Auteur Topic: [kandidaat] Lloyd  (gelezen 18096 keer)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #60 Gepost op: 9-04-2018, 20:07:34 »
Kom op zeg

Zelfs mijn tweedeklassers moeten dit leren.
Als aankomend arts dit niet weten = (nep)molactie

Ik ben het met je eens, maar als arts moet je meer weten van chlamydia dan de incidentie/prevalentie. Dan gaat er wel wat extra info verloren, zeker als het niet je interesse is (ik weet ook niks meer van gynaecologie). En misschien heeft ie uro-gynaecologie nog niet gehad, dat is een 2e jaars vak bij ons.
Verder is het t.o.v. Nederland veel abnormaler om in meerdere jaren te zitten, bij mij zit er 1 iemand en dat is wegens medische redenen. Iemand die in drie jaren zit, is mss niet de beste student (niet negatief bedoeld, ook dat kan vele redenen hebben.)

Dus het kan zeker iets anders zijn, dan een (nep)molactie. Maar dat weet alleen Lloyd.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #61 Gepost op: 9-04-2018, 20:22:10 »
Ik wist dat het chlamydia was (wordt toch standaard meegegeven tijdens seksuele opvoeding in het secundair onderwijs?). Al kan ik wel begrijpen dat je zoiets niet onthoudt. ;)
Ik heb die les al paar jaar gehad ik heb dat nooit geleerd .

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #62 Gepost op: 9-04-2018, 20:24:26 »
Ik heb die les al paar jaar gehad ik heb dat nooit geleerd .

Standaardvraagje op een examen zedenleer en later biologie. Maar goed, niet iedere school/schoolnet doet exact hetzelfde uiteraard.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #63 Gepost op: 9-04-2018, 20:42:18 »
iemand die met 6 k in handen, geen pasvragen koopt, terwijl je de beslissing anoniem kon nemen, is niet de beste mol( in mijn boek zelfs waarschijnlijk geen Mol)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #64 Gepost op: 9-04-2018, 20:50:12 »
iemand die met 6 k in handen, geen pasvragen koopt, terwijl je de beslissing anoniem kon nemen, is niet de beste mol( in mijn boek zelfs waarschijnlijk geen Mol)


Dat is natuurlijk als je er van uit gaat dat de Mol standaard geld uit de pot moet nemen. Dat deed de Mol vorig jaar ook niet terwijl dat perfect kon.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #65 Gepost op: 9-04-2018, 21:52:45 »
wat is t doel van een Mol zo min mogelijk geld  in de pot, zonder verdacht te worden. Hier konden ze 1 op 1 met gilles bepalen of ze pasvragen kochten, hij had 6 k in zijn koffer. 1 of 2 kopen, ik denk niet dat iemand er iets over gezegd had, zeker als je t niet openbaar maakte.

Ik schrijf lloyd niet af als Mol hierom maar hij krijgt minpunten ( in het verleden waren er meer mensen mol die kansen hadden laten liggen in mn boek )

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #66 Gepost op: 9-04-2018, 21:59:56 »
wat is t doel van een Mol zo min mogelijk geld  in de pot, zonder verdacht te worden. Hier konden ze 1 op 1 met gilles bepalen of ze pasvragen kochten, hij had 6 k in zijn koffer. 1 of 2 kopen, ik denk niet dat iemand er iets over gezegd had, zeker als je t niet openbaar maakte.

Ik schrijf lloyd niet af als Mol hierom maar hij krijgt minpunten ( in het verleden waren er meer mensen mol die kansen hadden laten liggen in mn boek )

Daar kan ik het wel volledig mee eens zijn. Het is niet wat je verwacht van een Mol, maar het sluit hem voor mij zeker niet uit. Als Mol weet je namelijk dat de 3000 euro niet verdiend wordt en dat er nog eens 2500 euro uit gaat. Daar kan je perfect je handen van af houden dan.

