Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190922 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2016, 12:39:32 »
Was het niet Hanne die zei bij het voetbal. Doen, verdubbelen. Dat leverde 3.000 extra euro op. Stijn was dusdanig goed geweest met de penalty's

Ja dat was Hanne en Issa ging mee.. Is inderdaad niet zo gek omdat Stijn heel goed was. Wel de enige manier voor Hanne (als ze de mol is) om nog geld te verliezen. Maar dan ook het risico dat er 3000 euro bijkomt in de pot. Ik weet dus niet of dit echt slim is want  Stijn had nog geen enkele penalty gemist. Of Hanne is toch gewoon een kandidaat.......

P.s. Ik moet het even terugzien maar het kan zijn dat Stijn en Issabel al gekozen waren voor het voetbal en dat Hanne dacht met twee vrouwen erbij is de kans groter dat de opdracht mislukt dan met twee mannen...helaas bleek Stijn ijzersterk.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 13:00:11 door Lonneke14 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2016, 12:40:39 »
Ik heb Hanne afgeschreven als mol door haar beslissingen bij de vrijstellingen. In het slachthuis had ze zonder enig probleem (en zonder dat iemand binnen de groep het haar echt kwalijk had genomen) de vrijstelling kunnen pakken. Zou de mol hier eigenhandig 5000 euro in de pot willen brengen? Nee, dat denk ik niet. Hetzelfde geldt bij de tweede vrijstellingsopdracht bij het paardenracen. Waarom zou de mol zich zo in de kijker zetten als liegende kandidaat voor een schamele 500 euro? Nu zijn opeens alle ogen op Hanne gericht, terwijl ze eerst nog als naïeve lieve kandidaat werd gezien. Ik denk niet dat de mol voor 500 euro zo'n risico zou durven nemen. Natuurlijk kan de mol er niets aan doen als zijn of haar paard wint, maar ik denk dat de beste molstrategie is wat langer de tijd te nemen om te puzzelen (je hoeft geen puzzel op te lossen als mol!) en gaan voor een slechter paard.

Maar zoals ik al eerder schreef, jullie zetten me wel flink aan het denken met jullie verdachtmakingen van Hanne!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2016, 12:50:16 »

- Bij de zoutmijnopdracht gaat zij af in het raadsel.(is maar 500 euro minder voor de opdracht)
Om dan 10 seconden buiten tijd opeens het te weten. Ik ga ervan uit dat de mol hier lang bij de groep wilt blijven.
Daar ging ik ook vanuit, maar misschien denken we wel verkeerd. Bovendien geldt voor jouw verdachte Gilles natuurlijk ook dat hij er niet tot het einde bij is. Als dit het criterium is, blijft alleen Thibaud over. (Thibaud was mijn verdachte, tot de twijfel over Hanne toesloeg)
Misschien was het doel in die opdracht wel om gelijk 2 mensen uit de groep te halen? We weten het simpelweg niet. Dat Hanne 2 seconden na afloop ineens wel de goede oplossing weet, maakt haar in mijn ogen juist ook weer verdacht. Een mol-mindfuck. "Ik wist het wel, maar ik zei het gewoon niet", o.i.d..

Citaat
- Bij de Ruth-opdracht geeft zij een juist antwoord op haar vraag. Als mol had ze vb. een brilmerk met een G/B/L kunnen zeggen. Nu zorgt ze ervoor dat een foute nummerplaat geschrapt wordt.
Tja, ik houd er rekening mee dat deze molserie toch anders en veel psychologischer wordt gespeeld. Ze saboteert hier wel de groepsbeslissing om niet aan de terugkeer mee te werken en weet bovendien dat er genoeg tegenstanders zijn van terugkeer om het Ruth (en het verdienen van het geld) heel moeilijk te maken. Misschien, als de groep vóór had gestemd, dat ze wel een verkeerd antwoord had gegeven? We weten het niet.

Citaat
- Paardenrace: ik denk niet dat de mol de vrijstelling wil. In deze opdracht is het gemakkelijker als mol om de discussie te sturen zonder vrijstelling. Volgen ze je, ok mollen gelukt. Verdenken ze je, ok mollen gelukt.
Heb je de vrijstelling en ze volgen je, ok mollen gelukt. Verdenken ze je, groot probleem.

