Poll

Wie is ... de mol?

Bahador
17 (16.5%)
Lloyd
19 (18.4%)
Pieter
67 (65%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: Wie is .... de mol?  (gelezen 38488 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #280 Gepost op: 23-04-2018, 19:12:00 »
Ik ga nu ook officieel over op Pieter, hij was mijn nummer twee, maar zonder Steve moet hij het wel zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #281 Gepost op: 23-04-2018, 20:10:29 »
Hopelijk geen Simone debacle voor dit forum  ::rofl::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #282 Gepost op: 23-04-2018, 20:12:10 »
Pieter
Of toch Baha ???
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #283 Gepost op: 23-04-2018, 21:15:09 »
Ik blijf weg bij Pieter. Ben bang voor Simone debacle.

Mijn nieuwe keuze is Lloyd. Ik had hem afgeschreven vanwege de spoiler van Convans. Maar die was dus niet waar :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #284 Gepost op: 23-04-2018, 21:20:02 »
Ik blijf weg bij Pieter. Ben bang voor Simone debacle.

Mijn nieuwe keuze is Lloyd. Ik had hem afgeschreven vanwege de spoiler van Convans. Maar die was dus niet waar :(

 ::schaam::

Gelukkig dat ik hem niet op het forum heb gepost  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #285 Gepost op: 23-04-2018, 22:20:35 »
1. Pieter
---------
2. Bahador
---------
3. Pasquale
4. Joke
5. Lloyd


Na deze aflevering voel ik me toch echt net iets meer naar Pieter getrokken dan Baha.

Ik zou het geniaal vinden als Baha als Mol de koffertjes opdracht verziekt heeft door zich met Jeffrey (die niet de oorspronkelijke afvaller was) een koffertje van 0 euro toe te eigenen, maar het profiel van Pieter past momenteel gewoon het beste bij wat ik als Mol verwacht.

Vooral het feit dat hij de leiding vraagt bij verdelingen, die ook makkelijk krijgt en dan eigenlijk geen euro binnen haalt (tenzij in groepsverband), maakt hem voor mij nu toch de afgescheiden nummer 1.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #286 Gepost op: 23-04-2018, 22:43:30 »
Terwijl iedereen de Pieter-tunnel induikt blijf ik bij mijn eerste gedachte tijdens het bekijken van aflevering 1: Lloyd.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #287 Gepost op: 23-04-2018, 22:48:58 »
Ik zou het geniaal vinden als Baha als Mol de koffertjes opdracht verziekt heeft door zich met Jeffrey (die niet de oorspronkelijke afvaller was) een koffertje van 0 euro toe te eigenen, maar het profiel van Pieter past momenteel gewoon het beste bij wat ik als Mol verwacht.
Leek voor mij ook een lepe truc van Baha.
- Niemand wil de 0
- Jeffrey offert zich op
- Het signaal voor Baha om de andere te nemen (niet opvallend als eerste) en dus alle andere kandidaten de mogelijkheid te geven om pasvragen te kopen en geld te verdoen.
+ Hij gaat met 0 verder, wat de kans groter maakt dat iemand uitvalt met een bedrag (die dan weer verloren wordt).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #288 Gepost op: 23-04-2018, 23:01:21 »
Die stunt met de koffer heeft baha inderdaad wat molpunten gegeven  in mijn boek. Maar verder is t allemaal wat vaak alsof hij wil mollen. Het vervelende is dat dat ook mollige acties zijn. Gelukkig kijk ik ook vaak naar posities . En ik heb heel veel moeite om de mol te zien bij t Mexicaans worstelen omdat t niet de worstelaars zijn die deze opdracht doen slagen of falen.

Dan zitten baha en Pieter ook nog bij de jacht op Joke in een groep die echt amper een rol heeft in de uitvoering van die opdracht. Als de mol daar bij de paarden zit, is t een raadsel voor mij hoe 4 kandidaten tot de beslissing kwamen om geen pasvragen te gaan verzamelen of geld te branden. En hoe zij zo gemakkelijk besluiten de opdracht af te blazen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #289 Gepost op: 23-04-2018, 23:29:47 »
Dan zitten baha en Pieter ook nog bij de jacht op Joke in een groep die echt amper een rol heeft in de uitvoering van die opdracht. Als de mol daar bij de paarden zit, is t een raadsel voor mij hoe 4 kandidaten tot de beslissing kwamen om geen pasvragen te gaan verzamelen of geld te branden. En hoe zij zo gemakkelijk besluiten de opdracht af te blazen.
Inderdaad, dat is ook iets waarmee ik worstel om Baha als mol te zien.
Maar idem geldt voor Pieter.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #290 Gepost op: 24-04-2018, 00:19:47 »
Dan zitten baha en Pieter ook nog bij de jacht op Joke in een groep die echt amper een rol heeft in de uitvoering van die opdracht. Als de mol daar bij de paarden zit, is t een raadsel voor mij hoe 4 kandidaten tot de beslissing kwamen om geen pasvragen te gaan verzamelen of geld te branden. En hoe zij zo gemakkelijk besluiten de opdracht af te blazen.

Misschien moeten we dit dan toch maar afdoen als een hele onnozele beslissing van een aantal kandidaten.

- Pascale had in de helikopter een nog kleinere rol en al helemaal geen invloed op de pot.
- Van de vier zijn er nu nog slechts twee over en leek Lloyd van de drie het meest interesse in de pasvragen te hebben. Ik vermoed dat Katrien, Lloyd en Jeffrey gewoon bevangen waren door het moment en zonder goed na te denken enkel gefocust waren op het afnemen van het voordeel/pasvragen van Joke. Joke zette gewoon te hoog in met de verdeling, maar deed verder niet veel verkeerd.
- Baha, Pieter en Steve (die aangaf nep te mollen) deden daarentegen eindeloos over het paardrijden en het geld branden. Dit was toch wel erg verdacht vond ik.

