Poll

Wie is ... de mol?

Bahador
17 (16.5%)
Lloyd
19 (18.4%)
Pieter
67 (65%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: Wie is .... de mol?  (gelezen 38133 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #100 Gepost op: 2-04-2018, 18:57:40 »
Dan wil ik discussiëren. ;D

\

Ok! Je vergeet het belangrijkste denk ik.
Hij heeft zijn dochter onterft!
Toen ik hem dat zag zeggen was ik verkocht.
Vrouwelijke intuïtie? Buikgevoel? Hij heeft iets.
Dus blijft hij mijn MOL.
Ik kan er flink naast zitten natuurlijk,
maar dat neem ik dan voor lief  :-[

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #101 Gepost op: 2-04-2018, 21:15:03 »
Ik ben geneigd om voor Steve/Stéphane/Stefan/Steef (etc) te gaan, maar zonder veel overtuiging, en dat lijstje van Hulpmol (waarvoor dank  ;)) helpt ook niet.

Misschien dan toch maar Pieter of Lloyd, alhoewel ik die laatste eigenlijk niet wil.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #102 Gepost op: 2-04-2018, 21:40:51 »
Lloyd, mijn hoofdverdachte, verdenk ik vanaf de allereerste opdracht in aflevering 1 maar ik heb tevens het gevoel dat het te gemakkelijk is.

Maar is dat niet altijd de visie in dit spel als je iemand verdenkt? ;)

Wanneer je een hoofdverdachte hebt, dan is dat meestal omdat je dingen gezien hebt die je daartoe gedwongen hebben en dan vraag je je af hoe het zo duidelijk kan zijn.

Ik lees toch van mensen die iemand anders verdenken ook dat hun verdachte 'te makkelijk' is. ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #103 Gepost op: 2-04-2018, 21:44:09 »
Ik ga voor Pieter als mol. Gewoon omdat ik dat leuk zou vinden  :P
Gevolgd door Joke en Lloyd.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #104 Gepost op: 3-04-2018, 11:30:20 »
Ik heb er maar 3 meer over. De anderen hebben anders wel al wat uit te leggen.

1. Bahador
2. Joke
3. LLoyd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #105 Gepost op: 3-04-2018, 12:01:51 »
Dat is inderdaad een mooie van je, Hulpmol. Ik voel precies hetzelfde bij mijn mol Pascale. Het is allemaal ZO obvious bij haar dat het me te makkelijk lijkt. Maar ze is maar door 2 anderen ook verdacht hier. Dus iedereen zit er zo in vanuit zijn of haar positie.

Op Pascale heb ik alleen tegen dat ze niet bepaald subtiel maar me een beetje dom lijkt maar dat kan je ook aanzetten (zie Milouska). Jeffrey ja is wel subtiel aan het mollen maar daarbij molt hij dan niet. Beetje zeggen van laten we de kist maar openen en het er meteen bij laten als Katrien nee zegt en 3000 euro in de pot brengen, ja dan ben je wel een heel bar en boos slechte mol.

Iedereen had hem toch begrepen als hij WEL zijn handen had laten oplichten? Je doet alles voor zo'n soort vrijstelling die je dan krijgt, die zijn wel duurder geweest dan 3000,-, dus ik was gewoon bij de geblinddoekte Katrien weggelopen als zij had geweigerd en ergens in een cafeetje lekker rustig alle boekjes gaan doornemen. Heel kandidaats verklaarbaar als mol, dus voor mij is hij dan de Vreesmol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #106 Gepost op: 3-04-2018, 12:12:08 »
Ik word steeds meer richting Pieter getrokken. Misschien een beetje combinatie hoop en verwachting, maar dat bracht me eerder dit jaar ook al een heel eind.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #107 Gepost op: 3-04-2018, 12:28:45 »
Klopt, maar er is niets mis met een beetje kritisch naar je zelf kijken toch?

Zeker en vast. Dat doe ik ook altijd. We zitten deze keer ook op dezelfde persoon, maar ik hou de deuren naar anderen nog open. Al heb ik niet echt het gevoel dat het te makkelijk zou zijn bij Lloyd.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #108 Gepost op: 3-04-2018, 13:20:31 »
Ik vind Lloyd te weinig manipulatief tot nu toe. Vond de kist waar hij in de eerste opdracht lag ook te obvious als hij de mol zou zijn. En hij is best vaak in beeld.

« Laatst bewerkt op: 3-04-2018, 13:24:46 door Amethyst »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #109 Gepost op: 3-04-2018, 13:27:08 »
Ze zijn eigenlijk allemaal te obvious. lijkt op paniekvoetbal van de productie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #110 Gepost op: 3-04-2018, 13:29:09 »
Ze zijn eigenlijk allemaal te obvious. lijkt op paniekvoetbal van de productie.

Die moet je toch eens beter uitleggen?

In WIDM 2017 haalden we de Mol er zo uit omdat het de kandidaat was die niet in beeld kwam. Dan toch liever een seizoen waar iedereen prominent in beeld komt?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #111 Gepost op: 3-04-2018, 14:20:40 »
Die moet je toch eens beter uitleggen?

In WIDM 2017 haalden we de Mol er zo uit omdat het de kandidaat was die niet in beeld kwam. Dan toch liever een seizoen waar iedereen prominent in beeld komt?
Alle kandidaten doen obvious mollotig. Het kan echt iedereen zijn op dit moment. Bovendien worden we overladen met hints.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2018, 14:22:16 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #112 Gepost op: 3-04-2018, 14:33:19 »
Bovendien worden we overladen met hints.

Of er wordt te hard naar hints gezocht achter alles. Zo kan een 5-cijferig slot ook gewoon een 5-cijferig slot zijn, de letters R,A en T komen veel voor in de Nederlandse taal,...

In ieder geval, als je kijkt naar de vorige 2 seizoenen van De Mol, dan merk je dat er eigenlijk belachelijk weinig hints zijn vergeleken met WIDM en dat ze over het algemeen iets doordachter zijn dan het maken van 1 enkele optelsom.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #113 Gepost op: 3-04-2018, 15:12:48 »
Of er wordt te hard naar hints gezocht achter alles. Zo kan een 5-cijferig slot ook gewoon een 5-cijferig slot zijn, de letters R,A en T komen veel voor in de Nederlandse taal,...

In ieder geval, als je kijkt naar de vorige 2 seizoenen van De Mol, dan merk je dat er eigenlijk belachelijk weinig hints zijn vergeleken met WIDM en dat ze over het algemeen iets doordachter zijn dan het maken van 1 enkele optelsom.

Met een hint ga je normaal de mol niet vinden voor aflevering 7 of 8. Ik herinner mij in S4 dat de beste hint die gesloten vingerafdruk was bij het groene scherm van de mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #114 Gepost op: 3-04-2018, 15:14:16 »
Met een hint ga je normaal de mol niet vinden voor aflevering 7 of 8. Ik herinner mij in S4 dat de beste hint die gesloten vingerafdruk was bij het groene scherm van de mol.

De beste vond ik het niet, maar het was de hint die 'vindbaar' en 'duidelijk' het best combineerde. Ik ben nog steeds grote fan van die klokhint vorig jaar. Die was totaal onvindbaar, maar superduidelijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #115 Gepost op: 3-04-2018, 15:38:12 »
1. Joke

2. Bahador
3. Lloyd
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #116 Gepost op: 4-04-2018, 00:09:24 »
Joke: vorige week 0 euro in de pot, deze week kwam ze met een verdeling die nooit tot overeenkomst zou leiden
terwijl ze wel 8 jokers had. Bij baseball zien we te weinig van haar om iets nuttigs te zeggen

Pieter: we zien hem een paar kleine dingen goed doen (Trump + homerun) maar gaat uit met 3 ballen.
Voor de rest zien we hem weinig en dat vind ik wat verdachter

Lloyd: vorige week geen inbreng bij de basket en fout antwoord kloof. Deze week schiet hij Joke neer zonder nadenken
en zien we hem bij baseball veel misdoen.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #117 Gepost op: 4-04-2018, 01:47:51 »
Ik zou het wel bijzonder goed toneelspel vinden van Joke hoor. Wat ging die te keer. Zoiets doe je niet als mol, zie dit jaar Ruben die ik ook streepte bij de graafopdracht waarbij hij zo gefrustreerd was... echt, zoiets speel je niet.

Ook vind ik het geen molse positie, de vluchter zijn, dus ze had wel wat trager naar beneden kunnen gaan eerder en de envelop omzeilen.

Ik vind Pascale ook nog weinig in beeld komen, net als Pieter. Jeffrey wel veel, en zou inderdaad zomaar eens een finalist kunnen zijn die wat gepushd wordt als mol. Dus de nepmol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #118 Gepost op: 4-04-2018, 07:55:13 »
Ik zou het wel bijzonder goed toneelspel vinden van Joke hoor. Wat ging die te keer. Zoiets doe je niet als mol, zie dit jaar Ruben die ik ook streepte bij de graafopdracht waarbij hij zo gefrustreerd was... echt, zoiets speel je niet.

Ook vind ik het geen molse positie, de vluchter zijn, dus ze had wel wat trager naar beneden kunnen gaan eerder en de envelop omzeilen.


Sinds
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dit seizoen, schrap ik enkel mensen als ze teveel goed hebben gedaan.
Het 'dat doet de mol niet' heeft daar een fijne knauw gehad.

Daarbij mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zat ook eens in zo'n positie dat die geld eruit moest halen voor een vrijstelling.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #119 Gepost op: 4-04-2018, 08:14:58 »
Sinds
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dit seizoen
Die heb ik van alle jaren WIDM nu ook op 1 staan in de Moltop aller tijden, maar zelfs bij hem zag ik het toneelspel wel in de kleine dingen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en vergeet niet, dat zijn BN'ers dus getrainde acteurs die het speciale tv-talent hebben. Dat zie ik deze mensen gewoon absoluut niet doen. Joke valt voor mij door die heftigheid echt helemaal af hierdoor, maar we zullen zien.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)