Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219290 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #520 Gepost op: 20-03-2016, 21:22:02 »
Ik weet uiteraard over wie je het hebt (althans, daar ga ik van uit :P), maar ik vind Hanne niet echt vergelijkbaar met de 'domme Mol' uit WIDM. Die laatste wekte ook veel irritatie op in de groep en dat doet Hanne zeker niet. Bovendien is Hanne nergens echt 'dommer' dan de rest van de kandidaten, die vaak ook geen raadsels kunnen oplossen of wat dan ook. Hanne komt vaak nèt te laat met de oplossing. In principe kun je zeggen dat ze dus juist slimmer lijkt dan de rest. Alleen net niet op tijd. Jammer. ;D

Ik vind Hanne, als ze - zoals ik denk - de Mol is, beter vergelijkbaar met de (twee) mollen uit WIDM die op basis van hun persoonlijkheid gelijk al zó onverdacht waren bij hun medekandidaten, dat ze bijna tot op het einde totaal onder de radar bleven. (Ik doe m'n best om ook geen namen te noemen, maar het is moeilijk :P) De sympathieke kandidaat waarvan je denkt "Ah, leuk dat die het zover gered heeft", maar waarvan je eigenlijk ook niet goed snapt hoe dan kan.
ik zou het bijna letterlijk zo hebben geschreven.

Daarbij komt nog de omschrijving van Gilles: hij vond het leuk om die laatste opdracht samen met "de spring in 't veld" te MOGEN doen.

En dat laatste zegt toch ook wel iets over de onderlinge verstandhouding binnen deze groep: iedereen had/heeft graag met Hanne te maken.

En heeft zich wellicht daardoor ook zand in de ogen laten strooien.

Het antwoord op die laatste opmerking weten we morgen zo rond deze tijd. Althans de Vlamingen onder ons....

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #521 Gepost op: 20-03-2016, 22:20:43 »
Eigenlijk had ik nog voor de eerste uitzending, bij het beluisteren van de interviews moeten weten wie de mol is, pas na een tijd is mijn frank (of euro) gevallen. In dit forum heeft niemand het er over gehad.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #522 Gepost op: 20-03-2016, 22:28:13 »
Eigenlijk had ik nog voor de eerste uitzending, bij het beluisteren van de interviews moeten weten wie de mol is, pas na een tijd is mijn frank (of euro) gevallen. In dit forum heeft niemand het er over gehad.

Je hebt nog 22 uren de tijd om ons te verlichten en richting de goede Mol te sturen. Waar moeten we kijken? ;)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #523 Gepost op: 21-03-2016, 00:24:15 »
Eigenlijk had ik nog voor de eerste uitzending, bij het beluisteren van de interviews moeten weten wie de mol is, pas na een tijd is mijn frank (of euro) gevallen. In dit forum heeft niemand het er over gehad.
Waar kun je dat kijken?

Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #524 Gepost op: 21-03-2016, 01:36:26 »
Citaat
Waar kun je dat kijken?

Hierzo: https://demol.vier.be/kandidaten

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #525 Gepost op: 21-03-2016, 16:27:18 »
Ik stem al iedere keer Gilles, maar ik voel dat het Hanne is.
Jah, vingerdik kan ik het er niet opleggen waarom, maar 't is zo'n voorgevoel.

Na het eerste interview dacht ik al van "dat is hier niet pluis".
Na het voor de eerste maal bekijken van de eerste aflevering (toen je nog moeilijk iemand kon inschatten en oordelen) had ik ook dat gevoel.

Maar naar gelang ik de afleveringen herbekeek en het programma vorderde, ebde ze eerst volledig weg bij mijn verdachten. Daarna kwam ze weer meer en meer in beeld bij mij (is het met het lezen van de vele reacties hier?). Nu zit ik met het idee dat mijn eerste gedacht wel eens correct zou geweest zijn.

Cathy blijft mij nog altijd minst verdacht, omdat ze het meest verdacht lijkt uit de beelden. Al heeft de productie dat in de laatste afleveringen mss minder doen uitschijnen (buiten de proef met de koptelefoon/micro).

