Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis  (gelezen 24774 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2016, 22:50:58 »
Die SPINNEN (al dan niet later ingemonteerd) *RIL*
Ik kan bijna alles aan, maar (grote) hoogtes en grote harige spinnen: NEE  ::oink::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2016, 22:56:41 »
Toch weer fantastisch om te zien!!! Als mol zou je denk ik anderen hier gaan opstoken...Meer kan je niet doen. Tenzij de sfeer wordt ieder voor zich, en iedereen wil de vrijstelling, dan proberen als eerste te gaan. Maar in deze: opstoken dat anderen m pakken.
Meer L

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2016, 22:57:03 »
Wat fantastisch dat zoiets gewoon kan lukken ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2016, 22:59:56 »
oooooh dit was de perfecte opdracht om de groep eens flink te irriteren. Wat laten de Vlamingen dan weer zien dat het geweldige vriendelijke mensen zijn!

Wie twijfelde het meest?  Gilles denk ik
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2016, 23:05:37 »
Mooi dat ze een paar uur ervoor nog aan het bekvechten waren, maar als puntje bij paaltje komt toch voor de groep gaan. Je ziet ook op de extra beelden dat de groep echt wel goed aan elkaar hangt. Issa en Cathy die samen slapen en in de uitzending leek wel of ze elkaars vijanden waren. Zo moet het ook gespeeld worden, bikkelhard tijdens de opdrachten, maar gemoedelijk in de vrije tijd die ze krijgen ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2016, 23:14:28 »
Wat fantastisch dat zoiets gewoon kan lukken ::bravo::

Nou en of. Ik had echt gedacht dat Manuella de vrijstelling zou gaan pakken. Of anders Hanne wel als laatste. Maar de groepshug heeft goed zijn werk gedaan. Voor de groep dan, niet voor de Mol. (En als je zo redeneert zou je kunnen zeggen dat Bruno die het knuffelinitiatief nam dus onverdacht is.)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2016, 23:17:07 »
Met deze opdracht moet ik even terugdenken aan de Bevrijd-Ruth-opdracht. Ik begin nu te denken aan dat de mol toen bij de nee-zeggers zat. Daarmee aangevende dat het spel keihard gespeeld moet worden. Waarschijnlijk hoopte de mol dat deze lijn zich zou doorzetten. Helaas voor de mol hebben de kandidaten dit keer voor de groep gekozen.
En zo moet het spel gespeeld worden, de mol moet saboteren en de kandidaten moeten dit zien te verhinderen in plaats helpen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2016, 23:23:04 »
Als ik de Mol zou zijn, zou ik zo snel mogelijk dat slachthuis verlaten. Zelf de vrijstelling pakken, heb je direct de groep tegen je, lijkt me niet fijn als Mol. Laat de kandidaten het onderling maar uitvechten, grote kans dat iemand kraakt (een Frits Sissingkje idd).

Alleen dat gebeurde dus niet, toch wel verrassend.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2016, 23:32:44 »
Als kandidaat had ik die vrijstelling gepakt: wat boeit dat beetje geld op die vette pot nou? Kom maar hier met die verdenkingen!
Ik vond het dus een beetje soft van Hanne dus dat ze niets pakte. (van Stijn kan ik het dan wel weer begrijpen, want Hanne alleen laten is inderdaad niet bepaald fijn...)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2016, 23:46:45 »
De opdracht is inderdaad niet origineel, maar het is dan ook een klassieker. Perfect om de groepssfeer te testen. En wat deden de kandidaten het goed!  ::ok:: Super om te zien dat de niet-haaien zich niet weg lieten bonjouren. Hanne die daar rustig een potje zat te koken  ::rofl:: Ik denk dat de mol hier gewoon uitgespeeld is door de kandidaten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2016, 23:50:02 »
Die extra beelden zijn voor morgen (in mijn geval).

oooooh dit was de perfecte opdracht om de groep eens flink te irriteren. Wat laten de Vlamingen dan weer zien dat het geweldige vriendelijke mensen zijn!

Wie twijfelde het meest?  Gilles denk ik

Gilles en Cathy denk ik. Thibeaud maalt er niet om als het in zijn strategie past
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 23:55:24 door Whiskers »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2016, 00:01:54 »
De mol ging er denk ik vanuit dat een vd kandidaten die vrijstelling wel zou pakken... Grappig dat dit niet gebeurd. Denk dat de vrijstelling in NL zeker wel was gepakt  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2016, 00:46:21 »
Ik denk dat de mol hier vrij snel vertrekt en gokt Dan dat er wel iemand breekt en voor vrijstellijng gaat.

