Auteur Topic: [KANDIDAAT] Stijn  (gelezen 73358 keer)

Offline Criminalko

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #60 Gepost op: 8-03-2016, 12:23:24 »
Hoewel je in deze serie niemand kan uitsluiten, zou ik Stijn persoonlijk toch niet zo'n goede mol vinden. Laten we even kijken naar alle gelukte opdrachten in de reeks:

- Lama's : verdient geld door 2 lama's te vangen (maar neemt wel risico: lasso in de richting van witte)
- Springen in de rivier: hoewel als laatste, springt hij toch
- Bananenboten: collectief geld verdienen
- Voetbal/ penalty's : hij wint de proef praktisch op z'n eentje
- Slachthuis: neemt de vrijstelling niet en zorgt zo voor geld, net zoals alle anderen
- Ruiken aan de was: zorgt ervoor dat de opdracht lukt
- Schilderijen raden: heeft een centrale rol. Ondanks vage instructies, lukt de opdracht. (PS: de mol zit 100% zeker bij diegenen die de schilderopdracht deden)

Dus bij ALLEopdrachten over de hele serie die gelukt zijn, heeft Stijn een bijdrage gehad. Zou wel vreemd zijn als mol, niet?

Maar zoals ik zei, je kan niets uitsluiten in deze reeks, mede door super montage.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #61 Gepost op: 8-03-2016, 19:08:56 »
Ocharme Stijn, die leek het (in de extra's) echt moeilijk te hebben met het vertrek van Bruno...
Lief wel toch?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2016, 19:10:05 »
Sowieso lijkt Stijn het in deze fase van het spel behoorlijk moeilijk te hebben. Althans, ik vind hem een vrij gespannen en vermoeide indruk maken soms.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2016, 23:59:22 »
Ik vind het gek dat niet meer mensen stijn verdenken.
Enkel en alleen door de voetbalproef(waarbij die raadseltjes makkie waren en die keeper wel heel opzichtig de andere kant uit sprong)
Wel, de twee dames misten hun penalty's.

Dus als hij de mol was had hij er ook echt wel eentje gemist. Liefst die verdubbelaar.

En inderdaad, 6000 euro potten waar dat niet hoeft, is voldoende voor een volledige vrijpleiting als mol. Stijn is niet de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #64 Gepost op: 9-03-2016, 08:31:57 »
Dat is net mijn punt.
Stijn is een voetballer en ingenieur. Die raadseltjes zijn allemaal klassiekers.

Stel dat Stijn 1 van die penalty's niet had binnen getrapt, zou 90% van de kijkers en ook alle kandidaten nu overtuigd zijn dat Stijn de wel mol was. Stel dat Stijn de mol is, dan is dat winnen toch bijna een droomscenario. Zelf 4 afleveringen en een 10-tal mislukte opdrachten later en kandidaat of 4 minder, spreekt nog steeds iedereen over die penalty-proef

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #65 Gepost op: 9-03-2016, 10:24:34 »
Dat is net mijn punt.
Stijn is een voetballer en ingenieur. Die raadseltjes zijn allemaal klassiekers.

Stel dat Stijn 1 van die penalty's niet had binnen getrapt, zou 90% van de kijkers en ook alle kandidaten nu overtuigd zijn dat Stijn de wel mol was. Stel dat Stijn de mol is, dan is dat winnen toch bijna een droomscenario. Zelf 4 afleveringen en een 10-tal mislukte opdrachten later en kandidaat of 4 minder, spreekt nog steeds iedereen over die penalty-proef

En de lamaproef. En dat hij ondanks zijn angst toch van de brug springt. En de geurproef. En dat hij blijkbaar de schilderijen duidelijk genoeg beschrijft zodat Bruno en Thibaud de 3 schilderijen goed kunnen raden.

Het is een beetje te veel naar mijn mening.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #66 Gepost op: 9-03-2016, 14:34:29 »
Dat is net mijn punt.
Stijn is een voetballer en ingenieur. Die raadseltjes zijn allemaal klassiekers.

Stel dat Stijn 1 van die penalty's niet had binnen getrapt, zou 90% van de kijkers en ook alle kandidaten nu overtuigd zijn dat Stijn de wel mol was. Stel dat Stijn de mol is, dan is dat winnen toch bijna een droomscenario. Zelf 4 afleveringen en een 10-tal mislukte opdrachten later en kandidaat of 4 minder, spreekt nog steeds iedereen over die penalty-proef

 ::jaja::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #67 Gepost op: 9-03-2016, 17:59:44 »
Stijn zit paar Keer op plekken dat mol niet moet zijn. En door zijn toedoen - en uitsluitend- door zijn toedoen slaat bv de ruikproef. Dat zou ik een erg vreemde mol tactiek vinden.

Verder vind ik hem te afwachtend, noemt te weinig een kat een kat en Volgt te vaak de consensus van de groep.


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #68 Gepost op: 9-03-2016, 18:05:30 »
Ik zat te denken over die penalty-proef. Stijn haalt er toch mooi die 6000 euro mee binnen. Als hij de mol is, weet hij dat hij dat rustig kan doen, want ergens verderop komen er wat opdrachten waarbij het aantal sabotage-mogelijkheden legio is.

Dat blijkt wel, er was deze aflevering meen ik  11000 te verdienen, maar er werd 3000 verloren. Mooi een verschil van 14000 euro. MEER dan er in het hele 12e seizoen in NL na de finale in de prijzenpot zat.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #69 Gepost op: 9-03-2016, 18:10:39 »
Gaat mij er om dat t verloren geld in deze afl niet enkel alleen aan Stijn is toe te schrijven en die 6 k bij penalty's eigenlijk wel.  Oké hanne en issa hebben ook gepuzzeld en ieder 1 schot gelost.


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #70 Gepost op: 9-03-2016, 18:19:51 »
Nee, het hoeft ook niet aan Stijn te hebben gelegen, maar ik eigenlijk meer een argument aan het zoeken waarom hij eventueel toch de mol zou kunnen zijn, ondanks zijn penalty-succes.

Eerst een flink bedrag erin spelen, om dat later weer dubbel eruit te halen. In combinatie natuurlijk met de mislukte andere proeven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #71 Gepost op: 9-03-2016, 18:31:32 »
Ik snap je maar hij haalt er niks uit, de groep doet dat en zeker niet onder zijn leiding want  ik hoor hem niet eens in die hele discussie.
Dus zou t een hele rare molactie vinden om eigenhandig 6 k binnen te schieten om dan te hopen dat de groep die wel weer kwijt speelt  ::jaja::

Ik blijf er bij dat Stijn als mol niet alle kansen binnen heeft getrapt. Zou hem een slechte mol vinden.

De andere 3 kunnen allemaal nog , al heeft cathy ook wat van haar pluimen verloren ( neemt geen voortouw bij ontvoering hanne en volgt Bruno) en is de rol van coördinator bij de lama.s vreemd voor een mol.

Hanne maakt zich onverdacht bij kettingproef, evt gedachte dat iemand de vrijstelling wel zou pakken.
Gilles heeft nog weinig kansen  als mol niet aangepakt, misschien enkel dat z'n schilderij te goed trok op t origineel ,had met aanwijzingen van Stijn slechter gekund.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #72 Gepost op: 9-03-2016, 18:32:38 »
Stijn is m'n winnaar. Geen verdenkingen en toch zo ver, zou best eens dat hij de juiste mol heeft.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2016, 18:40:34 »
Nee, het hoeft ook niet aan Stijn te hebben gelegen, maar ik eigenlijk meer een argument aan het zoeken waarom hij eventueel toch de mol zou kunnen zijn, ondanks zijn penalty-succes.

