Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79162 keer)

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2016, 14:19:10 »
Ik heb zo'n bepaald voorgevoel bij hem: sociaal dier die lekker meebeweegt en snel in de groep ligt.

Wat me verder opviel naast de dingen die al genoemd zijn:
  • Bij het filmpje in aflevering 1 over of je de mol zou willen zijn, is hij de enige die het woord MOL niet meer in de mond neemt, maar zegt dat hij het spelletje wel wil spelen (even terugkijken voor exacte woorden)
  • Bij aankomst loopt hij meteen op Gilles af als iemand die hem al ontmoet heeft, andere manier van blik, lichaamshouding etc (persoonlijke interpretatie)
  • Na voorstellen in aflevering 1 stapt hij de auto in en is hij de enige die ook meteen aan het stuur plaatsneemt, in de lead. Issa gaat bijvoorbeeld achterin zitten
  • Zag ook dat hij vaak op foto's staat van backstage, en sommige ook zelf neemt. Plus een andere kleur microfoon?
  • Heeft een rode koffer mee  ::vergroot:: ;-)


Bruno is voor mij ook de hoofdverdachte, inderdaad de manier waarop hij zich in de groep beweegt, discussies start (bv over de manier waarop Ruth naar huis was gestuurd) en eigenlijk geen positieve inbreng heeft in de opdrachten (in tegendeel: tijdverlies bij de lama's,...), laat staan een opdracht tot een goed einde brengen (bv zoals Stijn die op zen eentje - inbreng raadsels en doelschoppen - € 6000 behaalt). Een mol mag niet te hard opvallen.

Ik denk wel dat hij in de loop van het spel nog wat scherper gaat worden, hij lijkt me tot nu wat zenuwachtig, wellicht omdat hij niet door de mand wil vallen.
 

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2016, 23:19:40 »
1) Het kwam hem goed uit dat hij als 1ste het slachthuis kon verlaten. 10 minuten extra om nog eens met de makers te konkelfoezen. Heb Gilles De Coster of Michiel Devlieger vorige week ergens horen zeggen dat je als mol soms "hoop en al" 3 minuten per dag met de makers kan overleggen.

2) Hij was alweer lekker afzijdig. Of in discussies: altijd de 1ste om woorden van iemand anders te bevestigen/herhalen, zelden de 1ste om zich over iets uit te spreken. Zoals in het slachthuis: even checken wie wat zou doen met die vrijstelling. Pas als Gilles vraagt "En gij zelf Bruno???" antwoordt hij.

3) Volgende aflevering gaat hij beginnen mollen denk ik. Want ALS hij de mol is, heeft hij totnogtoe weinig écht gesaboteerd (behalve zich telkens snel laten uitschakelen). Maar volgende aflevering zie je hem in de controlekamer zitten met Issabel voor een opdracht. The game is on!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2016, 23:21:40 »
De Mol had er alle belang bij dat de groep zo verdeeld mogelijk zou zijn op het moment dat ze het slachthuis in gingen. Bruno nam het initiatief om eens lekker te knuffelen met z'n allen én verliet als eerste het slachthuis waardoor hij de verdere invloed op de groep verloor. Ik vind dat best onmols.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2016, 23:28:39 »
De Mol had er alle belang bij dat de groep zo verdeeld mogelijk zou zijn op het moment dat ze het slachthuis in gingen. Bruno nam het initiatief om eens lekker te knuffelen met z'n allen én verliet als eerste het slachthuis waardoor hij de verdere invloed op de groep verloor. Ik vind dat best onmols.
Ja kijk, in mijn gedachtegang, met Bruno als mol, zie ik het zo:

Hij merkt in het slachthuis van meet af aan dat er gedonder van komt, dat er spanningen zijn. Hijzelf, die al 6 (?) dagen lang als vriendelijke jan probeert om sluw ieders vertrouwen te winnen, kan daar niet nog méér gaan stoken, want dan valt hij uit zijn rol. Hij hoopte vurig dat iemand (Cathy, Issabel, Stijn, Manuella) die vrijstelling zou grijpen, gezien het gekibbel was die kans reëel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #44 Gepost op: 16-02-2016, 00:03:37 »
Af en toe wat onenigheid zaaien en Dan staat de boel op scherp. Dan kun je zelf rustig weggaan en evt nieuwe instructies ophalen.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #45 Gepost op: 16-02-2016, 15:00:21 »
Deze al gezien bij de "extra's"?

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2016, 15:04:37 »
De derde aflevering heeft alleen maar bevestigd wat eigenlijk al duidelijk was van de eerste: Bruno is de mol.

Het viel weer enorm op dat hij er onmiddellijk bij is als er een discussie wordt gestart waarbij kandidaten elkaar verwijten maken, zoals toen Cathy Gilles meende te moeten verwijten dat hij niet geraakt was door een kogel.

Het valt ook op dat meer en meer kandidaten Bruno openlijk verdenken (al kunnen we dat natuurlijk niet zeker weten).

