Auteur Topic: [KANDIDAAT] Eline  (gelezen 42226 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2017, 23:40:53 »
Al op veel plaatsen benoemd . Het komt echt uit t letterraam wat in de beestenboel opdracht gebruikt is. Wat de hint sterk maakt is dat t echt een soort gekaderd blokje is waar deze letters in staan, van 12 bij 2 . En in juiste volgorde . Wat t wat afzwakt is dat we een regel lager niet kunnen maken.

Ik vind t leuk gepuzzel maar vind t wat te makkelijk weggegeven.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2017, 01:50:29 »
Ik vind t leuk gepuzzel maar vind t wat te makkelijk weggegeven.

Ik zou 't jammer vinden als dit een hint was, want dan was ie inderdaad iets te vroeg en te makkelijk. Maar ja, het staat er wel. En 't is niet dat Eline verder nooit iets verdachts doet of nooit geld uit de pot houdt...

Gevoelsmol/wensmol is hier inmiddels Davey .... maar verstand zegt dat we ernstig rekening moeten houden met Eline.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2017, 08:17:43 »
Ik vind haar elke aflevering leuker (en verdachter) worden  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2017, 11:32:36 »
Ik kan me, gezien haar gedrag, niet voorstellen dat zij een politie-inspecteur is.

Als ze geen rood scherm gekregen heeft, kan ze wel heel goed nervositeit acteren en zou ze, mede om die reden, best de Mol kunnen zijn.
Ik hoop dat dat niet zo is.

Weet iemand hier haar achternaam? Of heeft iemand een link naar een site waarop alle achternamen van de kandidaten staan?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2017, 11:38:47 »
Maar het is toch echt Eline die in aflevering 2 de plek vindt waar het goede antwoord "Swallow of London" staat en Marzena en Davey hier op wijst. Dit is vijf minuten (als het klokje klopt) voordat Eline uiteindelijk te laat dit goede antwoord geeft. Ruim op tijd dus als een van de anderen met het goede antwoord aan de haal was gegaan. Dan was er 1500 euro verdiend. Ik kan dit niet anders uitleggen dan onmols.
Hoe dan ook zegt ze het te laat (en als ze de mol was, zal ze dat wel geweten hebben). Dus heeft haar antwoord geen zin en laat ze toch de onmolse schijn dat ze dit gevonden heeft.

Los daarvan schrijf ik haar ook min of meer af, omdat ik vermoed dat ze 'rood scherm' had in de executie.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2017, 11:40:58 »
Ik kan me, gezien haar gedrag, niet voorstellen dat zij een politie-inspecteur is.
Daarover liegen ze niet...
(toch vorig jaar niet)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2017, 12:14:59 »
Hoe dan ook zegt ze het te laat (en als ze de mol was, zal ze dat wel geweten hebben). Dus heeft haar antwoord geen zin en laat ze toch de onmolse schijn dat ze dit gevonden heeft.

Ik doelde op het moment dat Eline vijf minuten voordat ze het antwoord uiteindelijk te laat geeft de naam van het schip in haar mond neemt. Dat moment vind ik onmols.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2017, 13:00:57 »
Daarover liegen ze niet...
(toch vorig jaar niet)

Nee, ik zeg ook dat ik het me niet kan vóórstellen, niet dat het niet zo is. ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2017, 13:15:39 »
Van Milouska kon je destijds tijdens de afleveringen ook niet voorstellen dat zij eigenlijk een pientere journaliste is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2017, 13:40:22 »
Ik denk dat zij de winnaar van het spel wordt.
Mag dan onmiddellijk promotie maken op het werk natuurlijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2017, 13:51:34 »
Ik denk dat zij de winnaar van het spel wordt.
Mag dan onmiddellijk promotie maken op het werk natuurlijk.

Een overplaatsing naar de Oostkantons. ;D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2017, 14:06:44 »
Ik vond het wel briljant hoe ze Bertrand heeft laten geloven dat hij de opdracht in het museum verprutst had.  ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2017, 14:44:01 »
Ik vind haar echt verschrikkelijk ordinair
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2017, 15:10:14 »
Ik bedacht me plots iets. Hans vertelt tegen haar dat hij waarschijnlijk op 1 persoon gaat inzetten. In de discussie om te achterhalen wie het rode scherm heeft, richt Hans zich ook naar Eline. Als Eline kandidaat is, zou ze dan niet zeggen dat Hans alles op 1 persoon ging inzetten? Als Hans een rood scherm heeft, verdienen ze 3000 euro. Als Hans groen heeft, weet hij waarschijnlijk wie de mol is.

Als mol is het natuurlijk verstandig om hierover niets te zeggen. En bevestigen wat Hans zegt aan de groep.
Toch wel een verdachte actie van Eline lijkt me.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2017, 20:51:31 »
Marzena die de test als een na slechtste maakte noemt Eline als verdachte bij de test. (Ze noemt het verdacht dat Eline Bertrand ervan beschuldigde het alarm te hebben doen afgaan.) Weer een twijfelpuntje voor het mogelijke molschap van Eline erbij.

