Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20767 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #60 Gepost op: 9-04-2018, 18:35:18 »
Je hebt ook als Mol maar beperkt invloed op de verdeling en wat je zelf in handen krijgt. Anderen geld weg laten spelen is een mogelijke strategie maar op het moment dat je zelf 3000 in handen krijgt is een derde daarvan wegspelen in mijn ogen wel gedurfd maar ook weer niet meteen té verdacht. Bovendien heeft hij meteen een excuus (als hij dus de Mol is) klaar: hij zou nee geantwoord hebben op die vraag en bang zijn geweest af te vallen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #61 Gepost op: 9-04-2018, 18:37:18 »
Ja, het is bij hem niet zo erg als bij Steve, maar toch weet ik niet of je als Mol het hoogste bedrag gaat uitgeven. Dat loopt net iets te veel in de kijker.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #62 Gepost op: 9-04-2018, 18:38:39 »
Ik vond hem wel wat angstig kijken bij de laatste opdracht. Of hij vond het gewoon vervelend om te weten dat Jeffrey nu naar huis moest. Laten we voor het gemak uitgaan van dat laatste.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #63 Gepost op: 9-04-2018, 20:38:58 »
Dat Pieter een priester is, is inmiddels wel bevestigd. Niet zo n stijve priester zoals de meeste voor ogen zien als ze aan een priester denken. Ik denk ook dat als alle priesters zo stijf zouden zijn de teloorgang van de katholieke kerk niet te stoppen is. Vandaar dat pieter en priester en godsdienstleraar is en nieuwe methodes zoekt om t geloof weer in de aandacht te brengen op een positieve manier.

Verder een opmerking over de baseball opdracht± de regel verplichte loop was niet van kracht, het was aan de deelnemers zelf om te bepalen of zij dachten dat t zin had  om te gaan lopen. Je hoort en ziet regelmatig mensen dat mensen de ander aanraden niet te gaan lopen.

Tegen hem als Mol te veel in de niet ideale positie, oa bij de abseil (verkeerde kant). niet in de pickup groep
Voor hem als Mol± Inpraten op jeffrey bij de koffertjes, vaak op laatst nog t plan veranderen of nog wijzigen. snel klaar met verdenking naar anderen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #64 Gepost op: 9-04-2018, 20:40:28 »
Hij komt met 1000 uit zijn kist.

500 slechts.

Bij Joke zoeken had hij geen enkele invloed.

Hij had juist behoorlijk wat invloed. Hij kaapte de leiding van Pascale waardoor haar goede plan (geld met pick-up ophalen) niet doorging en het geld met de paarden opgehaald moest worden waar niets van terechtkwam.

Hij slaat als enige een homerun.

De held! 300 euro maarliefst.

Hij zit in de opdracht sowieso gedoemd te mislukken.

Nou ja, één sombrero goed in de gaten houden had al 500 euro opgeleverd. Misschien was dit dus nog wel makkelijker dan 500 bij elkaar sprokkelen bij de muziekopdracht die maar 250 opleverde.

Hij heeft geen invloed dat hij op het dak van de auto komt (toegegeven, wel de beste positie ;D )

Hij stuurde wel degelijk subtiel door tegen Jeffrey te zeggen dat hij de persoon moest kiezen naar wie hij het best kon luisteren, nadat Baha voorstelde de persoon te kiezen met wie Jeffrey het best kon samenwerken. (Hier kan ook best geknipt zijn heb ik het idee!) Mogelijk vermoedde hij al dat hij dat zou zijn. 
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 20:44:05 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #65 Gepost op: 10-04-2018, 12:22:42 »
we hebben ook nog "wie ben ik" en het "abseilen"

Op "wie ben ik?" heb ik ook nog wel een antwoord: Pascale begon over "het land van Donald Trump" waarna Pieter besloot om te vragen of hij president en daarna dus Donaldo Trumpo (;D*) was. (*Hij wist best dat je dat zo niet zegt want hij lachte eerder om Pascale's Trumpo, maar de clown uithangen past mooi bij zijn imago van vriendelijke grapjas.) Als Mol koos hij er vast voor om de voorzet van Pascale niet te negeren om niet te verdacht te worden zo vroeg in het spel. Hij zegt ook (bijna teleurgesteld, maar dat is tunnelvisie) "dat is omdat jij de aanzet gaf". En daarmee was de opdracht nog niet geslaagd. Het is omdat Steve eerst Pfaff raadt en daarna blijft hameren op "die met haar dikke borsten, Pamela Anderson" dat de deelopdracht uiteindelijk maar net op tijd slaagt.

Wat betreft het abseilen: Katrien zegt dat ze alleen het tweede deel van de quote heeft gehoord die Pieter doorgaf. We horen hem wel de hele quote roepen dus dit lijkt niet Pieters fout te zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 12:31:57 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2018, 15:36:11 »
Onzinopmerking? Pieter gooit Pascale's hele plan om. En dat was toch zo gek nog niet? Het is voor de duidelijkheid Baha die we als eerste horen opperen om met de paarden het geld te gaan verzamelen. Eerder was het dus Pascale die dit met de wagen wilde doen tot Pieter plots de leiding over leek te nemen. Het is geen honderd procent molactie meteen maar volgens mij wel iets wat de Mol zou doen: voorkomen dat Pascale's goede plan wordt uitgevoerd. Vervolgens staat Pascale de eerste tien minuten van de opdracht buitenspel omdat ze wacht met het vertrekken met de heli (omdat die maar voor 20 minuten brandstof heeft). Het lijkt erop dat Pieter haar in de heli plaatst.

De man heeft volgens mij meer in de pap te brokkelen dan op het eerste gezicht lijkt. Dit terwijl hij wel een van de grapjassen van de groep blijft, zo eentje die uitstraalt te vertrouwen te zijn.
Je kan wel eens gelijk hebben. Het was een heel vreemde opmerking nadat net een goed plan is gelanceerd.
Ik vond dat hij in de laatste aflevering het leuk leek te vinden om twee pasvragen te kopen. Hij kon haast niet wachten met het te zeggen maar nam de nodige tijd in acht. Daarna schuldbewust koppie.
Ik kan me voorstellen dat een priester dol en dolgraag eens een mol wil spelen. Opzet kan zijn: in eerste aflevering veel hints richting het geloof maar hij doet alles goed. Daarna subtiel laten mollen. En veel vloeken natuurlijk want daar is een priester ook wel eens aan toe.  ::tandpastasmiley::

Verder waren Jeffrey en Pieter maatjes, waarschijnlijk heeft Jeffrey geen vragen op Pieter ingevuld.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 15:55:58 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2018, 19:09:23 »
Ik zit in deze tunnel sinds waarschijnlijk is dat een verkeerd bordje omhoog is gehouden tijdens de race. En ik heb de laatste opdracht nog eens bekeken en Pieter lijkt te balen dat hij geen 6000 kan krijgen. Wanneer Pascale voorstelt dat Jeffrey en Bahador de rest mogen verdelen, gaat hij daar meteen op in en stelt voor dat ze dat omstebeurt doen. Eerst geeft Jeffrey aan Lloyd 6000 euro. Dan zegt Pieter: Bahador? En Bahador geeft dan Pieter 3000 euro is die daarmee zeer in zijn nopjes is. Hij zegt waarschijnlijk Bahador? Omdat hij weet dat Bahador hem ook niet verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 19:12:00 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2018, 21:26:00 »
Ik zit in deze tunnel sinds waarschijnlijk is dat een verkeerd bordje omhoog is gehouden tijdens de race. En ik heb de laatste opdracht nog eens bekeken en Pieter lijkt te balen dat hij geen 6000 kan krijgen. Wanneer Pascale voorstelt dat Jeffrey en Bahador de rest mogen verdelen, gaat hij daar meteen op in en stelt voor dat ze dat omstebeurt doen. Eerst geeft Jeffrey aan Lloyd 6000 euro. Dan zegt Pieter: Bahador? En Bahador geeft dan Pieter 3000 euro is die daarmee zeer in zijn nopjes is. Hij zegt waarschijnlijk Bahador? Omdat hij weet dat Bahador hem ook niet verdenkt.
. Hmm. Een mol die blij is met 3000 euro in zn koffer.? Dat geloof ik niet, een mol wil geld om pasvragen te kopen maar met 3000 in zin koffer weet de mol zeker dat die 3000 niet bij de afvaller zit. Het liefst wil de mol veel geld bij de afvaller en minimaal genoeg geld in zn koffer voor 1 of 2 pasvragen. De mol heeft echt niks aan zelf een hoog bedrag.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2018, 21:29:31 »
. Hmm. Een mol die blij is met 3000 euro in zn koffer.? Dat geloof ik niet, een mol wil geld om pasvragen te kopen maar met 3000 in zin koffer weet de mol zeker dat die 3000 niet bij de afvaller zit. Het liefst wil de mol veel geld bij de afvaller en minimaal genoeg geld in zn koffer voor 1 of 2 pasvragen. De mol heeft echt niks aan zelf een hoog bedrag.

