Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 53568 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2016, 21:55:01 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2016, 21:56:04 »
Veel kandidaten die al vol op 1 persoon zijn gegaan denk ik. Het is zo echt tactiek WIDM minus 10 jaar of zo. ;D

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2016, 22:02:06 »
ow ik vond het einde echt heel spannend...
Ik denk dat ze niet mag terug komen  ::niet-ok::
#teamamaimiljaarde

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2016, 22:06:05 »
ow ik vond het einde echt heel spannend...
Ik denk dat ze niet mag terug komen  ::niet-ok::

Dat terugkomen is iets wat men bij WIDM gelukkig al even niet meer doet. Ik vind Ruth een toffe dame, maar als ze straks ver komt dan kan je ze onmiddellijk schrappen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2016, 22:09:25 »


Ben afl. 1 hier nu aan het bekijken en ik ben heel benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 13:31:09 door Marisa »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2016, 22:15:31 »
Wondermooie openingsaflevering! ::bravo::

Prachtige groep ook. Onbekende kandidaten zijn véééééél toffer dan bekende soortgenoten imo.  ::jaja::

Daarnaast wordt alles onwaarschijnlijk mooi in beeld gebracht. De lat lag al hoog bij WIDM, maar de combinatie van de mooie beelden en de rustigere beeldvoering zorgt er voor mij voor dat dit een nog hoger niveau haalt vind ik.

Dikke merci aan VIER om ons eindelijk nog eens een reeks van De Mol te schenken! ::respect:: Meer dan 10 jaar op moeten wachten, maar het was de moeite waard.

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2016, 22:15:46 »
Dat terugkomen is iets wat men bij WIDM gelukkig al even niet meer doet. Ik vind Ruth een toffe dame, maar als ze straks ver komt dan kan je ze onmiddellijk schrappen.

Dus Ruth is 100% zeker niet de mol? Het is niet zo dat de programmamakers haar eruit zette om de kandidaten op het verkeerde been te zetten?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2016, 22:17:45 »
De executie is wel mindert gedaan, ze tonen echt meteen het scherm. Daar moet veel meer tijd en dus spanning tussen zoals in NL.

De bedragen in de opdrachten vind ik idioot. Sorry maar met deze bedragen gaan er komende jaren gewoon keiveel mensen inschrijven die niet van de Mol of het spel houden maar gewoon gaan inschrijven omdat ze snel veel geld willen verdienen. Het moet een programma zijn waar mensen aan meedoen omdat ze het spel willen spelen en van het spel houden, en niet omdat ze geld willen verdienen. Dat moet bijzaak zijn. En dat moet echt de bedoeling niet zijn, toch? Ik wil hierover graag jullie mening eens horen!


NysFan, wees nu eens niet altijd negatief zullen jullie denken. Dus hier: ik vond het wel erg goed dat er 3 opdrachten waren die dan nog eens erg goed zijn,  de kandidaten zijn zeer leuk en zeer divers,  hoogstaande camerabeelden, ook met die drones enzo, en Gilles doet het (veel) beter dan ik had verwacht. Zeer blij dat het terug is, maar die bedragen, tja.. Top gedaan Woestijnvis!  ::bravo::


--------


Dan even iets over de eerste opdracht met die twee groepen (voorafgaand met de selectie-interviews die we mogen zien hebben). Kunnen we dus gewoon simpelweg 5 van de 10 al afstrepen als Mol? Ze gaan toch echt niemand selecteren als Mol die de Mol niet wil zijn? Dat doen ze echt nooit, dat kan niet goedkomen.

Ik ga nog eens herbekijken van wie we in dat interviewdeeltje echt horen wie NEE heeft gezegd (zijn er wel een aantal van de 5), die kunnen we dan toch meteen afstrepen? Van diegene die dat niet zeggen of van wie we het niet zien kan het Bvb dat er 4 in de auto zitten die effectief nee zeiden, en 1 iemand die wel JA zei maar ze dan als Mol kozen en dan bij de nee-groep gezet hebben.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 00:06:31 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2016, 22:23:00 »
Dus Ruth is 100% zeker niet de mol? Het is niet zo dat de programmamakers haar eruit zette om de kandidaten op het verkeerde been te zetten?

Als je kandidaten laat beslissen over de terugkomst, neem je een groot risico.

Een Daphne Bunskoek rood scherm tot daar aan toe, maar Richard (note bene ook in Argentinië) en Tim (Zuid-Afrika) moesten ook rekenen op goodwill. Wat als de gedreven groep je laat vallen?

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2016, 22:24:20 »

De bedragen in de opdrachten vind ik idioot. Sorry maar met deze bedragen gaan er komende jaren gewoon keiveel mensen inschrijven die niet van de Mol of het spel houden maar gewoon gaan inschrijven omdat ze snel veel geld willen verdienen. Het moet een programma zijn waar mensen aan meedoen omdat ze het spel willen spelen en van het spel houden, en niet omdat ze geld willen verdienen. Dat moet bijzaak zijn. En dat moet echt de bedoeling niet zijn, toch? Ik wil hierover graag jullie mening eens horen!


