Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79200 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2016, 21:35:22 »
De uitslag bij proef 1 was 123 meter tekort. Dus er zijn 6 touwen te weinig gelegd. Verder mee eens dat het bizar lijkt dat dat al is gebeurd voordat inca cola proef Komt. Ik verwacht dat als je als mol al ziet dat er zo onlogisch gemeten wordt in het 1e deel, je met een gerust hart aan de cola kan.  Tuurlijk Geef je Dan de controle op, Maar de kans dat deze proef slaagt is zeer klein.

Er is dan nog altijd een groep zonder mol, die wel perfect kunnen gemeten hebben.

klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2016, 21:47:12 »
Klopt. Kans dat vlag van die groep gekozen wordt is zonder Bruno,s aanwezigheid 50%.

De 5 aanwezigen bij dat Keuze moment hebben meer invloed op die stemming. Echter gooien zij t op de coin flip , dus nog steeds 50%.  Ik Ben voorstander van t kijken naar ideale positie van de mol en Ben hier heel Lang over aan t dubben geweest om enkel in een mol te geloven die tot eind op zoutvlakte er bij was. Maar als ik het gehannes van de kandidaten met afmeten en leggen van de lengtes zag, heb ik die gedachte wat los kunnen laten.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #62 Gepost op: 18-02-2016, 00:27:58 »
Er is dan nog altijd een groep zonder mol, die wel perfect kunnen gemeten hebben.



Klopt, maar komt neer op 1 x verkeerd geteld. Dachten dat ze aan 59 waren ipv reeds 60. 1 keer mistellen is menselijk, en dat kan in het begin, tussenin of het einde zijn gebeurd.

Maar 123 m ernaast met een touw van 21 m is 6 x verkeerd geteld. Zij dachten dat ze aan 119 zaten, terwijl ze eigenlijk maar aan 113 zaten. We hebben Thibaud ook effectief 2 x verkeerd zien tellen, en Bruno en Manuella corrigeerden toen. Maar nadat Bruno en Hanne wegvielen waren ze nog maar met 3 en hoewel Manuella wel redelijk aandachtig was en zeker gemotiveerd was ze soms ook niet diegene die lang geconcentreerd kon blijven in andere proeven. En Ruth leek daar ook niet het beste in uit te blinken. Ondertussen heeft Thibaud alles gezien wat andere kandidaten doen en zeggen om het op te schrijven in z'n mollenboekje, en naar eigen zeggen heeft hij oog voor detail, maar er is wel 6 x een lengte teveel geteld under his watchful eye? En dat zou Bruno's schuld zijn? Ammehoela! 

Het enige andere alternatief is dat Bruno 1 m van het touw heeft geknipt, terwijl de andere 4 er stonden op te kijken.

2500 / 21 m = 119 x leggen

Als je er van uit gaat dat ze juist hebben geteld bij het leggen van het touw en dat inderdaad 119 x gelegd hebben dan krijg je het volgende

(2500 m - 123 m) / 119 = 20 m

Als je dus een touw van 20 m 119 x legt dan heb je een afstand van 2377 m afgelegd.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2016, 00:40:14 door sunray »

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #63 Gepost op: 18-02-2016, 13:33:26 »
Bruno is gewoon Hugo all over again. Doodbrave kerel die iedereen vertrouwt, uiterst voorzichtig van start gaat, maar subtiel manipuleert en gaandeweg het spel meer en meer zal saboteren.

Als ik het interview met Hugo van destijds herlees (zie topic De Mol in de Media), krijg ik nog meer het gevoel dat het Bruno is. Hij pakt het spel op een soortgelijke manier aan.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #64 Gepost op: 18-02-2016, 14:47:17 »
Die gedachte kwam bij mij ook op, maar zouden de makers het dan zo makkelijk maken voor de kijker om een gelijkaardig type mol te kiezen?


De makers zijn wel nieuw, en het schijnt om een relatief jonge groep te gaan. Ik kan me wel inbeelden dat ze in hun eerste reeks qua mol niet te veel risico willen lopen. Een emotionele/spontane mol zoals Hanne sluit ik volledig uit.

Goed, het zijn speculaties.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #65 Gepost op: 18-02-2016, 15:33:15 »
De makers zijn wel nieuw, en het schijnt om een relatief jonge groep te gaan. Ik kan me wel inbeelden dat ze in hun eerste reeks qua mol niet te veel risico willen lopen. Een emotionele/spontane mol zoals Hanne sluit ik volledig uit.

Goed, het zijn speculaties.

Dat dacht ik ooit ook van George Langenberg, dat hij te instabiel en labiel was om de mol te kunnen zijn. Bleek allemaal gespeeld.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #66 Gepost op: 18-02-2016, 17:57:02 »
Leuk om al jouw interpretaties van de deelnemers te lezen VIER-fan.

Kleine toevoeging: als in aflevering 1 en 2 mijn naam als eerste zou worden genoemd zou ik ook niet echt zenuwachtig zijn: het eerste scherm in aflevering 1 is volgens mij altijd groen (in elk geval in alle NL'se reeksen die ik heb gezien) en ook in aflevering 2 zullen ze het rode scherm niet als eerste doen.

