Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20759 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2018, 23:41:37 »
Ik vind het eerder verdacht dat precies met de laatste bal een homerun wordt geslagen. Die man heeft vast thuis geoefend en nu een beetje de held uithangen. Voor maar €300 vind ik dit wel opvallend.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2018, 23:47:14 »
Zeg Heinz, ik weet niet of je het zelf al had opgemerkt, maar mij viel deze week bij het terugkijken op dat Steve en Pascale voorbij de locatie van de 'wie ben ik?' opdracht lopen. Het is Pieter die hen tegenhoudt en zegt dat ze er al zijn.

Is dat geen enorme tijdsverspillingsmogelijkheid ongedaan gemaakt?

Ik had het zelf niet opgemerkt. Op zich heb je gelijk. Maar aan zulke kleine (in mijn ogen dan, iedereen beoordeelt dat anders) dingen hecht ik niet al te veel waarde. Maar wel iets om te onthouden want veel van dat soort dingetjes bij elkaar is natuurlijk een ander verhaal. (De Mol van vorig jaar schreef ik te snel af om een in mijn ogen grote positieve actie in aflevering 2. Misschien dat ik daarom extra voorzichtig ben met het beoordelen van positieve acties.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2018, 23:50:40 »
Dat is helder. ::ok::

Pieter stond bij mij namelijk 3e, maar toen ik het opmerkte, ben ik mentaal toch meer van Pieter afgestapt eigenlijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2018, 00:11:02 »
Pieter bungelt bij mij onderaan de verdachtelijst vanwege de -in mijn ogen - te zware thematiek. Het is wel allemaal opvallend wat er aan God, hell en kerkelijke verwijzing langskomt.

Maar aan de andere kant hij doet niet veel goeds.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2018, 00:22:29 »
Volgens mij moet Pieter vanaf nu elke maandag bij zijn baas op het matje komen met die GVDs, Wth’s etc. Weten we wel zeker dat de man een priester is of is hij iets wat er op lijkt en wordt verdraaid omdat het wel zo smeuïg is?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2018, 00:25:06 »
En los van dat: hoe zo gaat uitgerekend een priester zo verzot zijn op alcoholische versnaperingen?
Goed, je hebt abdijbier en natuurlijk wijn als bloed van Jezus en dergelijke. Maar dat is ook wel iets wat opvallend is en je niet snel bij een priester verwacht, ik dan in elk geval.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2018, 00:41:07 »
Ik denk dat hier veel mensen een veel te strict beeld hebben bij een priester . Als je echt zon oude priester blijft, zal je nooit nieuwe leden naar je parochie krijgen. Ook de werving van nieuwe katholieke zielen , dat kan alleen gedaan worden door mee te gaan met je tijd ( zie churchies ). Echt niet alle katholieke groeperingen zijn over 1 kam te scheren of staan los vd maatschappij ( bv de norbertijnen)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2018, 01:10:33 »
Hoezo mag een priester al geen alcohol meer drinken ook?  :P

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2018, 02:16:34 »
Miswijn sowieso wel. ;)
 
Er hing een kalender met reclame voor Angelorum Vinum in de kroeg waar iedereen vrolijk aan de mescal ging.

Engelenwijn.

Ondertitel op het etiket van deze in Mexico gefabriceerde wijn:  'vino generoso para consagrar'. Consagrar betekent 'wijden'.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2018, 02:30:12 »
Het ligt eraan volgens mij hoe streng zijn kerk is, maar ik denk dat we uit de beelden kunnen opmaken dat die niet heel strict is ;D. Maakt zijn case als mol weer enigzins sterker want hij zou best ook kunnen liegen als ie zo kan vloeken en drinken ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2018, 12:20:48 »
Pascale had aanvankelijk een prima plan bij de opdracht met de voortvluchtige Joke: met de auto schijfjes brandmerken en die naar de Haciënda brengen. Daar met auto, helikopter en paarden alle toegangswegen afsluiten en Joke opwachten, elk voertuig een geweer. Maar dan zegt Pieter dat Joke wel eens zomaar met haar pasvragen tussen iedereen door zou lopen? Dat lijkt me sterk. Greep de Mol hier in?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2018, 14:20:44 »
Volgens mij moet Pieter vanaf nu elke maandag bij zijn baas op het matje komen met die GVDs, Wth’s etc. Weten we wel zeker dat de man een priester is of is hij iets wat er op lijkt en wordt verdraaid omdat het wel zo smeuïg is?