Voor mij dus een compleet raadsel.
- Gilles op basis van de dingen die ik zag?
- Hanne op basis van mijn gevoel?
- Cathy op basis hoe ze in beeld werd gebracht?

Nog enkele uurtjes en ik kan eindelijk weer gerust slapen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #526 Gepost op: 21-03-2016, 17:54:48 »
De mol is denk sowieso een vrouw

Ik zit op Cathy vanaf afl 1 dus daar kan/wil ik niet meer vanaf.

Voor Hanne zijn er idd leuke hints die verder niks met de afleveringen zelf te maken hebben. Ik zou Hanne ook een leuke mol vinden maar heb gister alle afleveringen op rij gekeken. En voel het gewoon niet bij Hanne. Ze is mij te emo de hele tijd. Zou kunnen als mol hoor maar mijn gevoel zegt van niet.

Blijf bij Cathy  8)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #527 Gepost op: 21-03-2016, 17:57:23 »
De mol is denk sowieso een vrouw

Correcter is: De Mol valt op mannen. Dat is een 100% ware uitspraak. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #528 Gepost op: 21-03-2016, 18:17:18 »
Correcter is: De Mol valt op mannen. Dat is een 100% ware uitspraak. ;)

 ::rofl::

Have fun vanavond iedereen!  ::bravo::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #529 Gepost op: 21-03-2016, 18:26:13 »
Correcter is: De Mol valt op mannen. Dat is een 100% ware uitspraak. ;)
Correct!  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #530 Gepost op: 21-03-2016, 18:30:25 »
Ik begin nu toch te twijfelen aan Cathy ::regenboog::
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #531 Gepost op: 21-03-2016, 18:40:47 »
Correcter is: De Mol valt op mannen. Dat is een 100% ware uitspraak. ;)

Of toch: "Holebi" zoals in het officiële molboekje?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #532 Gepost op: 21-03-2016, 19:04:00 »
Of toch: "Holebi" zoals in het officiële molboekje?

Nee, want als Cathy of Hanne de Mol is, is de Mol geen holebi uiteraard. ;)

Ik ben in ieder geval blij dat de geaardheid van Gilles geen issue was op dat slaapzakgedoe met Marc na. Bij Margriet in 2015 was het anders...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #533 Gepost op: 21-03-2016, 19:04:30 »
Ik begin nu toch te twijfelen aan Cathy ::regenboog::

Want Cathy valt op vrouwen denk je? :p Of had dat er niks mee te maken?

Meer serieus: Waarom deze twijfel, interessant? Ik begin namelijk langzaam de streep door Gilles uit te gummen...

Bij Margriet in 2015 was het anders...

Huh, hoezo dan? Best off-topic trouwens maar ben wel benieuwd wat je bedoelt.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 19:07:37 door tumtum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #534 Gepost op: 21-03-2016, 19:12:15 »
Huh, hoezo dan? Best off-topic trouwens maar ben wel benieuwd wat je bedoelt.

Ik vond dat daar veel meer gedoe was rond haar geaardheid. Geen negatief gedoe, maar ik met 'de pot' en dergelijke werd er veel te veel aandacht op gevestigd en we hebben zelfs een week gediscussieerd of een hint die wees naar haar geaardheid wel zo koosjer was.

Dat vond ik bij Ellie Lust trouwens al helemaal in orde hoor. Daar was helemaal geen gedoe rond. Zoals het voor mij hoort.

En nu inderdaad terug ::ontopic::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #535 Gepost op: 21-03-2016, 19:21:59 »
Want Cathy valt op vrouwen denk je? :p Of had dat er niks mee te maken?