Als je als mol Lang blijft zitten, moet je twijfel zaaien en Anderen de Keuze om de vrijstelling te pakken, op proberen te leggen.

Stijn speelt t spel niet zo handig. Hanne vond t niet erg om daar te blijven en Stijn kon dus door de vrijstelling te Nemen en persoonlijk winst behalen en verdachter worden.

Wat als hanne de vrijstelling toch heeft gepakt? Zouden ze dat eerlijk in beeld brengen?  Geld voor deze opdracht is in beeld opgeteld Maar niet overhandigd. Hebben ze uberhaupt wel ooit geld in Handen gehad?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2016, 01:00:46 »
Hebben ze uberhaupt wel ooit geld in Handen gehad?

Nee. Dus geen molacties met briefjes weggooien en dergelijke.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2016, 01:06:20 »
Dat dacht ik dus al toen ik t schreef. Merci voor t antwoord.

Dan ga ik er voorlopig voor dat ook hanne echt voor groep is gegaan en dat is dus onmols. Of zou ze denken dat t te verdacht zou zijn. Nah

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2016, 01:28:06 »
Mijn vertrouwen in de mensheid is kortstondig hersteld. Dat zelfs haviken als de snoeiharde Cathy en die zelfingenomen Thibauld de vrijstelling niet genomen hebben...  ::oink::
Woosie down?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2016, 10:52:00 »
Net als sommige anderen hier, verwacht ik ook dat de Mol niet zelf de vrijstelling pakt. Dan ben je veel te veel 'in the picture'. De Mol zal denk ik proberen de groep te overtuigen dat één van hen de vrijstelling moet pakken. Door als Mol een sleutel te pakken, creëer je vertrouwen en ben je even 'de held'. Dit lijkt mij toch echt de beste tactiek. Zo maakt de Mol de 'fout' niet zelf en is de held, maar stuurt tegelijkertijd wel aan dat de 'fout' gemaakt wordt.

Ik vind hier dat vooral Bruno, Cathy en Gilles erop aansturen dat meerdere mensen voor de vrijstelling willen gaan. Het meest verdacht vind ik dan Bruno die zelf zegt dat hij het niet wil, maar dus wel erop aanstuurt. Bruno ging ook nog eens snel weg. Ik vind dat Bruno dus perfect past in mijn theorie.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2016, 19:53:07 »
Eigenlijk is het juist Mols dat Hanne die vrijstelling niet pakt. Als kandidaat heb je twee redenen om die vrijstelling als laatste te pakken, nl. een vrijstelling en jezelf verdacht maken. Een Mol heeft het voordeel van geld uit de pot, maar hij/zij staat wel meteen vol in beeld als verdachte. Wel vraag je je dan af waarom ze als Mol het zover zou laten komen dat ze die laatste is. Maar met het eten koken e.d. speelt ze wellicht wel in op het onderbewuste van de kandidaten, zo van "er gaan hier hoe je het ook wendt of keert mensen blijven, dus pak vooral die vrijstelling, iedereen voor me" :-)

Op zich trouwens geen gekke tactiek, want dat helemaal niemand voor die vrijstelling is gegaan is toch wel enigszins verrassend.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 19:57:41 door tumtum »

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #38 Gepost op: 16-02-2016, 19:57:31 »
Ja, mààr het lijkt wel op het einde dat niemand het Hanne kwalijk zou nemen als ze de vrijstelling wel pakt. Men gunt het haar als kandidaat (en als kandidaat zou je dat eigenlijk ook willen doen tenzij je zo met de groep inzit en niemand wil benadelen). Als je als Mol met de groep inzit, benadeel je niemand door de vrijstelling te nemen (die maakt voor jou geen verschil), maar hou je wel geld uit de pot, wat toch je doel is. Als kandidaat wil je volgens mij zo lang mogelijk blijven zitten in het slachthuis om de andere spelers te observeren en te zien wie er mogelijk mols uit de hoek komt en wie er echt redeneert als een kandidaat. Dat lijkt me dus wel slim gespeeld van haar als kandidaat. Als Mol vind ik dat er in deze situatie niet echt een excuus is om geld te pakken (vooral omdat die vrijstelling voor een kandidaat interessant is, maar in dit geval natuurlijk niet past bij het "personage" van Hanne.)

Oh, woeps, wel het andere topic dit.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #39 Gepost op: 16-02-2016, 19:59:09 »
Oh, woeps, wel het andere topic dit.

Oh inderdaad, had het niet gezien!