Hij is een priester maar een van de modernere. Zo is hij de eerste priester in België die een churchie genomen heeft,
daarnaast heeft hij zich ook al uitgesproken tegen het celibaat maar wat ik het strafste vind,
is dat hij na 1,5 jaar priesterschap een FB-groep heeft opgericht tegen de benoeming van Leonard als aartsbisschop.
Hij vond Leonard te conservatief en kantte zich tegen zijn uitspraken (Leonard noemde abnormaal, was tegen condooms en
vond dat gescheiden mensen geen plaats hadden in de kerk).

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180319_03416974

Kortom, het verbaast me niet dat net hij als priester meedoet aan de mol en ik zie hem zeker iemand die gemolliciteerd heeft.
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2018, 16:10:01 »
Pascale had aanvankelijk een prima plan bij de opdracht met de voortvluchtige Joke: met de auto schijfjes brandmerken en die naar de Haciënda brengen. Daar met auto, helikopter en paarden alle toegangswegen afsluiten en Joke opwachten, elk voertuig een geweer. Maar dan zegt Pieter dat Joke wel eens zomaar met haar pasvragen tussen iedereen door zou lopen? Dat lijkt me sterk. Greep de Mol hier in?
Leek mij een onzinopmerking om tijd te rekken. Kan een verdachtmaking naar zichzelf zijn, daar zijn ze allemaal goed in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2018, 16:24:48 »
Onzinopmerking? Pieter gooit Pascale's hele plan om. En dat was toch zo gek nog niet? Het is voor de duidelijkheid Baha die we als eerste horen opperen om met de paarden het geld te gaan verzamelen. Eerder was het dus Pascale die dit met de wagen wilde doen tot Pieter plots de leiding over leek te nemen. Het is geen honderd procent molactie meteen maar volgens mij wel iets wat de Mol zou doen: voorkomen dat Pascale's goede plan wordt uitgevoerd. Vervolgens staat Pascale de eerste tien minuten van de opdracht buitenspel omdat ze wacht met het vertrekken met de heli (omdat die maar voor 20 minuten brandstof heeft). Het lijkt erop dat Pieter haar in de heli plaatst.

De man heeft volgens mij meer in de pap te brokkelen dan op het eerste gezicht lijkt. Dit terwijl hij wel een van de grapjassen van de groep blijft, zo eentje die uitstraalt te vertrouwen te zijn.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2018, 17:05:46 »
Pieter léék niet alleen de leiding over te nemen, hij deed dit ook daadwerkelijk en resoluut. Ik herinner me dit zo goed, omdat ik ineens een heel andere kant zag van de 'zachtaardige, betrouwbare en humoristische' Pieter.
Ik ben het dus behoorlijk met je eens, Heinz.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2018, 17:07:44 »
Pieter zou wel een bijzondere mol zijn, en naar bijzondere mollen zijn programmamakers op zoek. Ook Pieter houden we in de gaten :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2018, 17:19:20 »
Zijn de tien geboden van priester Pieter hier al gezien? Filmpje is schijnbaar/blijkbaar twee jaar oud, maar dan nog vind ik bepaalde gelijkenissen wel bijzonder opvallend.

https://www.youtube.com/watch?v=qo-Odr6JzIo


Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2018, 08:51:25 »
Ik snap niet goed waar Pieter meer bezig is? Hij was de 1e die bij de brander aan kwam.  Branden zonder vuur?  Gas open of gas dicht??
      



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2018, 09:07:41 »
Sabotage? ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2018, 12:14:20 »
Alcohol is 1 ding, maar mij verbaast gewoon het constante gevloek van hem op TV, en dat dan nog wel naar Onze Heer. Ook van de anderen, maar zeker ook van Pieter. Of is dat soms Vlaams (ik kijk de Belg pas voor het eerst)??

Maar een priester schaar ik normaal wel in het kader "Simone is niet de mol want die molliciteert natuurlijk niet" dus Pieter is de Simone van deze serie. Ofwel de Rik, die worden WEL presentator van WIDM maar niet mol ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)