Dat zie ik echt compleet anders. Het feit dat er veel geld verdiend kan worden is juist een drijfveer voor kandidaten om niet te veel de nepmol uit te hangen en opdrachten te proberen te doen slagen. Iets wat in WIDM totaal bijzaak is geworden. Ik vind het juist een verademing dat ze hiervoor gekozen hebben.

En vrees niet, de selectie van de kandidaten is sterk genoeg om mensen die enkel geld willen verdienen eruit te filteren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2016, 22:26:09 »
Ik vond het leuk om te zien hoor.
Het is niet echt te vergelijken met WIDM.
De sfeer is los. De 10 mensen zijn echt op een vakantiereisje. Gilles (de presentator) wordt op een gegeven moment gewoon nat gespoten door Ruth. Dat zie ik bij Art toch nog niet gebeuren.
Je ziet ze ook echt on the road.

minpuntje dat ze bij de laatste opdracht toch de 5000 kregen. Die hadden ze simpelweg niet verdiend.

Maar volgende week kijk ik weer ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2016, 22:32:06 »
Dat zie ik echt compleet anders. Het feit dat er veel geld verdiend kan worden is juist een drijfveer voor kandidaten om niet te veel de nepmol uit te hangen en opdrachten te proberen te doen slagen. Iets wat in WIDM totaal bijzaak is geworden. Ik vind het juist een verademing dat ze hiervoor gekozen hebben.

En vrees niet, de selectie van de kandidaten is sterk genoeg om mensen die enkel geld willen verdienen eruit te filteren.

Gunther D doet de selectie, stel dat maar snel bij Haha :D
De winnaar verdient 100000. Vinden jullie dat nu serieus niet wat té veel? Dat is een half huis eh met een tof spelprogramma... Dan heb ik liever 50000 maximaal en dan eventueel een reclameblok minder.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 22:34:05 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2016, 22:38:38 »
Gunther D doet de selectie, stel dat maar snel bij Haha :D
De winnaar verdient 100000. Vinden jullie dat nu serieus niet wat té veel? Dat is een half huis eh met een tof spelprogramma... Dan heb ik liever 50000 maximaal en dan eventueel een reclameblok minder.

Gunther D rules! 8)

De winnaar verdient wat de pot uiteindelijk zal opleveren en dat zal niet in de buurt komen van €100000. Ik schat dat de pot ergens tussen de €40000 en €50000 zal komen uiteindelijk. Zou dat zo veel zijn? Het moet toch de moeite zijn om drie weken voor te strijden imo.

Off-topic: Sven Nys rules them all! ;) 

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 1-02-2016, 22:46:28 »
Allejopa
#teamamaimiljaarde

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 1-02-2016, 22:46:32 »
Gunther D rules! 8)

De winnaar verdient wat de pot uiteindelijk zal opleveren en dat zal niet in de buurt komen van €100000. Ik schat dat de pot ergens tussen de €40000 en €50000 zal komen uiteindelijk. Zou dat zo veel zijn? Het moet toch de moeite zijn om drie weken voor te strijden imo.

Off-topic: Sven Nys rules them all! ;) 

Verder off-topic:  ::bravo::

Ontopic: proficiat en bedankt aan Vier om De Mol terug op de buis te brengen!
Lomperik..

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 1-02-2016, 22:49:58 »

Ontopic: proficiat en bedankt aan Vier om De Mol terug op de buis te brengen!

Daar drinken we op!  ;D

Moge Marc en Issabel lang in het spel blijven btw. Topduo! ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2016, 22:50:14 »
Iemand al MOL CF HANNE kunnen vormen met de begin- en eindletters van de namen van de lama's?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2016, 23:05:55 »
Prachtig!

Vooral ook heel verfrissend, met een vleugje weemoed en een snufje déjà vu.

Die close-ups van hun gezichten voor en tijdens de sprong, erg leuk.

Nog geen idee wie de Mol is. Bruno zou een goeie kunnen zijn, of juist de minst verdacht ogende, Manuella.


« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 23:30:27 door Marisa »

Offline larsb

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2016, 23:06:52 »
Een mooie aflevering vond ik.
Wat een contrast qua tempo met de Nederlandse versie.
Het heeft zo zijn voordelen: geen geregiseerde chaos, je kan individuele acties beter beoordelen (ik vind persoonlijk dat de mol best op die manier gezocht wordt in plaats van door al dan niet overduidelijke hints).

Het overlopen van de individuele bedragen bij de lama-opdracht  :o

En wat het geld betreft... Er mag wel iets op het spel staan natuurlijk. Op die manier moet de mol zelf ook op scherp staan en kan ie niet doodleuk een opdracht (of twee) laten slagen om wat vertrouwen te 'kopen'.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 1-02-2016, 23:13:11 »
Genoten vd aflevering  ::bravo::

Maar de executie gaat idd te snel.. Geen spanningsopbouw.. Verbeterpuntje  ;) ::ok::