Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219298 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #500 Gepost op: 17-03-2016, 11:56:28 »
Cathy  heeft als tactiek een superfanatieke kandidaat te zijn en zich ook fel te mengen in de discussies. Hiermee val je hoe dan ook op, en een wet bij (Wie is) De Mol is dat wie opvalt, vaak automatisch verdacht wordt. Het is dus een gewaagde tactiek voor een Mol die ik niet verwacht in één van de eerste series. 'Normale' moltactieken richten zich op wat minder prominent, een onmogelijke Mol spelen.

En daarom is ze een supermol  ::ok::

Voor de Gilles verdenkers voel ik echt een Freek moment aankomen. En grappig genoeg betreft dat veel dezelfde mensen

En Hanne, Hanne is leuk. Zou haar een leuke mol vinden als ze het blijkt te zijn maar ik zie het niet. Tikkeltje TE kandidaats en geholpen met teveel geld in de pot.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #501 Gepost op: 17-03-2016, 12:13:55 »
En daarom is ze een supermol  ::ok::

Voor de Gilles verdenkers voel ik echt een Freek moment aankomen. En grappig genoeg betreft dat veel dezelfde mensen

En Hanne, Hanne is leuk. Zou haar een leuke mol vinden als ze het blijkt te zijn maar ik zie het niet. Tikkeltje TE kandidaats en geholpen met teveel geld in de pot.

Freek was het ook gewoon hoor  :P, net als Gilles  ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #502 Gepost op: 17-03-2016, 12:29:47 »
Voor de Gilles verdenkers voel ik echt een Freek moment aankomen. En grappig genoeg betreft dat veel dezelfde mensen

Neeeeee zeg dit niet, daar heb ik NOG trauma's van ::rofl::

En blijkbaar heb ik er niet van geleerd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #503 Gepost op: 17-03-2016, 12:52:13 »
Neeeeee zeg dit niet, daar heb ik NOG trauma's van ::rofl::

En blijkbaar heb ik er niet van geleerd

 ::rofl::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #504 Gepost op: 17-03-2016, 13:31:46 »
Mol: Hanne
Winnaar: Gilles
Verliezer: Cathy

Dit gaat hem denk ik worden. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #505 Gepost op: 17-03-2016, 14:14:03 »
En daarom is zou ze een supermol zijn ::ok::
Dat ben ik met je eens. Alleen de vraag is: kiezen de makers voor een in het oog springende Mol?

Je kunt er vergif op nemen dat die veel verdacht gaat worden. En op een gegeven moment gaan veel mensen het 'too obvious' vinden, en haar daarom niet meer verdenken. Maar als ze het dan toch blijkt te zijn, vinden mensen dat dan tof? Bij een ijzersterke comeback hoort wat mij betreft een ijzersterke Mol. En de too obvious-Molstrategie is pas leuk als iedereen een beetje gewend begint te raken aan onopvallende Mollen.
...óf niet!

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #506 Gepost op: 17-03-2016, 16:27:44 »
Dat ben ik met je eens. Alleen de vraag is: kiezen de makers voor een in het oog springende Mol?

Je kunt er vergif op nemen dat die veel verdacht gaat worden. En op een gegeven moment gaan veel mensen het 'too obvious' vinden, en haar daarom niet meer verdenken. Maar als ze het dan toch blijkt te zijn, vinden mensen dat dan tof? Bij een ijzersterke comeback hoort wat mij betreft een ijzersterke Mol. En de too obvious-Molstrategie is pas leuk als iedereen een beetje gewend begint te raken aan onopvallende Mollen.

Exactly  ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #507 Gepost op: 17-03-2016, 19:40:29 »
Mijn verstand zegt nu Gilles, mijn gevoel zegt Hanne en Cathy zweeft daar nog ergens tussen. Wat 't ook word ik ben sws blij met de uitkomst, vind 't alle 3 leuke kandidaten en ze zouden alle 3 in mijn ogen een prima Mol zijn.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #508 Gepost op: 18-03-2016, 11:48:21 »
Ik heb er nog wat dagen over nagedacht en ik denk toch dat het Gilles is.
En terwijl ik dit typ denk ik toch dat het Hanne is.
Maar nu ik er verder over nadenk zou het ook Cathy kunnen zijn.