De mol kon nooit zeker zijn het beste paard te krijgen, laat staan zeker te zijn van winst van dat paard. Ze heeft ook geen vragen opgelost die mogelijk geld in de pot zouden brengen. Ik denk inderdaad niet dat het per se de bedoeling was dat de mol de vrijstelling zou hebben, maar ik denk dat het anders ook best moeilijk zou zijn geweest om e.e.a. te sturen. Je bent dan natuurlijk ook erg afhankelijk van de pokerface van de winnaar. Als die door de mand valt bij de rest, dan kun je het als mol ook niet meer sturen zonder verdacht over te komen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2016, 13:07:45 »
Ik hoor vooral dat ze roept "iglesia, iglesia, we gaan naar de kerk!"

Maar misschien ben ik verblind aan het raken...

Ja dat roept ze ook maar je hoort even ervoor duidelijk Julio een straat zeggen buiten de auto naar mijn mening en het is een vrouwenstem...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2016, 13:43:31 »
En je spoiler uit de Franse mol dan? ;D

Je redeneert naar je eigen verdachte. Begrijpelijk, maar de zaken die je aanstipt kun je ook in twijfel trekken voor Gilles:

- Gilles was toch ook vrij snel klaar op de zoutvlakte?
- Gilles geeft een fout antwoord bij Ruth maar niet een die het juiste nummerbord elimineert.
- Neemt Gilles uberhaupt deel aan de discussie bij de vrijstelling? Er is maar 1 iemand die opvallend de discussie stuurt en dat is niet Gilles.

En dan de voornaamste reden waarom ik Gilles minder ben gaan verdenken, waarom koopt hij een stadskaart bij de taxiopdracht?

Die spoiler was meer om aan te tonen dat de mol soms wel die vrijstelling pakt.

Voor de rest sluit ik mij aan bij JOLmolletje. Maar misschien denk ik daar binnen een paar weken anders over.
en over Gilles zijn acties heb ik al wat gepost in zijn topic  ;)
klaar voor de strijd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2016, 13:49:08 »
Citaat van: Theoreticus
En dan de voornaamste reden waarom ik Gilles minder ben gaan verdenken, waarom koopt hij een stadskaart bij de taxiopdracht?
Dat is ook voor mij de reden waarom ik Gilles minder verdenk, ik zie niet in waarom de mol een stadskaart zou kopen waardoor Hanne op het planetarium kwam.
Hanne heb ik definitief geschrapt als mol omdat ze de vrijstelling liet liggen waardoor er 5000 euro in de pot kwam. Dat ze voor de vrijstelling in het paardenrennen ging vind ik niet verdacht, het gaat tenslotte om slechts 500 euro. Hier denk ik dat de mol niet de positie van de vrijstelling wil komen zodat die de groep naar de verkeerde persoon kan sturen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 13:52:12 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2016, 14:04:59 »
Was het niet Hanne die zei bij het voetbal. Doen, verdubbelen. Dat leverde 3.000 extra euro op. Stijn was dusdanig goed geweest met de penalty's

Ja idd. Hanne streep ik echt af als mol om oa deze reden. Maar ook pakt de vrijstelling niet... vindt de taxi buiten (ik geloof niet zo in dat ze als mol de opdracht op gang moest brengen)

Oh ja en ze sprong als 2e bij de hangbrug. Ook dom als je de mol bent... Dus streep door Hanne

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2016, 14:24:02 »

- Het is Hanne die "De mol was here" schrijft in het gastenboek bij de kroeg.


Kwam dat duidelijk in beeld? Heb ik even gemist. Maar zo ja dan is dat voor mij des te meer reden dat zij het NIET is.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2016, 15:26:22 »
Naast het belangrijkste, wie er molt, speur ik ook graag naar verborgen aanwijzingen. Ik heb al eerder iets soortgelijks gepost maar ik hoor graag of:

1. De hints hout snijden of zijn ze te ver gezocht?
2. Is er van een andere kandidaat een vergelijkbaar lijstje te maken/vinden?

