Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 58133 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2017, 00:11:05 »
Allereerst ik ga er van uit dat de mol absoluut weet wie t Rode scherm zag.
 
Dus als Annelies als mol geviseerd wordt door de groep voor t hebben van t rode scherm, zal zij zich toch altijd zwak verdedigen en enkel aanvallen richting degene vh Rode scherm proberen te weerleggen. Ik zie geen enkele reden voor annelies als mol om hier de kaart Sam te spelen.

Voor mij is de rol van Annelies als mol uitgespeeld door de inactiviteit bij t busje, en door de goede bijdrages bij de klokken opdracht . Als mol had ze hier naast een compleet falende bertrand gewoon niks hoeven doen en als mol de uitleg van marz niet ergens obderbreken is echt bijna textbook onmols

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2017, 00:30:25 »
Allereerst ik ga er van uit dat de mol absoluut weet wie t Rode scherm zag.
 
Dus als Annelies als mol geviseerd wordt door de groep voor t hebben van t rode scherm, zal zij zich toch altijd zwak verdedigen en enkel aanvallen richting degene vh Rode scherm proberen te weerleggen. Ik zie geen enkele reden voor annelies als mol om hier de kaart Sam te spelen.

Voor mij is de rol van Annelies als mol uitgespeeld door de inactiviteit bij t busje, en door de goede bijdrages bij de klokken opdracht . Als mol had ze hier naast een compleet falende bertrand gewoon niks hoeven doen en als mol de uitleg van marz niet ergens obderbreken is echt bijna textbook onmols

Er van uitgaand dat Bertrand, de andere "verdachte" effectief het rode scherm had (wat ik om verschillende reden denk) doet ze dus precies wat jij zegt: zwak verdedigen en wegleiden van Bertrand.

De klokkentoren is niet relevant want ze speelden voor pasvragen en die 4 juiste antwoorden op 10 maakten sowieso geen verschil: de proef was verloren.
 
In het busje kan ze zich mispakt hebben aan de inspanningen van Marzena (bij het uitschrijven van de routes tijdens de voorbereiding zien we wel dat ze probeert Marzena aan het twijfelen te brengen): zwijgen en hopen dat Marzena uit zichzelf de mist in zou gaan, was mss de enige optie.

Er is geen waterdicht bewijs, maar ik sluit Annelies zeker nog niet uit

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2017, 00:46:40 »
Hmmze viseren toch al vrij snel Annelies ( ik dacht dat dit door Eline werd gestart) , en als Annelies de mol is, waarom dan dit niet nog meer aanwakkeren.
Ik blijf t niet zien in Annelies in dit tafelgesprek.
En moloodrachten met een porto waarin de mol niks doet, i just dont buy iT.

Voor mij heeft ze deze afl veel mol minpunten gescoord.

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2017, 01:01:45 »
Hmmze viseren toch al vrij snel Annelies ( ik dacht dat dit door Eline werd gestart) , en als Annelies de mol is, waarom dan dit niet nog meer aanwakkeren.
Ik blijf t niet zien in Annelies in dit tafelgesprek.
En moloodrachten met een porto waarin de mol niks doet, i just dont buy iT.

Voor mij heeft ze deze afl veel mol minpunten gescoord.

Ik begrijp je niet helemaal denk ik... ze wakkert toch wel de verdenking op zichzelf aan, door voor het onlogische afleidingsmanoeuvre naar Sam te gaan?? Als mol zou ze weten dat Sam een groen scherm had, dus ofwel volgen ze haar en stemmen ze foutief op Sam, ofwel blijven ze door het zwakke manoeuvre op haar stemmen en ik het ook fout. Ze kan niet te opvallend de verdenking op zichzelf aanwakkeren, want een paar minuten later komen ze er toch achter dat ze een groen scherm had.

Voor mij heeft ze dus in de laatste minuten net enorm veel molpunten gescoord! Als jij het anders ziet, dan graag een voorbeeld van wat ze volgens jou als mol dan WEL had moeten doen

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2017, 01:25:10 »
Vlak nadat de groene scherm van Annelies aan de groep getoond werd, begon Marzena over dat ze echt dacht dat Annelies de zwakste was, omdat ze zo zenuwachtig met haar zakdoekje en ogen bezig was. Dit lijkt me dan voor de overhoringen gebeurd moeten zijn. Ik kan me het niet echt herinneren dat het ook tijdens de overhoringen gebeurde. Het lijkt erop dat Annelies nog voordat Gilles begon met de uitleg over de overhoringen al bezig was nerveus over te komen om zo de kandidaten op haar spoor te brengen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2017, 01:27:52 »
Ik zie niet in waarom ze de verdenking naar iemand anders zou moeten leiden. Als de groep haar verdenkt en zij weet dat ze t niet is, is dat toch prima.  Ik zou als mol op dat moment mijn nerveus gedrag enorm opblazen en zeggen dat ik niet weet wie t zou kunnen zijn.op een erg schril stemmetje, zo nerveus mogelijk  ::jaja::