Voor het eerst een finale dat je niet op voorhand er één met 95% zekerheid kan afstrepen. Zelfs Hanne (die ik vanwege het niet pakken van de vrijstelling maar 5000 euro al had afgestreept) zou het kunnen zijn gezien de gesprekken met Stijn waarop ze bijna lijkt te zeggen 'kijk mij toch als mol, ik had je de vrijstelling gegund want dan had je finale gehaald en nu niet omdat je niet op mij zit' en het tijdrekken bij de eerste opdracht van de afgelopen aflevering. Zij zou echt in het rijtje George, Milouska, Dennis passen.

Geweldige serie. ::tandpastasmiley::

Offline rythovius

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #509 Gepost op: 18-03-2016, 20:16:14 »
Ah, die kettingproef... Ik vrees dat ik niemand meer kan overtuigen

Jawel, ik ben helemaal overtuigd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #510 Gepost op: 19-03-2016, 02:11:05 »
Net nog snel even de aflevering gekeken. Hoewel ik haar tot dusver niet verdacht duik ik de Hanne tunnel in. Ik hou geen lijstjes bij of iets. Ik vindt haar de laatst aflevering heel mols overkomen. Vooral in de biechts over en interacties met Stijn. Wat ook meespeelt is dat in elk geval Gilles aangeeft tot dusver gespreid te hebben in de test. Als hij zelf de mol is zegt die uitspraak natuurlijk niks. Maar als hij het niet is betekend dat dat de afvallers niet de juiste mol hadden of minder vragen gespreid op de juiste mol. Dat vergroot dat de kans dat de mol iemand is die het vertrouwen had van de groep. Gilles en Cathy die vrij verdachte zijn geweest, ook binnen de groep. Hanne werd vertrouwd.

Misschien is het wel iets te veel gericht op deze laatste aflevering en eigenlijk zou ik alles nog eens terug moeten kijken, maar dat gaat hem niet worden. Dus Hanne it is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #511 Gepost op: 19-03-2016, 08:53:33 »
Gilles is volgens mij helemaal niet zo enorm verdacht geweest binnen de groep.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #512 Gepost op: 19-03-2016, 09:18:39 »
De 'Follow-the-money'-methode is, hoe verleidelijk en simpel ook, nooit een goede manier om de Mol te vinden, imho. Eenvoudigweg omdat nepmollende kandidaten standaard hoger eindigen dan de Mol in dat soort lijstjes.
De Follow-the-money-methode is juist wel een goede methode maar dat hangt af van de manier waarop je ze toepast, ik zou enkel rekening houden met het effectief verdiende geld. Ik heb al jarenlang ook de Follow-the-money-methode toegepast en steeds kwam ik op de juiste mol uit behalve in 2007 (Inge, pas na het wegvallen van Nadja) en in 2012 (Anne-Marie) maar dat heeft te maken met het feit dat de pot op een bepaald moment werd leeggemaakt waardoor de opdrachten voordien niet relevant zijn. Ook de WIDM-winnaars van de laatste jaren hebben dat toegepast.
Echte mollen willen de pot zo laag mogelijk houden zonder zich verdacht te maken, nepmollen maken zich openlijk verdacht maar dat heeft niet noodzakelijk gevolgen voor de pot. Gaan mollen op het einde van een opdracht die geen kans meer heeft tot slagen bv. is een nepmollenactie.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2016, 09:20:53 door Luc »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #513 Gepost op: 20-03-2016, 11:54:37 »
Ik heb deze week de tijd genomen om deze prachtige serie even terug te kijken om een weloverwogen beslissing te nemen. Anders dan bij WIDM werkte het niet verhelderend, maar net omgekeerd. Op basis van acties kan ik niemand afstrepen uiteindelijk en ik zal morgen niet verbaasd zijn als de Mol Cathy, Gilles of Hanne is.
Om toch een onderscheid te hebben en die laatste aflevering in 1 van de 3 kampen te kunnen kijken, kies ik ten eerste voor een Mol die molt volgens mijn (subjectieve) idee hoe een Mol dat het beste doet. Dan kom ik eerder uit bij de fanatieke kandidaten die door hun fanatisme opdrachten laten mislukken (Cathy en Gilles) in plaats van iemand die zich neerzet als de gevoelige kandidaat en opdrachten laat mislukken door dom te zijn (Hanne). Ik weet dat die laatste tactiek al gebruikt is in WIDM (ik hoef niet te spoileren wie dat was denk ik), maar hij is zo moeilijk om uit te voeren zonder verdacht te worden na 3 weken dat ik het niet geloof.

Om tussen die 2 dan nog een onderscheid te maken, kies ik dan toch weer voor mijn nergens op gebaseerde idee dat de Mol niet zo openlijk wordt opgevoerd als verdacht. Voornamelijk de eerste afleveringen heb ik het gevoel dat men de spotlights op Cathy plaatst zelfs als haar acties als kandidaats uitgelegd kunnen worden. Bovendien (en nu wordt mijn betoog helemaal onzeker) heb ik het gevoel dat haar reacties kandidaats zijn. Voor de wasopdracht zoekt Gilles De Coster iemand met een goede neus. Nog voor De Coster het zegt, raadt Cathy al dat Stijn en Thibaud zullen moeten gaan wassen. Dat zou van enorm veel lef getuigen als je de Mol bent. Ik verwacht toch eerder van een Mol dat hij/zij geen voorkennis probeert prijs te geven op die manier.

Dus ik heb gestemd op Gilles in de poll, maar het is geen overtuigde stem. Laat ons zeggen dat voor mij de kansen dat ze de Mol zijn ongeveer zo zijn:
Gilles 40%
Cathy 35%
Hanne 25%

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #514 Gepost op: 20-03-2016, 12:09:47 »
Op basis van acties kan ik niemand afstrepen uiteindelijk en ik zal morgen niet verbaasd zijn als de Mol Cathy, Gilles of Hanne is.
Ik ook niet ::) Maar ik ben het met je eens ::ok:: 't Is wel heel lastig om Cathy te moeten uitsluiten op basis van haar opvallendheid. Superdiscutabel afstreeppunt :-\\
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #515 Gepost op: 20-03-2016, 12:10:00 »
@Hulpmol. Je beschrijft het precies zoals ik het ook zie. Ik kon het zelf niet zo goed onder woorden brengen, dus bedankt!

Ik ook niet ::) Maar ik ben het met je eens ::ok:: 't Is wel heel lastig om Cathy te moeten uitsluiten op basis van haar opvallendheid. Superdiscutabel afstreeppunt :-\\

Opvallendheid is inderdaad wel discutabel, maar ik kan me niet voorstellen dat je jezelf als mol vanaf dag 1 zo in de picture speelt als Cathy heeft gedaan. Ze werd het meest verdacht in de brugproef, een positie die je zeker de eerste paar dagen niet wilt hebben. En dit is niet bepaald overgegaan (zie hoe wantrouwend er naar Cathy werd gekeken bij de paardenrace).
« Laatst bewerkt op: 20-03-2016, 12:12:26 door jolmolletje »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #516 Gepost op: 20-03-2016, 12:45:15 »
iemand die zich neerzet als de gevoelige kandidaat en opdrachten laat mislukken door dom te zijn (Hanne). Ik weet dat die laatste tactiek al gebruikt is in WIDM (ik hoef niet te spoileren wie dat was denk ik), maar hij is zo moeilijk om uit te voeren zonder verdacht te worden na 3 weken dat ik het niet geloof.
Ik weet uiteraard over wie je het hebt (althans, daar ga ik van uit :P), maar ik vind Hanne niet echt vergelijkbaar met de 'domme Mol' uit WIDM. Die laatste wekte ook veel irritatie op in de groep en dat doet Hanne zeker niet. Bovendien is Hanne nergens echt 'dommer' dan de rest van de kandidaten, die vaak ook geen raadsels kunnen oplossen of wat dan ook. Hanne komt vaak nèt te laat met de oplossing. In principe kun je zeggen dat ze dus juist slimmer lijkt dan de rest. Alleen net niet op tijd. Jammer. ;D

Ik vind Hanne, als ze - zoals ik denk - de Mol is, beter vergelijkbaar met de (twee) mollen uit WIDM die op basis van hun persoonlijkheid gelijk al zó onverdacht waren bij hun medekandidaten, dat ze bijna tot op het einde totaal onder de radar bleven. (Ik doe m'n best om ook geen namen te noemen, maar het is moeilijk :P) De sympathieke kandidaat waarvan je denkt "Ah, leuk dat die het zover gered heeft", maar waarvan je eigenlijk ook niet goed snapt hoe dan kan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #517 Gepost op: 20-03-2016, 12:58:23 »
Ik weet uiteraard over wie je het hebt (althans, daar ga ik van uit :P), maar ik vind Hanne niet echt vergelijkbaar met de 'domme Mol' uit WIDM. Die laatste wekte ook veel irritatie op in de groep en dat doet Hanne zeker niet. Bovendien is Hanne nergens echt 'dommer' dan de rest van de kandidaten, die vaak ook geen raadsels kunnen oplossen of wat dan ook. Hanne komt vaak nèt te laat met de oplossing. In principe kun je zeggen dat ze dus juist slimmer lijkt dan de rest. Alleen net niet op tijd. Jammer. ;D

Ik vind Hanne, als ze - zoals ik denk - de Mol is, beter vergelijkbaar met de (twee) mollen uit WIDM die op basis van hun persoonlijkheid gelijk al zó onverdacht waren bij hun medekandidaten, dat ze bijna tot op het einde totaal onder de radar bleven. (Ik doe m'n best om ook geen namen te noemen, maar het is moeilijk :P) De sympathieke kandidaat waarvan je denkt "Ah, leuk dat die het zover gered heeft", maar waarvan je eigenlijk ook niet goed snapt hoe dan kan.

Ja, ik volg je wel. Het verschil is inderdaad dat niemand hier aanstoot neemt aan de manier waarop Hanne de opdrachten laat mislukken. Ze is inderdaad meer die kandidaat die goed in de groep ligt en waarvan iedereen denkt: 'Ha, die Hanne toch. Ze heeft het weeral te laat door'

Met dat dom doen, heb ik het vooral over het feit dat de lamp soms te laat gaat branden zoals bij het Cola-flesje, de boetseeropdracht, het krantenartikel bij de duiven,...
Ik bedoel uiteraard niet dat ze intellectueel dom is.

In ieder geval, ik sluit niet uit dat ze de Mol kan zijn, maar ik vind de tactiek om zo te Mollen erg moeilijk om uit te voeren (daarom zijn de Nederlandse Mollen die hem uitvoerden ook zo populair). Net omwille van die moeilijkheidsgraad ga ik er niet vanuit dat hij zo succesvol kan slagen dat de andere 9 kandidaten haar amper verdacht hebben.

Wat ik bijzonder gewaagd zou vinden, is je stoel meteen omdraaien bij de paardenrace en je kans op een goed paard vergroten. Als ik de Mol was, ik loste de vragen verkeerd op en als ik zeker was van het slechtste paard draaide ik me om zodat ik mijn pokerface niet moet prijs geven. Dat bedoel ik met 'hoe ik het spel als Mol zou spelen' in mijn eerste post. Ik zou me nooit in de situatie laten brengen dat ik moet tonen hoe goed ik wel niet kan liegen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #518 Gepost op: 20-03-2016, 18:25:41 »
Mol: Hanne
Winnaar: Gilles
Verliezer: Cathy

Dit gaat hem denk ik worden. :)

We zijn het eensch. Ik ben zonder meer bereid ruimbemeten flessen menslievende vloeistof op deze uitkomst te zetten.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2016, 19:41:07 door Michmol »
Woosie down?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #519 Gepost op: 20-03-2016, 20:44:28 »
Ik denk er ook zo over! Zie dat hier de meesten toch Gilles als mol zien. Spannend is het zeker.