- Aflevering 1 wordt Hanne als 4e voorgesteld bij Gilles.
- Bij de Lama's draagt Hanne een shirt met "In Vorm" IV = 4. Haar "ruikpop" heeft ook dit shirt aan.
- In aflevering 2 staat EL TOPO op de muur. In de ondertiteling staat de naam van Hanne. -zie foto-
- Hanne krijgt aan het begin van aflevering 3 als 4e de vraag ben jij de mol?
- Het is Hanne die "De mol was here" schrijft in het gastenboek bij de kroeg.
- Het winnende paard was paard 4 met een groen geklede jockey. (In dit geval moet de race gefixt zijn maar waarom niet.)



Voor mij allemaal geen sterke argumenten. Argumenten die voor elke kandidaat te vinden zijn.

Ik kan me echt niet inbeelden dat dit bewuste aanwijzingen zijn. Je kan echt in alles iets zien
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #89 Gepost op: 28-02-2016, 16:03:18 »
Een soort Anti-hint dus ;D

::rofl::

Ik bedoel dat als de productie heel duidelijk in de uitzending Hanne in beeld brengt waarin zijn opschrijft: the mole was here...
ga ik haar uitsluiten omdat ik ervan uit ga dat de productie niet ZO overduidelijk de mol op die manier in beeld gaat brengen.

Maar heb dat stukje dus gemist en weet dus niet hoe het in beeld kwam..

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #90 Gepost op: 28-02-2016, 16:32:03 »
Ja, ik vind dit ook een heel goed punt. Wie het ook is, hij/zij heeft de kans laten lopen om geld uit de pot te houden.
Enkel Hanne heeft de kans volledig laten lopen. Alle andere kandidaten hielden de kans dat iemand anders na hen hem zou pakken nog open.

Waarom je als Mol het beste paard wil? Geen idee. Zoals ook aan de verdenkingen op dit forum te zien, heeft ze zich een goede leugenaar bewezen en zich daarmee in de kijker gespeeld als potentiële Mol. Ze had in haar positie beter zich een slechte leugenaar kunnen laten blijken, en daarmee in ruil voor 500 euro een onmogelijke Mol te worden. Waarom dat niet, maar wel de 5000 euro pakken in het slachthuis?

Maar wat vind je van al die 4-en?
Het zou een logische hint zijn, op Vier, maar dan had de Mol zeker hier gestaan ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 16:47:32 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #91 Gepost op: 28-02-2016, 17:33:05 »

(..) wat nou als je hier, in plaats van de ultieme kandidaat te zijn, als mol een offer-molactie pleegt. "Kosten" 5000  euro maar je koopt er wel een super imago mee dat, in ieder geval voorlopig, vrij spel geeft (..)

Dit is precies wat ik dacht. Ongeveer zoals bij schaken: je offert een belangrijk stuk om het hogere doel te dienen.


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #92 Gepost op: 28-02-2016, 17:37:14 »
Dit is precies wat ik dacht. Ongeveer zoals bij schaken: je offert een belangrijk stuk om het hogere doel te dienen.



Daar kan ik nog inkomen, maar waarom dan het enorme risico nemen om bij de racebaan te laten zien hoe goed Hanne kan liegen? En dat voor maar 500 euro die niet in de pot komt, dat vind ik niet zo goed bij elkaar te rijmen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #93 Gepost op: 28-02-2016, 17:39:33 »
Ja, nu moet ik zeggen dat ik nooit zo'n aanhanger ben van het idee dat de mol nooit geld verdient. Of alleen geld verdient als het echt niet anders kan. Of altijd z'n eigen taak in de opdracht slecht uitvoert. In mijn beleving was het ook in de vroegere, oorspronkelijke series veel minder zo dan in het huidige WIDM bijvoorbeeld. De oude mollen probeerden n.m.m. vaker een psychologisch spel te spelen en vooral ook anderen geen geld te laten verdienen.

Ik moet bijvoorbeeld denken aan de 3e Vlaamse serie, waarin de mol het volgens mij zelf erg goed deed bij het kleiduivenschieten, maar er daarmee ondertussen wel voor probeerde de 'dromers' uit hun slaap te houden.

