Auteur Topic: [KANDIDAAT] Issabel  (gelezen 85981 keer)

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #100 Gepost op: 28-02-2016, 12:04:32 »
I'm late to the party, het afscheidsfeest dan toch. :(

Ai ai ai Issa toch niet weg zeker! :\'( Heel spijtig, zij behoorde tot mijn favorieten! Moest telkens lachen om haar reacties en interacties met haar medekandidaten! Haar ga ik écht missen in de groep. Gelukkig zijn er een paar nachten over gegaan, want toen dat rood scherm eraan kwam had ik echt zin om te vloeken zoals de Gilles al de hele serie doet. Al had ik het even erg gevonden als het een ander was geweest van de jonge bende. Een van die vier eruit en de uitkomst ging altijd tegenvallen.

Heb zelden zo'n intense selectieronde meegemaakt. Meestal halen mijn favorieten de finale of blijven ze er toch iets langer in dan Issabel, maar in deze serie leef ik zo mee met iedereen en heb ik zoveel favoriete kandidaten dat ze nooit allemaal de eindstreep gingen halen. Issa is het eerste 'slachtoffer' van de Mol waar ik écht hartzeer van had. Had de indruk dat de kandidaten en zelfs de Mol dat precies zo aanvoelden. De reacties verraadden al dat ze heel geliefd was in de groep. Volgens mij was de Mol hier zelf ziek van! Ik althans wel. Als ik eraan terugdenk hoor ik nog altijd de trieste achtergrondmuziek bij het afscheidsgesprek als ze in de auto moet stappen.

Ook al kan Issa waarschijnlijk tegen een ferme stoot, ergens vond ik deze selectie harder dan de eerste, los van die verfbom … gewoon om het feit dat het groepsgevoel intussen zo goed was. Allemaal net nog gaan feesten, voor degene die nu wordt weggerukt uit die hechte groep moet dat toch wel zeer doen. Helemaal alleen op het vliegtuig terwijl de anderen straks dit avontuur mogen delen met een van hun naasten, een schakelmoment dat je als kandidaat toch echt wilde meemaken. Best wel grappig ook dat ze tegen een wildvreemde haar verhaal deed in het vliegtuig, moet wel een absurde ervaring zijn geweest.
Maar hoe zeer het ook doet, de backstage filmpjes maken veel goed! Wat een toffe bende, alleen al daarom is de exit van Issa een verlies voor het programma. Geen plezante interacties meer met Gilles, Hanne en Stijn. Of hier en daar een catfight tussen Issa en Cathy. Het zal bij 4 uitzendingen blijven waarin ze een mooie rol heeft gespeeld, maar dat extra materiaal is echt een zegen! Zo krijgen we de kans om de afvallers toch nog wat beter te leren kennen. Vroeger was het weg is weg, nu is er toch nog een beetje troost te vinden in die extra's na dat lelijk rood scherm.

Voor mij blijft Issabel voor altijd verbonden met het eerste iconische beeld uit deze molserie. Issa die als eerste aankomt op de zoutvlakte en die het spel na zovele jaren mag heropenen! Reden genoeg om haar meteen te verdenken. De Mol die het spel opent zou een fantastische opening geweest zijn, maar daar dachten ze zo te zien anders over, al blijven die eerste seconden van De Mol IV altijd van haar. Is toch wel een mooie eer! ::trots::