Maar het is wel een contrast met Wie is de Mol in Nederland, waar kandidaten toch vaak wat heftiger op de kleur van hun scherm lijken te reageren dan hier op VIER. Bruno's reactie vind ik helemaal niet zo uit de toon vallen met zijn medespelers eigenlijk...

Qua gelijkaardig type mol: het is wel 13 jaar geleden hè (meende ik). Ik weet het niet, maar het is de vraag hoe gewaagd een keuze ze durven maken bij productie. Voor mij is het geen verdenking, maar evengoed geen vrijpleiting voor Bruno.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #67 Gepost op: 18-02-2016, 18:23:35 »
Wat me opviel bij Bruno: hij is zo'n rustige mens.

Bij de eerste twee eliminaties komt hij telkens als eerste aan de beurt. Aan zijn hele lichaamstaal lees ik geen enkel spoor van enige zenuwachtigheid of spanning. Hij wacht het verdict bijna met stoïcijnse blik af en bij het zien van het groene scherm, blaast hij een beetje en lacht dan met zijn ogen gesloten. Voor en na het verdict is hij quasi even rustig.

Ook tijdens de proeven bewaart hij de kalmte en het overzicht, hij zegt de  juiste dingen op het juiste moment, op mij komt hij over als de echte leider van de groep, zonder zich echt nadrukkelijk als zodanig op te werpen. Een natuurlijk leider, sympathieke man voor zover we daarover kunnen oordelen na 3 afleveringen.

Heeft in een van de extra's van aflevering 3 wel een eigenaardig gesprek met Kelly (1 van de assistentes van de makers ter plaatse), waar ze in een kasteel zijn: blijkbaar is dat op een locatie waar de kandidaten nog niet geweest zijn (pas in aflevering 4?). Kelly vraagt daarin aan Bruno of hij het spel kan winnen en waarom Bruno daarop negatief antwoordt. Ik vind Bruno zijn antwoord nogal cryptisch, moet ik zeggen. Je zou eruit kunnen opmaken dat hij zich lichtjes versproken heeft, als mol zijnde...

Maar anderzijds kan je je afvragen: waarom zouden de makers van De Mol deze extra footage dan online zetten, als het zo voor de hand ligt dat je uit Bruno's woorden zou kunnen opmaken dat hij de mol is? Ze gaan hun mol na aflevering 3 toch niet verraden?

Food for thought!



Ik ben het met je eens dat Bruno spontaan een groepsleider is. Hij neemt initiatief en tracht een consensus te bewerkstelligen waarin iedereen samenwerkt. Hij gebruikt ook consistent 'wij'. In groepsdynamiek vertoont hij herhaaldelijk wij-boven gedrag en vat discussies samen, zodat er niet verschillende groepjes verschillende discussies houden. Hij is niet altijd diegene die met voorstellen komt, en dat hoeft ook niet, maar zoals een voorzitter alles samenvat, de aandacht van de anderen vraagt om te beslissen over wat er op tafel ligt. Hij tracht ook altijd te handelen volgens de beslissing.

We zagen dit bij de proef i.v.m. Ruth. De meerderheid had nee beslist. Ook al had hij zelf ja beslist, hij wou zich neerleggen bij de groepsbeslissing. Dit haalde hij aan op het moment dat Ruth de nee negeerde (en nee-stemmers begonnen te protesteren) wanneer Hanne en ook Bruno begonnen te antwoorden op de vragen. Eenmaal de nee-stemmers hun ok gaven opdat de ja-stemmers hun antwoord mogen geven op Ruths vragen voor hen, hoorde je hem niet meer.

Dit kan inderdaad een zeer bruikbare positie en karakter aspect zijn voor een mol, maar zijn invloed op het resultaat van de proeven bij andere spelers is zeer laag. Dus hij heeft de positie om die sabotage invloed te hebben, maar je ziet hem die eigenlijk niet gebruiken. Hij gebruikt die invloed enkel om groepsconsensus te houden en proeven te laten slagen. Daarom is hij het minst verdacht van de vijf die ik nog niet heb afgestreept.

Ze laten inderdaad soms wat vreemde filmpjes zien van hem bij de extra's: vorige week het filmpje waar hij iets van hoe Hanne had gestemd "per ongeluk" had doorverteld. Deze week de discussie over mol-hints met andere deelnemers over dat boek dat hij aan het lezen is en het gesprek in het kasteel. Ze trachten zeker met deze extra filmpjes Bruno verdacht te maken, en volgens mij doen ze dat omdat er eigenlijk niets concreet verdacht is te vinden bij het handelen van Bruno tijdens proeven. Merk bijvoorbeeld op dat daarentegen Thibaud amper in de extra's voorkomt. Bij de mol-punten bijvoorbeeld is Bruno niet bij de meest verdachte personen op dit moment.

