Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven  (gelezen 11906 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #60 Gepost op: 26-03-2018, 21:30:00 »
0 Hugh Hefner
1 Annie Geerhaerts
2 Margaret Thatcher
3 Dora van der Groen
4 Paul McCartney
5 Jef Geeraerts
6 Chris Lomme
7 Will Ferdy
8 Koningin Fabiola
9 Michail Gorbatsjov

Ik heb nummer 3 en 5 weten te achterhalen door een screenshot te uploaden naar google afbeeldingen, de magie van google deed zijn werk weer  ::ok::.

De enige gelijkenis die ik kan vinden is dat ze allemaal vrij oud zijn/waren. Wat verder opvalt is de Geerhaerts/Geeraerts.

 ::ok::

En dat ze allemaal vrij oud zijn/waren is vrij logisch  :P

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2018, 21:36:51 »
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij ons is dat zeer normaal. In spreektaal zal ik niet 19uur zeggen, maar sowieso wel noteren. Dus nooit 7u PM maar 19u..

Geschreven vanzelfsprekend 19, maar gesproken 7. Ze schakelde snel. Gezien het feit dat ze een puzzel probeerde op te lossen niet geheel vreemd, zeker niet wanneer ze weet hoe bijbelhoofdstukken en versnummers genoteerd worden.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2018, 22:26:15 door hamsterdam »

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2018, 22:17:18 »
Of de mol bleef juist wel de hele tijd onder grond, want daar voelt die zich thuis  ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2018, 22:21:36 »
Rond de dood van Dora Van der Groen is er trouwens een 'inside joke' in Vlaanderen voor wie de media wat volgt. Toen Dora Van der Groen nog leefde, had Marcel Vanthilt in zijn talkshow Villa Vanthilt het met actrice Sien Eggers over Dora Van der Groen "God hebbe haar ziel".

De dagen erna was Marcel Vanthilt uiteraard de risee van de Vlaamse media.

Info: Hier

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2018, 22:47:31 »
vroeg ik me ook af.
Pluim, veer? Pluimvee? (kippen)
Pluim op je hoed? (een uniform?)
Pluim uitdelen? (complimenteus zijn?)

Misschien geeft de Mol in elke aflevering een 'pluim' aan een andere kandidaat?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2018, 22:49:29 »
Misschien geeft de Mol in elke aflevering een 'pluim' aan een andere kandidaat?

Was er in een eerder jaar niet een gelijkwaardige hint? Komt me heel bekend voor dit. (of zeg je het daarom ook?)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #66 Gepost op: 26-03-2018, 23:21:43 »
Is dat zo? Zou kunnen hoor, maar het komt mij niet bekend voor...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #67 Gepost op: 26-03-2018, 23:52:58 »
Ik kan me niet meer herinneren waar en wanneer. Maar mijn herinnering gaat zo:
Elke aflevering (ongeveer) was er een kandidaat in beeld met een gekleurde pluim/veer, neergelegd door de mol. Ook heeft de mol een veer in iemands tas verstopt. De betreffende kandidaat vond deze pas toen hij/zij thuis was.
Voor mijn gevoel was de mol een vrouw, maar daar ben ik niet zeker van.

Het zou overigens ook kunnen dat dit een soort dejà vu is, waarbij zelfs fantasie en details opgeslagen zijn als geheugen. Want er was ook iets aan de hand met het woord 'pluim' ipv 'veer'.
Heel raar in ieder geval, ik heb het beeld voor ogen, maar wanneer dit gebeurt is ???

Edit: ik weet het opeens weer: bij de fanserie 'Een Mol In Limburg'.
Hier een linkje naar het betreffende moment. (bevat spoilers voor dat seizoen)

Ik schrik me opeens kapot nu ik iets besef.
Spoiler: naam van 'Een Mol In Limburg' (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2018, 00:04:31 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2018, 12:35:18 »
Waar slaat het woord pluim eigenlijk op?

Ik dacht even aan badminton, maar dat staat niet bij één van de deelnemers
klaar voor de strijd

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2018, 13:02:20 »
De code van het hangslot voor de spades was 468
Kan misschien van belang zijn voor een tip/link.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #70 Gepost op: 27-03-2018, 13:24:57 »
Net teruggekeken, en ik denk te zien/horen dat Jeffrey wilt wachten tot 10min en dat Pieter hier dadelijk in meegaat. Zie jij het ook zo?
Inmiddels ook terug gekeken. Ik ben nog niet helemaal gewend aan de stemmen maar ik kom daar ook op uit.

Kelly is daar ook onmols bezig mijn inziens en zegt ook als Gilles 12,5 minuut zegt, dat het maar weinig is. Stuurt in zeker zin ook dus aan op de nummertjes er maar af halen. Maar Kelly is dus sowieso niet de mol.
Lloyd zegt al dat hij denkt dat de mol onder de 750 ligt en ze dus zo lang mogelijk wil laten wachten. Impliciet lijkt hij dus wat aan te sturen op ze er maar af te trekken.
Jeffrey lijkt inderdaad voor wachten te zien, waar Pieter meteen mee instemt.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #71 Gepost op: 27-03-2018, 14:05:49 »

Lloyd zegt al dat hij denkt dat de mol onder de 750 ligt en ze dus zo lang mogelijk wil laten wachten. Impliciet lijkt hij dus wat aan te sturen op ze er maar af te trekken.


Hiermee legt Lloyd de focus van de andere kandidaten op deze twee. Een mooie afleiding van zichzelf.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #72 Gepost op: 27-03-2018, 17:04:41 »
Hiermee legt Lloyd de focus van de andere kandidaten op deze twee. Een mooie afleiding van zichzelf.

Mooi?
Zou voor mij net iets te opvallend zijn.
En dat zou een mol toch niet doen in een eerste aflevering?
Eerste aflevering is voor mij, wat op de achtergrond blijven, niet veel saboteren en de rest volgen.
Dat past niet in het plaatje van Lloyd (en enkele anderen) in deze opdracht.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #73 Gepost op: 27-03-2018, 18:13:00 »
Dat de mol in de 2500€ ligt is mss onlogisch, maar ook daar zou hij kunnen saboteren, namelijk door te zorgen dat hij/zij de telefoon niet tijdig vindt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #74 Gepost op: 28-03-2018, 09:41:55 »
Een haan heeft toch een pluim als staart? Misschien wil de mol haantje de voorste zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #75 Gepost op: 28-03-2018, 10:52:43 »
Er werd hier de voorbije dagen afgevraagd hoe de kandidaten in die kist konden gaan liggen en niet wisten wie naast hen lag en dat er een duo verderop lag. We hoeven niet te wachten tot een vragenvuur, maar krijgen het antwoord al in dit artikel

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #76 Gepost op: 28-03-2018, 12:13:52 »
Raar, ze wisten dat geluiden te horen waren vanuit de kisten. Maar niemand, behalve Lloyd (precies als de tijd om is) komt op het idee de verderop gelegen kandidaten te laten roepen.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2018, 12:15:39 door Run »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #77 Gepost op: 28-03-2018, 13:09:04 »
Ik ga de aflevering nog even terugkijken maar waar ik zeker nog naar wil kijken is wie wil wachten met de nummers van diegene in de 750 kist bekijken en wie niet. De tijd wordt ze uiteindelijk fataal en de mol weet waarschijnlijk dat ze nog ergens anders moeten graven. Ik geloof dat iemand voorstelde om te wachten tot er nog paar minuten over zijn. Dan lukt de 2500 dus nooit meer dus dat vind ik best mols om te zeggen.
Net teruggekeken, en ik denk te zien/horen dat Jeffrey wilt wachten tot 10min en dat Pieter hier dadelijk in meegaat. Zie jij het ook zo?

Dit leek me ook de meest logische aanpak voor de mol inderdaad. Er zelf gewoon uitkomen met een relatief laag bedrag, om zo niet negatief op te vallen. Maar bovenaan zorgen dat ze lang wachten met de nummers checken.
De mol weet dat de twee duurste ver weg liggen, dus dat er waarschijnlijk nog wel meer dan 10 minuten zullen nodig zijn om ze te vinden. Zeker omdat de anderen er niet op rekenen dat ze nog ergens anders heen moeten.
Dus de mol kan makkelijk tijd rekken en later verbazing veinzen over het feit dat de twee kisten ergens anders lagen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #78 Gepost op: 28-03-2018, 13:24:19 »
Ik denk inderdaad dat de Mol ervan uitging dat iedereen wel de eerste 1/2 opdrachten ging kunnen uitvoeren in een uur. Als je dan in de goedkope kist gaat liggen, kun je 'gratis' geld binnen halen en heb je invloed op de 2500.

Maar ik vind het ook opvallend als je met z'n tweeën niet één iemand de eerste clue vindt (Katrien & Pascale). Zo veel opties ander dan het tekstje waren er niet om hints in te zoeken toch? Wat dat betreft lijkt het me logischer als één van de twee de Mol en er maar één naïeveling tussen zat (sorry ::sorry::). Zij hebben door er niet uit te komen tenslotte ook de tijd van de 2500 euro gerekt.

En dan is de 2500 euro positie óók een goede Molpositie. Wat hou ik van De Mol ::tandpastasmiley:: Ik heb het idee dat Joke hier her en der tijd heeft zitten rekken. Het moment dat ik haar echt verdacht vond was toen ze zei 'Ik heb zelfs al in de zaklamp gekeken, maar daar zit 'ie niet', zodat Steve daar vooral niet ging zoeken. Later (hoeveel later?) vindt ze uiteindelijk alsnog zelf het sleuteltje daar, waardoor ze alsnog de held is na tijd gerekt te hebben (en Steve hoeft haar niet te beschuldigen van liegen).
Als ze vervolgens gebeld wordt door de rest van de kandidaten, vermijd ze eerst het delen van de code die Steve haar gegeven heeft, waardoor ze net weer wat tijd rekt (niet heel veel uiteindelijk, denk ik).
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #79 Gepost op: 28-03-2018, 15:28:22 »

Maar ik vind het ook opvallend als je met z'n tweeën niet één iemand de eerste clue vindt (Katrien & Pascale). Zo veel opties ander dan het tekstje waren er niet om hints in te zoeken toch? Wat dat betreft lijkt het me logischer als één van de twee de Mol en er maar één naïeveling tussen zat (sorry ::sorry::). Zij hebben door er niet uit te komen tenslotte ook de tijd van de 2500 euro gerekt.


De mol heeft de duo's samengesteld, dus de mol kan ook 2 personen die niet zo goed in puzzels en raadsels zijn bewust bij elkaar gedaan hebben, zodat de kans groter werd dat zij het niet zouden halen. Maar inderdaad wel opvallend die 2. Katrien duidelijk niet op haar gemak en Pascale verscheidene keren "ik zie het niet".