Uiteindelijk is mingeld pakken altijd een zwaktebod en daar waagde Eline zich vorig jaar ook niet aan toen ze op een knop kon drukken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #67 Gepost op: 9-04-2018, 22:03:58 »
Uiteindelijk is mingeld pakken altijd een zwaktebod en daar waagde Eline zich vorig jaar ook niet aan toen ze op een knop kon drukken.

Dat Eline toen niet drukte had er volgens mij meer mee te maken dat ze niet het mooie moment met de laatste drie wilde verpesten dan dat het een zwaktebod van de Mol zou zijn. Daar ben ik het dan ook niet mee eens. Mingeld pakken kan in sommige gevallen misschien makkelijk zijn voor een Mol maar je moet ook maar met de consequenties (dat je verdacht wordt) zien te leven.

Als ik Lloyd en Mol was geweest had ik hier zeker een of twee pasvragen gekocht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #68 Gepost op: 9-04-2018, 22:08:39 »
Als ik Lloyd en Mol was geweest had ik hier zeker een of twee pasvragen gekocht.

Misschien heeft Lloyd niet zoveel lef als jij? ::rofl::

Ik vind het toch geen streepcriterium.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #69 Gepost op: 9-04-2018, 22:40:00 »
Ik vind het toch geen streepcriterium.

Ik wel, gelijk aan Jeffrey/Katrien na hun blindelings 3000 euro binnen halen. Zij hadden kans om alles te verspelen, lieten het liggen.
Lloyd kon zonder problemen de vermoorde onschuld spelen: ik was niet zeker van mijn zaak ey? Wat zou jij dan doe of wat? ::)
Iig 1 pasvraag kopen om te voorkomen dat de bonus verdiend wordt is voor mij wel een hard streepcriterium, nadat Lloyd van mij al een lichte potloodstreep had.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #70 Gepost op: 16-04-2018, 01:08:24 »
Na een onverdachte 3e aflevering vorige week (was redelijk goed bezig bij de alcoholopdracht en op de racebaan en ondanks dat de koffer met het hoogste bedrag hem toegekend werd en hij hem niet zelf uitkoos - wat erg onmols zou zijn geweest - kocht hij geen pasvragen), is Lloyd weer terug als m'n hoofdverdachte deze 4e aflevering.

Hij ging gelijk voor de moeilijkste vraag van de vier en rammelde het verkeerde antwoord er in no time doorheen (9900). Toen dat na een hoop tijdverlies onderweg fout bleek, wilde hij nog een tweede poging wagen, wat riskant was; hij had kunnen vermoeden onderhand dat de opdracht niet zo simpel was. Hij leek ook tijd te rekken in het ziekenhuis, met het verkeerde pakje.

Ook zat hij bij opdracht 2 op de taktisch interessantste posities voor de mol. De worstelaars konden vrij weinig (subtiel) mollen en waren met name afhankelijk van hoe goed de rest was in het identificeren van de manoeuvres. Lloyd kon zowel mollen in de escape rooms als bij de worstelaars, al gaf hij daar een juist antwoord. Maar waarom bood hij zichzelf niet aan voor de worstelopdracht? Hij leek de logische keuze daar met zijn grote lichaam en goede fysieke conditie, en had het waarschijnlijk veel gemakkelijker voor de groep gemaakt om manoeuvres herkenbaar uit te voeren dan de kleine en aanmodderende Pieter.

Lloyd verliest met het computerspel, komt niet snel op het idee om meerdere fitness apparaten tegelijk te laten gebruiken, heeft de juiste ingeving over de locatie van het witte huis te laat. Joke herhaalde dat raadsel zo vaak dat ze voor mij als mol afvalt (voor zover ze dat al niet in de afleveringen hiervoor had gedaan). Hij oppert ook op geen enkel moment om de gevonden kleuren te onthouden.

Hij lijkt er oprecht op gebrand om die vrijstelling te winnen, maar zou net zo goed met zijn fanatisme kandidaat Joke getracht hebben aan te vuren, zodat zij eerder aan kwam dan Katrien

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #71 Gepost op: 16-04-2018, 08:04:55 »
Ik vond het ook meteen verdacht dat Lloyd niet bij de worstelaars was. Om de opdracht in de escaperoom te saboteren? Daar zijn veel meer sabotagemogelijkheden en beslis je ook over de opdracht met de worstelaars.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2018, 14:30:32 door Luc »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #72 Gepost op: 16-04-2018, 10:58:48 »
Ik vond het ook meteen verdacht dat Lloyd niet bij de worstelaars wilde. Om de opdracht in de escaperoom te saboteren? Daar zijn veel meer sabotagemogelijkheden en beslis je ook over de opdracht met de worstelaars.

Maar waarom zou een Mol 2 seconden na het Witte Huis raadsel toegeven dat ie het wist? Om dezelfde reden als bij
Spoiler: De Mol 4-kandidaat (klik om te tonen/verbergen)
vind ik dat enorm onverdacht net.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #73 Gepost op: 16-04-2018, 19:28:53 »
Maar toen ze met de laatste opdracht gedaan hadden en boven op die toren stonden had hij vanaf nu ja een mol hou van de grond en niet van ons e hoogtes

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #74 Gepost op: 18-04-2018, 21:08:34 »
Lloyd doet in veel opdrachten in ieder geval precies wat ik van een mol verwacht. In 'levend begraven' als eerste uit de kist komen zodat hij de portofoon en het vormen van het nummer in handen heeft waarmee hij de boel kon vertragen, In de Mariacha-band enkele ballen verkeerd gooien (valt niet op), in cliffhanger als laatste afdalen en een fout antwoord geven, Joke neerknallen voor er geld gebrand is, bij de fietskoeriers 2x hetzelfde raadsel fout oplossen en tijd rekken, in de escaperoom falen en in de liftopdracht achter Joke lopen en haar opjagen zodat er zeker iemand voor Katrien bij Gilles komt.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2018, 21:15:27 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #75 Gepost op: 18-04-2018, 21:15:39 »
Uiteindelijk is mingeld pakken altijd een zwaktebod en daar waagde Eline zich vorig jaar ook niet aan toen ze op een knop kon drukken.

Eline had ook mingeld kunnen pakken door in de molboekjes te kijken maar dat heeft ze niet gedaan. Ik twijfel ook steeds meer of de mol pasvragen heeft gekocht, zeker als hij van Gilles te horen heeft gekregen dat iemand dat al heeft gedaan (zou ik als kandidaat ook doen) en de opdracht sowieso mislukt is.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2018, 21:21:15 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #76 Gepost op: 18-04-2018, 23:26:22 »
Ik heb het idee dat Lloyd het heel slim speelt door af en toe 'dom' te doen en te kijken wie daar in mee gaat. Tegelijkertijd maakt hij zichzelf ermee verdacht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #77 Gepost op: 20-04-2018, 18:39:30 »
Het enige wat voor mij tegen Lloyd als mol pleit, is het kopen van geen enkele pasvraag bij die kofferopdracht. Voor de rest heeft hij natuurlijk wel altijd een mooie molpositie gehad.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #78 Gepost op: 20-04-2018, 18:53:49 »
Als Lloyd de mol is heeft hij (als laatste aan de beurt) van Gilles te horen hebben gekregen dat er pasvragen zijn gekocht en de opdracht dus mislukt is.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2018, 18:55:23 door Luc »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lloyd
« Reactie #79 Gepost op: 21-04-2018, 13:08:18 »
Als Lloyd de mol is heeft hij (als laatste aan de beurt) van Gilles te horen hebben gekregen dat er pasvragen zijn gekocht en de opdracht dus mislukt is.
Dat klopt, maar dan had Lloyd toch ook gewoon nog eens 1 of 2 pasvragen kunnen kopen? Dan slaagt de opdracht voor Lloyd als mol nog meer en is het gewoon een gemiste kans.