Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis  (gelezen 24735 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #40 Gepost op: 16-02-2016, 21:55:49 »
Voor zo'n spannende opdracht heb ik het er graag voor over dat er maar 2 opdrachten waren  ::bravo::  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2016, 19:59:11 »
De mol zou in dit geval graag als laatste willen blijven of aanzetten om de laatste de vrijstelling laten nemen. Issabel en Cathy die voorstellen dat de laatst overblijvende de vrijstelling neemt komen hier verdacht naar voren (een gewone kandidaat zou niet willen dat iemand anders als hem de vrijstelling neemt want dan verminderen zijn kansen om in de volgende aflevering te geraken).
Eerst lieten ze Bruno en Thibaut zich vrijmaken omdat ze niet voor de vrijstelling willen gaan. Dan veranderden ze van tactiek en lieten de meest verdachte de sleutel pakken (zelfs de mol zou het niet aandurven de vrijstelling te pakken als er nog andere kandidaten achter hem kwamen). Uiteindelijk bleef Hanne als laatste over, ik denk dat ze serieus over nadacht de vrijstelling te nemen. Doordat ze die liet liggen kunnen wij haar doorstrepen als mol.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2016, 20:52:27 »
Heel opmerkelijk dat degene die de vrijstelling zou pakken gewoon naar het hotel zou mogen. Het luxedilemma vind ik wel bij de vrijstelling horen. En zeker boeiende tv als je moet slapen bij de mensen die je verraadt ::jaja::
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #43 Gepost op: 17-02-2016, 21:50:31 »
Heel opmerkelijk dat degene die de vrijstelling zou pakken gewoon naar het hotel zou mogen. Het luxedilemma vind ik wel bij de vrijstelling horen. En zeker boeiende tv als je moet slapen bij de mensen die je verraadt ::jaja::

Ja ik zat tijdens de uitzending ook te kijken van huh? Wat doet Gilles nou, hij heeft toch al voor de sleutel gekozen? Waarom daarna dan nog vertwijfeld voor de kist staan? Maar je mocht dus inderdaad én de vrijstelling pakken én overnachten in het hotel. Opmerkelijk inderdaad, en al helemaal een reden voor Mol Hanne om de vrijstelling te pakken, wat ze dus niet deed...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 21:53:13 door Mollenmania »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #44 Gepost op: 17-02-2016, 22:03:09 »
Heel opmerkelijk dat degene die de vrijstelling zou pakken gewoon naar het hotel zou mogen. Het luxedilemma vind ik wel bij de vrijstelling horen. En zeker boeiende tv als je moet slapen bij de mensen die je verraadt ::jaja::

Ik denk om het contrast groter te maken: En vrijstelling, en een luxe overnachting. Je wordt de volgende ochtend wel weer geconfronteerd met de groep. En trouwens, hoe lekker zal het slapen zijn in dat luxe hotel, wetende dat je de rest een rotter nacht bezorgd hebt?
De lange bergwandeling vlak voor de opdracht was ook niet voor niets. Okay, er zat een groepsknuffel in, maar leek mij niet zo gepland (Of Bruno is echt magnifiek). Het was een zware fysieke inspanning, dus kandidaten hadden zeker wel een behoefte aan het hotel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2016, 22:44:06 »
Ik denk om het contrast groter te maken: En vrijstelling, en een luxe overnachting. Je wordt de volgende ochtend wel weer geconfronteerd met de groep. En trouwens, hoe lekker zal het slapen zijn in dat luxe hotel, wetende dat je de rest een rotter nacht bezorgd hebt?

Het is gewoon deel van het spel, naai jij de groep niet dan doet een ander het misschien wel.
Het zou erg kinderachtig zijn van medekandidaten om je daar persoonlijk op af te rekenen. En zelfs al doen ze dat, zij hebben nog steeds belang met je samen te werken bij opdrachten. Je zit daar niet om vrienden te maken.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2016, 07:57:38 »
Het is gewoon deel van het spel, naai jij de groep niet dan doet een ander het misschien wel.
Het zou erg kinderachtig zijn van medekandidaten om je daar persoonlijk op af te rekenen. En zelfs al doen ze dat, zij hebben nog steeds belang met je samen te werken bij opdrachten. Je zit daar niet om vrienden te maken.

Daarom was dit ook zo'n leuke opdracht. Om mensen met een verschillende spelopvatting voor zo'n moreel dilemma te zetten en dan kijken wat dat op psychologisch niveau met ze doet. Klaarblijkelijk werkt dat zo sterk dat zelfs de mol de vrijstelling niet durft te nemen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2016, 10:16:55 »
Daarom was dit ook zo'n leuke opdracht. Om mensen met een verschillende spelopvatting voor zo'n moreel dilemma te zetten en dan kijken wat dat op psychologisch niveau met ze doet. Klaarblijkelijk werkt dat zo sterk dat zelfs de mol de vrijstelling niet durft te nemen.

De mol wil zich niet zo duidelijk onder de aandacht brengen, zal genoeg stoken om anderen ertoe te bewegen maar niet zelf de vrijstelling pakken. Behalve als de mol de laatste kandidaat is natuurlijk!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2016, 12:44:14 »
Als ik de Mol zou zijn, zou ik zo snel mogelijk dat slachthuis verlaten. Zelf de vrijstelling pakken, heb je direct de groep tegen je, lijkt me niet fijn als Mol. Laat de kandidaten het onderling maar uitvechten, grote kans dat iemand kraakt (een Frits Sissingkje idd).

Alleen dat gebeurde dus niet, toch wel verrassend.

Dit zou ook mijn tactiek zijn als mol  ::jaja::
En leuk inderdaad dat zo'n opdracht kon lukken

Volgens mij kwam dat vooral doordat iemand ( weet niet wie ?? ) opperde om de mensen die het meest twijfelden als eerst te laten gaan. Dan wordt de drempel iets te pakken toch net wat groter. Dan wanneer er maar een paar mensen overblijven...
Daarnaast vond ik het opvallend dat mensen in het begin eerlijk zeiden dat ze wel twijfelden over de vrijstelling. Dat is toch iets Vlaams denk ik. Als mol vind ik dat wel slim om uit te spreken. Dan zet je anderen misschien ook aan het denken ;)
You'll never walk alone

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2016, 14:04:33 »
Elke groep reageert inderdaad anders in zo'n situatie.

In de fanserie van wie is de mol inc zat deze opdracht ook in aflevering 4
(voor de geïnteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=K_BUMp5PkkE )

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 15:38:10 door creno »

Offline KierewietNL

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2016, 15:20:46 »
Elke groep reageert inderdaad anders in zo'n situatie.

In de fanserie van wie is de mol inc zat deze opdracht ook in aflevering 4
(voor de geïnteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=K_BUMp5PkkE )

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daar mag je wel even een spoiler tag omheen zetten!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2016, 15:22:54 »
Inderdaad. Deze spanning is nu weg. Maar ik zal van de week wel kijken hoor  ;)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2016, 15:38:52 »
Daar mag je wel even een spoiler tag omheen zetten!

woops, sorry, aangepast

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2016, 14:29:13 »
Zou de mol niet iemand moeten zijn die roept dat hij/zij de vrijstelling gaat pakken, om anderen zo te manipuleren dat zij er ook voor gaan?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2016, 15:01:15 »
Zou de mol niet iemand moeten zijn die roept dat hij/zij de vrijstelling gaat pakken, om anderen zo te manipuleren dat zij er ook voor gaan?

Dat zou een tactiek kunnen zijn. En aangezien ik Gilles verdenk denk ik dat hij die inderdaad heeft toegepast. Het moet natuurlijk wel bij je passen wat je doet of zegt als Mol. Anders maak je je verdacht. Wat dat betreft is het nog steeds de vraag of de fanatieke Gilles nou twijfelde omdat hij de Mol is en zich te verdacht zou maken wanneer hij de vrijstelling zou pakken, of dat hij twijfelde omdat hij kandidaat is die wel voor de vrijstelling wil gaan maar zijn medekandidaten daar niet achter wil laten. Het blijft moeilijk, omdat Gilles enerzijds wel fanatiek is, maar anderzijds ook al heeft laten blijken het spel sympathiek te willen spelen. (Bij de mogelijke terugkeer van Ruth.)

Maar als Bruno had geroepen dat ie voor de vrijstelling zou gaan had ik dat verdachter gevonden. En misschien weet Bruno dat ook terwijl hij de Mol is en koos hij ervoor om direct de groep te verlaten in de hoop dat het toch wel mis zou gaan.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2016, 15:46:37 »

Maar als Bruno had geroepen dat ie voor de vrijstelling zou gaan had ik dat verdachter gevonden. En misschien weet Bruno dat ook terwijl hij de Mol is en koos hij ervoor om direct de groep te verlaten in de hoop dat het toch wel mis zou gaan.

Als Bruno de mol is had het in meer in zijn lijn gelegen om achteraan te gaan zitten (zoals Hanne nu) en dan de vrijstelling te pakken.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2016, 17:04:49 »
Als Bruno de mol is had het in meer in zijn lijn gelegen om achteraan te gaan zitten (zoals Hanne nu) en dan de vrijstelling te pakken.
Ach, dat deed Mol Hugo in seizoen 2 al, dat zou te opvallend geweest zijn.

Als mol is het volgens mij erg moeilijk om te acteren in zo'n proef als in het slachthuis. Ik zou als mol ook snel naar het Sheraton gaan :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #57 Gepost op: 21-02-2016, 17:22:38 »
Ik denk dat we teveel vergelijkingen trekken met wat ex mollen delen. Gelukkig is elk mens een Eigen individu met zijn of haar Eigen motivatie en tactiek.

Als een mol te snel de volledige verdenking op zich pakt, door openlijk te mollen is t te simpel.
Als een mol niet molt, is t onmogelijk om hem/haar te ontmaskeren.

Opvallend in deze proef blijft dat niemand het aandurft om de vrijstelling te pakken, zelfs hanne niet terwijl ze Alleen achterbleef. Bleef de mol low profile of is hij buitenspel gezet door de aggressiieve tactiek van met name hanne, Stijn en Issa om zij die openlijk twijfelden eerst te laten gaan.

Een opdracht met een mooie laag psychologie.
Een echte haai zou hebben gedacht , en een vrijstelling en eten in t hotel en zwakkere tegenstanders, Maar de praktijk wees anders uit.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #58 Gepost op: 21-02-2016, 18:11:07 »
Als Bruno de mol is had het in meer in zijn lijn gelegen om achteraan te gaan zitten (zoals Hanne nu) en dan de vrijstelling te pakken.
sowieso verbaast het me dat acties waarbij voor de groep gekozen wordt, geld opleveren voor de pot. In de eerste seried was dat toch juist andersom?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 2 - Het Slachthuis
« Reactie #59 Gepost op: 21-02-2016, 20:00:17 »
Ik zou die vrijstelling gewoon pakken hoor ::vergroot:: Maar wel slim gespeeld van Manuella, Stijn en Hanne. Ik snapte alleen niet waarom Hanne dan uiteindelijk die vrijstelling niet heeft gepakt?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human