Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20774 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #40 Gepost op: 3-04-2018, 12:27:42 »

https://www.youtube.com/watch?v=qo-Odr6JzIo

Wel grappig om eens wat video's van hem te bekijken. En ik maar denken dat ìk bijzondere leraren had..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #41 Gepost op: 3-04-2018, 12:30:27 »
Alcohol is 1 ding, maar mij verbaast gewoon het constante gevloek van hem op TV, en dat dan nog wel naar Onze Heer. Ook van de anderen, maar zeker ook van Pieter. Of is dat soms Vlaams (ik kijk de Belg pas voor het eerst)??

Het is inderdaad Vlaams. ;D Mij valt het gevloek nooit op omdat ik Vlaming ben, maar in 2016 werd hier al melding gemaakt dat 'die kandidaten wel veel vloeken'. Toen vloekte er zelfs iemand in een kapel voor een priester.

Dus ik denk dat het deel is van onze Vlaamse cultuur? ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #42 Gepost op: 3-04-2018, 12:34:43 »
Ach, als je onbekende Nederlanders laat meedoen bij een commerciële omroep zal er waarschijnlijk weinig verschil zijn met Vlamingen.
Bn'ers zullen gemiddeld misschien iets meer op hun woorden letten naast een camera en de NPO filtert nog wel wat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2018, 12:49:22 »
Alcohol is 1 ding, maar mij verbaast gewoon het constante gevloek van hem op TV, en dat dan nog wel naar Onze Heer. Ook van de anderen, maar zeker ook van Pieter. Of is dat soms Vlaams (ik kijk de Belg pas voor het eerst)??

Maar een priester schaar ik normaal wel in het kader "Simone is niet de mol want die molliciteert natuurlijk niet" dus Pieter is de Simone van deze serie. Ofwel de Rik, die worden WEL presentator van WIDM maar niet mol ::) 8)


Wij zijn nogal gul in krachttermen. Als er iets misgaat bij mij of het loopt niet zoals verwacht, durft er al wel eens een
godv******, sh*t, of f**k of ¨*k te ontsnappen. Deze zijn redelijk normale reacties.
(Niemand die ik ken, en de mol kijkt neemt hier ook enig aanstoots aan)
klaar voor de strijd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #44 Gepost op: 3-04-2018, 13:06:42 »
Ach, als je onbekende Nederlanders laat meedoen bij een commerciële omroep zal er waarschijnlijk weinig verschil zijn met Vlamingen.
Bn'ers zullen gemiddeld misschien iets meer op hun woorden letten naast een camera en de NPO filtert nog wel wat.

Ja, vooral op het 'vlaggeschip' schuine streep 'familiezender' NPO1, denk ik. Jan Versteegh heb ik bijvoorbeeld ook verschillende keren horen vloeken in Jan de Belastingman. Maar dat was op het veel minder bekeken NPO 3.

Als er al wordt gevloekt op NPO 1 is dat volgens mij meestal in Nederlandse dramaseries. Ik denk idd dat in programma's als WIDM? er de nodige vloeken uit worden geedit, want dat komt hier ook wel redelijk veel voor. 


Maar het zou kunnen dat veelvuldig vloeken in Vlaanderen in meer lagen van de bevolking de norm is dan in Nld.






Wat Pieter betreft viel me zijn reactie meteen op bij de eerste executie. Hij lijkt me ook veel meer geschikt als mol dan bijvoorbeeld hoofdverdachte op dit forum Lloyd. Ik heb Pieter nog zeker niet afgestreept.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2018, 16:57:26 »
Ik denk dat het dan toch iets calvinistisch is hoor. Mijn familie heeft een weekendhuisje in Wallonie en daar hadden we eens een Vlaamse aannemer voor klussen, en die vloekte me toch aan een stuk door zeg... zelfs als er eigenlijk niks misging.... ik moest daar opeens weer aan denken.

