoeken. De Mol.

Overste Tante Nonneke is ons voorgegaan in een prachtige bespiegeling waarom de mening is dat het Nicole zou zijn die zich verlaagt heeft tot het afleggen van het plebische kleed van gewoon deelnemer en de grijze pij van de Mol heeft aangedaan.

Ik kan hierop enkel volgen met de woorden amen, en de volgelingen op te roepen om nieuwe concilies te openen voor denkpartronen over wie de aartsvijand nummer 1 is ( en dit niet in de ogen van de wereld, lees de Us), maar meer in de zin van wie is voor ons promoliaten de Mol.

Kom op medegelovigen laat uw stem horen. maar wees wel geformuleerd ende navolgbaar.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2003, 22:16:53 »
Na het bekijken van de eerste strohalm en het aanhoren van het ultieme lied van Excalibur ligt er nog één vraag op de maag van Tante Nonneke : Is de affiche echt of is het een eerste Engelse fooi van de Zandhengelaars voor de Zusters Promoliaten?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2003, 22:21:07 »
De affiche is écht of dient als opdracht, meer zou ik er niet uit kunnen halen vrees ik ::) en als ie al als opdracht dient, dan gaan we moeten wachten tot de bewuste afl vrees ik om wat meer af te leiden...

iemand een ander idee onder mijn broeders/zusters?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2003, 22:35:15 »
Ik denk dat we ons naar de Promo moeten richten om inzicht te krijgen in de ons toekomende executies. indien een episode nog geen plaats heeft gehad waarin we een plebejer zien particperen, dan weten dat voor hem de zandloper van Magere hein in deze serie nog niet volledig is geledigd.
verder houd ik het qua intuitie voorlopig bij Christophe of Corry, maar hoop dat Tante Nonneke zich niet et zeer stoort aan mijn afvalligheid in deze.

Ik heb hiervoor nog geen volledig dossier dus moet ikgeloven in de volmaaktheid van de stelling van een ander die wel bewijzen in kan brengen en dus roep ik mijn mede congregaten op bewijzen te verzamelen. Want tot nader orde vaar ik zonder geloof op Christophe en ben ik niet alleen roepende in de grote zandbak maar ook nog eens verblind door de priemende hoon die tante nonneke over me heen zal laten dalen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2003, 23:07:19 »
Ik denk dat we ons naar de Promo moeten richten om inzicht te krijgen in de ons toekomende executies. indien een episode nog geen plaats heeft gehad waarin we een plebejer zien particperen, dan weten dat voor hem de zandloper van Magere hein in deze serie nog niet volledig is geledigd.
verder houd ik het qua intuitie voorlopig bij Christophe of Corry, maar hoop dat Tante Nonneke zich niet et zeer stoort aan mijn afvalligheid in deze.
Heel goed bekeken,Mollemans. Dit is inderdaad een spoor dat we kunnen volgen in afwachting van de eerste strobussel die de hengelaars uit de Sahara in onze nu nog onderkoelde kloosterstal zullen uitspreiden.
De dames die in het laatste stuk van de trailer figureren lijken mij Shadia (in het blauw) en Sandra of Inge ( in het rood) te zijn. Die laatste heer aan de affiche lijkt mij Christophe of Bruno te zijn. Kunnen we een foto vinden op die site van het Vlaams Parlement van Bruno ?

En Tante Nonneke vindt het uiteraard helemaal niet erg dat haar medezusters en broeders afvallig zijn betreffende de keuze van het beestje met de grijze pij. Integendeel, dat houdt de spanning er in ! De Kruistocht is vertrokken en onze Sportzuster,Zuster Jeru zal em volledig uitdoen, tot de laatste seconde !
 








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2003, 23:17:53 »
tante nonneke ik mis hier denk iets , hoe bent ge tot het inzicht gekomen om namen bij gezichten te plakken. hebt gij teveel gedronken van de door knudde genoemde roemers wijn. of hebt ge de glazen bol van madame x toch weten te bemachtigen tijdens onze laatste zusterlijke uitstap naar de foor van antwerpen.

Of hebt ge gewoon beter op de virtuele snelweg de borden kunnen lezen dan boreder dictionarius die nochthnas speciaal hiervooor een leesbril heeft aangeschaft??







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld