Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219518 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2016, 00:40:32 »
Ik ben goed op weg! ::ohno::

<knip>

Verdachten:
Gilles (+)
Thibaud (+)

Ik durf nog geen hoofdverdachte aan te wijzen uit deze twee heren.

Kies Thibaud maar. Dan kan hij volgende week naar huis.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2016, 00:48:10 »
Kies Thibaud maar. Dan kan hij volgende week naar huis.


 :D

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2016, 01:44:31 »
Bruno of Gilles  ::jaja::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2016, 14:06:23 »
Door de allereerste proef nog eens te beschouwen nu dat Ruth, Manuella en Marc zijn afgevallen (3 van de 5 laatste afvallers) en dus Thibaud 6 x verkeerd geteld heeft, je weet wel de man met oog voor detail...

1. Thibaud

Terwijl ik de volgende niet echt verdenk maar nog wel in de gaten hou
2. Issa
3. Gilles
4. Cathy
5. Bruno

Tot nu toe enkel nog maar met Marc fout geweest.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2016, 18:44:35 »
Ik ben goed op weg! ::ohno::

Ik heb de aflevering nog maar net gezien en moet alles nog een beetje verwerken. In het onderstaande lijstje zitten ook wijzigingen o.b.v. overdenking van voor aflevering 3. Bruno had ik bijvoorbeeld te hoog staan en ik zie ook wel wat in de argumenten dat Gilles de mol is. Tijdens deze aflevering voelde ik mij gesterkt in de verdenking van Manuella... maar... tja.

Onverdacht:
Stijn
Hanne
Issabelle

Middenmoot:
Bruno (-)
Cathy

Verdachten:
Gilles (+)
Thibaud (+)

Ik durf nog geen hoofdverdachte aan te wijzen uit deze twee heren.

Het is Issabel  ;)
http://www.damenendefre.be/

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2016, 20:12:32 »
Het is Issabel  ;)
http://www.damenendefre.be/
Dit is geen spoiler mag in hopen?! (En als wel niet uitleggen!)


Maar ook door haar passief gedrag tijdens de voetbalopdracht. Waarom heeft ze zich voor die opdracht opgegeven? Want veel heeft ze daar niet kunnen betekenen. Het makkelijkste raadsel oplossen. Minpunt aan Mol Issabel is dat ze niet echt probeerde om de overtuiging van Hanne en Stijn wat af te zwakken, ze ging snel overstag om te gaan voor de verdubbelaar. Op die manier zorgt ze toch ook voor meer geld in de pot. Maar er was natuurlijk ook een kans dat het mis zou lopen, maar haar verdere input was zeer miniem. Haar mysterieus gedoe met de nummerplaten maakt dat meer dan goed!
Het was duidelijk dat Stijn goed kon schieten, dus streng tegen de rest ingaan had opgevallen. Wat ik zou doen als Mol, is Stijn nog een beetje proberen te ontmoedigen in de hoop zijn zelfvertrouwen een beetje naar beneden te halen. Issabels opmerking 'no stress' zou je op die manier kunnen uitleggen.

Hanne kunnen we na deze aflevering uitsluiten. De 5000 euro was totaal onnodig, want iedereen had het wel begrepen uit kandidaatoogpunt. Ze mocht gewoon in het hotel slapen nota bene.

Overigens wel blij dat Manuella eruit ligt. ::jaja:: Wist niet of ik haar nu moest verdenken.

Hoofdverdachten nog steeds Issabel ::jaja:: Of anders Gilles. Bruno op een derde plek.
Cathy en Thibaud als mensen die ik nog niet heb opgemerkt als potentiële verdachte.
Stijn en Hanne afgestreept.
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2016, 20:33:31 »
Ik zou Hanne vanwege de slachthuisopdracht juist niet willen afschrijven. Zover ik kon zien was de discussie in het slachthuis op gegeven moment dat Manuella het maar moest pakken (had ze het maar gedaan, ze was een ideale twijfelgeval, net als Bruno). Terwijl ondertussen in het hotel, waar de kandidaten nog wat aan het napraten waren, het vooral ging dat Hanne het maar moest pakken. Ze zou er niet op aangekeken worden.
Hanne bleef als laatste over. Ik lees veel op het forum dat ze het maar moest pakken, want iedereen gunde het haar al. Maar Hanne kon dat nog niet weten, tenzij de productie het haar hebben ingefluisterd. Dus vanuit haar oogpunt is het waarschijnlijk beter om de vrijstelling niet te pakken om niet in de picture te komen staan.
Haar 'molactie', zoals ik elders al heb aangegeven, was vooral de groep onbewust sturen op het nemen van de joker. Ze was al druk aan het koken en bedje klaarmaken voor de nacht. Zo van: "Pak maar, geen probleem voor mij."
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2016, 20:36:38 »
Afstrepen is natuurlijk altijd gevaarlijk, maar Hanne zat in dé positie om te bepalen over de 5000 euro. Als fanatieke Mol kies je koste wat het kost voor de vrijstelling.
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2016, 20:42:25 »
Afstrepen is natuurlijk altijd gevaarlijk, maar Hanne zat in dé positie om te bepalen over de 5000 euro. Als fanatieke Mol kies je koste wat het kost voor de vrijstelling.

Daarom staat ze bij mij ook op plek drie. Gilles en Issa delen plek één. Zo eerst maar eens herbekijken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2016, 23:24:24 »
Heb maar weer voor Cathy gestemd, de enige die echt aan het mollen is. Thibaud op een 2e plaats met Gilles in het achterhoofd...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2016, 23:26:48 »
Net aflevering teruggekeken en Gilles nu met dikke sprong op één. Zie Gilles topic.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2016, 23:40:15 »
1. Gilles (weer en nog steeds)
2. Bruno (gestegen bij mij)
3. Hanne (idem)

Offline Mollermans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2016, 23:45:17 »
Ik dacht na de eerste 2 afleveringen ook Gilles, maar heb daar toch mijn twijfels nu over, en wel om volgende redenen:
1) Manuella dacht dat het Gilles of Cathy was, en valt af. Het lijkt mij straf moest 1 van deze 2 de mol dan zijn.
2) Zijn verspreking van ze...hij/zij lijkt totaal niet gespeeld
3) In aflevering 2 na de beslissing vd groep dat ze Ruth niet gaan helpen zegt hij "Is dat echt de finale beslissing nu? Meen je dat nu echt?". Totaal onmols. Een mol zou het zo laten.
4) Hij draait als eerste een schakelaar om.
5) Bij de eliminatie beweegt zijn borst heel hard op en neer zoals bij de meesten (zenuwachtig kenmerk). Hij is ook telkens zeer emotioneel betrokken. Alles lijkt zeer oprecht te zijn, maar hij kan natuurlijk ook een heel goed acteur zijn.

Bruno gestemd :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2016, 23:59:29 »
Ik dacht na de eerste 2 afleveringen ook Gilles, maar heb daar toch mijn twijfels nu over, en wel om volgende redenen:
1) Manuella dacht dat het Gilles of Cathy was, en valt af. Het lijkt mij straf moest 1 van deze 2 de mol dan zijn.
2) Zijn verspreking van ze...hij/zij lijkt totaal niet gespeeld
3) In aflevering 2 na de beslissing vd groep dat ze Ruth niet gaan helpen zegt hij "Is dat echt de finale beslissing nu? Meen je dat nu echt?". Totaal onmols. Een mol zou het zo laten.
4) Hij draait als eerste een schakelaar om.
5) Bij de eliminatie beweegt zijn borst heel hard op en neer zoals bij de meesten (zenuwachtig kenmerk). Hij is ook telkens zeer emotioneel betrokken. Alles lijkt zeer oprecht te zijn, maar hij kan natuurlijk ook een heel goed acteur zijn.

Bruno gestemd :)

1) Ikzelf neem de verdachtmakingen tijdens een test nimmer serieus. Het gebeurt vaak genoeg dat ze een verdachtmaking uit een eerdere aflevering gebruiken voor de afvaller om ons zo op een zijspoor te zetten.
2) Zijn verspreking kan gespeeld zijn, maar hoeft niet. Maar waarom verbeteren? Alsof hij extra de aandacht wil vestigen op dat hij iemand verdenkt? Door eerst Zij te roepen en dan Oeps Hij... Geen reden om het geheim te houden.
3) De mol wil graag het spel spelen. Hij weet dat de productie er werk voor heeft verricht. De foto's van de huiskamers bijvoorbeeld. Als mol probeer je de groep te sturen om het spel toch te gaan spelen, om vervolgens zelf te gaan mollen met Nokia.
4) Jup, hij was de eerste.. Mol is de held. Vervolgens rent hij naar de volgende kamer en roept keihard Eén. Weten de andere kandidaten nu welk schakelaar hij heeft omgezet? Mol zorgt voor verwarring.
5) Mol George was ook altijd gigantisch zenuwachtig voor de test. Daar heeft hij op geoefend blijkbaar. En Gilles is een acteur, dus zou zomaar weer kunnen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline axeman182

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2016, 01:19:22 »
Ik ga voor Issabel.

De gelijkenissen met het profiel (leeftijd, geslacht, beroep, karakter) met de mol uit het eerste seizoen uit Amerika zijn griezelig gelijkaardig. Zit sindsdien met een erg geval van tunnelvisie  ::zwaai::  :

Die bepaalde mol had het bij meerdere executies heel lastig om haar tranen te bedwingen als gevolg van overmatige stress zoals Issabel dat volgens mij had bij het vertrek van Marc (die ze nochtans pas 6 dagen kende, leken mij stresstranen ipv emotionele tranen). Vond dat heel vreemd om te zien, zeker nu we in de vorige aflevering zagen hoe Issabel bij het telefoontje met haar vriend gewoon luchtig grapjes maakte zonder emotioneel te worden.

Ik kan haar voorlopig nog niet echt betrappen op onmiskenbare molacties, het is gewoon een buikgevoel dat hopelijk klopt want al mijn molpunten zijn op haar ingezet  ::tandpastasmiley::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2016, 10:02:04 »
1. Gilles
2. Bruno (blijft stijgen, mijn schot voor de boeg mol)
3. Isabel (daalt beetje, zie minder en minder mol acties maar heb gevoel bij haar)

Vond Gilles deze opdracht iets minder verdacht bij schakelaars, maar kan zomaar dat hij 1 roept en deze weer uit zet.
Wel vond ik zijn houding in het slachthuis verdacht, met dat getwijfel, beetje stoken. Ook Bruno die meteen gaat verdacht, want bliksemafleider naar mijn idee. Als mol kun je hier niet zoveel, tenzij je de laatste bent.
Meer L

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2016, 11:11:00 »
Mijn afstreeplijstje (kijken wie niet de mol is werkt altijd gemakkelijker dan kijken wie wel de mol is):
- Ruth, een mol blijft altijd in het spel
- Marc, op de extra beelden is te zien dat hij het op dag 2 'al aan zijn hart krijgt'. Hij windt zich zó op, kan me niet voorstellen dat de makers zo iemand als mol kiezen. (Bovendien heet hij Marc en om twee Marcen achter elkaar mol te laten zijn?)
- Cathy en Thibaud durf ik wel enigszins door te strepen. Beiden worden erg verdacht door de groep. Een mol probeert zeker de eerste paar dagen zich nog niet in de picture te spelen.

Vooralsnog houd ik Issabel en Stijn extra in de gaten, al vind ik Hanne (die door de groep al de naïeve is gedoopt) ook verdacht.

Na aflevering 1 schreef ik dit. Ruth en Marc zijn er inmiddels uit, dus dat bleek in ieder geval al te kloppen ;). Maar ik sta nog steeds wel achter mijn 'wie is de mol niet'-lijstje. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Cathy en Thibaud de mol zouden kunnen zijn. Beiden spelen het spel zó opvallend, dat lijkt me geen handige molstrategie. Wie ik verder doorstreep zijn Stijn en Hanne. Beiden brachten zonder dat het echt nodig was veel geld in de pot. Hanne had zonder enig probleem de vrijstelling kunnen pakken (en hiermee 5000 euro uit de pot kunnen houden); Stijn had die laatste 6000 euro-treffer niet hoeven maken.

Wie ik dan nog overhoud: Gilles, Bruno en Issabel. Issabel durf ik nog niet helemaal af te strepen, maar ik zie steeds minder verdachte acties bij haar. Gilles en Bruno vielen mij eerst niet zo op, wat een goed startpunt is voor een mol. Beiden krijgen in de groep veel vertrouwen en belanden hierdoor op handige posities in het spel. Als er iets fout gaat, wordt het hen niet enorm aangerekend (bijv. Gilles in het kerkje en Bruno met het missen van de eerste cruciale schakelaar). Als ik geld zou moeten inzetten, zou ik voor Gilles gaan.

Offline Mollermans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2016, 12:52:02 »
Na aflevering 1 schreef ik dit. Ruth en Marc zijn er inmiddels uit, dus dat bleek in ieder geval al te kloppen ;). Maar ik sta nog steeds wel achter mijn 'wie is de mol niet'-lijstje. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Cathy en Thibaud de mol zouden kunnen zijn. Beiden spelen het spel zó opvallend, dat lijkt me geen handige molstrategie. Wie ik verder doorstreep zijn Stijn en Hanne. Beiden brachten zonder dat het echt nodig was veel geld in de pot. Hanne had zonder enig probleem de vrijstelling kunnen pakken (en hiermee 5000 euro uit de pot kunnen houden); Stijn had die laatste 6000 euro-treffer niet hoeven maken.

Wie ik dan nog overhoud: Gilles, Bruno en Issabel. Issabel durf ik nog niet helemaal af te strepen, maar ik zie steeds minder verdachte acties bij haar. Gilles en Bruno vielen mij eerst niet zo op, wat een goed startpunt is voor een mol. Beiden krijgen in de groep veel vertrouwen en belanden hierdoor op handige posities in het spel. Als er iets fout gaat, wordt het hen niet enorm aangerekend (bijv. Gilles in het kerkje en Bruno met het missen van de eerste cruciale schakelaar). Als ik geld zou moeten inzetten, zou ik voor Gilles gaan.


Het blijft voor mij ook tussen deze 2 gaan, maar een mol lijkt mij eerder een afwachtende houding te hebben en dan de groep te corrigeren of te bevestigen. Dit is wat Bruno telkens doet. Gilles daarentegen komt vaak zeer impulsief over, zijn acties/uitspraken lijken mij minder doordacht voor een mol. Bijvoorbeeld bij de bevrijding van Ruth is dit zeer opvallend.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2016, 20:09:24 »
Issabel heeft zich niet onverdacht gemaakt de afgelopen aflevering ::hypocriet::

Gilles nog steeds een optie, maar puur op gevoel op de tweede plek.
...óf niet!

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2016, 20:20:46 »
Mijn lijstje

1 Gilles
2 Bruno
3 Thibaud
4 Issabel

Dus gestemd op Gilles.