Auteur Topic: [KANDIDAAT] Davey  (gelezen 48664 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2017, 23:41:06 »
Iemand gaf me vandaag de opmerking:
"vreemd dat Davey maar zo goed (of beter slecht) hout kan klieven ... als schrijnwerker ... dan verwacht je toch dat ie het kan"

En de tweede proef, de kettingproef, was eveneens een opdracht die in het plaatje van Davey passen. Vreemd dat hij bij beide toch wat ondermaats presteert.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #61 Gepost op: 1-03-2017, 14:50:51 »
Iemand gaf me vandaag de opmerking:
"vreemd dat Davey maar zo goed (of beter slecht) hout kan klieven ... als schrijnwerker ... dan verwacht je toch dat ie het kan"

En de tweede proef, de kettingproef, was eveneens een opdracht die in het plaatje van Davey passen. Vreemd dat hij bij beide toch wat ondermaats presteert.

Klopt! En dat laatste, had Robin, of Sam, ben het vergeten, daar ook niet een opmerking over gemaakt? Hoe het mogelijk was dat Davey zeker al 20 minuten aan het oekelen was met die ketting voordat Sam aankwam, en het niet voor elkaar had gekregen? Als motorrestaurateur zou hij dat misschien sneller en beter moeten kunnen?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 14:54:07 door Nat007 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #62 Gepost op: 1-03-2017, 15:39:47 »
Klopt! En dat laatste, had Robin, of Sam, ben het vergeten, daar ook niet een opmerking over gemaakt? Hoe het mogelijk was dat Davey zeker al 20 minuten aan het oekelen was met die ketting voordat Sam aankwam, en het niet voor elkaar had gekregen? Als motorrestaurateur zou hij dat misschien sneller en beter moeten kunnen?

Volgens mij heeft hij een heel tijdje gewacht voor hij eraan begon. Maar uit kandidaatsoogpunt is dit weer niet zó vreemd, hij sprak al uit dat hij liever zijn ketting niet ging opgeven dus mogelijk wilde hij wachten op een mindere fietser zodat die zijn ketting zou opgeven en hem ook helpen met de opdracht. Maar dat duurde erg lang...
het kan mols zijn van Davey, maar ook van Sam of Robin, dat zij langzamer gingen dan dat zij eigenlijk konden en dat zij ook hebben geprobeerd de rode lantaarn kort achter zich te krijgen zodat die ook vertragen moest.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2017, 20:50:11 »
Die kettingspanner meenemen zou een molactie van Davey kunnen zijn maar mijn verdenkingen tegenover hem zijn toch gedaald na het herbekijken van de afleveringen.

1. Bij de speciale eliminatie spreekt Davey Annelies tegen dat Sam een rood scherm heeft gehad. Als Sam daadwerkelijk een rood scherm heeft gehad zijn die frustraties tegenover Annelies onzinnig of Sam moet wel een zeer goede acteur zijn wat ik sterk betwijfel en daarom is het onwaarschijnlijk dat Sam een rood scherm heeft gehad. Als Davey de mol is was hij wellicht meegegaan in de bewering van Annelies.

2. Bij de fietsopdracht fietst Davey vooruit en kiest resoluut voor het geld bij de uitvoering van de opdrachten. Je kunt wel de opdrachten vertragen maar niet beletten dat anderen die succesvol uitvoeren (uiteindelijk kwam er € 2500 in de pot). Als Davey de mol is had hij beter voor de kampeerspullen gekozen en de opdrachten goed uitgevoerd, er kwam toch geen geld in de pot en de prestatie van Hans is dan ook niet van belang.

3. Komt op het idee om op de dialecten af te gaan en gaat met Bertrand mee dat het café in Essen ligt wat ook klopt. Toch wel onmols.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2017, 21:13:11 »

1. Bij de speciale eliminatie spreekt Davey Annelies tegen dat Sam een rood scherm heeft gehad. Als Sam daadwerkelijk een rood scherm heeft gehad zijn die frustraties tegenover Annelies onzinnig of Sam moet wel een zeer goede acteur zijn wat ik sterk betwijfel en daarom is het onwaarschijnlijk dat Sam een rood scherm heeft gehad. Als Davey de mol is was hij wellicht meegegaan in de bewering van Annelies.


Je redenatie klopt helemaal. Ik denk alleen dat je Sam echt niet kan afschrijven als rode scherm verdachte op basis van: dan moet ie wel een hele goede acteur zijn en dat betwijfel ik.