Een specifieke reden waarom ze dat extra filmpje van het gesprek met Kelly er op hebben gezet, naast Bruno verdacht te doen lijken, is dat hij mogelijks de winnaar is geworden van het spel. Een filmpje waarin Bruno stellig gelooft dat hij nooit bij de winnaars gaat zitten is daar een mooi contrast tegen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #68 Gepost op: 18-02-2016, 21:49:27 »
Een extra extra filmpje: De braakbal van Bruno. ::kots::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #69 Gepost op: 19-02-2016, 17:07:00 »
Bruno blijft onderaan mijn lijstje staan.

Deze aflevering vond ik mols aan hem:
- geeft de tactiek aan om te roepen bij een schakelaar (hierdoor kunnen schutters je positie bepalen)
- gaat af

Maar onverdacht vond ik het volgende:
- geeft als eerste aan om openheid te hebben. Hierdoor moet iedereen zich bloot geven over wat ze willen
- gaat als eerste, terwijl je als mol graag langer blijft om te zien hoe het loopt.

Geen mol volgens mij
klaar voor de strijd

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #70 Gepost op: 22-02-2016, 14:10:49 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160221_02141900?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Artikel over Bruno, hij zou zijn facebooknaam hebben veranderd naar Momfer Gustia, Momfer is de mol in de fabeltjeskrant..

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #71 Gepost op: 22-02-2016, 22:57:53 »
Magda en Hugo ::pinokkio::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #72 Gepost op: 22-02-2016, 23:18:05 »
Magda en Hugo ::pinokkio::

Was dat niet te overduidelijk? Ik durf hem afstrepen omwille van deze uitspraak

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #73 Gepost op: 22-02-2016, 23:19:44 »
Vond het vooral grappig. Kan beide kanten op te verdedigen zijn.

Vond hem buiten dat moment wel verdacht bij die opdracht. Zijn nummerkeuzes vond ik echt heel opvallend en hielpen de anderen niet vooruit.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #74 Gepost op: 22-02-2016, 23:35:28 »
Vond hem buiten dat moment wel verdacht bij die opdracht. Zijn nummerkeuzes vond ik echt heel opvallend en hielpen de anderen niet vooruit.

Hij had ook een aantal erg goeie. Mr. President van Pink bijvoorbeeld voor het presidentiële roze gebouw.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #75 Gepost op: 22-02-2016, 23:47:29 »
Klopt, maar door die af te wisselen met heel slechte gingen ze uiteindelijk wel een paar keer verkeerd. Sowieso denk ik dat een Mol daar pas op het laatst echt actief zou gaan mollen, als hij ziet dat het te goed gaat. Gilles en Bruno vond ik daar het meest verdacht ::jaja::

(Hannes schattige foutjes verklaar ik maar lekker gemakkelijk met 'dat is Hanne' :D)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #76 Gepost op: 22-02-2016, 23:51:45 »
Wat ik ook heel verdacht vond van Bruno was zijn keuze om een liedje te kiezen als teken dat de groep goed zat (1e locatie); ik weet niet meer welke het was maar daardoor gingen de kandidaten de fout in.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #77 Gepost op: 22-02-2016, 23:56:45 »
Wat ik ook heel verdacht vond van Bruno was zijn keuze om een liedje te kiezen als teken dat de groep goed zat (1e locatie); ik weet niet meer welke het was maar daardoor gingen de kandidaten de fout in.

Hij koos "Perfect Day", waardoor de groep dacht dat ze goed zaten. En dat was ook zo.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 00:00:41 door Ruud2003 »
Goede jacht!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #78 Gepost op: 22-02-2016, 23:57:02 »
Wat ik ook heel verdacht vond van Bruno was zijn keuze om een liedje te kiezen als teken dat de groep goed zat (1e locatie); ik weet niet meer welke het was maar daardoor gingen de kandidaten de fout in.

Ik vond Perfect Day wel een goede keuze... Lou Reed... ze Reden de perfecte kant op.

Evita Perron daarentegen, in Argentinië... Elk willekeurig huis heeft vast wel iets met Evita daar. In combi met Iglesias (Kerk), kom je al gauw op gedachte van Evita's begraafplaats. Stairway to Heaven :)
Voor het planetarium.. kom op: Stars (Simply Red), Ziggy Stardust (Bowie), ... Genoeg nummers die Bruno wel zou moeten kennen.

Jup, Bruno stijgt iets bij mij, maar het is toch Gilles  ;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #79 Gepost op: 23-02-2016, 10:45:43 »
Bruno wist uiteraard dat de anderen de wasproef moesten doen en dat er meer geld te halen/verliezen was met de muziek. Hij had zich voordien als muziekkenner opgeworpen en vroeg meteen Issabel mee omdat zij hem nog niet echt verdacht. Bruno gaf uiteraard ook goede muziekkeuzes maar voor een muziekkenner liep er teveel mis (een hint met Evita Perron? In een stad waar zoveel naar haar genoemd is? BIZAR). Bij het beantwoorden van muziekfragmenten bleef hij opnieuw op de vlakte en liet Issabel al het werk doen. Wie twijfelt nu nog aan Bruno??