Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie  (gelezen 24577 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Gepost op: 20-02-2017, 19:26:28 »
De test wordt gemaakt en kandidaten krijgen énkel hun eigen scherm te zien dmv een bril. Enkel door de bril kan je zien of jou scherm rood of groen is.

Kandidaten moeten nadien bespreken en erachter komen wie het rode scherm gehad heeft. Als hen dat lukt, winnen ze geld en gaat die kandidaat naar huis.
Lukt het hen echter niet, dan blijft de kandidaat die een rood scherm gekregen heeft in het spel. Die heeft dus heel veel informatie. Bovendien winnen ze dan geen geld én gaat de kandidaat met de tweede slechtste score naar huis!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 23:10:07 door Robbieazerty »

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2017, 21:39:59 »
Cooooool
#teamamaimiljaarde

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2017, 21:42:36 »
Vette executie
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2017, 21:43:42 »
Als ik groen zou hebben, dan zou ik zeggen dat ik rood heb. Zodat de rest weet dat ik eigenlijk groen had.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2017, 22:01:50 »
Als ik groen zou hebben, dan zou ik zeggen dat ik rood heb. Zodat de rest weet dat ik eigenlijk groen had.
Maar wel 3000 euro in de afgrond en ook een persoon die ten onrechte moet afvallen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2017, 22:02:58 »
Heel tof dit, hou ik van!
Volgens mij had Eline rood. Reden: ze verstopte zich een bepaald moment weg achter haar haar. Iets die mensen onbewust doen om zichzelf te beschermen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2017, 22:06:27 »
Maar wel 3000 euro in de afgrond en ook een persoon die ten onrechte moet afvallen.

Niet per sé. Door jezelf verdacht te maken, maak je jezelf net niet verdacht.
Hierdoor één optie minder en meer kans op de juiste.

Het was een leuke tactiek geweest van wie rood had, ook effectief rood te zeggen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2017, 22:09:11 »
Niet per sé. Door jezelf verdacht te maken, maak je jezelf net niet verdacht.
Hierdoor één optie minder en meer kans op de juiste.

Het was een leuke tactiek geweest van wie rood had, ook effectief rood te zeggen.

Dit bedoelde ik.
En ja, dat zou geweldig zijn.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2017, 22:27:46 »
Wat een mindfuck! Hard voor Marzena, maarja een spel is en blijft een spel.

Wie zou rood gehad hebben?
- Hans de koelbloedige leugenaar? Op 1 persoon inzetten en niet laatste of voorlaatste eindigen? Dan zit je er ofwel boenk op ofwel ben je zelf de mol ofwel heb je rood
- Eline die begon te wenen na de exit van Marzena. (Maar de mol zou toch geen rood krijgen  :-X)
- Davey die wel heel erg stil was?

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2017, 22:39:49 »
Ik dacht meteen dat het Hans was omdat hij net als Hanne bij de paardenrace vorig jaar meteen begon te praten.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2017, 22:45:41 »
Ik dacht meteen dat het Hans was omdat hij net als Hanne bij de paardenrace vorig jaar meteen begon te praten.
De speler met het rode scherm heeft hier net baat bij van niet te veel te zeggen. Wat die zeker niet mag doen is mensen beschuldigen, want dan heb je kans dat de bal terug gekaatst wordt. Je moet hopen dat er iemand een ander openlijk verdenkt en hopen dat die de bal teruggekaatst krijgt. Deze twee zijn dan perfect als bliksemafleider. Vervolgens moet je meegaan in de redenatie van één van die twee. Als twee mensen éénzelfde persoon verdenken, zullen er vast wel volgers, liever dan zelf in het nauw gedreven te worden.

Wat ik zou doen als ik rood scherm had:
- ofwel zeggen dat ik rood scherm heb en daardoor een totale mindfuck op te stellen, waardoor niemand je uiteindelijk gelooft
- ofwel zwijgen tot er een tweetal namen aan bod gekomen zijn. En proberen aanvoelen waar de groep het meest achter staat.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2017, 23:15:52 »
Ik had Marzena als meest zenuwachtige ingeschat. Ze begon op een bepaald moment toch het meeste te spreken en ze gaf haar verdachten op. Dat waren bij mij toch triggers om te denken dat ze rood had.
Maar het haarkauwen van Eline was ook een zenuwtikje. We zullen het in aflevering 9 weten. ;)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2017, 23:23:26 »
Eerst Bouba er uit en nu ging mijn volgende wensmol  :\'( :\'( :\'(

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #13 Gepost op: 20-02-2017, 23:34:20 »
Ik was ervan overtuigd dat Marzena rood had. ::oink::

Geniale wending hoor! Biedt een hoop stof tot nadenken. In eerste instantie is natuurlijk Annelies verdacht door het te presteren om overtuigend onterecht aangewezen te worden. (En net nu ik haar een beetje af wilde schrijven als Mol omdat ze helemaal niets in het busje deed.)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #14 Gepost op: 20-02-2017, 23:36:15 »
Tja. De volgende sympathieke kandidaat naar huis. Jammer, maar wel mooi om de groep zo bezig te zien.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2017, 23:42:44 »
Zou de Mol weten wie rood had? Anders is Eline wel erg verdacht door zich op Annelies te richten

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2017, 23:44:48 »
Zou de Mol weten wie rood had? Anders is Eline wel erg verdacht door zich op Annelies te richten

Ik denk dat we dat wel kunnen aannemen ja! ::jaja::

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2017, 00:12:49 »
Ik vond deze opdracht erg spannend. Het zou mij niets verbazen als Hans een rood scherm had, maar ik dacht eigenlijk dat Marzena nummer laatst was...
Iedere mol moet hierbij vooral in zijn karakter blijven denk ik, om zo min mogelijk op te vallen.
Ik vermoed dat daarom kandidaten die iets anders gaan doen rood hebben gekregen omdat ze in paniek zijn? En juist de kandidaten die het minst opvallen de mol zouden kunnen zijn.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2017, 00:19:11 »
Ik had sterk het gevoel alsof Bertrand rood had gekregen: leek een tikkeltje nerveus en probeerde zo weinig mogelijk aan de conversatie mee te delen.

Dit was een prachtige opdracht. Alleen jammer dat niemand zei dat die rood had. Dat had de mindfuck compleet gemaakt.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2017, 00:40:04 »
Ik had het idee dat Eline een rood scherm te zien kreeg, te zien aan haar reactie. Ook omdat ze heftig reageerde toen Marzena weg moest, uit schuldgevoel?