Poll

Wie is ... de mol?

Bahador
17 (16.5%)
Lloyd
19 (18.4%)
Pieter
67 (65%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: Wie is .... de mol?  (gelezen 38566 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #200 Gepost op: 12-04-2018, 11:58:52 »
Ik heb mijn uitleg gegeven in het topic 'Katrien', beste Hulpmol.
En nee,ik was niet die 'ene' Katrien-stemmer die er tot voor kort slechts was. Degene, die jij had uitgedaagd..  ;D

Ik heb al gereageerd. ;D En ik weet vrij zeker wie dat was, maar ik denk niet dat mijn uitdagen er voor iets tussen zit. ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #201 Gepost op: 12-04-2018, 12:45:04 »
Voor mij persoonlijk is het nu grofweg:

1. Steve
2. Pascale
3. Pieter
4. Bahador
5. Katrien
6. Joke
7. Lloyd

Ik vind Steve en Pascale het meest verdacht, maar daarom misschien ook wel te opvallend. Pieter en Bahador lijken me eigenlijk interessantere mollen (dus hoop ik in feite meer op). Katrien dodelijk saai. Joke en Lloyd lijken me allebei te goede kandidaten. Bij de liedjes was het uitsluitend aan Joke te danken dat er geld werd opgehaald. En Lloyd had met die 6.000 euro echt totaal ongestraft twee jokers (/pasvragen) kunnen kopen. Dat had niemand gek gevonden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #202 Gepost op: 12-04-2018, 13:08:00 »
Ik heb even nagedacht. Dit wordt hem!

1. Pieter
2. Bahador
3. Steve
4. Pascalle

Joke, Lloyd en Katrien heb ik afgestreept  ::zwaai::
En Steve eigenlijk ook doordat hij Pamela Anderson goed voorzei. Had niet gehoeven als mol. Ik denk dat Steve doet alsof hij de mol is in de overige opdrachten ;)
You'll never walk alone

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #203 Gepost op: 12-04-2018, 13:11:46 »
Steve was mijn mol, maar deze aflevering lag het er wel heel erg dik bovenop. Begon me zelfs een beetje aan hem te irriteren. Ben nu overgestapt naar Bahador, die in deze aflevering slim goodwill afdwingt bij de groep. Pieter zou ook een hele goede kunnen zijn, Pascale is ook nog een optie.

Katrien, Joke en Lloyd heb ik weggestreept.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #204 Gepost op: 12-04-2018, 14:35:27 »
@Hulpmol: En, staat bij jou nog steeds Baha bovenaan je lijstje? En is Katrien nog steeds doorgestreept?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #205 Gepost op: 12-04-2018, 14:58:31 »
@Hulpmol: En, staat bij jou nog steeds Baha bovenaan je lijstje? En is Katrien nog steeds doorgestreept?

Baha heeft sinds mijn ontdekking in opdracht 2 gezelschap gekregen van Pieter. Katrien is inderdaad de enige doorstreepte kandidaat

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #206 Gepost op: 12-04-2018, 15:05:39 »
Net de aflevering terug kunnen kijken. Ik krijg - voor mijn gevoel - al iets meer vat op het spel.

Katrien streep ik door. Ze heeft mijns inziens teveel geld verdiend voor een mol. 1 keer geld verdienen voor de good will is allemaal prima, maar Katrien heeft volgens mij echt meer goed gedaan dan fout. Hetzelfde geldt voor Lloyd: met 6000 euro géén pasvragen kopen is onbestaanbaar voor een mol (vooral omdat je als mol weet dat anderen vast wel vragen zullen gaan kopen). Joke is volgens mij gewoon heel erg fanatiek. Ze speelt het spel hard (bijv. door te gaan voor een eigen vrijstelling of door pasvragen te kopen). Tegelijkertijd doet ze veel goed voor de groep, bijv. de Pinata-opdracht redt ze eigenhandig (door beschrijvingen te geven van de zangers die ze zoeken, ook als ze niet aan de beurt was om de geblinddoekte persoon te leiden).

Steve ligt er erg dik bovenop. Zo'n sportieve en slimme man die in De Mol opeens beide niet meer is, is toch raar. Of hij daarmee de mol is of juist de mol speelt, ben ik nog niet uit. De andere drie hebben voor mij echt mol-vibes. Telkens sturen zij de groep in strategieën of verdelingen, zijn ze net degene die de groep net dat extra zetje geeft. Natuurlijk zijn ze niet alle drie de mol, maar zij zijn op dit moment mijn drie hoofdverdachten.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #207 Gepost op: 12-04-2018, 15:18:32 »
Ik denk Steve. Maar het ligt er wel heel dik boven op dus ben er nog niet zeker van. Bahamas en Pieter sluit ik ook niet uit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #208 Gepost op: 12-04-2018, 15:19:25 »
1 stem op Pascalle maar hier.
Dat snap ik echt niet geloof ik  ;D
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #209 Gepost op: 12-04-2018, 15:27:29 »
1 stem op Pascalle maar hier.
Dat snap ik echt niet geloof ik  ;D

Goed abseilen, de onmolse helikopter kiezen en geen geld uit de koffer nemen zullen daar wel voor iets tussen zitten.

Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #210 Gepost op: 12-04-2018, 15:32:51 »
Na afl 3:
1)Pieter/Bahador ::vergroot::
3) Steve
4) Joke
5) Pascale
6) Katrien/Loyd

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #211 Gepost op: 12-04-2018, 19:43:40 »
1. Steve
2. Bahador
3. Pieter
en dan een heel groot gat naar de rest

Zo zeker als zondag ben ik allang niet meer, dus die tunnel was iets te voorbarig. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #212 Gepost op: 13-04-2018, 03:19:23 »
Eindelijk de aflevering terug kunnen kijken en ik ben weer helemaal terug bij mijn schot-voor-de-boeg mol Pieter  ::bravo::

Ik vind Pieter juist acteren af en toe. Het moment dat ie twee pasvragen koopt bijvoorbeeld komt op mij amateuristisch gespeeld over.

Ik kreeg bij dit moment heel sterke molvibes bij hem. Eerder al hier en daar, maar in het onderonsje met Gilles was het in 1 klap duidelijk.

1 stem op Pascalle maar hier.
Dat snap ik echt niet geloof ik  ;D

Ik ben meer verbaasd over de 3(!) stemmen op Katrien. Zijn verdwaald zeker, verkeerde poll.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #213 Gepost op: 13-04-2018, 08:35:25 »
Ook eindelijk de aflevering kunnen kijken. En ik blijf toch nog bij Joke.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #214 Gepost op: 13-04-2018, 11:11:07 »
1 stem op Pascalle maar hier.
Dat snap ik echt niet geloof ik  ;D
Awel zulle, ja ik ben geswitchd van haar. Het ligt volgens mij allemaal bij de pasvragen. Die gaat de mol gewoon kopen. Hij had alleen de dikke pech dat het hoogst gekochte aantal 2 was dus hij kon ook niet verder gaan als 2. Als Lloyd c.s. nou eens flink uitgekocht had dan hadden we wel meer gezien. Dat Pascale helemaal niets koopt geeft mij te strepen.

Ik denk dat de mol wel wat chagrijnig 'slechts' 2 pasvragen kocht (omdat hij vast meer van de opdracht had verwacht, zie de Nederlandse koopwoedes). Dus dan zijn er nog maar 2 mogelijke mollen over. Er wordt al gezegd dat Steve de komende keer exit is vanwege de wie-verdenkt-wie dus dan moet Pieter de mol wel zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #215 Gepost op: 13-04-2018, 23:15:50 »
Ik heb de 3 afleveringen nog eens bekeken vandaag.
Ik hou alleen nog Joke en Pieter over als mogelijke mollen.
klaar voor de strijd

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #216 Gepost op: 14-04-2018, 21:36:27 »
Bij mij duurt het altijd even voordat ik er helemaal in zit bij De Mol op Vier omdat het met onbekenden is. Nu er niet 10, maar 7 kandidaten slechts resteren, wordt het voor mij langzaam helderder :) Wat ik er nu, na afvelering 3 van denk:

Katrien sowieso niet de mol. Brengt te veel geld in.
Lloyd zou ik ook afstrepen. Heeft ook dingen "onnodig" (vanuit molperspectief gezien) goed gedaan.
Joke zou kunnen, maar ik vind haar uitzonderingspositie in de helicopterproef zelf wat onmols. Zou de mol de cliffhanger proberen bemachtigen? Ik denk zelf van niet.
Bahador geloof ik niet als mol, maar dat kan ik niet hardmaken
Pascale is overdreven onverdacht in de molpunten (naast Katrien), dus het lijkt me sterk dat die het is.
Blijven voor mij Steve en Pieter over. En als het dan tussen die twee gaat, dan streep ik Steve af omdat ik hem te afzijdig vond bij de kofferproef. Ik denk dat de mol hier actief meedoet/meedenkt, omdat dat gewoon een leukere aflevering 9 oplevert.

Dus: Pieter is de mol :)
(met reserves voor Joke en Bahador, die ik vooral op gevoel afstreep)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #217 Gepost op: 14-04-2018, 21:44:21 »
Pieter was de laatste in het voorstellingsfilmpje in Cafe De Mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #218 Gepost op: 14-04-2018, 21:45:34 »
Mooie analyse Erik. Kan ik me volledig in vinden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #219 Gepost op: 15-04-2018, 00:13:49 »
Bij mij duurt het altijd even voordat ik er helemaal in zit bij De Mol op Vier omdat het met onbekenden is. Nu er niet 10, maar 7 kandidaten slechts resteren, wordt het voor mij langzaam helderder :)

Heel herkenbaar. ::ok::

....
Dus: Pieter is de mol :)
(met reserves voor Joke en Bahador, die ik vooral op gevoel afstreep)

Een dergelijke analyse heb ik ook gemaakt en kom ook tot Pieter als mol. Voor aflevering 2 heb ik intuïtief vooral op Pieter al 1x ingezet. Daarna 1x Joke maar keer nu dus terug naar Pieter. Kost inderdaad even tijd al dat terugkijken; 3 kandidaten minder ruimt al wat op.

Baha en Joke heb ik ook als reserves nog. Ik streep ze voornamelijk af omdat ze echt nerveus ogen bij eliminaties. Met name bij het kofferspel in aflevering 3. Pieter grijpt daar wat naar z'n hoofd maar dat acteert hij volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 00:21:19 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023