Meer serieus: Waarom deze twijfel, interessant? Ik begin namelijk langzaam de streep door Gilles uit te gummen...
Als je puur naar de acties kijkt heeft Cathy gewoon het beste CV. Ze heeft in alle opdrachten vol gemold, terwijl je voor Gilles je bij een aantal momenten toch wel in wat bochten moet wurmen om het als Mol te verklaren. De enige reden die ik kan bedenken om haar niet te verdenken is het feit dat ze zo verdacht is, en dat er mogelijkerwijs iemand in de finale zit die Cathy niet verdenkt. Misschien is heel opvallend fanatiek zijn wel gewoon haar Moltactiek ::regenboog:: Het zou een prima dekmantel zijn, alleen jammer dat hij niet heeft gewerkt... (maar dat had je kunnen verwachten)
...óf niet!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #536 Gepost op: 21-03-2016, 20:35:21 »
Zit ondertussen al in de cinemazaal.  Er is ook een vierde zaal met een mix van alle verdachten, de guestzaal. Daar zit ik. Mijn chauffeur van dienst verdenkt Hanne.  Als dat maar goedkomt. Zit in zaal 9. Zou de Mol niet gewoon in zaal vier zitten? cat zit in zaal 5. Gilles decoster is net langs geweest met alle afvallers en finalisten. De afvallers blijven hier in de zaal kijken. Zit vlakbij Stijn en Ruth. De verf heeft ze alvast uit haar kleren gekregen.

Voor de laatste keer gestemd voor Gilles. De gehaaide speler die bang is van haaien. Voor nog hints te posten heb ik geen tijd meer, had nochtans een megapost gepland met hints naar Gilles,  maar iedereen blijft toch nog in zijn tunnel zitten tot de finale is gepasseerd . Er is nog een week over voor speuren naar hints. Dus geen ramp. Of je nu al weet over pius x, de mapa guia die hij kocht, de Black saint T-shirt of Gilles de minotaurus en de rode draad van de afvallers maakt nu niet veel meer uit.

Cathy en Hanne zou ik beire geweldig vinden als Mol.
Maar van alle opdrachten die lukten heeft Hanne het meeste geldt bijgedragen tot de pot. Lijkt me niet zo'n goede startpositie voor een finale. Maar het zou wel een Mol zijn met een toffe persoonlijkheid. Je kunt moeilijk niet van haar spontaniteit houden.

Cathy heeft meer misgedaan dan Gilles. Minder geld verdiend. Maar Gilles heeft dan weer meer geld laten liggen. Dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om overtuigd op Gilles te stemmen. Wat de uitkomst ook is, ook Cathy zou ik een fantastische Mol vinden. Van moest verdenkt naar minuut verdenkt,  je moet het maar doen als ze Mol zou zijn.

Eerlijk gezegd heb ik liever een verrassing straks maar ik denk nog altijd dat we afstevenen op GM,  Gilles Mol. Een even fantastische Mol als de 4 anderen maar of hij King of the world wordt en een Oscar verdient net zoals zijn favoriete acteur Leo Dicaprio moet straks blijken. Of hadden we gewoon last van dubbelzicht door tweemaal Gilles in beeld te hebben.

We gaan het sebiet meemaken. Spannend!
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 20:37:34 door FeniX-IV »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #537 Gepost op: 21-03-2016, 22:54:14 »
Geweldig te lezen hoe iedereen meer en meer gaat twijfelen nu de ontknoping nadert.... ::rofl::
ja he!

Zelfs tijdens de finale dacht ik.... misschien is het toch Hanne...

Maar dus toch Gilles  :D

Offline Criminalko

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #538 Gepost op: 21-03-2016, 23:06:48 »
Idem, even Bruno er nog laten bijkomen, maar Gilles had me vrij snel overtuigd :) Zeer hybride persoon. Uitgelaten en opgewekt op normale momenten, uitermate koel en berekend op emotionele momenten

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #539 Gepost op: 21-03-2016, 23:09:08 »
Het werd wel weer eens tijd om al vroeg "op de goede mol te zitten" ;D maar na aflevering 2 niet meer van Gilles afgestapt. Goed gedaan Gilles ::bravo:: ::bravo::

Heel erg genoten van deze serie.

Nadat Marc er uit was ben ik Gilles gaan verdenken. Maar absoluut niet zonder twijfels... Vooral in het begin nog Issa, Thibaud. Tot de laatste aflevering getwijfeld, maar toch net iets meer overtuigd van zijn eventuele molschap, dus goed gegokt  :D