Ik hoop eigenlijk dat Bruno niet de mol is want zo is het spel mij toch wat te gemakkelijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #47 Gepost op: 16-02-2016, 17:15:35 »
Hij past prima in het mol profiel. Dan weer vredestichter , Dan weer wat Olie op t vuur gooien.
Kleine hints in de Regie naar hem. Oogt fanatiek en lijkt mee te denken, Maar er gaat bitter weinig goed bij hem.

Maar of t nu duidelijk is?.  Ik ken ook mensen die iedereen vertelden dat t overduidelijk manuella zou zijn ..  Voor mij nr 2 op mol lijstje.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2016, 18:35:34 »
Ik vind de extra beelden veelzeggend. Beetje mols Bruno  ::zwaai::
En vind hem ook een typisch mol profiel hebben, ligt makkelijk in groep, babbelt met iedereen, aimabel mens.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2016, 18:41:30 »
Ik vind de extra beelden veelzeggend. Beetje mols Bruno  ::zwaai::
En vind hem ook een typisch mol profiel hebben, ligt makkelijk in groep, babbelt met iedereen, aimabel mens.

Dat ben ik wel met je eens. Hij past ook in het rijtje van Vlaamse mollen wat leeftijd betreft. In de zin van dat ze het nog niet eerder aangedurfd hebben om een jonge Mol te nemen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2016, 19:46:15 »
Dat ben ik wel met je eens. Hij past ook in het rijtje van Vlaamse mollen wat leeftijd betreft. In de zin van dat ze het nog niet eerder aangedurfd hebben om een jonge Mol te nemen.
Toch is het Gilles he Heinz?
Meer L

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2016, 19:55:07 »
Deze al gezien bij de "extra's"?
Yep. Heel veelzeggend (lijkt het, vooralsnog).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2016, 20:20:13 »
Ik weet niet wat ik met Bruno aanmoet. Ik vind m heel verdacht, maar soms zit ie op plekken dat ik denk, nee dat doet de Mol nooit. En dan ineens doet ie toch weer wat verdachts.
Voorlopig sluit ik m zeker niet uit, maar ik zit nog steeds ermee in mijn hoofd dat Ruth hem koos na haar rode scherm. Ze vertrouwde hem mogelijk, omdat ze de test op hem had ingevuld, en er daardoor dus uitvloog.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2016, 23:21:34 »
Uit het, door Heinz aangereikte, officiële molboekje:

Bruno = 7083170 = oliebol
Cathy = 50753078 = bloeslos
Gilles = 31907018 = biologie
Hanne = 319739 = belgie (maar er staat gelgie: waarom geen 8 op het eind?)
Issabel = 91773236 = gezellig (maar eerste g anders dan laatste en aan de 1 zit een kort steeltje alsof het tussen de 1 en 7 in zit)
(Manuella = 71391307 = loeigeil)
(Marc = 3375808 = bobslee)
(Ruth = 5318008 = boobies (weer 1 met steeltje)
)
Stijn = 379009 = google
Thibaud = 713705 = soleil


Als ik anagrammetjes maak van de woorden die je ziet wanneer je de rekenmachine omdraait, kan ik maar bij vier van de (in het molboekje natuurlijk op dat moment nog tien) kandidaten iets mol-achtigs ontdekken.

Hanne -  belgie/gelgie:     ge   lieg                     Zonder "t", is dit misschien West-Vlaams   ;) ?
Gilles -   biologie:          (zijn) bio  loog  ie         Een heel ouwe, flauwe, dat wel.
Stijn  -   google:          ge    loog.                      Deze is wel mooi, vind ik, in al zijn eenvoud.


Wat ik interessanter vind: achter Bruno's naam staat: oliebol, als eerste in de rij.      "Lie, lobo" is er van te maken.
De oliebol, hiernaar is het "letters van cijfers maken op je omgedraaide rekenmachine" genoemd. Hier draait dat "principe" om.

Draait alles hier om Bruno, the leader of the wolf pack, de wolf in lamakleren?
Gaat het hier om de "lie" oftewel leugen over de lobo, gaat het hier om liegen in het algemeen, of wordt er geduid op Bruno die in aflevering 1 in de auto (leugenachtig?) riep dat een ezel in het Spaans een "lobo" heette?

Of heeft Bruno het officiële molboekje gewoon goed bekeken en er zijn voordeel mee gedaan?

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #54 Gepost op: 17-02-2016, 11:10:50 »
Ik weet niet wat ik met Bruno aanmoet. Ik vind m heel verdacht, maar soms zit ie op plekken dat ik denk, nee dat doet de Mol nooit. En dan ineens doet ie toch weer wat verdachts.
Voorlopig sluit ik m zeker niet uit, maar ik zit nog steeds ermee in mijn hoofd dat Ruth hem koos na haar rode scherm. Ze vertrouwde hem mogelijk, omdat ze de test op hem had ingevuld, en er daardoor dus uitvloog.


