Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20704 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
[kandidaat] Pieter
« Gepost op: 18-03-2018, 21:54:05 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2018, 08:26:56 »
Pieter, Assebroek, 33 jaar, Kreeft, Priester      
            
Is godsdienstleerkracht op school            
            
Speelt moeiteloos orgel en piano            
            
Is fervent Club Brugge supporter en wil dat ze op zijn begrafenis 'You'll never walk alone' spelen            
            
Muziekvoorkeur: Q-music, Aretha Franklin en Barry White            
            
Pluspunt:   relativeringsvermogen         
            
Minpunt:   uitstelgedrag         
« Laatst bewerkt op: 21-03-2018, 15:11:17 door Marcoach »
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2018, 09:32:43 »
Pieter Delanoy uit assebroek , provincie westvlaanderen

Hij is hulppriester en voornamelijk bezig met manieren te bedenken om de jeugd terug interesse te laten krijgen voor kerk en geloof ( churchies)

uitzenddatum op zondag , verwijzing naar de katholike hoogmis op zondag ??
heb je mij geMISt?


Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2018, 19:18:19 »
fan van club Brugge? Pieter stijgt op mijn favorieten lijst tot plaats 1  ::rofl::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2018, 19:34:02 »
fan van club Brugge? Pieter stijgt op mijn favorieten lijst tot plaats 1  ::rofl::

Voor mij genoeg om eerste afvaller te zijn. ::rofl::

Valt me op dat de clubs waar de kandidaten voor supporteren op de voorgrond komen.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2018, 19:44:54 »
Voor mij genoeg om eerste afvaller te zijn. ::rofl::

Valt me op dat de clubs waar de kandidaten voor supporteren op de voorgrond komen.

Ben jij een anderlecht supporter?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2018, 19:47:30 »
Ben jij een anderlecht supporter?


Supporter is een groot woord. Als tiener was ik dat zeker, maar tijdens mijn studietijd is het felle er wat uit gegaan. ;) Maar goed, je blijft toch een band houden met die club he. ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2018, 23:33:31 »
Ik vind het wel grappig dat het nou net de priester is die ik het meest hoor schelden.   ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2018, 21:33:58 »
Pieter staat na aflevering 1 hoog op mijn verdachtenlijstje al zou ie het wat betreft molacties rustig aan hebben gedaan. Maar ik ben het met Katrien eens dat Pieter niet zo impulsief lijkt te reageren. Ook komt ie ontspannen over, lijkt ie de kat wat uit de boom te kijken en goed in de groep te liggen.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2018, 21:55:47 »
Ik vind het wel grappig dat het nou net de priester is die ik het meest hoor schelden.   ::)

Viel mij ook op (maarliefst 4 keer tijdens de derde opdracht).
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2018, 21:58:30 »
Staat bij mij onderaan op de verdachte lijst, omdat ik de thematiek van de opdracht, de geheimzinnige slogan allemaal te direct naar hem vindt wijzen. In een intermezzo maakt zelfs de groep er al een grap over, als ze naar dat verlichte kruis wijzen. Ik zou het te simpel vinden en daarom staat hij laatst, dus niet omdat hij de mol niet kan zijn. ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2018, 21:59:32 »
Viel mij ook op (maarliefst 4 keer tijdens de derde opdracht).

Een priester die scheldt/vloekt zal er ook wel geen bezwaar tegen hebben om in een spel er lustig op los te liegen. Is dat argument tegen hem als Mol ook meteen van tafel. ;)

@Tarbozan: mooi dwaalspoor dan juist toch? Dat is het mooie dubbele aan het spel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2018, 22:07:56 »
Tuurlijk Heinz. Zo heeft Joke ook al minpunten verdiend omdat ze teveel op Eline lijkt in spel, in gebaar. En tweemaal achter elkaar zelfde type nah. Maar reversed psychologie bestaat en heeft zijn waarde. Dus we zullen zien. Misschien haalt onze priester volgende week wel meer uit en verdient hij weer molpunten in Mn optelling. Voorlopig staan er 8 verdachten op Mn lijst en is Pieter verdachte nr 8. 

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2018, 23:17:49 »
Tuurlijk Heinz. Zo heeft Joke ook al minpunten verdiend omdat ze teveel op Eline lijkt in spel, in gebaar. En tweemaal achter elkaar zelfde type nah. Maar reversed psychologie bestaat en heeft zijn waarde. Dus we zullen zien. Misschien haalt onze priester volgende week wel meer uit en verdient hij weer molpunten in Mn optelling. Voorlopig staan er 8 verdachten op Mn lijst en is Pieter verdachte nr 8. 

Reversed psychologie werkt als het programma wordt gemaakt voor de molloten (zo heet dat toch  :)) hier. Het programma wordt echter gemaakt voor de miljoen andere kijkers en als de vorige mol op het type Joke  leek (heb het vorige seizoen niet gezien) zijn dat zeker minpunten voor Joke. In Nederland verwacht ik na drie keer een mannelijke mol een vrouwelijke mol in 2019 (tenzij de makers echt lef hebben) en ik denk dat een “Olcay  light” als mol erg hoog op het verlanglijstje van de makers stond. Ik weet het, zo denken is een manier om in een tunnel te geraken en er nooit meer uit te komen, maar dat zien we volgend jaar wel weer  :)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2018, 23:20:37 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2018, 15:29:23 »
Eén van de nummers was Maria Maria bij de tweede opdracht.
Maria is een personage uit de Bijbel.
Bijbel = Priester?

Maybe?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2018, 01:36:10 »
Nah ondertussen zijn er zoveel obvious aanwijzingen naar geloof dat de priester minder verdacht erdoor wordt ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #16 Gepost op: 29-03-2018, 07:53:33 »
Toen bekend was dat hij meedeed was er op de radio een gesprek met Rik Torfs (prof kerkelijk recht) of
priester mogen liegen.

Zijn reactie was kort samengevat: priesters in opleiding kaarten veel. Bij veel kaartspelen moet er gelogen worden (zoals poker). In een spel kan dit. Als het is op het gebied om mensen kwaad te doen natuurlijk niet.
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2018, 10:11:38 »
Pieter is een goede kandidaat voor het molschap. Hij kan met zijn professie als priester ook betrouwbaar overkomen naar de andere kandidaten. Ideale dekmantel voor de mol? Toch heb ik Pieter te graag als mol gelijk aan Pascale. Op basis van de eerste aflevering kan ik meer verdachte personen noemen. Dus wie weet begint Pieter zoals menig mol rustig. Eerst zijn imago van betrouwbare kandidaat veilig stellen om later volop te kunnen bedriegen en liegen?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2018, 23:34:06 »
Met Pieter als Mol in gedachten aflevering 2 bekeken en hij kan het nog prima zijn wat mij betreft. Ondanks die homerun die ik juist best verdacht vond in het kader van de held is de Mol met als opbrengst slechts 300 euro wat peanuts is in vergelijking tot het geheel van gewonnen bedragen. Opmerkelijk dat hij (net als Baha) met de paarden voor het geld wilde gaan, het brandmerkding niet wilde afstaan en vervolgens heel traag ermee te werk ging.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2018, 23:41:34 »
Zeg Heinz, ik weet niet of je het zelf al had opgemerkt, maar mij viel deze week bij het terugkijken op dat Steve en Pascale voorbij de locatie van de 'wie ben ik?' opdracht lopen. Het is Pieter die hen tegenhoudt en zegt dat ze er al zijn.

Is dat geen enorme tijdsverspillingsmogelijkheid ongedaan gemaakt?