Ik quote mezelf even omdat ik hier op terug moet komen na het zien van dit extra filmpje van Marzena na haar exit. Hierin zegt ze namelijk dat ze haar stemming van vorige keer heeft gevolgd terwijl ze eigenlijk een andere gedachte aan het uitgaan was. Pas in aflevering 3 noemt ze Eline als verdachte dus het lijkt erop dat ze nu niet op Eline gestemd heeft.

(In aflevering 2 noemt Marzena Davey als verdachte dus dat twijfelpuntje kan bij zijn naam worden gezet.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2017, 21:40:11 »
Ik bedacht me plots iets. Hans vertelt tegen haar dat hij waarschijnlijk op 1 persoon gaat inzetten. In de discussie om te achterhalen wie het rode scherm heeft, richt Hans zich ook naar Eline. Als Eline kandidaat is, zou ze dan niet zeggen dat Hans alles op 1 persoon ging inzetten? Als Hans een rood scherm heeft, verdienen ze 3000 euro. Als Hans groen heeft, weet hij waarschijnlijk wie de mol is.

Als mol is het natuurlijk verstandig om hierover niets te zeggen. En bevestigen wat Hans zegt aan de groep.
Toch wel een verdachte actie van Eline lijkt me.

Ik vond dat ook een interessant moment, maar hoe jij het schetst klopt volgens mij niet helemaal.

We zien Hans voorafgaand aan de test tegen Eline zeggen dat "je beter alles op jezelf kan zetten". Wat hij verder nog gezegd heeft en of hij echt alles op zichzelf of anders op één andere persoon gezet heeft weten we niet.

Wat we wel weten is dat Hans tijdens het overleg zegt: "Ik heb gezegd (tegen Eline) dat als ik rood zou hebben dat ik geen zin had om opnieuw voor mijn plaats in de groep te vechten." Daarvoor: "Eline, je weet wat ik gezegd heb. Dus.. Bij mij was het groen." De reactie van Eline is dan volgens mij een gebaar van "dat kan je nou wel zeggen, maar niemand is te vertrouwen, jij ook niet".

Volgens mij kan je deze reactie verklaren met de volgende drie scenario's:

- Eline is kandidaat die zelf groen zag en ze weet niet of ze Hans wel kan vertrouwen.
- Eline is kandidaat die zelf rood zag en dus weet dat Hans de waarheid spreekt. Ze zal dit niet willen bevestigen omdat de kans dan wellicht groter is dat zij zelf als de kandidaat met het rode scherm ontmaskerd wordt en naar huis moet.
- Eline is de Mol en weet dat Hans de waarheid spreekt dat hij groen zag. Ze zal dit niet willen bevestigen omdat de kans dan groter wordt dat de juiste persoon wordt aangewezen en er 3000 euro verdiend wordt.

Onwaarschijnlijk scenario:

- Eline is de Mol en weet dat Hans liegt omdat hij rood zag. Onwaarschijnlijk want nu zal Eline Hans wel willen bevestigen in zijn leugen. Dit doet ze niet.

Conclusie: Niet per se een verdachte of onverdachte actie van Eline.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2017, 00:37:06 »
Stel Eline is kandidaat en behoort dus geen voorkennis te hebben van de bewegingssensoren, wat is dan t voordeel aan zo te kruipen als ze doen. Op die manier zie je niet eens waar je heengaat, of t wel sneller gaat, betwijfel ik.

Als de mol is t een mooie vondst, zeker met bertrand erbij , want t is een feit datnje knieën hoger uitsteken bij deze techniek dan je kont bij t tijgeren. En ze heeft t over deze tactiek nog voordat ze weten wat er gevraagd wordt. T lijkt of ze t voorstelt omdat t sneller zou zijn en zo pakt bertrand t ook op.

Of hebben we hier te maken met een mol-setje en mag cassova bertrand de verdenking op zich laden van mol Eline.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2017, 01:27:00 »
Of Eline was nog te dronken.  ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2017, 12:39:30 »
Ik had bij de executie toch heel sterk het gevoel dat het Eline was die het rode scherm had.

Dat begon al met de bril op. Zij had, net als Marz, een afwijkende reactie. Van Marz weten we dat zij niet het rode scherm kan hebben gehad.

Bij de onderhandelingen vond ik haar weer opvallend. Ze probeerde de aandacht subtiel op anderen te vestigen (hetzelfde wat de kandidaat die vorig jaar in een vergelijkbare positie zat deed) en leek echt met de vraag te worstelen of degene met het rode scherm zich maar moest opofferen.

Bij de tweede executie raakte ze geëmotioneerd. Schuldgevoel misschien?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Eline
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2017, 11:53:33 »
Wat is een politie inspecteur in België?  ??? Een agent of resercheur? Vind haar niet als een politie agent overkomen.