Eerst een flink bedrag erin spelen, om dat later weer dubbel eruit te halen. In combinatie natuurlijk met de mislukte andere proeven.

Hij kon ook ontzettend goed ruiken. Het wordt me allemaal net iets te veel om nog om te praten als goodwill kweken.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #74 Gepost op: 9-03-2016, 20:08:47 »
In dat geval: definitief afstrepen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #75 Gepost op: 9-03-2016, 20:41:20 »
Ik zou Stijn die penalty's makkelijk kunnen vergeven, mits ik hem op andere momenten maar op eventueel verdacht gedrag had kunnen betrappen. De enige keer die ik me kan herinneren is bij de blinde schutters/schakelaarsopdracht. Het feit dat hij niet gewoon op het einde alsnog dan maar als een dwaas naar de ingang te rennen, zou verdacht kunnen zijn. Maar dat alleen is te magertjes, he?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #76 Gepost op: 9-03-2016, 23:25:13 »
Ik zat te denken over die penalty-proef. Stijn haalt er toch mooi die 6000 euro mee binnen. Als hij de mol is, weet hij dat hij dat rustig kan doen, want ergens verderop komen er wat opdrachten waarbij het aantal sabotage-mogelijkheden legio is.
Ik krijg niet de indruk dat Stijn bepaalde posities bekleed omdat hij zo goed was met het penalty-schieten. Dus ik vind niet dat het aantal sabotagemogelijkheden in de opdrachten daarna afhangt van de resultaten van de penalty-proef. Dus als hij de penalty-proef zou laten mislukken, zijn de sabotagemogelijkheden in de opdrachten daarna nog steeds legio. Dus waarom zo goed penalty schieten. Er zijn zes kandidaten niet bij.

Als de mol iets goed doet, zorgt ie in elk geval dat dat een redelijk summier bedrag oplevert en vooral dat iedereen ziet hoe goed hij wel niet bezig is. Dat is bij Stijn en zijn penalty's niet het geval.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #77 Gepost op: 9-03-2016, 23:26:58 »
Als de mol iets goed doet, zorgt ie in elk geval dat dat een redelijk summier bedrag oplevert en vooral dat iedereen ziet hoe goed hij wel niet bezig is. Dat is bij Stijn en zijn penalty's niet het geval.

Komt daarbij dat hij nog expliciet vraagt aan Issabel en Hanne om te zeggen dat hij niet zo goed zijn best deed en in de biechten zien we ook dat die boodschap bij sommigen aangekomen is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #78 Gepost op: 9-03-2016, 23:39:27 »
Stijn bij de pasvragen opdracht: "Als iedereen niet zo op zn ego had gestaan hadden we nu 3000 euro gehad en 1 iemand 1 pasvraag meer. Nu hebben we niks en 1 iemand 1 pasvraag meer." Nee Stijn, er loopt ook nog een mol rond...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Stijn
« Reactie #79 Gepost op: 10-03-2016, 10:59:29 »
Stijn bij de pasvragen opdracht: "Als iedereen niet zo op zn ego had gestaan hadden we nu 3000 euro gehad en 1 iemand 1 pasvraag meer. Nu hebben we niks en 1 iemand 1 pasvraag meer." Nee Stijn, er loopt ook nog een mol rond...
Ik denk dat Stijn dat heel goed beseft. Hij is niet dom. Volgens mij gaat hij in de pizzaopdracht heel bewust mee met de suggestie van Gilles, om die uit te testen. Hij denkt zelf dat de linker koerier de juiste is, maar switcht dan heel snel naar de rechter, nadat Gilles dat gezegd heeft. Hij checkt dan ook nog even of Gilles het wel echt meent.
Je zou het ook mols kunnen vinden van Stijn, maar volgens mij zie je hier een kandidaat die zijn mol in het vizier heeft. Of in ieder geval in het vizier denkt te hebben.