Het kan hoe dan ook alle kanten in, want er zijn teveel onzekerheden in deze vergelijking.
Je hebt gelijk dat afleiden naar niet rood ook prima uitkomt en misschien wel meer kandidaats lijkt.
Mijn minpunten voor Annelies komen ook meer uit t cadeau voor marz, haar houding in t busje , dat soort zaken

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2017, 01:47:40 »
Ik zie niet in waarom ze de verdenking naar iemand anders zou moeten leiden. Als de groep haar verdenkt en zij weet dat ze t niet is, is dat toch prima.  Ik zou als mol op dat moment mijn nerveus gedrag enorm opblazen en zeggen dat ik niet weet wie t zou kunnen zijn.op een erg schril stemmetje, zo nerveus mogelijk  ::jaja::

Het kan hoe dan ook alle kanten in, want er zijn teveel onzekerheden in deze vergelijking.
Je hebt gelijk dat afleiden naar niet rood ook prima uitkomt en misschien wel meer kandidaats lijkt.
Mijn minpunten voor Annelies komen ook meer uit t cadeau voor marz, haar houding in t busje , dat soort zaken

Dat meer kandidaats lijken bedoel ik dus en wat haar voor mij verdacht maakt, is dat ze niet voor de logische afleiding, Bertrand, kiest. Hij wordt al samen met haar verdacht en gedraagt zich zeer vreemd. Als onschuldige kandidaat zonder voorkennis, is hij dus de ideale kandidaat. Dat ze dat niet doet en voor de onlogische Sam gaat, kan ik niet anders verklaren dan een molactie. Als ze als kandidaat echt iets verdacht bij Sam gezien zou hebben, waarom zegt ze dat dan niet? Ze komt met een halfslachtige beschuldiging zonder verdere uitleg... Terwijl er een perfecte verdachte schuin tegenover haar zit. Zelfs Eline beschuldigen had logischer geweest!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2017, 02:05:50 »
Over het busje gesproken...



Marzena trekt deze fout wel naar zich toe, maar zou het niet zo kunnen zijn dat Annelies tijdens de voorbereidingen al geknoeid had met de aantekeningen? Doordat niet zij maar Marzena de porto bedient, zal vooral zij de schuld krijgen dat Eline en Bertrand eerst verkeerd liepen.
Ik had al eerder een vergelijking gemaakt met Yvon en Isabel op de fiets. Yvon schudde de foto's door elkaar en ging vervolgens gezellig koken. Ondertussen mocht Isabel de foute volgorde doorgeven en kreeg de verdenkingen.

Annelies kan er ook echt even doorheen gezeten hebben, zelfs als mol. Maar voor ze met de voorbereidingen begonnen hebben de dames wel eerst mogen relaxen. Het er doorheen zitten kan ook al een voorbereiding zijn op de eliminatieproef. Het maakt geloofwaardiger dat zij door de stress de test wel als slechtste zou maken.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2017, 18:32:15 »
Wat schiet Sam daar mee op als hij denkt dat Annelies de Mol is?
Ik bedoel dat Sam op Annelies gestemd heeft als rood-scherm, niet als mol. Dat is een heel ander verhaal.

En waarom denk ik dat, omdat er sowieso nog 2 personen van de 3 (Robin, Davey en Sam) op Annelies gestemd hebben. En dan is de kans zeer reëel dat Sam voor Annelies kiest als verdediging op haar beschuldiging van hem als 'rood-scherm'
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2017, 00:54:41 »
Het er doorheen zitten kan ook al een voorbereiding zijn op de eliminatieproef. Het maakt geloofwaardiger dat zij door de stress de test wel als slechtste zou maken.



Dat vind ik wel n goeie.

Sowieso vind ik "het er doorheen zitten" wel een goede tactiek als mol, want dat straalt ook af op Marzena. Die moet nu alles in haar eentje doen, terwijl ze ook nog eens niet wordt aangemoedigd of ondersteund.

Aan de reacties hier te zien schrijft iedereen haar af als mol, omdat ze op een te kandidaatachtige manier niet haar best doet. Dat zou helemaal geniaal zijn als mol: Ze doet haar best niet, en daarom denkt iedereen dat ze niet de mol is. Twee vliegen in een klap.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2017, 01:01:50 door stofferenblik »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2017, 19:24:26 »
Ik vind het gedrag van Annelies niet kandidaats, want die zijn bezig met t spel.
Ik vind t gedrag ook zeker niet Mols, want op de manier zoals ze t nu gespeeld heeft was haar invloed in deze proef minimaal.
Als t een voorbereiding was op de eliminatie, daar kan ik wel iets inzien .

Maar persoonlijk denk ik dat ze gewoon even boos was op de anderen en misschien zelf wat jaloers. En dat ze dus echt even motivatie dip had en als mol denk ik dat je jezelf daar niet in mag verliezen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2017, 10:21:56 »
Overmorgen staat Annelies in afl. 4 weer op een positie buiten het grote deel van de groep, dit keer samen met Robin. Ze hoeft dus niet mee te hollen door het doolhof. En zo te zien aan dezelfde vooruitblik uit afl. 3 doet ze ook niet mee aan de fietstocht.

Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat Annelies op de bijzondere posities doet (en dat mag als Mol wat meer zijn dan ze in het busje deed) maar ik betwijfel toch steeds meer of het slim is om een wat oudere Mol te kiezen die niet meedoet aan inspannende actievolle opdrachten terwijl het grootste gedeelte van de groep uit jonkies bestaat.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2017, 11:06:33 »
dicht slaan kan een molactie zijn (niet zo'n goede ben ik met je eens)
verdenking op je laden bij de executie en zo 3000 uit de pot halen.
de derde opdracht maakte ze het meer dan goed ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2017, 13:23:38 »
dicht slaan kan een molactie zijn (niet zo'n goede ben ik met je eens)
verdenking op je laden bij de executie en zo 3000 uit de pot halen.
de derde opdracht maakte ze het meer dan goed ;)

Eens

Denk dat aflevering 4 een hoop duidelijk gaat maken. Letten op Eline, Annelies en Davey.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2017, 15:50:57 »
dicht slaan kan een molactie zijn (niet zo'n goede ben ik met je eens)
verdenking op je laden bij de executie en zo 3000 uit de pot halen.
de derde opdracht maakte ze het meer dan goed ;)

Ik was net een beetje van Annelies afgestapt als verdachte maar eigenlijk zou die zogenaamde blackout en het cadeautje voor Marzena inderdaad allemaal onderdeel van het plannetje geweest kunnen zijn. Ze geeft daarmee de indruk dat ze 'klaar met het spel' is, wat haar hoofdverdachte voor het rode scherm maakt.

Wat ik me ook bedacht is: in de derde opdracht heeft de speler met het rode scherm behalve de informatie uit de test een extra voordeel en dat is dat hij/zij kan verwachten dat de Mol zal proberen hem of haar NIET aan te wijzen als degene met het rode scherm. Diegene weet dus ook hier meer dan de anderen. Nu heb ik het vermoeden dat Sam het rode scherm heeft gehad. Annelies noemt nota bene Sam, iets wat je niet van de Mol zou verwachten ... en dus kan het een briljante actie zijn. Ze doet amper moeite om zichzelf te verdedigen noch met goede argumenten voor Sam te komen. Ze kan er dus wel van uit gaan dat Sam niet gekozen gaat worden (maar zijzelf) ... aan Sam zou het echter een boodschap kunnen zijn: 'ik ben de Mol niet, want anders zou ik jou niet aanwijzen'.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2017, 19:14:25 »
Overmorgen staat Annelies in afl. 4 weer op een positie buiten het grote deel van de groep, dit keer samen met Robin. Ze hoeft dus niet mee te hollen door het doolhof. En zo te zien aan dezelfde vooruitblik uit afl. 3 doet ze ook niet mee aan de fietstocht.

Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat Annelies op de bijzondere posities doet (en dat mag als Mol wat meer zijn dan ze in het busje deed) maar ik betwijfel toch steeds meer of het slim is om een wat oudere Mol te kiezen die niet meedoet aan inspannende actievolle opdrachten terwijl het grootste gedeelte van de groep uit jonkies bestaat.
Ik denk doordat ze de oudere van de groep is, dat ze het loop- en vliegwerk liever aan zich laat voorbij gaan. Maar zoals je zegt, als mol zou je dit toch niet doen?

Voor mij, in het begin een verdachte, maar ondertussen helemaal afgeschreven. En dingen zoals duwen mij verder in die overtuiging!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2017, 20:07:59 »
Ik vind het gedrag van Annelies niet kandidaats, want die zijn bezig met t spel.
Ik vind t gedrag ook zeker niet Mols, want op de manier zoals ze t nu gespeeld heeft was haar invloed in deze proef minimaal.
Als t een voorbereiding was op de eliminatie, daar kan ik wel iets inzien .

Maar persoonlijk denk ik dat ze gewoon even boos was op de anderen en misschien zelf wat jaloers. En dat ze dus echt even motivatie dip had en als mol denk ik dat je jezelf daar niet in mag verliezen.


Die jaloezie was dan vooral omdat ze zelf wel een wijntje gelust had?
Opzich een opmerking die je als mol ook prima kunt maken met voorkennis van wat er gaat komen,,

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #77 Gepost op: 27-02-2017, 20:59:24 »
Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat Annelies op de bijzondere posities doet (en dat mag als Mol wat meer zijn dan ze in het busje deed) maar ik betwijfel toch steeds meer of het slim is om een wat oudere Mol te kiezen die niet meedoet aan inspannende actievolle opdrachten terwijl het grootste gedeelte van de groep uit jonkies bestaat.

En daarom geloof ik niet dat zij de Mol is. Als ze zo vaak buiten het grootste deel van de groep wordt geplaatst, dan zouden telkens heel veel kandidaten de Mol niet aan het werk kunnen zien. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2017, 21:06:14 »
Weer eerste afvaller.
Hebben  we een luie mol?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2017, 21:47:48 »
Weer eerste afvaller.
Hebben  we een luie mol?

Hoe bedoel je dit? Is Annelies afgevallen? Besef je dat wij in Nederland pas kunnen kijken als de stream online komt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!