Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219366 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #480 Gepost op: 15-03-2016, 23:11:39 »
Ik kan me goed vinden in je verhaal tureluurs. Idd geacteerd die executies, hij trekt elke keer  hetzelfde soort verstijfde gezicht, strak, zonder emotie te tonen. Komt op mij zeer onnaturel over.

Vooral omdat Gilles naar mijn idee een hele gevoelige jongen is die dus eerder zou huilen dan een gemiddeld persoon (vermoed ik, misschien zit ik er wel helemaal naast hoor). Het klopt niet helemaal  heb ik het gevoel

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #481 Gepost op: 16-03-2016, 10:46:18 »
Amai,

Ik blijf nu natuurlijk bij Gilles, maar mijn verstand begint steeds meer Cathy te schreeuwen
You'll never walk alone

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #482 Gepost op: 16-03-2016, 10:49:09 »
Gilles de mol, ik blijf bij mijn gevoel zoals altijd bij deze zoektocht (ook al pakt dat niet áltijd goed uit  ::))
Mijn verstand zegt nog enigzins Cathy en Hanne zou gewoon verrassend zijn.

Offline ijsboerke

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #483 Gepost op: 16-03-2016, 12:48:28 »
Ik dacht ook eerst dat het Gilles was, omdat hij toch subtieler zou saboteren dan Cathy.

Maar als je kijkt naar de eliminatie in aflevering 7, zie je dat Hanne zit te hopen op een rood scherm van Gilles.
Als dat niet gebeurt, kijkt ze heel bang omdat ze beseft dat Stijn waarschijnlijk afvalt.

Aangezien ze hoopt op een rood scherm, betekent dat ze niet op Gilles gestemd heeft als mol, maar waarschijnlijk op Cathy (tenzij ze zelf nog de mol blijkt te zijn).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #484 Gepost op: 16-03-2016, 12:54:48 »
Mee eens

En grappig om te zien dat er toch wat Gilles people op Cathy zijn overgestapt. Minder verdenkingen opeens hier op hem zie ik. Minder dan vorige keer. En meer voor Cathy.

(of ze hebben nog niet gestemd. Dat kan ook)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #485 Gepost op: 16-03-2016, 13:20:48 »
ik denk dat de el pato opdracht veel mensen de switch laat maken naar cathy

als ze nu alles terugbekijken zie je ook dat cathy echt bijzonder weinig zelf verdient voor de pot. dus een keuze op cathy als Mol is zeker te verklaren.

voor mezelf blijft t zo dat ik qua logica cathy als mol zou moeten zien, maar daar niet aan wil ( door de montage vooral)
gilles vind ik te vaak fanatiek en met name zijn inzet bij schilderopdracht en el pato is te kandidaats. de meeste letter/cijfer hints wijzen wel zijn richting in
het verrassendste zou ik t vinden als t hanne zou zijn en dus kies ik dat :-)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #486 Gepost op: 16-03-2016, 13:29:52 »
Ik dacht ook eerst dat het Gilles was, omdat hij toch subtieler zou saboteren dan Cathy.

Maar als je kijkt naar de eliminatie in aflevering 7, zie je dat Hanne zit te hopen op een rood scherm van Gilles.
Als dat niet gebeurt, kijkt ze heel bang omdat ze beseft dat Stijn waarschijnlijk afvalt.

Aangezien ze hoopt op een rood scherm, betekent dat ze niet op Gilles gestemd heeft als mol, maar waarschijnlijk op Cathy (tenzij ze zelf nog de mol blijkt te zijn).

Of ze zitten allebei op Cathy, waardoor ze beseft dat een van beide gaat afvallen.
Als Cathy dan op Gilles zit, kan nog steeds prima Gilles de mol zijn
You'll never walk alone

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #487 Gepost op: 16-03-2016, 14:28:48 »
Amai,

Ik blijf nu natuurlijk bij Gilles, maar mijn verstand begint steeds meer Cathy te schreeuwen

Dit heb ik ook! Ik zit echt te hopen dat het niet Cathy is, want ik negeer dat stemmetje in me dat zegt dat zij het is, nu al een paar weken. Wel zou ze een fantastische mol zijn, net als de andere 2.
Nee ze is het niet! Te obvious!  ::jaja:: :P

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #488 Gepost op: 16-03-2016, 14:44:24 »
Cathy is te obvious en dus winnares
Hanne heeft het meeste geld in de pot gebracht van deze 3

Gilles is de mol  8)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #489 Gepost op: 16-03-2016, 14:47:50 »
Ik zou het heel gaaf vinden als Cathy het is maar ik vrees toch dat de makers het risico niet willen lopen op zo'n opvallende Mol. Ze heeft absoluut haar verdachte momenten, meer nog dan Gilles, maar ik ga na genoeg ervaring bij de Nederlandse Mol niet meer uit van de perfecte, nooit iets goeds doende Mol.