Maar uiteindelijk zijn Baha en Jeffrey de enigen die de verdeling echt bepalen. Alles wat voor Jeffrey zijn "Ik neem wel 0 euro" gebeurt, is van ondergeschikt belang. Als Baha de Mol niet is, dan moest de Mol sowieso content zijn met wat hij kreeg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #70 Gepost op: 16-04-2018, 00:07:33 »
Makkelijk afleveringetje (4) voor Pieter. Volledig je best doen en jezelf opofferen zonder dat het een cent oplevert. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #71 Gepost op: 16-04-2018, 00:11:21 »
Makkelijk afleveringetje (4) voor Pieter. Volledig je best doen en jezelf opofferen zonder dat het een cent oplevert. ;D

Dat maakt ook dat ik deze week niet verder ga komen in mijn Baha-Pieter-dilemma. Het geld werd er uit gehouden door moeilijke opdrachten, kandidaten zonder goede tactiek en een kandidaat die voor een vrijstelling wil gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #72 Gepost op: 16-04-2018, 00:13:46 »
Iedereen wilde voor de vrijstelling gaan en Pieter nam maar mooi de leiding in dit gezamenlijke besluit. Waarna ie zich mooi op kon offeren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #73 Gepost op: 16-04-2018, 00:20:03 »
Pieter zorgt er voor dat de pasvragenkopers op een relatief lage verdieping de lift uit moeten (oh wat nobel van hem). Dat zijn Steve en hij, waardoor de kans dat de atletischere kandidaten Joke en Lloyd bovenaan komen groter wordt en er dus geen geld in de pot komt. Natuurlijk beantwoordt hij wel even zijn vraag goed.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #74 Gepost op: 16-04-2018, 06:55:09 »
Eens met Hulpmol, Heinz en Mollenmania.  ::ok::
Bij de worstelopdracht is het voor een mol vrij makkelijk om twee figuren door elkaar te halen door een arm of been net iets anders te doen zodat het lijkt op een andere figuur.
Er leek in het voorfilmpje meer te zien dan in de aflevering zelf van het oefenen met worstelen. In het voorfilmpje zien we Pieter nogal stuntelen. De Mexicaanse instructeur zegt op een bepaald moment tegen Pieter: are you an actor? Omdat ie zich nogal aanstelt waarschijnlijk.  :D
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 07:01:08 door Run »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #75 Gepost op: 16-04-2018, 10:55:17 »
Erg verdacht maar ergens hoop ik dat ie het niet is omdat hij wel erg vaak voor de gemakkelijkste positie lijkt te gaan als mol. Bijvoorbeeld bij de sombrero opdracht, die toch wel fout zou gaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #76 Gepost op: 16-04-2018, 10:57:26 »
Bovendien zou het (en dit is natuurlijk los van zijn capaciteiten als Mol) een teleurstelling zijn als die "Heb je mij geMISt", de verhuizing naar zondag en al die kruisen een hint blijken te zijn, want dat zijn verre van geniale hints natuurlijk.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #77 Gepost op: 16-04-2018, 12:37:48 »
Erg verdacht maar ergens hoop ik dat ie het niet is omdat hij wel erg vaak voor de gemakkelijkste positie lijkt te gaan als mol. Bijvoorbeeld bij de sombrero opdracht, die toch wel fout zou gaan.

Puur persoonlijke opvatting natuurlijk maar ik zou het ook een teleurstelling vinden als Pieter de mol blijkt, zeker na de cliffhanger van de finale van vorig seizoen. Pieter doet wat een mol mot doen ogenschijnlijk tot nu toe, maar is al door de helft van de fora gespot lijkt het

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #78 Gepost op: 16-04-2018, 13:07:24 »
Bovendien zou het (en dit is natuurlijk los van zijn capaciteiten als Mol) een teleurstelling zijn als die "Heb je mij geMISt", de verhuizing naar zondag en al die kruisen een hint blijken te zijn, want dat zijn verre van geniale hints natuurlijk.

Dat van die zondag is natuurlijk nooit een hint en ook "heb je mij gemist" was een logische vraag om te stellen nu de Mol later in het jaar op tv kwam en zal vast niet als hint uitgelegd worden. Mogelijk wel dat ze begonnen met een opdracht met kruizen en de Bijbel maar dan is dat gewoon een hint in de categorie "tja, kan je inderdaad als hint uitleggen maar heb je vooraf gezien niets aan". Die hints zitten er soms ook bij wat niet wil zeggen dat er niet ook geniale hints zijn. Er zijn er vast al een paar die we nog niet ontdekt hebben. ::vergroot::

Puur persoonlijke opvatting natuurlijk maar ik zou het ook een teleurstelling vinden als Pieter de mol blijkt, zeker na de cliffhanger van de finale van vorig seizoen. Pieter doet wat een mol mot doen ogenschijnlijk tot nu toe, maar is al door de helft van de fora gespot lijkt het

Welke fora bedoel je dan? Op wieisdemol.be (vergelijkbaar met wieisdemol.com tijdens de Nederlandse Mol) wordt Pieter ook na aflevering 4 nog het minst verdacht.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #79 Gepost op: 16-04-2018, 13:10:47 »
Ik vrees voor hem dat zijn naamgenoot boven bij de hemelpoort steeds minder geneigd is om hem binnen te laten, als het moment eenmaal daar is.  ::rofl::


Voor de rest: ik kan genieten van het plezier dat hij uitstraalt en ook de interactie met (vooral) Bahador. Die twee zijn vooralsnog mijn favoriete deelnemers, dit jaar.