Dus ja natuurlijk, wij gebruiken wel krachttermen als iets met een t een k en een u erin bijv., maar zo overtuigd als Pieter het steeds brengt... dan denk ik toch alleen aan die Vlaamse aannemer van ons. Ik ken geen Nederlander die dit zo bezigt. Ik denk echt een overloper van het katholicisme, maar dan nogmaals bevreemdt het mij dat het zelfs in de cleric is geinfiltreerd.

« Laatst bewerkt op: 3-04-2018, 16:59:15 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #46 Gepost op: 5-04-2018, 20:39:50 »
Wat ik ook zo verdacht vind aan Pieter (de tunnelvisie is real) is dat ie af en toe benadrukt voor het geld te gaan. Bijvoorbeeld bij het einde van Rabid Joke. Dat zij (paardengroep) zeker geld hadden binnengebracht als de anderen Joke niet hadden afgeschoten. Dit voegt hij nog even toe als Baha klaagt over dat afspraken niet zijn nagekomen. En ook aan het begin van de opdracht wanneer hij de leiding heeft gekaapt van Pascale benadrukt hij nog even (met de trage paarden in plaats van met de pick-up volgens Pascale's plan) voor het geld te gaan. Dit terwijl daar nog weinig van gekomen is op die heldhaftige homerun voor een schamele 300 euro na... :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #47 Gepost op: 5-04-2018, 20:56:55 »
Wat ik ook zo verdacht vind aan Pieter (de tunnelvisie is real) is dat ie af en toe benadrukt voor het geld te gaan. Bijvoorbeeld bij het einde van Rabid Joke. Dat zij (paardengroep) zeker geld hadden binnengebracht als de anderen Joke niet hadden afgeschoten. Dit voegt hij nog even toe als Baha klaagt over dat afspraken niet zijn nagekomen. En ook aan het begin van de opdracht wanneer hij de leiding heeft gekaapt van Pascale benadrukt hij nog even (met de trage paarden in plaats van met de pick-up volgens Pascale's plan) voor het geld te gaan. Dit terwijl daar nog weinig van gekomen is op die heldhaftige homerun voor een schamele 300 euro na... :P
Sowieso verdacht dat ze een priester in zo'n scheldprogramma zetten. Zal hij echt priester zijn? Is dat te checken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #48 Gepost op: 5-04-2018, 21:02:18 »
Natuurlijk is hij echt priester maar ik hecht daar wat mogelijk molschap betreft helemaal geen waarde aan. Misschien ten onrechte hoor, maar je kunt het gewoon niet uitsluiten. En dat het geen ouderwetse priester is is wel duidelijk.

Het roddelblaadje Dag Allemaal dat ook wel eens leuke molartikelen heeft besteedt deze week trouwens aandacht aan Pieter zie ik op hun website. Ik zal er morgen eens in bladeren in de kiosk en als het aardig is zal ik het kopen om scans te plaatsen in het mediatopic.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 21:04:47 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #49 Gepost op: 5-04-2018, 23:10:01 »
Ik heb nog iets speciaal voor Heinz en andere Pieter-verdenkers.

Bij die eerste 3 rode ballen die verloren gaan (die van Pieter) krijgt Bahador de volle laag van Joke, maar Bahador toont wel aan dat je gewoon perfect een honk kon bereiken.

Sterker: Bahador is bijna aan honk 1 als Pieter nog moet vertrekken.



Het gekende resultaat is dan natuurlijk dat iedereen ruim binnen is, maar dat Pieter nog maar halverwege is

« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 23:13:36 door Hulpmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #50 Gepost op: 6-04-2018, 07:56:01 »
Interessant. Iets enigszins vergelijkbaars gebeurde bij het niet af willen geven van het "stampertje" door de paardengroep. We hoorden Katrien Baha een steenezel noemen omdat hij het niet wilde afgeven aan de pick-up. Maar Pieter die net zo goed beargumenteerde waarom ze de stamper niet wilden afgeven bleef buiten schot.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #51 Gepost op: 6-04-2018, 10:39:27 »
Maar Pieter die net zo goed beargumenteerde waarom ze de stamper niet wilden afgeven bleef buiten schot.