Maar ik weet dat er genoeg 'follow the money'-puristen zijn die elke door de mol verdiende euro te veel vinden. Zelf vind ik eigenlijk dat het dan een beetje een te 'simpel' spelletje wordt. Alleen je eigen taak verstieren is meer iets voor nepmollen. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening. ;) Ik zie liever een wat geraffineerder spelletje en neem het dan voor lief dat de Mol af en toe ook geld verdient. Dan zijn de kandidaten de mol gewoon te slim af geweest in die opdracht. Dat moet ook kunnen, want opdrachten die bij voorbaat in feite al onhaalbaar zijn vind ik vreselijk.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 00:35:30 door Jayne »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #94 Gepost op: 28-02-2016, 17:43:40 »
Als hanne de mol is - en ik herhaal duidelijk als- denk ik dat ze zich mispakt hebben bij de kettingproef.
Doel zal zijn geweest, druk op de groep zetten en aangeven dat ze daar niet weggaat. So far so good.
Maar t doel was ook dat iemand voor haar die vrijstelling al zou pakken. Toen dat niet gebeurde moest er even geimproviseerd worden:
Of 5 k in de pot en  het idee geven loyaal aan de groep.
Of vrijstelling pakken en verdacht zijn.

Als mol is verdacht zijn nooit goed dus een offer voor de camouflage in stand te houden.

Ik zou het zomaar kunnen snappen, Alleen denk ik dat ze morgen huiswaarts keert.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #95 Gepost op: 28-02-2016, 17:45:02 »
Daar kan ik nog inkomen, maar waarom dan het enorme risico nemen om bij de racebaan te laten zien hoe goed Hanne kan liegen? En dat voor maar 500 euro die niet in de pot komt, dat vind ik niet zo goed bij elkaar te rijmen.

Mogelijk om twijfel te zaaien. Twijfelaars zullen misschien minder sterk in hun schoenen staan (bij het beantwoorden van de testvragen bijvoorbeeld).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #96 Gepost op: 28-02-2016, 17:47:26 »
@Jayne. Het gaat er mij niet om dat de mol nooit geld verdient (idealiter wel, maar dat is nu eenmaal onmogelijk). Ik kan er ook nog best inkomen dat de mol om strategische redenen géén vrijstelling pakt, ook al gaat dit ten koste van 5000 euro. Maar, ik vind het totaal niet strategisch om dan voor zo'n klein bedrag als 500 euro te gaan riskeren dat kandidaten zich gaan richten op Hanne als mol. Hanne bewijst hiermee dat ze goed kan liegen, goed een groep kan manipuleren, perfecte eigenschappen voor de mol, terwijl ze eerst door de groep gezien werd als het lieve naïeve meisje. Waarom dit risico?

Als kandidaat is dit gedrag juist volkomen verklaarbaar. Hanne heeft bij de vorige aflevering gekozen voor de groep en de pot (5000 euro). Toen ze terugkwam in het hotel bleek dat niemand het haar kwalijk had genomen als ze wel voor de vrijstelling was gegaan. Nu heeft ze weer de kans om een vrijstelling te pakken, terwijl het maar ten koste van een relatief klein bedrag gaat. Als kandidaat denk je dan natuurlijk geen twee keer na en probeer je die vrijstelling te pakken!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2016, 17:51:03 »
Als hanne de mol is - en ik herhaal duidelijk als- denk ik dat ze zich mispakt hebben bij de kettingproef.
Doel zal zijn geweest, druk op de groep zetten en aangeven dat ze daar niet weggaat. So far so good.
Maar t doel was ook dat iemand voor haar die vrijstelling al zou pakken. Toen dat niet gebeurde moest er even geimproviseerd worden:
Of 5 k in de pot en  het idee geven loyaal aan de groep.
Of vrijstelling pakken en verdacht zijn.

Als mol is verdacht zijn nooit goed dus een offer voor de camouflage in stand te houden.

Ik zou het zomaar kunnen snappen, Alleen denk ik dat ze morgen huiswaarts keert.
Ik weet niet of het echt improvisatie is geweest, maar ik kan me goed voorstellen dat Hanne het wel precies zo geprobeerd heeft te spelen. Niemand is er echter ingetrapt. Dat kan natuurlijk.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2016, 19:51:46 »
@Jayne. Het gaat er mij niet om dat de mol nooit geld verdient (idealiter wel, maar dat is nu eenmaal onmogelijk). Ik kan er ook nog best inkomen dat de mol om strategische redenen géén vrijstelling pakt, ook al gaat dit ten koste van 5000 euro. Maar, ik vind het totaal niet strategisch om dan voor zo'n klein bedrag als 500 euro te gaan riskeren dat kandidaten zich gaan richten op Hanne als mol. Hanne bewijst hiermee dat ze goed kan liegen, goed een groep kan manipuleren, perfecte eigenschappen voor de mol, terwijl ze eerst door de groep gezien werd als het lieve naïeve meisje. Waarom dit risico?