Waarom betwijfel je dat? Omdat hij jong is? Omdat het gewaagd overkomt? We kennen hem helemaal niet dus misschien is hij een kei goede acteur.

En moet zeggen dat als ik een rood scherm had gehad misschien ook wel op die manier zou reageren om precies wat jij hierin voelt op te roepen bij mensen.

Dus om on topic te blijven over Davey.. Op basis van je punt 1 kan ik Davey niet afschrijven als mol

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2017, 21:40:19 »
Ik schrijf Davey niet helemaal af maar verdenk hem minder. Maar ik denk niet dat Sam een fantastische acteur is (zijn reactie kwam spontaan over), bovendien kwam die reactie na de eliminatie van Marzena.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 21:45:32 door Luc »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2017, 23:04:16 »
Volgens mij heeft hij een heel tijdje gewacht voor hij eraan begon. Maar uit kandidaatsoogpunt is dit weer niet zó vreemd, hij sprak al uit dat hij liever zijn ketting niet ging opgeven dus mogelijk wilde hij wachten op een mindere fietser zodat die zijn ketting zou opgeven en hem ook helpen met de opdracht. Maar dat duurde erg lang...
het kan mols zijn van Davey, maar ook van Sam of Robin, dat zij langzamer gingen dan dat zij eigenlijk konden en dat zij ook hebben geprobeerd de rode lantaarn kort achter zich te krijgen zodat die ook vertragen moest.

Mee eens, en ook met Luc trouwens. Maar Davey fietste als een beest, dat viel me met name op. Door het tempo er gelijk flink in te zetten, hielp hij toch wel mee om Annelies en Eline er zo snel uit te te krijgen (mocht hij de mol zijn). -1000 daarmee. Voeg daar Sam bij, nog eens -500. Was Davey persoonlijk vrantwoordelijk voor, door zijn fiets min of meer op te eisen en de ketting van Sam niet te herstellen. En meer dan dat; het levert een kantje boord situatie met Hans op.

Mocht hij de mol zijn, dan zou ik 1500 euro er op zo'n indirecte manier uitspelen nog veel leuker vinden dan rechttoe rechtaan voor de tentbenodigheden te kiezen. Misschien wil de mol voorkomen dat hij makkelijk gespot wordt, zoals Gilles vorig jaar in de fietsopdracht.

En bij de boot ging Davey uiteindelijk wel mee met Robins gepush om het toch te proberen. Had hij de hele opdracht mee kunnen nekken, en de schuld bij Robin laten liggen.

Maar mee eens dat hij bij de golfopdracht duidelijk meehielp met het juiste cafe vinden. Idem voor Eline trouwens!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2017, 18:32:18 »
Heel tactisch als kandidaat om een goede fietser achteraan te laten rijden?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2017, 16:56:46 »
Heel tactisch als kandidaat om een goede fietser achteraan te laten rijden?
Als kandidaat zeker...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #69 Gepost op: 6-03-2017, 23:30:32 »
Na de 1e opdracht daalde hij enorm op mijn verdachte lijstje. Als mol kan je makkelijk verkeerd rijden en ga je zeker geen gpsen uitzetten omdat iemand dat oppert.

Maar bij de paintball opdracht vond ik m wel weer verdacht.
Blijft een lastige die Davey  :-\\

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #70 Gepost op: 6-03-2017, 23:41:46 »
Na de 1e opdracht daalde hij enorm op mijn verdachte lijstje. Als mol kan je makkelijk verkeerd rijden en ga je zeker geen gpsen uitzetten omdat iemand dat oppert.

Maar bij de paintball opdracht vond ik m wel weer verdacht.
Blijft een lastige die Davey  :-\\

Davey schoot op het einde nog wat kandidaten af voor hij op het podium stond met 5000 euro. Als Hans (niet de Mol dus) zichzelf afschiet dan wint Davey 5000 euro en heeft hij daar actief toe bijgedragen door 1500 euro (Robin, partner en Eline) te redden de laatste minuut.