Ze wilde ook graag de Mol zijn, helaas voor Issa hadden ze er al een. Als ik de Mol mocht selecteren was ze wel bij de grootste kanshebbers, van deze groep vind ik haar één van de meest geschikte personen. Denk wél dat ze een goeie Mol was geweest. Heb een vermoeden, ook al heeft ze niet echt dingen bewust doen mislukken, dat de rol van Mol haar beter had afgegaan dan die van kandidaat. Denk dat ze dat uitstekend had gedaan, ze heeft die natuurlijke flair en het juiste profiel, daarin zag ik een enorm potentieel als Mol.
Had graag gezien hoe ze die rol had aangepakt, zelfs nu nam ze soms de teugels stevig in handen (vb. nummerplaten, vrijstelling) en had ze een zekere invloed op bepaalde personen in de groep. En dan heeft ze zich blijkbaar nog ingehouden, haar impulsen wat getemperd. Slim gezien want daardoor werd ze wat gezien als mysterieus en niet als de felle advocate die ze op de groep had kunnen loslaten. Tactisch is dat niet te onderschatten. Vind ik wel sterk van haar.

Zoals een x-factor heeft zij de Mol-factor, hoefde ze niks voor te doen. Snap dus wel dat ze het graag wilde zijn. Dat is ook het enige wat Issa tegelijk voor en tegen zich had als potentiële Mol, die typische molexpressie waardoor je haar nooit echt kon uitsluiten, een echt molhoofd als het ware. Dat zou je vroeg kunnen ontmaskeren als Mol, maar als kandidaat is dat superhandig. Gegarandeerd waren er nog een paar op haar eruit gegaan indien ze had kunnen blijven.

Vier afl. meedoen en zo'n goede indruk nalaten, dan ben je een topkandidaat. Er is één voordeel verbonden aan deze exit. Elk rood scherm vanaf nu gaat minder erg worden dan dat van Issa, want zij zijn allemaal een ronde verder gekomen. De korte pijn van een exit van een van de favorieten is er nu al geweest.

Man toch, wat ga ik Issabel missen. ::roos:: De sfeer zal toch weer een stuk minder zijn volgende keer. Was toch lachen met die bende. Kijk, dit zijn zo'n momenten die helaas een tikkeltje minder hilarisch worden.



Wat gaan zij straks blij zijn om elkaar terug te zien bij de reünie. Me too. ;D
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 12:34:32 door FeniX-IV »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #101 Gepost op: 28-02-2016, 12:15:16 »
Jeetje. :D

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #102 Gepost op: 28-02-2016, 12:44:16 »
Wat zijn 5000 tekens in een mensenleven?! ::rofl:: Dat krijg je als je een hele week niks neerpent, had hier nog niks gepost en nu ligt ze eruit. Mijn doel volgende week: korter, krachtiger en sneller reageren. Ik vrees ervoor. ;D

Maar on topic, Issa verdient dat. ::zon::

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #103 Gepost op: 29-03-2016, 21:43:01 »
Beter laat dan nooit (ik heb De Mol gebingewatched bij gebrek aan momenten eerder deze maand ivm verbouwing en uit huis zijn) .. Issa was toch wel mijn favoriet, naast Cathy verdacht ik haar sinds het begin. Hoe mooi zou het zijn om een advocate de advocate v/d duvelke te zien spelen in de rol als mol?  >:D Namate de afleveringen vorderden zag ik echter steeds meer kandidatengedrag bij Issa ontstaan, oprechte verrassingen wanneer er dingen aangekondigd werden. Heerlijk hoe ze los ging op het tequila party, echt een vrolijke madameke. Best vergelijkbaar met een Jenniffer Hofman wat mij betreft  ::love:: Als ik dan op de laatste pagina door krijg dat ze aardig alles op 1 persoon heeft ingezet + ze Gilles erbij nam in aflevering 3 bij de test en Cathy wegschoof... tja, dat bevestigt mij in mijn eigen vermoeden inmiddels.  ::hypocriet:: Ik heb genoten van Issa als kandidate, had haar graag in de finale zien geraken als de nieuwe Anniek of Viv, maar helaas. En toch  ::bravo:: dat ze meedeed, heb genoten van haar deelname aan het spel.  ::ok::

#huisvrouwmetkuisvrouw

#holdmypoodle

Ik ging helemaal stuk :')

Vond het ook een mooi gebaar van Issabelle  ::love::  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan