Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden  (gelezen 66155 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #40 Gepost op: 9-02-2016, 20:45:58 »
Kandidaat Issa weet dit dan ook niet. Maar dat kan Mol Thibaud niet weten. Als kandidaat issa zich ineens zou realiseren dat het een 'pvba' is zou hij bovendien keihard door de mand vallen. Dus denk ik dat de kans groter is dat Issa hier aan het mollen is dan Thibaud. Maar de actie van Gilles heb ik over het hoofd gezien ... dat kan absoluut wél een molactie zijn.

Issa (en Gilles bij zijn eigen vraag ook) zou het eigenlijk wel moeten weten . Het is haar uitzicht  ;)
Maar ik snap ook wel dat je iets dat gewoon voor je is/wordt niet "opslaat". Toch vond ik haar verdacht.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 21:01:40 door Whiskers »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #41 Gepost op: 9-02-2016, 21:20:10 »
Issa (en Gilles bij zijn eigen vraag ook) zou het eigenlijk wel moeten weten . Het is haar uitzicht  ;)
Maar ik snap ook wel dat je iets dat gewoon voor je is/wordt niet "opslaat". Toch vond ik haar verdacht.

Ik vind haar ook verdacht. Dus volgens mij zijn we het daarover gewoon eens.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #42 Gepost op: 9-02-2016, 21:20:51 »
Ik vind haar ook verdacht. Dus volgens mij zijn we het daarover gewoon eens.

Klopt  ::jaja::

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #43 Gepost op: 9-02-2016, 22:37:03 »
Ik vind het vanuit Gilles meer op een duidelijke en logische actie lijken. Thibaud vind ik het meest onwaarschijnlijk: hij weet inderdaad niet dat Gilles een ander antwoord met een N gaat geven. Daarom vind ik dat niet Mols. Voor Gilles valt het te verklaren: er is al een antwoord met een N gegeven; als ik een antwoord met een n geef dan kan dàt antwoord niet meer en moeten ze het vervangen door de volgende logische optie, bvba.
Thibaud kan onmogelijk zo ver vooruit denken, er zijn te veel factoren die hij niet in de hand heeft. Blijkt nu ook dat Vaes en Zonen inderdaad een nv is, iets wat hij als bedrijfsleider op één of andere manier zou kunnen weten. Dat hij zegt dat hij daar langsfietst en het daarom weet, ja, dat is wat gekker natuurlijk.
Voor mij valt het dus het meest toe te schrijven aan Gilles, maar ook Issa is natuurlijk verdacht omdat ze er zo los mee omgaat en dus ook niet heel duidelijk ja of nee zegt. Het houdt de verwarring in ieder geval wel in het spel.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2016, 22:40:11 »
Ik vind het vanuit Gilles meer op een duidelijke en logische actie lijken. Thibaud vind ik het meest onwaarschijnlijk: hij weet inderdaad niet dat Gilles een ander antwoord met een N gaat geven. Daarom vind ik dat niet Mols. Voor Gilles valt het te verklaren: er is al een antwoord met een N gegeven; als ik een antwoord met een n geef dan kan dàt antwoord niet meer en moeten ze het vervangen door de volgende logische optie, bvba.
Thibaud kan onmogelijk zo ver vooruit denken, er zijn te veel factoren die hij niet in de hand heeft. Blijkt nu ook dat Vaes en Zonen inderdaad een nv is, iets wat hij als bedrijfsleider op één of andere manier zou kunnen weten. Dat hij zegt dat hij daar langsfietst en het daarom weet, ja, dat is wat gekker natuurlijk.
Voor mij valt het dus het meest toe te schrijven aan Gilles, maar ook Issa is natuurlijk verdacht omdat ze er zo los mee omgaat en dus ook niet heel duidelijk ja of nee zegt. Het houdt de verwarring in ieder geval wel in het spel.

Het is Issa die er met de buit vandoor gaat naar mijn mening

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #45 Gepost op: 9-02-2016, 22:44:00 »
Ik vind het vanuit Gilles meer op een duidelijke en logische actie lijken. Thibaud vind ik het meest onwaarschijnlijk: hij weet inderdaad niet dat Gilles een ander antwoord met een N gaat geven. Daarom vind ik dat niet Mols. Voor Gilles valt het te verklaren: er is al een antwoord met een N gegeven; als ik een antwoord met een n geef dan kan dàt antwoord niet meer en moeten ze het vervangen door de volgende logische optie, bvba.
Thibaud kan onmogelijk zo ver vooruit denken, er zijn te veel factoren die hij niet in de hand heeft. Blijkt nu ook dat Vaes en Zonen inderdaad een nv is, iets wat hij als bedrijfsleider op één of andere manier zou kunnen weten. Dat hij zegt dat hij daar langsfietst en het daarom weet, ja, dat is wat gekker natuurlijk.
Voor mij valt het dus het meest toe te schrijven aan Gilles, maar ook Issa is natuurlijk verdacht omdat ze er zo los mee omgaat en dus ook niet heel duidelijk ja of nee zegt. Het houdt de verwarring in ieder geval wel in het spel.

Ik ken Vaes niet en zijn zonen al helemaal niet. Maar zou het mogelijk kunnen zijn dat Vaes voor al zijn zonen een filiaal heeft? Thibaud kan dan natuurlijk dagelijks langs de filiaal in zijn stad fietsen waarop het bord al vervangen is door een NV terwijl tegenover het kantoor van Issabel nog steeds het oude bord hangt. Ik had namelijk niet de indruk dat Thibaud en Issabel uit dezelfde stad komen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2016, 00:12:55 »
Wat ik in dit topic nog een beetje mis, is een droge opsomming van wat we weten in deze opdracht.

Met zekerheid

Hanne: (letterlijk) Wat is de merknaam van de bril van jouw vriend?
Antwoord: Chanel
Nummerplaat: UDC 451

Bruno: Staat er bij jouw thuis een boek over een mol die zich afvraagt wie op zijn hoofd heeft gepoept?
Antwoord: Ja
Nummerplaat: WMJ 551

Gilles: (letterlijk) Welk elektronicabedrijf maakt reclame op Times Square op de IKEA-poster die ophangt in jouw woonkamer?
Antwoord: Nokia
Juiste antwoord: Samsung
Nummerplaat: SVT 142

Issabel: Als je op je appartement uit het raam kijkt, zie je een affiche van Vaes en Zonen. Wat voor soort vennootschap is dat?
Antwoord: NV, gecorrigeerd naar BVBA
Juiste antwoord: PVBA
Nummerplaat: WPA 751

Met relatief grote zekerheid

Cathy: Een vraag over in welk land/gebied ze een VN-missie had.
Antwoord: Kosovo (bron: Cathy Van der Ha's linkedIn pagina
Nummerplaat: MEK 195

Thibaud: (letterlijk) Op welke dag van de week werd jouw dochter Elise geboren?
Mijn antwoord: De mogelijkheden voor beginletters zijn M,D,W,V en Z. De nummerplaat die nog overblijft is ZQY 920. Dus is ze op een zaterdag of zondag geboren. Het doet er niet toe wat het juiste antwoord is.
Nummerplaat: ZQY 920

Te weinig info

Marc: (letterlijk) Welk dier hangt op het raam geplakt links van jouw bestuurderszitje in de bus?
Antwoord: Onbeslist

Manuella:

Stijn:

Vraag voor Stijn/Manuella: Iets over het merk van een lift.
Mijn schuchtere poging tot antwoord: Europa liften, ORA liften en Otis liften zijn enkele bekende merken en zouden dus kunnen wijzen naar nummerplaat EON 514.

Samenvatting

GBL 315 - De nummerplaat van Ruth's auto
EON 514 - ?
SVT 142 - Gilles
WPA 751 - Issabel
WMJ 551 - Bruno
UDC 451 - Hanne
ZQY 920 - Thibaud
AFH 129 - ?
MEK 195 - Cathy
RIL 355 - ?

Extra code

Op de inschrijvingspapieren stond telkens dezelfde code #06415054915. Vermoedelijk is het niets, maar misschien geeft het een puzzelaar hoop om er een hint uit te halen.

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2016, 00:26:55 »
Ruth schrapt de nummerplaten waarvan ze een juist antwoord krijgt én ze schrapt de Nokia. Kosovo weet ze zelf, die schrapt ze dus ook. Voor de vraag over de liften antwoordt ze zelf Schindler (fout, maar die mocht geschrapt worden want 'Samsung')

Blijft voor Ruth dus over:

GBL 315
EON 514
SVT 142
WPA 751
WMJ 551
UDC 451
ZQY 920
AFH 129
MEK 195
RIL 355

Wetende dat de letter die geschrapt moet worden maar in één nummerplaat voorkomt, is ZQY inderdaad de nummerplaat van Thibaud. Ik herinner me niet of zij die geschrapt heeft? Uiteindelijk zijn er dus toch een paar nummerplaten geëlimineerd. Misschien had ze toch wat meer haar best kunnen doen om op een paar van de neezeggers in te praten.

Dat er over GBL twijfel was, was in dit geval natuurlijk genoeg. Er waren nog 4 (of 3) nummerplaten over, en dan probeer je wellicht inderdaad de andere.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #48 Gepost op: 10-02-2016, 00:32:08 »
Ruth schrapt de nummerplaten waarvan ze een juist antwoord krijgt én ze schrapt de Nokia. Kosovo weet ze zelf, die schrapt ze dus ook. Voor de vraag over de liften antwoordt ze zelf Schindler (fout, maar die mocht geschrapt worden want 'Samsung')

Blijft voor Ruth dus over:

GBL 315
EON 514
SVT 142
WPA 751
WMJ 551
UDC 451
ZQY 920
AFH 129
MEK 195
RIL 355

Wetende dat de letter die geschrapt moet worden maar in één nummerplaat voorkomt, is ZQY inderdaad de nummerplaat van Thibaud. Ik herinner me niet of zij die geschrapt heeft? Uiteindelijk zijn er dus toch een paar nummerplaten geëlimineerd. Misschien had ze toch wat meer haar best kunnen doen om op een paar van de neezeggers in te praten.

Dat er over GBL twijfel was, was in dit geval natuurlijk genoeg. Er waren nog 4 (of 3) nummerplaten over, en dan probeer je wellicht inderdaad de andere.

Voor mij ligt de sleutel ook bij de plotse verwarring die Issabel (onbedoeld) zaait door BVBA te zeggen wat de juiste nummerplaat zou elimineren.
Anderzijds had ik ook gegokt tussen NV en BVBA, want ik kan ook niet elk detail opnoemen dat ik zie als ik naar buiten kijk terwijl ik in een spel zit vol adrenaline.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2016, 00:57:46 »
In ieder geval had het voor de serie veel leuker geweest als Ruth terug was gekomen. Hoe achterdochtig zou iedereen dan geweest zijn!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2016, 01:49:34 »


Samenvatting

GBL 315 - De nummerplaat van Ruth's auto
EON 514 - ?
SVT 142 - Gilles
WPA 751 - Issabel
WMJ 551 - Bruno
UDC 451 - Hanne
ZQY 920 - Thibaud
AFH 129 - ?
MEK 195 - Cathy
RIL 355 - ?

Extra code

Op de inschrijvingspapieren stond telkens dezelfde code #06415054915. Vermoedelijk is het niets, maar misschien geeft het een puzzelaar hoop om er een hint uit te halen.

Mogelijk zit er toch een hint verstopt in die nummerplaten. Ik doe een voorzichtige poging.

Als je de nummers van de nummerplaten onder elkaar zet en dan telkens bij het volgende “getal”
twee cijfers van het vorige getal gebruikt, krijg je bijvoorbeeld onderstaande reeks.

Er zijn meer reeksen mogelijk, maar het getal 920 kan, als ik goed genoeg gekeken heb, alleen bovenaan worden gezet om een dergelijke reeks te vormen. Zet je 920 ergens in het midden, dan krijg je geen kloppende reeks meer.

315
355
551
451
514
142
219
195
751

Met andere woorden: de nummerplaat met "920" - ZQY920 - springt er dus (boven-)uit.

Misschien ligt het veel simpeler: 920 is het enige getal met een "0" en is om die reden ook afwijkend.  ;)

De code op de inschrijvingspapieren, die Hulpmol noemt, #06415054915, bevat toevalligerwijze (?) meerdere keren de cijfers 4, 1 en 5, die ook in de nummerplaten voorkomen,     
maar geen 2, geen 3, geen 7.     Wél een 9 en zelfs twee nullen...
En een 6, maar of dit alles iets betekent?

Ik kan hier op dit moment nog niet veel van brouwen. Misschien kan iemand anders hier zijn licht eens over laten schijnen, dan wel mijn getallenreeksen naar het bekende ronde archief verwijzen.

« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 01:54:31 door Marisa »

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #51 Gepost op: 10-02-2016, 02:42:06 »
Als je alle letters van de nummerplaten even bij elkaar gooit, krijg je een hoop letters. Of we naar ingewikkelde codes op zoek moeten, weet ik niet, maar anagrammen of letterspelletjes, die zie ik ons Vlaamse volk nog wel gebruiken. Ik dacht even echt dat ik het gevonden had, maar helaas.

AFHEONGBLMEKRILSVTUDCWMJWPAZQY

Uit deze letters kan je de namen maken van alle deelnemers. Niet tegelijkertijd, maar iedereen kan zijn naam maken uit de letters die hier te grabbel liggen, behalve Issabel en Hanne. Voor beiden is er één letter te kort (respectievelijk de S en de N). Ik hoopte dat er maar één naam zou zijn die niet te maken was, en op die manier Kloosterhintgewijs na aflevering 2 de mol te kunnen ontmaskeren, maar helaas zijn het er twee.

Een anagram leek me wat moeilijk met die Q en die Z én die Y. Daar heb ik bij Scrabble ook altijd moeite mee.

Maar goed: voor wie verder puzzelen wil.

GILLES  // AFHEONBMKRVTUDCWMJWPAZQY


CATHY // AFEONGBLMEKRILSVUDWMJWPZQ
THIBAUD // FEONGLMEKRLSVCWMJWPAZQY
BRUNO // AFHEGLMEKILSVTDCWMJWPAZQY
STIJN // AFHEOGBLMEKRLVUDCWMWPAZQY
MANUELLA // FHEOGBKRISVTDCWMJWPZQY
ISSABEL // FHEONGMKRLVTUDCWMJWPAZQY (S TE WEINIG)
HANNE // FOGBLMEKRILSVTUDCWMJWPAZQY (N TE WEINIG)


Verder dacht ik nog dat er misschien wat uit zou komen als je de getallen van de nummerplaat ook nog eens bij elkaar telt en ze een alfabetische waarde geeft (dwz. 551, 5+5+1 is 11, de 11e letter is de K), maar ook daar komt eigenlijk niet veel interessants uit. Misschien dat alle waardes/letters dubbel voorkomen behalve de G en de I. De I is de afvaller, de G is de nummerplaat die Gilles eruit zou moeten spelen.

SVT 142      (=7)      G
GBL 315      (=9)      I
EON 514      (=10)    J
UDC 451      (=10)   J
WMJ 551      (=11)   K
ZQY 920      (=11)   K
AFH 129      (=12)    L
MEK 192      (=12)   L
RIL 355      (=13)   M
WPA 751      (=13)   M
« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 02:45:53 door Navadni »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2016, 03:36:02 »
Als je alle letters van de nummerplaten even bij elkaar gooit, krijg je een hoop letters. Of we naar ingewikkelde codes op zoek moeten, weet ik niet, maar anagrammen of letterspelletjes, die zie ik ons Vlaamse volk nog wel gebruiken. Ik dacht even echt dat ik het gevonden had, maar helaas.

AFHEONGBLMEKRILSVTUDCWMJWPAZQY

Uit deze letters kan je de namen maken van alle deelnemers. Niet tegelijkertijd, maar iedereen kan zijn naam maken uit de letters die hier te grabbel liggen, behalve Issabel en Hanne. Voor beiden is er één letter te kort (respectievelijk de S en de N). Ik hoopte dat er maar één naam zou zijn die niet te maken was, en op die manier Kloosterhintgewijs na aflevering 2 de mol te kunnen ontmaskeren, maar helaas zijn het er twee.

Leuk gevonden!

Ik heb zelf eens gekeken naar het aantal letters van de deelnemersnamen. In de cijfercombinaties van de nummerplaten zie ik niet alleen slechts één keer het cijfer 0, maar ook de 7 komt maar eenmaal voor. Dit zou iets kunnen betekenen, dacht ik.

Er zijn twee voornamen van 7 letters: Thibaud en Issabel. Ook ik kom hier, helaas, op twee personen uit, net als jij, Navadni..

Er zijn vier deelnemers met een naam van vijf lettters: Hanne, Cathy, Bruno, Stijn, de laatste als je de "i" en de "j" apart neemt; maar de i en de j vormen samen de lange ij, dus eigenlijk kan de naam van Stijn ook als vier-letterig worden beschouwd.
Het cijfer 5 komt vaak voor in de nummerplatenreeks, evenals het cijfer 4 (maar ja, Ruth (4 letters) en Marc (ook 4) zijn al weg..


Iets interessanter is misschien dit:

De naam "Gilles" telt zes letters en er is geen andere deelnemer met een voornaam van 6 letters.
Het cijfer 6 komt niet voor in de nummerplatenreeks, maar wel in de al eerder door Hulpmol genoemde code: #06415054915.

Als ik die cijfers bij elkaar optel, kom ik op 40 uit.

De geboortedatum van Gilles is 22-04-1988. Bij elkaar opgeteld vormen deze cijfers het getal 34.
Het totaal van de cijfers van de code - zie boven - is 40. Haal ik daar de "6" van af (voornaam Gilles 6 letters; het cijfer 6 komt niet voor bij de nummerplaten, zoals gezegd, en wél in de code) dan houd ik over: 34.



Voor de volledigheid:
Manuella's voornaam bestaat uit 8 letters. Het cijfer 8 staat niet bij de nummerplaten en evenmin in bovengenoemde code.


« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 04:18:22 door Marisa »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2016, 03:50:58 »
(Wat betreft Issabel die betrokken is bij het gokken van het nemen van de vierde strafschop ... daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Alle puzzelstukjes vallen op z'n plek ... Issabel doet weinig tot niet wat NIET mols is deze aflevering :-))

We moeten wel volledig correct blijven hierbij: het is Hanne die onmiddellijk zegt "ja, doen!". Stijn zegt dan "ja?", zo van "gaan we dat risico nemen?". Het is dan Issa die glimlacht en een blik werpt naar hem en stiller "ja" zegt. En dus gaat Stijn hierin mee. Stijn was DE man in de gehele proef - raadsels + penalty's. Maar Issa heeft ook enkele juiste antwoorden gegeven, zonder inbreng van Stijn, of samen... terwijl Hanne er echt niets van bakte.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #54 Gepost op: 10-02-2016, 09:51:08 »

SVT 142      (=7)
GBL 315      (=9)
EON 514      (=10)
UDC 451      (=10)
WMJ 551      (=11)
ZQY 920      (=11)
AFH 129      (=12)
MEK 192      (=12)
RIL 355      (=13)
WPA 751      (=13)


Ik vind het interessant dat je iedereen in duo's kan zetten, behalve de nummerplaat van de eerste afvaller (Ruth) en de nummerplaat van Gilles. Aangezien het publiek weet dat SVT 142 bij Gilles hoort, zou het een niveau 1-hint naar hem kunnen zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #55 Gepost op: 10-02-2016, 12:51:15 »
Ik vond het wel hard hoor, die verfbom ::ohno:: 't Is al hard genoeg dat mensen je het spel niet gunnen. Wat mij betreft had een rood of groen licht veel beter de boodschap duidelijk gemaakt.
Blijkt nu ook dat Vaes en Zonen inderdaad een nv is,
Issabels vraag is een duidelijke instinker, en ik had eigenlijk verwacht dat zowel PVBA als NV naar hetzelfde nummerbord zouden leiden. Nu sluit 'ie, afhankelijk van of je de 'echte' of de geschreven bedrijfsvorm kiest, ofwel EON514, ofwel WPA751 uit. Een beetje dubieus. 't Lijkt een open kans voor een molactie, waar Issabel een stuk beter over na heeft kunnen denk dan Gilles, die in heel snel zou hebben moeten schakelen om Nokia te zeggen. (Als briljante molactie althans.)
...óf niet!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #56 Gepost op: 10-02-2016, 12:58:55 »
Vergelijk dat met de vraag aan Bruno waar gewoon een ja-nee antwoord voldoende was, of die van Hanne over het merk van de bril van haar vriend. Kan nu niet direct een merk van een gsm bedrijf bedenken dat met een G, B of L begint.
Telefoon: LG, Blackberry
Bril: G-star, Gucci
(Er vanuit gaande dat de Mol voorkennis heeft, had de Mol dit in ieder geval van te voren al kunnen bedenken)

De vraag van de dag van de week, kan daarentegen niet met een G, B of L beginnen, de ja/nee vraag van Bruno ook niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #57 Gepost op: 10-02-2016, 13:14:57 »
Telefoon: LG, Blackberry
Bril: G-star, Gucci
(Er vanuit gaande dat de Mol voorkennis heeft, had de Mol dit in ieder geval van te voren al kunnen bedenken)


Het mooist is natuurlijk als de mol door zijn antwoord iemand anders zover krijgt met een fout antwoord het cruciale bord weg te spelen. Of als dat als vanzelf al gebeurt. Zelf "fout verbeteren" kan altijd nog maar loopt wel meer in de gaten.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #58 Gepost op: 10-02-2016, 18:32:11 »
Issabel de Fré is een jonge advocate die zich gespecialiseerd heeft in Handels en Economisch Recht alsook in Strafrecht.

Issabel moet dus wel weten dat bvba fout is. Eerst gaat ze mee in het foute antwoord van Thibaud om dit te veranderen in opnieuw een fout antwoord als Gilles ook met een woord met een N komt.... ::)

Issabel zou inderdaad kunnen weten dat vroeger een BVBA een PVBA heette vóór 1985. Sluit niet uit dat ze er nooit op gelet had (woon zelf +3 jaar waar ik woon, en ik weet niet eens een enkele bedrijfsnaam aan de overkant). En als ze zich er zowiezo niet van bewust was dat er een oude vorm van BVBA stond vermeld, tja dan kan je niet verwachten dat ze zelf daaraan denkt, maar automatisch BVBA als alternatief voor NV geeft. Merk op dat ze compleet uit de lucht komt gevallen als Vaes en zonen nog maar gezegd wordt. Ze lijkt niet eens een idee te hebben over welk gebouw of bedrijf de vraag gaat. Dus nee, Issabel moet niet noodzakelijk weten dat BVBA fout is. Thibaud weet in ieder geval meer over dat bedrijf dan Issa dat doet. 

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #59 Gepost op: 10-02-2016, 19:25:35 »
Fantastische opdracht.
Keihard met die verfbom  ::bravo::

Deed mij beseffen hoe ver NL is afgedwaald van wat WIDM ooit was. Zag Cécile er nog niet met een verfbom uitvliegen helaas  :-X
You'll never walk alone