Auteur Topic: [KANDIDAAT] Davey  (gelezen 48663 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2017, 19:42:00 »
Nog lastig in te schatten. Maar zeker niet onverdachte. Was de 6e in het vliegtuig toch?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2017, 19:49:08 »
Nog lastig in te schatten. Maar zeker niet onverdachte. Was de 6e in het vliegtuig toch?

Nee, dat was Bertrand. Davey zat bij de eerste 5 denk ik.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2017, 19:52:16 »
Ja idd. Ik geloof zelfs dat hij als eerste aan boord ging?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2017, 20:14:43 »
Ja idd. Ik geloof zelfs dat hij als eerste aan boord ging?
Uhu, de eerste opstapper!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2017, 20:36:36 »
ik heb hem ook hoog in mm lijstje staan

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2017, 21:32:51 »
Is iets gestegen in mijn lijstje, maar hij wees Marzena en Eline toch echt op de juiste tekst. Waarom zou de mol dat doen?
Frankje Lapi

Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2017, 15:41:21 »
Het zou kunnen dat hij wist dat ze niet genoeg tijd meer zouden hebben. Het was rchter wel close.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2017, 17:38:00 »
het waren eline en marz die zeiden dat het toch echt daar beneden moest staan.

davey las toen opnieuw swallow of london ( eerder was hij hierbij overruled door marz) maar  gaf niet de indruk dat hij dat als mogelijk antwoord zag, hij las t gewoon op. eline sprong recht en bepaalde dat dit hun 2e keuze antwoord ging zijn.

de tijd was echter te krap om nog op de bus te komen, mooie molacties van deze 3.



Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2017, 12:40:23 »
Davey had in opdracht 3 niet veel kans om te mollen, maar dat zorgt ook voor weer een aflevering niet verdacht naar voren komen in de montage. Hij zit wel op het juiste niveau voor een mol qua op de achtergrond blijven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2017, 17:23:22 »
Davey blijft een potentiële Mol. Het zijn tot nu toe maar kleine dingetjes die je op zijn mogelijke molschap kunt afdingen. Uit aflevering 3: dat ie voor het gekke aantal van 25 vierkanten kiest in plaats van een hoger aantal, ervan uitgaande dat de Mol voorkennis heeft en een fout antwoord wil geven dat niet zo opvalt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2017, 19:35:24 »
Ik had het idee dat hij degene was met het rode scherm, gezien een aantal nonverbale dingen. Hij steunde op z'n arm met z'n hand voor z'n mond, dat doe ik ook als mijn mondhoekjes aan het zakken zijn. Enorm droevige hondenoogjes, dat anderen dat niet zagen!
Goed acterende mol kan ook.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 19:45:48 door Run »

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2017, 22:31:41 »
Mijn absolute wensmol ::jaja:: (En momenteel ben ik er eigenlijk ook van overtuigd dat hij de mol is :-X)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2017, 22:51:04 »
Dat gekke antwoord van Davey (25) is wel een goede zet, als hij dichtbij het juiste aantal zat zou je denken dat hij voorkennis had. Verder stuurde hij aan op de € 1500 wetende dat de kans klein is dat de opdracht zou lukken. Davey nam ook het voortouw om lazarus te drinken. Bij de diefstal bracht hij weliswaar € 500 in de pot (samen met Sam) maar hij vertraagde de boel waardoor de tijd voor de anderen kort was.
Allemaal redenen om Davey als hoofdverdachte te zien. Nadat mijn hoofdverdachten Jolien en Manzera zijn vertrokken hoop ik dat ik op het goede spoor zit (derde keer goede keer).
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 22:53:55 door Luc »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2017, 22:52:27 »
Dat gekke antwoord van Davey (25) is wel een goede zet, als hij dichtbij het juiste aantal zat zou je denken dat hij voorkennis had. Verder stuurde hij aan op de € 1500 wetende dat de kans klein is dat de opdracht zou lukken. Davey nam ook het voortouw om lazarus te drinken. Bij de diefstal bracht hij weliswaar € 500 in de pot (samen met Sam) maar hij vertraagde de boel waardoor de tijd voor de anderen kort was.
Allemaal redenen om Davey als hoofdverdachte te zien.

Vergeet z'n krakende schoenen niet. Helaas toch nog alerte kandidaten ondanks de drank  ;)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #34 Gepost op: 22-02-2017, 08:14:37 »
Hij is enorm gestegen op mijn lijstje, namelijk naar nummer 2.
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #35 Gepost op: 22-02-2017, 20:53:36 »
In dit extra filmpje zegt afvaller Marzena dat ze gestemd heeft zoals ze ook vorige keer deed. In aflevering 2 noemt ze Davey als verdachte. Een twijfelpuntje voor het mogelijke molschap van Davey dus.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2017, 07:43:23 »
Ik heb nog maar 2 verdachten: Davey en Annelies.

Mij is het volgende opgevallen: Davey laat anderen de fout maken:

- gevangenis: Wanneer Ondon geopperd wordt, zegt Davey proberen,proberen. (fout natuurlijk)

- luchtkussen: Hij spoort aan om te drukken, terwijl Hans nog niet klaar was.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2017, 17:28:09 »
Ik heb nog maar 2 verdachten: Davey en Annelies.

Dan kunnen we elkaar de hand schudden. En ik kom er maar niet uit wie van de twee het is.

Het zijn maar kleine twijfels die ik heb bij Davey wat acties betreft, los van verdenkingen. Bijvoorbeeld: waarom wil Davey als Mol zo graag als loper starten in de Nelson Mandela-bedevaart? Dat lijkt me geen goede positie voor de Mol. Natuurlijk kan je er vertragen maar dat lijkt mij een erg opvallende sabotage zo aan het begin.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2017, 17:47:16 »
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. En ik kom er maar niet uit wie van de twee het is.

Het zijn maar kleine twijfels die ik heb bij Davey wat acties betreft, los van verdenkingen. Bijvoorbeeld: waarom wil Davey als Mol zo graag als loper starten in de Nelson Mandela-bedevaart? Dat lijkt me geen goede positie voor de Mol. Natuurlijk kan je er vertragen maar dat lijkt mij een erg opvallende sabotage zo aan het begin.

En Davey merkt in zijn mini-opdracht met Jessica terecht op dat over elkaar heen stappen met de kettingen nooit de oplossing kan zijn. Dat had Jessica op het juiste spoor kunnen brengen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2017, 18:01:32 »
En Davey merkt in zijn mini-opdracht met Jessica terecht op dat over elkaar heen stappen met de kettingen nooit de oplossing kan zijn. Dat had Jessica op het juiste spoor kunnen brengen.

Klopt. En zich dezelfde aflevering daarna weer met Jessica bezighouden vind ik ook een tikje onmols, al is het dan wel weer opmerkelijk dat zij als eerste naar huis moet. Mogelijk omdat Davey haar vertrouwen heeft gewonnen door de band die ze hadden opgebouwd.

Erg verdacht vind ik Davey in de dierenopdracht. Start vrij in het veld en houdt zich met van alles en nog wat bezig maar zonder direct resultaat. Lijkt weinig bij te dragen aan de dierenpuzzel, ziet niet dat de grote kooi van Robin open is en houdt de twijfel in stand of er wel of geen jachtluipaard zit, helpt in de eindfase mee met geiten melken terwijl dat nooit de oplossing kan zijn en lijkt nog te vertragen in de laatste minuten in een poging Bouba te bevrijden in plaats van het geitenlam.

En kijk voor de grap eens naar minuut 46:30. Is het hier niet net of Davey weet dat de grote kooi van Robin open is?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2017, 18:09:05 door Heinz »