Dat heet dan vertrouwen van de groep krijgen. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #52 Gepost op: 6-04-2018, 10:59:42 »
Precies. Of Katrien verdenkt Pieter (zoals ze bij de test van aflevering 1 uitsprak) en wil in het bijzijn van anderen niet de nadruk leggen op mogelijke verdachte acties van hem en maakt daarom juist Bahador verdacht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #53 Gepost op: 6-04-2018, 11:49:23 »
Volgens mij was het zo dat Bahador een misslag had en daarom niet mocht lopen. Dat was de reden dat de ballen van Pieter niet telden.
Omdat er geen twee spelers op een honk mochten staan moest iedereen wel lopen maar dat ging nogal  weifelend.
Het was de schuld van Bahador dat de 3 rode ballen van Pieter niet meetelden en daarom kreeg hij de volle laag van Joke.

Bahador had geen misslag, want de bal blijft binnen de lijnen van het speelveld. Bahador eindigt deze beurt op honk 1, Lloyd eindigt op honk 2 en Joke op honk 3. Pieter gaat uit omdat hij niet op tijd de basishonk bereikt. Pascale zegt hem nog "Je bent in" en Pieter antwoordt "Nee, ik ben uit" omdat de bal al in het mandje gelegd is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #54 Gepost op: 8-04-2018, 23:04:30 »
Alles mols aan deze man in aflevering 3. Geen geld bij opdracht 1, maar één goed antwoord op de auto (en de gaafste positie), liever niet hebben dat Jeffrey 0 euro pakte die misschien toen al (maar misschien veranderde dat door de pasvragen) de afvaller was, 1000 van 3000 euro wegspelen (verdacht maar niet te verdacht, bovendien met excuus dat hij die kindervraag fout had). De Mol! ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #55 Gepost op: 8-04-2018, 23:13:48 »
Veel te verdacht bezig. Hulpmol. Ik wist zeker dat ie met z'n 1000 euro twee pasvragen zou kopen et voilà... :P

Serieus, ik sluit m niet helemaal uit, maar ik krijg geen mols gevoel bij hem. Zat bij de race opdracht niet op een handige positie. En die dansers opdracht is bij voorbaad gedoemd te mislukken, dan doen je dan als mol toch op je minst je best om in een ander team te komen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #56 Gepost op: 8-04-2018, 23:19:26 »
Veel te verdacht bezig. Hulpmol. Ik wist zeker dat ie met z'n 1000 euro twee pasvragen zou kopen et voilà... :P

Pieter had 3000 euro. ;)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #57 Gepost op: 9-04-2018, 07:44:07 »
Ik ben het met Heinz eens al blijft Lloyd mijn hoofdmol.
Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #58 Gepost op: 9-04-2018, 18:25:48 »
En weer benadrukte Pieter voor het geld te gaan. Tijdens opdracht 3.3 (de eliminatie):

Pieter: "We zijn nu allemaal in ons eigen voordeel aan het peizen, terwijl het punt echt is dat we het geld mee moeten krijgen."
Joke: "Het is stom, we hebben er zo voor gewerkt."
Pieter: "Ja."

Om vervolgens zonder blikken of blozen 1000 euro uit de pot te halen voor pasvragen. ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #59 Gepost op: 9-04-2018, 18:31:41 »
Om vervolgens zonder blikken of blozen 1000 euro uit de pot te halen voor pasvragen. ::hypocriet::

Maar loop je dan achteraf niet te veel in de kijker? Hij doet geen moeite om te verbergen dat hij er 2 heeft uitgenomen (wat ongetwijfeld verdenkingen naar hem toe trekt) en uiteindelijk is het voor de Mol toch gewoon belangrijker dat vooral die 3000 euro er niet in komt?

Is het als Mol niet beter om uiteindelijk niet actief geld uit de pot te halen, maar dat eigenlijk door het spelopzet 'te laten gebeuren'?