Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie  (gelezen 24568 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2017, 19:33:32 »
Heerlijke opdracht dit. En goed dat Marzena t sportief oppakt, als fanatieke kandidate zou ze hetzelfde gedaan hebben.

Ik denk dat óf Hans óf Eline rood had (als de mol niet niet is, ze is wat gestegen op m'n lijstje). Hans zei dat ie op één persoon was gegaan, dan heb je best een grote kans dat je fout zat.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2017, 20:23:43 »
Aantal stemmen
Annelies: 4
Bertrand: 2
Sam: 1
Eline: 1

Waarschijnlijk is de stem op Sam van Annelies.
Waarschijnlijk is de stem op Eline van Robin.
Bertrand zal wel op Annelies hebben gestemd.
De 2 op Bertrand en andere 3 op Annelies zijn wat minder duidelijk.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2017, 23:15:00 »
Een hele bijzondere eliminatie en hoe meer ik er over nadenk, hoe oneerlijker dat ik hem vind.
Hoezó moet degene naar huis die de test níet het slechtst heeft gemaakt  >:(

Dus mijn conclusie is dat het wel zo moet zijn dat de mol zelf de test het slechtst heeft gemaakt, die kan immers iedere vraag verkeerd invullen, zodat nog steeds de slechtste speler naar huis zou gaan. Bovendien, als beroepsleugenaar en al wetende dat hij/zij een rood scherm gaat zien, komt het wel goed met het erover liegen/gezicht in de plooi houden, zodat hij niet ontdekt wordt en hij het geld uit de pot houdt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2017, 23:25:13 »
Een hele bijzondere eliminatie en hoe meer ik er over nadenk, hoe oneerlijker dat ik hem vind.
Hoezó moet degene naar huis die de test níet het slechtst heeft gemaakt  >:(


Is toch ook al eens in Nederland geweest. S2 Dan en Björn.

Daarbij, wat als ze de mol wel ontmaskerd hadden als leugenaar. Zouden ze dat risico nemen?
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #44 Gepost op: 21-02-2017, 23:56:04 »
Mijn antwoord op de vraag of ze t risico durven nemen om de mol rood te geven, duidelijk nee.
Als t spel eerlijk wordt gespeeld en de groep ontmaskert de mol , dan gaat de mol uit t spel en dat weten we allemaal mag nooit gebeuren .

In andere seizoenen is er al paar keer interventie/hulp geweest voor de mol vanuit de crew, maar zover zullen ze denk ik niet willen gaan.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2017, 07:49:36 »
Een hele bijzondere eliminatie en hoe meer ik er over nadenk, hoe oneerlijker dat ik hem vind.
Hoezó moet degene naar huis die de test níet het slechtst heeft gemaakt  >:(
Tja, ik kan me de gedachtegang goed voorstellen.  Ik vind het zelf, tot op zekere hoogte ook, maar heeft een vrijstelling niet hetzelfde effect? Alleen weet je het daar niet altijd. Zeker in gevallen waarbij kandidaten de test wel moeten maken maar toch een vrijstelling hebben, zoals in de eerste aflevering van WIDM dit jaar.  Misschien hadden roos en/of Jeroen de test ook slechter gemaakt dan Vincent.

Dat het regelmatig gebeurt praat het natuurlijk niet goed.je zou ook kunnen denken dat alle vrijstellingen en jokers maar afgeschaft moeten worden, omdat het niet eerlijk is.

(en ja ook mede daarom ben ik ook tegen het strooien met vrijstellingen en jokers.)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 07:51:36 door Kaaasje »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2017, 10:00:01 »
Aantal stemmen
Annelies: 4
Bertrand: 2
Sam: 1
Eline: 1

Waarschijnlijk is de stem op Sam van Annelies.
Waarschijnlijk is de stem op Eline van Robin.
Bertrand zal wel op Annelies hebben gestemd.
De 2 op Bertrand en andere 3 op Annelies zijn wat minder duidelijk.
1 van de 2 stemmen op Bertrand zal van Marzena komen

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2017, 10:38:20 »
Aantal stemmen
Annelies: 4
Bertrand: 2
Sam: 1
Eline: 1

Waarschijnlijk is de stem op Sam van Annelies.
Waarschijnlijk is de stem op Eline van Robin.
Bertrand zal wel op Annelies hebben gestemd.
De 2 op Bertrand en andere 3 op Annelies zijn wat minder duidelijk.
Zo dacht ik het ook ongeveer.
Vermoedelijke stemming :
Annelies kiest Sam
Robin kiest Eline
Marzena + ... kiezen Bertrand
Eline + Bertrand + ... + ... kiezen Annelies
... = Hans/Sam/Davey
En ik vermoed dat Sam ook op Annelies stemde.
Hij wordt beschuldigd door haar, en uit verdedigingsreflex zou hij haar terug kunnen verdenken.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 13:01:31 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2017, 14:51:36 »
Waardeloze opdracht. Toch een wilde gok. Kans van 1 op 9 maar dat het goed is. Oneerlijk voor Marzena
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2017, 15:11:51 »
Waardeloze opdracht. Toch een wilde gok. Kans van 1 op 9 maar dat het goed is. Oneerlijk voor Marzena

1 op 8. En zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Ik vond het een van de beste opdrachten ooit. Wat een mindfuck!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2017, 15:45:30 »
Ik vond het ook een geweldige mindfuck. Ik hou daar wel van. En oneerlijk? Wie dan afvalt zat ook niet echt goed, hooguit ietsjes beter dat het rode scherm. En wie met een rood scherm deze executie overleeft is gewoon een hele slimme speler en verdient het zodoende eigenlijk wel weer door te gaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2017, 17:23:44 »
Weet iemand hier toevallig hoe dat high-tech brilletje (exact) heet? Heb al het e.e.a gezocht maar kan er helaas niks concreets over vinden. Iemand?

Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon zo'n 3D-brilletje dat je in de bioscoop krijgt bij 3D-films. Het 3D-effect werkt op basis van verschoven rood/groen-informatie.
Zet tijdens zo'n 3D-film je bril maar eens even af, dan zie je wel wat ik bedoel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2017, 19:37:27 »
Sam begint als eerste met praten, hij gaat meteen richting schuldgevoel. Davey slaat dat in de wind. Vervolgens is er volgens mij flink geknipt en zien we vooral wat ze ons willen laten zien.
Eline opvallend,  je zal toch van een politie inspecteur verwachten dat ze in haar element zou zijn. Maar ze is nerveus (haar eten), we zien haar maar 1 vraag stellen (niet al te slimme volgens mij) en ze is ontzettend emotioneel.
Of Rood gezien of de Mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2017, 20:45:17 »
Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon zo'n 3D-brilletje dat je in de bioscoop krijgt bij 3D-films. Het 3D-effect werkt op basis van verschoven rood/groen-informatie.
Zet tijdens zo'n 3D-film je bril maar eens even af, dan zie je wel wat ik bedoel.

3D films in de bioscoop werken met verschillende bundels gepolariseerd licht dat door de brilglazen gefilterd wordt. Het linker oog ziet daardoor net iets anders dan het rechter, waardoor diepte wordt gecreëerd.Een dergelijke techniek zou hier niet afdoende zijn, want als je je bril afzet bij een 3D film zie je nog steeds gewoon kleur, alleen 2 beelden door elkaar. Als je iets anders ziet moet je even bij een oogarts langsgaan.
 ;)
Het 3D effect waar jij op doelt is het gebruik van goedkope kartonnen brilletje, waarbij het ene oog een groen en het andere oog een rood filter heeft en er op die manier verschillende informatie op je beide netvliezen valt, waardoor de illusie van diepte ontstaat. Beide brillenglazen hadden hier dezelfde kleur, dus die techniek is ook niet gebruikt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2017, 21:15:38 »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2017, 21:27:44 »
Hier staat wel iets over zo'n soort bril (in het Engels). http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2480089/How-make-screen-INVISIBLE-Scientist-shows-make-monitor-blank-using-3D-glasses.html
Grappig, dat is min of meer de techniek die ik zojuist omschreven heb in het topic poll: Wie had het rode scherm?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #56 Gepost op: 22-02-2017, 22:30:16 »
Na terugkijken denk ik dat Eline een rood scherm had (en dus niet de Mol is). Ze komt behoorlijk gespannen over, maakt voorzichtig Annelies verdacht en barst in tranen uit als Marzena afgevallen is.
Ja ik denk dat ook. Eline viel in gedrag het meeste op
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2017, 20:15:56 »
Bij het opstellen van de Stemwijzer net heb ik elke opmerking die iemand zei onder een bepaalde categorie gestoken (op gemoed spelen, anderen beschuldigen, anderen verdedigen, zichzelf verdedigen, gewoon eens zijn met wat anderen zeggen).

En toen dacht ik, De Mol weet natuurlijk wie het is en als het even lijkt of de groep op die persoon wil stemmen, gaat hij/zij die verdedigen in de hoop dat er niet meer op die persoon gestemd zal worden.

Dan hangt het er natuurlijk vooral vanaf wie het rode scherm heeft gekregen. Davey zei als eerste dat hij niet dacht dat Hans rood had. Eline, Robin en Annelies waren het daarmee eens.
Later verdedigt Robin Sam als eerste. Davey gaat daarmee akkoord.
Nog een beetje later verdedigt Davey Sam nog een keer.

Het leek wel of Davey heel erg wou voorkomen dat Sam gekozen zou worden door de groep. De Mol wil natuurlijk niet dat de juiste persoon geraden wordt, want dan winnen ze geen geld (en hebben ze spektakel voor de kijkers). En plots zit ik dus in een Daveytunnel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2017, 20:37:44 »
Het leek wel of Davey heel erg wou voorkomen dat Sam gekozen zou worden door de groep. De Mol wil natuurlijk niet dat de juiste persoon geraden wordt, want dan winnen ze geen geld (en hebben ze spektakel voor de kijkers). En plots zit ik dus in een Daveytunnel.

Grappig, precies hetzelfde viel Moedermol op en plaatste ze in het poll-topic over deze opdracht.

En ook grappig: ook ik ben doordat ik bezig ben met een groot overzicht nog eens nauwkeuriger aan het terugkijken en ook ik sta nu op het punt om in een Daveytunnel te belanden! Maar straks hierover meer in een ander topic. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2017, 20:39:33 »
Vind Davey hier iig veel molser dan Annelies