Zou het niet kunnen dat Ruth gewoon vroeg om met Bruno te kunnen praten omdat hij een aangenaam mens is om mee te praten (hij profileerde zich toch als de knuffelbeer van de groep) ? Ruth verkeerde toen in een - voor een gewoon mens - totaal absurde stress situatie en dan denkt iemand niet zo rationeel (zie ook op het Ruth-forum: blijkt dat ze in de auto een vraag totaal verkeerd had gelezen). Ik blijf voor Bruno gaan! ;D

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #55 Gepost op: 17-02-2016, 13:45:41 »
Ik denk niet dat de mol bij de opdracht met de schakelaars als eerste naar binnen gaat en zich snel laat afschieten.  Hij is alle controle over de opdracht kwijt.

Ben ik het niet mee eens. Door als eerste te gaan, was hij de terreinverkenner. Hij heeft de eerste schakelaar aan de ingang bewust niet gezien en de anderen volgden zijn 'voorbeeld'. Hierdoor heeft hij het de anderen heel moeilijk gemaakt omdat die dan moesten terugkeren.

Hij heeft ook wel wat tijd verloren lijkt mij (Bruno ging heel traag, de tweede kandidaat liep snel, na de eerste 2, was er al 10 minuten voorbij).

De opdracht was sowieso moeilijk te beïnvloeden omdat het niet van henzelf afhing of er lawaai gemaakt werd.

(Trouwens er kon nog beïnvloed worden van de zijlaan door te roepen.)


Offline Mollermans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #56 Gepost op: 17-02-2016, 15:09:38 »
Je kan bij iedereen genoeg redenen bedenken waarom hij/zij de mol is, het lijkt mij echter beter om juist te denken waarom iemand niet de mol kan zijn. Als je dit bij elke kandidaat afgaat, kom ik maar op 1 persoon uit, Bruno!
Hanne en Issabel: te emotioneel
Thibaud: te opvallende molstreken (wil doen alsof hij de mol is)
Cathy en Gilles: te fanatiek met het spel bezig
Stijn: shot met 1 penalty 6000 euro in de pot, lijkt mij onmogelijk voor een mol

-> Bruno is de mol. Hij speelt het fantastisch. Hij wint vertrouwen bij iedereen en kan zo elke opdracht goed sturen. Hij heeft telkens een groot aandeel in de beslissingen die genomen worden, zonder dat het verdacht overkomt. Goed bezig man!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #57 Gepost op: 17-02-2016, 16:27:37 »
Om eigenlijk niet heel duidelijk gegronde redenen heb ik Bruno al vrij snel afgestreept. Nu heb ik hem ook niet echt iets verdachts zien doen. Maar ik ben het wel met de Bruno-verdenkers eens dat ie vaak een grote invloed op het spel heeft, mede omdat hij het vertrouwen van de groep geniet. Ik vind het ook typisch iemand die voor de hand ligt als Mol, en misschien dat ik hem daarom al afgestreept had. En als de kandidaten dat ook hebben gedaan is dat natuurlijk ideaal voor hem als Mol. Ik ga deze man toch een beetje meer in de gaten houden de komende afleveringen :-)

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #58 Gepost op: 17-02-2016, 20:27:17 »
Je kan bij iedereen genoeg redenen bedenken waarom hij/zij de mol is, het lijkt mij echter beter om juist te denken waarom iemand niet de mol kan zijn. Als je dit bij elke kandidaat afgaat, kom ik maar op 1 persoon uit, Bruno!
Hanne en Issabel: te emotioneel
Thibaud: te opvallende molstreken (wil doen alsof hij de mol is)
Cathy en Gilles: te fanatiek met het spel bezig
Stijn: shot met 1 penalty 6000 euro in de pot, lijkt mij onmogelijk voor een mol

-> Bruno is de mol. Hij speelt het fantastisch. Hij wint vertrouwen bij iedereen en kan zo elke opdracht goed sturen. Hij heeft telkens een groot aandeel in de beslissingen die genomen worden, zonder dat het verdacht overkomt. Goed bezig man!

Dan zou Bruno het hebben klaargespeeld de groep 6 x te vaak hun touw hebben laten tellen terwijl ze nog met 5 zijn om praktisch driedubbele controle te houden in het eerste deel naar de tussentest met het flesje. Daar zie ik geen mol in slagen tenzij hij dat touw onder hun neus 123 m heeft kunnen verleggen, en dat is nu net niet de positie waar Bruno in zat. En aangezien Ruth de enige was die dat kon doen is afgevallen, en nu ook nog Manuella, zit je met Thibaud... die inderdaad minstens 2 maal in beeld verkeerd telt en gecorrigeerd werd, maar ik betwijfel dat het bij die 2x is gebleven. 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #59 Gepost op: 17-02-2016, 21:34:19 »
De uitslag bij proef 1 was 123 meter tekort. Dus er zijn 6 touwen te weinig gelegd. Verder mee eens dat het bizar lijkt dat dat al is gebeurd voordat inca cola proef Komt. Ik verwacht dat als je als mol al ziet dat er zo onlogisch gemeten wordt in het 1e deel, je met een gerust hart aan de cola kan.  Tuurlijk Geef je Dan de controle op, Maar de kans dat deze proef slaagt is zeer klein.