Als kandidaat is dit gedrag juist volkomen verklaarbaar. Hanne heeft bij de vorige aflevering gekozen voor de groep en de pot (5000 euro). Toen ze terugkwam in het hotel bleek dat niemand het haar kwalijk had genomen als ze wel voor de vrijstelling was gegaan. Nu heeft ze weer de kans om een vrijstelling te pakken, terwijl het maar ten koste van een relatief klein bedrag gaat. Als kandidaat denk je dan natuurlijk geen twee keer na en probeer je die vrijstelling te pakken!
Ik weet eigenlijk niet of ze zo'n enorm risico heeft genomen áls ze de mol is. Ik geloof niet dat ik het daar per se mee eens ben. Ze gedraagt zich inderdaad precies als kandidaat en dat moet de mol natuurlijk ook doen om niet op te vallen. Het klopt wel dat ze hiermee - ook aan de groep - liet zien dat ze aardig goed kan liegen. Maar niet overdreven goed, vind ik. Ik heb ook genoeg mensen op dit forum zien betogen dat je eigenlijk wel kon weten dat Hanne de vrijstelling had, omdat zij degene was die de aanval opende (op Cathy).

Ik denk zelf - maar dat is persoonlijk - dat het risico groter was bij de kettingopdracht, als ze die vrijstelling toch gepakt zou hebben. Ze hadden het haar wellicht niet direct kwalijk genomen, maar misschien was er toch bij sommigen dan een zaadje geplant dat Hanne de mol toch wel eens kon zijn.

Het gevoel dat de kandidaten bij die 2 vrijstellingen hebben is natuurlijk ook niet hetzelfde. De eerste (bij de kettingopdracht) kan door iedereen gepakt worden. Iedereen wil hem ook graag hebben, alleen moet je dan dus bereid zijn de rest tegen je in het harnas te jagen. Sommige mensen hebben daar geen moeite mee (zie Frits Sissing in WIDM 10), maar in deze groep ligt dat blijkbaar anders. Niemand pakte hem. Zou je dan als mol wél het zwarte schaap willen worden? Ik denk het eigenlijk niet. Natuurlijk zou de rest het wel begrijpen, maar een paar zouden toch ook denken 'Shit, had ík hem maar gepakt'. Ineens toon je je dan toch als rücksichtslose speler.
De vrijstelling bij de paardenrace was anders. Die kón alleen maar gewonnen worden door degene met het winnende paard. Daar kon niemand zich genaaid voelen als ze voor de vrijstelling ging.

Ik weet niet of ik het duidelijk heb uitgelegd, maar ik vind dus dat het pakken van de vrijstelling bij de kettingopdracht waarschijnlijk meer 'out of character' zou zijn geweest voor Hanne dan het verdedigen van haar vrijstelling bij de paarden.

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #99 Gepost op: 29-02-2016, 14:19:10 »
/snip

Ik weet niet of ik het duidelijk heb uitgelegd, maar ik vind dus dat het pakken van de vrijstelling bij de kettingopdracht waarschijnlijk meer 'out of character' zou zijn geweest voor Hanne dan het verdedigen van haar vrijstelling bij de paarden.

Voor mij heel duidelijk. Precies hoe ik er ook over denk.

Mijn 'mol' is Hanne, om een heleboel redenen. Onder andere: ze stuurt anderen iets te vaak de verkeerde richting uit, heeft graag dat de group risico neemt en heeft voor alles het 'perfecte' excuus. Niemand heeft overal een goed excuus voor, behalve als het allemaal voorbereid is.

Bruno, Cathy en Gilles doen allemaal verdachte dingen, maar je ziet wel dat ze proberen samen te werken en blij zijn als er geld wordt verdiend.

Thibaud doet voorlopig weinig... hoewel, geurproef toch ook wel gelukt. Hopelijk zien we wat meer van hem bij de 'wijnproef' in de volgende aflevering.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 14:55:11 door Wouterc »