Hanne is het sowieso niet, daar ben ik inmiddels wel zeker van. En is ze het wel, heb ik haar alsnog op valide gronden afgestreept.
...óf niet!

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #490 Gepost op: 16-03-2016, 16:09:26 »
Ik dacht ook eerst dat het Gilles was, omdat hij toch subtieler zou saboteren dan Cathy.

Maar als je kijkt naar de eliminatie in aflevering 7, zie je dat Hanne zit te hopen op een rood scherm van Gilles.
Als dat niet gebeurt, kijkt ze heel bang omdat ze beseft dat Stijn waarschijnlijk afvalt.

Aangezien ze hoopt op een rood scherm, betekent dat ze niet op Gilles gestemd heeft als mol, maar waarschijnlijk op Cathy (tenzij ze zelf nog de mol blijkt te zijn).

Of ze nu wel of niet op Gilles gestemd heeft, kan je hier niet uit afleiden: als Gilles rood had gekregen, zat ze sowieso met Stijn in de finale, zelfs als ze op Gilles had gestemd. Ik meen ook een kleine opluchting te zien in haar gezicht bij het groene scherm, vlak voor ze haar hand op de knie van Stijn legt, wat mij net doet vermoeden dat ze mss toch op Gilles heeft gestemd (oef, mijn mol zit er nog in).

Tenzij ze zelf nog de mol is ...

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #491 Gepost op: 16-03-2016, 17:13:48 »
ik heb altijd Cathy ingevuld op de app omdat ik daar in aflevering 1/2 mee begonnen was maar ik begin heel hard te twijfelen vooral omdat ik denk dat Issabel en Bruno haar verdachten en die zijn afgevallen...
#teamamaimiljaarde

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #492 Gepost op: 16-03-2016, 18:06:56 »
Ik ben de hele serie nog niet in een tunnel beland. Ik zat telkens te twijfelen tussen 3. Precies de 3 die nu in de finale staan. Ik heb nu een lichte voorkeur voor Gilles. Maar de andere twee zouden me als mol ook niet verbazen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #493 Gepost op: 16-03-2016, 18:16:29 »
Ik ben de hele serie nog niet in een tunnel beland. Ik zat telkens te twijfelen tussen 3. Precies de 3 die nu in de finale staan. Ik heb nu een lichte voorkeur voor Gilles. Maar de andere twee zouden me als mol ook niet verbazen.
ja dat mag niet natuurlijk.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #494 Gepost op: 16-03-2016, 22:56:25 »
maar ik vrees toch dat de makers het risico niet willen lopen op zo'n opvallende Mol
Je kan als mol toch pas opvallen als de keuze inmiddels al lang is gemaakt?

Of bedoel je met "opvallend" iets anders dan "doet opvallend molse dingen in opdrachten"?

Hoe dan ook zou ik niet weten waarom Cathy niet de mol zou kunnen zijn. Ja, ze doet overduidelijk molse dingen en doet weinig goed. Maar ze is verdacht in de finale en als we één ding weten uit de Nederlandse Mol dan is het dat de obvious mol regelmatig de mol is. :)

Dus Cathy is de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #495 Gepost op: 16-03-2016, 23:01:03 »
Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat het Hanne is.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #496 Gepost op: 16-03-2016, 23:09:57 »
Ik ben inmiddels overtuigd dat het in ieder geval niet Gilles is.

Ik blijf bij Cathy maar er blijven leuke hints voor Hanne naar boven borrelen...