Definitief streepje voor mij.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #71 Gepost op: 6-03-2017, 23:49:25 »
Wat Davey deed bij de gps-opdracht is nog uit te leggen als de-mol-is-de-held en komt op tijd binnen. Toch had ie met gemak net te laat binnen kunnen komen met Hans. Davey zette in op Monet ipv Manet, het is 1 letter verschil. Ik ken Monet wel maar Manet niet dus dat is makkelijk recht te praten als molactie. En qua paintballen was ie verreweg het fanatiekst, het slimste bovendien. En we hebben al eens eerder mollen vrijstellingen zien verdienen. Daarbij bleef de 5k uit de pot er ging zelfs 1k uit de pot, al was dit meer debet aan Hans dan Davey. Maar ik wil wedden dat Davey Hans net zo goed uit het spel had geknald en wat is 5k als er een veiling volgt hmm?  ::vergroot:: Nee ik schrijf Davey zeker nog niet af na vanavond.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #72 Gepost op: 6-03-2017, 23:51:43 »
Davey schoot op het einde nog wat kandidaten af voor hij op het podium stond met 5000 euro. Als Hans (niet de Mol dus) zichzelf afschiet dan wint Davey 5000 euro en heeft hij daar actief toe bijgedragen door 1500 euro (Robin, partner en Eline) te redden de laatste minuut.

Definitief streepje voor mij.

Ja ik realiseer me opeens dat hij helemaal niet mols heeft gedaan die opdracht. Heb hem ook heel voorzichtig afgestreept.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2017, 23:53:27 »
museumopdracht: 500 euro
Rode lantaarn: mee verantwoordelijk voor 1000 euro winst
GPS: komt op tijd binnen voor 1500. (dit zou ik totaal niet snappen als mol)

Begint veel te worden voor een mol.
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2017, 23:57:02 »
wat is 5k als er een veiling volgt hmm?  ::vergroot::

Je zit in het Vlaamse topic. Geen veilingen hier. ;)

Ja ik realiseer me opeens dat hij helemaal niet mols heeft gedaan die opdracht. Heb hem ook heel voorzichtig afgestreept.

Ik kan me ook iets nog niet helemaal realiseren hoor. Beetje in de rush van de aflevering nog. Maar ik had de indruk tijdens opdracht 3 dat Davey misschien toch de Mol was en dat hij daar op het einde plots 1500 euro redt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2017, 00:01:48 »
Je zit in het Vlaamse topic. Geen veilingen hier. ;)

Ik kan me ook iets nog niet helemaal realiseren hoor. Beetje in de rush van de aflevering nog. Maar ik had de indruk tijdens opdracht 3 dat Davey misschien toch de Mol was en dat hij daar op het einde plots 1500 euro redt.

Hehe, wat niet is kan nog komen  :-X

Maar effectief kost de vrijstelling van Davey de groep wel 1000 euro. Dat dit dankzij hulpmol Hans is ala. Nu ja, het schept iig wat meer duidelijkheid en dat ik toch terug grijp naar Eline.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2017, 00:02:02 »

Ik kan me ook iets nog niet helemaal realiseren hoor. Beetje in de rush van de aflevering nog. Maar ik had de indruk tijdens opdracht 3 dat Davey misschien toch de Mol was en dat hij daar op het einde plots 1500 euro redt.

ja en als Hans zichzelf had afgeschoten had Davey nog veel meer geld verdiend. Zou een mol dat risico nemen? Nee.. is raar. Plus eerste opdracht goed rijden.. gps dingen uitzet... is raar om als mol te doen.

Ik had m in de top 3 verdachten. Maar daar is hij nu uit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2017, 00:06:37 »
Dikke streep door Davey als Mol. Ik denk dat hij wel een grote kans maakt om te winnen. (Uitgaande van mijn Mol: hij heeft volgens mij Annelies in het vizier, maar dit geldt zeker ook voor Eline.)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2017, 01:13:16 »
Inderdaad Heinz. Ik heb ook die finalisten op het oog. Nog lichte twijfel over de mol, Eline of Annelies. Annelies mol dan wint Eline wel denk ik. Ik schat Davey minder nauwkeurig in dan haar, alhoewel hij de paintballopdracht zeer gewaagd en goed uitvoerde. En Eline blijf ik maar op een voetstuk zetten. Ze is toch immers politieagente?   8)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2017, 12:39:00 »
Ik schrijf Davey niet af. De eerste opdracht lukraak GPS uitschakelen, 2e opdracht verkeerd antwoord en vlot van Monet afstappen, 3e opdracht op de plek staan waar hij controle heeft.
Nee, ik vind het een verdacht mannetje  ;D