Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen  (gelezen 51788 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Gepost op: 21-03-2016, 21:52:57 »
 8)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2016, 22:49:03 »
sja aardige opdracht. Viel niet veel te mollen.
Cathy doet alsof Gilles nog heel veel fout doet.
Gilles loopt vooral lekker door ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2016, 23:00:03 »
De mol moest vooral het snelst binnen komen en kon, door Cathy uit de verkeerde hoek te filmen, voorkomen dat zij sneller zou zijn. Leuke opdracht  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2016, 23:02:22 »
De mol moest vooral het snelst binnen komen en kon, door Cathy uit de verkeerde hoek te filmen, voorkomen dat zij sneller zou zijn. Leuke opdracht  ::ok::

Het was ook het eerlijkste dat Gilles die vraag ging stellen. Dat de andere 2 het raadsel niet kende en Gilles wel, was weer typisch voor onze Mol. ;D

Ik ben razend benieuwd naar het antwoord van de man tegenover hem. ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2016, 23:03:11 »
Ja, ik dacht gelijk dat de Mol natuurlijk het snelste wilde zijn, dus toen dat Gilles was....  :o ;D

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2016, 23:14:17 »
Ja, ik dacht gelijk dat de Mol natuurlijk het snelste wilde zijn, dus toen dat Gilles was....  :o ;D
Ja dat dacht ik ook. Maar daarna werd het toch weer Hanne, tijdens het eten. Toen die haar molstrategie uit de doeken deed en rood aanliep dacht ik echt: en nou is het duidelijk! En toen was het alsnog Gilles.

Wel heel vreemd overigens dat ze dit deden: een kandidaat zekerheid geven over de identiteit van de mol nog voor de ontknoping. Ergens vind ik dat niet eerlijk. Daarom moest de mol die opdracht dus als eerste afmaken. (Nadat hij overigens ook nog het hoogste geldbedrag binnenkokerde). Maar als een kandidaat sneller was geweest dan de mol, en die kandidaat had daardoor ook nog eens het spel gewonnen, dan had ik me als verliezer toch behoorlijk genaaid gevoeld.
Tell me what your telescope says

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2016, 23:18:31 »
Ja, wel mee eens dat het niet eerlijk is om iemand zoveel voordeel te geven, maar ja, dan moest je ook nog de goede vraag weten te stellen, he?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2016, 23:40:34 »
Ja, wel mee eens dat het niet eerlijk is om iemand zoveel voordeel te geven, maar ja, dan moest je ook nog de goede vraag weten te stellen, he?

Nou ja, het was een klassiek raadsel he (al kende ik het ook niet. Ben niet zo thuis in raadsels  :-[ )
En Hanne had het vast weer binnen een minuut na afloop geweten  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2016, 23:57:48 »
Dit was geen echte opdracht, maar een meet-your-mole like opdracht. En natuurlijk kan alleen de mol de vraag stellen. Dus toen Gilles opzettelijk de camerabeelden voor Cathy vernaggelde wist ik genoeg. Zeker nadat Cathy Gilles met zijn beelden geen strobreed in de weg liet om de snelste tijd te noteren. Natuurlijk wil de mol de snelste tijd, zou me niet verbazen als zelfs Gilles in België getraind heeft op snelwandelen met zo'n oculus rift op zijn kop.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2016, 00:00:19 »
Dit was geen echte opdracht, maar een meet-your-mole like opdracht.

Het deed me meteen denken aan George die met de mol mocht bellen  ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2016, 00:00:58 »
Dit was geen echte opdracht, maar een meet-your-mole like opdracht. En natuurlijk kan alleen de mol de vraag stellen. Dus toen Gilles opzettelijk de camerabeelden voor Cathy vernaggelde wist ik genoeg. Zeker nadat Cathy Gilles met zijn beelden geen strobreed in de weg liet om de snelste tijd te noteren. Natuurlijk wil de mol de snelste tijd, zou me niet verbazen als zelfs Gilles in België getraind heeft op snelwandelen met zo'n oculus rift op zijn kop.

Ik vond het eigenlijk nog best eng met die grote stenen... Zag verstuikte enkels of erger voor me  :-[ :-X

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2016, 00:03:01 »
Het deed me meteen denken aan George die met de mol mocht bellen  ;D

Ja precies. Of Yvon en haar nachtvoorstelling kijkend naar de mol  ::vergroot:: Of Dennis: is Ego de mol. Enfin..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2016, 01:21:43 »
Ik vond het wel erg jammer dat de Mol nou per se voor die 100% zekerheid ging. Had het veel interessanter gevonden als een van beide dames daar naar binnen mocht, ben benieuwd wat ze dan hadden gevraagd :P.

Ben idd ook heel erg benieuwd naar wat de man in de kamer nou aan Gilles geantwoord heeft!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2016, 01:24:08 »
Ik vond het wel erg jammer dat de Mol nou per se voor die 100% zekerheid ging. Had het veel interessanter gevonden als een van beide dames daar naar binnen mocht, ben benieuwd wat ze dan hadden gevraagd :P.

Ben idd ook heel erg benieuwd naar wat de man in de kamer nou aan Gilles geantwoord heeft!

Sowieso het foute antwoord gezien de vraag en het klassieke raadsel  ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2016, 01:24:12 »

Ben idd ook heel erg benieuwd naar wat de man in de kamer nou aan Gilles geantwoord heeft!
"Allebei", denk ik. Oftewel "Geen van beide". Dat lijkt me het meest logische?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2016, 01:25:42 »
"Allebei", denk ik. Oftewel "Geen van beide". Dat lijkt me het meest logische?

Nee. Het is sowieso het foute antwoord. De leugenaar liegt sowieso. En de waarheidsspreker moet "het" (in dit geval 2 opties) foute antwoord van de leugenaar als antwoord geven (er wordt immers gevraagd wat de ander zal antwoorden)  ;) ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2016, 01:27:42 »
Nee. Het is sowieso het foute antwoord. De leugenaar liegt sowieso. En de waarheidsspreker moet het foute antwoord van de leugenaar las antwoord geven (er wordt immers gevraagd wat de ander zal antwoorden)  ;) ;D
"Allebei" is toch het foute antwoord? Misschien heb ik het niet duidelijk beschreven?

De vraag is toch "Wat zegt die andere vent als ik hem vraag wie de mol is, Cathy of Hanne?".

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2016, 01:35:15 »
"Allebei" is toch het foute antwoord? Misschien heb ik het niet duidelijk beschreven?

De vraag is toch "Wat zegt die andere vent als ik hem vraag wie de mol is, Cathy of Hanne?".

"Allebei" is TE opzichtig fout. Het is een gesloten vraag met een gesloten antwoord.
Allebei kan ook gewoon nooit waar zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2016, 01:43:33 »
Ja dit is dus precies de discussie die ik zelf in mijn hoofd ook al gevoerd heb  ::rofl::. Er lijkt geen antwoord te kunnen zijn als de mol zelf de vraag stelt lijkt me, maargoed ik hoop dat we volgende week meer duidelijkheid krijgen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - Opdracht 2 - Blind Vertrouwen
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2016, 01:44:38 »
"Allebei" is TE opzichtig fout. Het is een gesloten vraag met een gesloten antwoord.
Allebei kan ook gewoon nooit waar zijn.

Het antwoord is "Cathy" of "Hanne" bij de leugenaar, want dat is niet wat de waarheidzegger zou zeggen. Bij de waarheidverteller kan het antwoord "Cathy of Hanne" zijn.