Wordt een spannende ontknoping  :D ::jaja::

Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #497 Gepost op: 17-03-2016, 00:31:20 »
Opvallend dat Hanne zo weinig genoemd wordt. Zelf vind ik haar met afstand het meest verdacht. De tranen bij het vertrek van Stijn waren voor mij een zoveelste bevestiging. Hoe ze in haar biecht aangeeft dat ze hem zou willen vertellen wie de mol is, maar dat niet kan, zegt veel. Ze mag Stijn graag en weet dat Stijn haar totaal niet verdenkt. Even hoopt ze dat Gilles eruit gaat, maar daarna weet ze dat Stijn aan de beurt is.

Ik vind haar bovendien heel onsympathiek. Ik denk/hoop dat dit geacteerd is en vind het passen bij haar als mol. Gilles vind ik zelf niet verdacht. Zo zou hij als mol deze aflevering nooit vóór Hanne over de finish gerend zijn met de Gans, en hebben aangedrongen verder te gaan ipv te blijven mikken op die flesjes.

Cathy zou kunnen. Ik zou haar een goede mol vinden die mooi gespeeld heeft.

We gaan het zien. Ik hoop dat Gilles wint en Cathy de mol is. Ik vrees dat Hanne de betweterige mol is, met Cathy als winnaar.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #498 Gepost op: 17-03-2016, 00:46:47 »
Ik ben inmiddels overtuigd dat het in ieder geval niet Gilles is.

Ik blijf bij Cathy maar er blijven leuke hints voor Hanne naar boven borrelen...

Wordt een spannende ontknoping  :D ::jaja::

Ik heb precies hetzelfde gevoel over deze drie potentiële mollen!

Ik zou hoe dan ook van géén van de Mollen echt verbaasd zijn, omdat voor alle drie als Mol veel te zeggen valt. Wel meer voor Cathy en Hanne imho, maar de keuze tussen die twee is heel erg lastig.

Tegen Hanne spreekt vooral dat ze iets teveel onnodig goed gedaan heeft en tegen Cathy dat ze teveel opvalt. Als je na aflevering 1 als Mol al het meest verdacht bent en je weet dat (door de brugopdracht) waarom maak je jezelf dan in de afleveringen daarna (bijvoorbeeld bij de fietsopdracht) nog meer opvallend verdacht, zelfs als dat eigenlijk niet nodig is om de opdracht te laten mislukken? Aan de andere kant is dat misschien haar tactiek, omdat het er zo dik bovenop ligt dat het eigenlijk niet meer lijkt te kunnen. En met succes, want daarna wordt ze een stuk minder verdacht.

Hanne was daarentegen in de eerste paar afleveringen vrijwel onzichtbaar maar vanaf aflevering drie raakt ze op dreef (ze sleept die spiraal echt terug zodat de zoemer blijft loeien en geeft met haar gekook in het slachthuis het signaal af dat anderen vooral die vrijstelling moeten pakken)... maar waarom ze zelf die vrijstelling uiteindelijk niet pakt, terwijl ze zo goed als niet verdacht wordt, is echt onbegrijpelijk voor een Mol. Maar ook dat kan dus een ultieme mindfuck zijn, want ze blijft verschrikkelijk onverdacht bij velen.

Ik blijf als ik alles bij elkaar op tel toch uitkomen op Cathy, maar Hanne geeft me meer een molgevoel.

Ik ben superbenieuwd naar het verhaal van de Mol ... maar dat zij (of hij) velen om de tuin heeft geleid staat nu al vast.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2016, 00:52:39 door tumtum »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #499 Gepost op: 17-03-2016, 04:41:24 »
Je kan als mol toch pas opvallen als de keuze inmiddels al lang is gemaakt?

Of bedoel je met "opvallend" iets anders dan "doet opvallend molse dingen in opdrachten"?

Hoe dan ook zou ik niet weten waarom Cathy niet de mol zou kunnen zijn. Ja, ze doet overduidelijk molse dingen en doet weinig goed. Maar ze is verdacht in de finale en als we één ding weten uit de Nederlandse Mol dan is het dat de obvious mol regelmatig de mol is. :)

Dus Cathy is de mol.
Cathy  heeft als tactiek een superfanatieke kandidaat te zijn en zich ook fel te mengen in de discussies. Hiermee val je hoe dan ook op, en een wet bij (Wie is) De Mol is dat wie opvalt, vaak automatisch verdacht wordt. Het is dus een gewaagde tactiek voor een Mol die ik niet verwacht in één van de eerste series. 'Normale' moltactieken richten zich op wat minder prominent, een onmogelijke Mol spelen.
...óf niet!