Misschien speelde de mol wel in op het scenario: De loper en de auto komen tot een akkoord, rijden in no time alle posten af en verdelen onderling de jokers. En zij doen met de paarden zo langzaam mogelijk om de schade qua geld te beperken.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2018, 02:20:21 door jorge »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #291 Gepost op: 24-04-2018, 00:59:05 »
Misschien speelde de mol wel in op het scenario: De loper en de auto komen tot een akkoord, rijden in no time alle posten af en verdelen onderling de jokers. En zijn doen met de paarden zo langzaam mogelijk om de schade qua geld te beperken.
Dat vind ik een goede verklaring. Zij zorgen inderdaad voor geld. Hoe langer dat duurt, hoe minder ze binnen tijd kunnen halen. En hoe meer het op de heupen zal werken van de andere groepen, die vervolgens zouden kunnen opteren voor pasvragen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #292 Gepost op: 24-04-2018, 12:21:25 »
Ik geloof niet zo in onnozelheid van kandidaten die aan de mol meedoen.

het enige wat ik verdacht vond bij de paarden in deze opdracht is dat ze weigeren die brander af te geven , maar ook daar is dat een beslissing van max 1 mol en 2 kandidaten die niet snappen dat je sneller geld kunt branden in een auto dan te paard.
blijft een hele vreemde afloop van een proef, die met wat meer overleg van de kandidaten ( toen nog 8 stuks) geen enkele kans voor een Mol had gelaten, behlave t saboteren van de brander


Offline jorge

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #293 Gepost op: 24-04-2018, 18:23:51 »
Ik geloof niet zo in onnozelheid van kandidaten die aan de mol meedoen.

Dat zou normaal gesproken zo moeten zijn. Maar Jeffrey en Katrien zijn achteraf gezien kandidaat en beide deden toch behoorlijk onnozel tijdens deze opdracht. Jeffrey vergat of weigerde echt serieus na te denken over de pasvragen en wilde Joke zo snel mogelijk afschieten. Katrien deed al niet ver voor hem onder en nam de telefoon op zonder dat het nodig was.

Mocht Pieter of Baha de mol zijn dan moet dit toch wel een heel groot binnenpretje zijn geweest toen men hoorde dat Joke was af geschoten. Het ideale scenario, uitgevoerd door 4 kandidaten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #294 Gepost op: 24-04-2018, 19:22:32 »
Dat zou normaal gesproken zo moeten zijn. Maar Jeffrey en Katrien zijn achteraf gezien kandidaat en beide deden toch behoorlijk onnozel tijdens deze opdracht. Jeffrey vergat of weigerde echt serieus na te denken over de pasvragen en wilde Joke zo snel mogelijk afschieten. Katrien deed al niet ver voor hem onder en nam de telefoon op zonder dat het nodig was.

Mocht Pieter of Baha de mol zijn dan moet dit toch wel een heel groot binnenpretje zijn geweest toen men hoorde dat Joke was af geschoten. Het ideale scenario, uitgevoerd door 4 kandidaten.
Als Pieter de mol is, had hij net als de productie een andere gang van zaken in zijn hoofd en dat verklaart dan zijn verbazende uitroep: Is Joke dood? Waarom is Joke dood? Bij Café De Mol maakten ze er zelfs een raplied van. Een kandidaat had eerder als volgt gereageerd: stop het spel maar, Joke is al dood.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2018, 19:24:09 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #295 Gepost op: 24-04-2018, 21:13:16 »
Ik begin weer in Baha te geloven ::jaja:: Mede.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #296 Gepost op: 24-04-2018, 22:35:30 »
Als Pieter de mol is, had hij net als de productie een andere gang van zaken in zijn hoofd en dat verklaart dan zijn verbazende uitroep: Is Joke dood? Waarom is Joke dood? Bij Café De Mol maakten ze er zelfs een raplied van. Een kandidaat had eerder als volgt gereageerd: stop het spel maar, Joke is al dood.
Wat zou t plan van de mol bij de paardengroep dan zijn? Brander defect, geen geld in de pot, maar wel pasvragen in t spel?

Ik denk dat ik als kandudaat op de plek van Pieter ook een woord van uitleg had gewild over t schieten van Joke..

Vraag is hier  is de molactie t afschieten van Joke. Of T niet willen onderhandelen van Joke , of t onklaar maken van de brander. Ik heb hem nu al tig keer gezien en t gestuntel met die brander Valt steeds meer op. Zolang er geen geld gebrand wordt, komt er geen geld in de pot, easy as that.

Ah 1 been zakt de Pieter tunnel in, maar ik houd me nog net vast aan de oppervlakte.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #297 Gepost op: 25-04-2018, 08:02:18 »
Blijf bij Pieter. Vrij duidelijk nu.  :P

Hopelijk zit ik ernaast...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #298 Gepost op: 29-04-2018, 16:46:30 »
Moeilijke vraag. Ik vind de toch wel massale tunnelvisie op Pieter hier een tikje gevaarlijk. Het mogelijk stiekeme foute antwoord bij de race zou mijn sterkste aanwijzing voor Pieter zijn, maar de hints passen goed bij Baha.

Hoe dan ook is het een krap verschil tussen die twee. Ik ga voor deze keer voor Bahador. ::hypocriet::

3. Lloyd, 4. Joke, 5. Pascale.
...óf niet!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #299 Gepost op: 29-04-2018, 17:13:34 »
Ik heb gestemd op Pieter, maar ben niet zo zeker meer. Bahador kan het ook nog heel goed zijn. Ik verdenk Joke het minste in ieder geval