Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark  (gelezen 5505 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Gepost op: 22-04-2018, 11:49:54 »
Plaats hier alles over de eerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2018, 20:55:16 door Lukie4 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2018, 20:09:21 »
Slechte Steve, goede Pieter. Makkelijk droedel. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2018, 20:22:14 »
Woon jij in België Hulpmol?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2018, 20:23:24 »
Ocharme Steve
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2018, 20:24:37 »
Haha, die mascottes zijn de familieleden.

Woon jij in België Hulpmol?

Ja, in Jeffrey city. ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2018, 20:26:29 »
Wie had het idee terug te gaan naar het spiegeldoolhof voor de hertelling? Pascale? En was het niet ook haar idee om de kinderen bij het logo plaatsen? Dan is dat voor mij al een groot molpunt minder.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2018, 20:28:29 »
Wie had het idee terug te gaan naar het spiegeldoolhof voor de hertelling? Pascale? En was het niet ook haar idee om de kinderen bij het logo plaatsen? Dan is dat voor mij al een groot molpunt minder.

Ik had die indruk ja.

Baha was ook diegene die zei dat ze de rollercoaster maar zo gingen laten terwijl de ACHT en de tand er toch wel waren.

Anderzijds is het een dom idee om 11 keer in die achtbaan te gaan en elke keer 1 letter uit te beelden.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #7 Gepost op: 22-04-2018, 20:35:38 »
Ik had die indruk ja.

Baha was ook diegene die zei dat ze de rollercoaster maar zo gingen laten terwijl de ACHT en de tand er toch wel waren.

Anderzijds is het een dom idee om 11 keer in die achtbaan te gaan en elke keer 1 letter uit te beelden.

Je moet de letters nog herkennen ook. Zo duidelijk vond ik het niet. Misschien beter: de 8 uitbeelden, dan E R S en dan tand ? Sowieso de moeilijkste opdracht. Ik zou het al geen 2x volhouden op dat ding.

Offline Telstar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #8 Gepost op: 22-04-2018, 22:04:51 »

Baha was ook diegene die zei dat ze de rollercoaster maar zo gingen laten terwijl de ACHT en de tand er toch wel waren.

Anderzijds is het een dom idee om 11 keer in die achtbaan te gaan en elke keer 1 letter uit te beelden.

Vond ik ook verdacht. Ik heb nu geen Groen Boekje bij de hand, maar ik denk dat je met enkel de letters ACHT al wel kans maakt op de juiste pagina uit te komen.  :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #9 Gepost op: 22-04-2018, 22:07:04 »
Vond ik ook verdacht. Ik heb nu geen Groen Boekje bij de hand, maar ik denk dat je met enkel de letters ACHT al wel kans maakt op de juiste pagina uit te komen.  :)

Inderdaad. 'ACHT...' is al voldoende om in de buurt te zitten van de juiste pagina op zijn minst.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #10 Gepost op: 22-04-2018, 22:23:27 »
Pieter had toch gemakkelijk in de raadselsuggestie van Steve kunnen meegaan.. Hij deed niet alleen een correcte uitleg van het principe van de droedel uit de doeken aan Steve, maar corrigeerde ook diens 'voorstander' in 'achterstand'. Daar staat dan weer tegenover dat hij als eerste de beroerdste attractie voor zichzelf en Steve claimde  :D  (zeker voor een ouder iemand met mogelijk minder sterk zenuwgestel :P). Dat was gedoemd te mislukken.

Zijn suggestie om het woord letter voor letter uit te beelden lijkt misschien omslachtig, maar ook de enige realistische manier? Ze gaan met een giga vaart en hoe beeld je zo'n woord anders cryptisch uit? Hij zegt ook correct dat de C in spiegelbeeld moet worden gevormd. En als ze in tijdsnood komen is het weer Pieter die een goede suggestie maakt door naar een tand te wijzen tijdens de foto voor een shortcut. Het is dan weer mols dat hij eerder voorstelde aan de zieke Steve om uit te stappen en zegt dat het allemaal niet uitmaakt en dat ze tijd hebben. Leeg karretje = blanco foto = verwarring bij het woord raden. Maar goed, voor Steve leek het wel écht nodig om uit te stappen.

Joke was ook weer goed bezig, wees op de rekensommen terwijl Lloyd niet eens omhoog keek in die tunnel  ::) Meende dat Lloyd het voortouw nam in het optellen van de som-onderdelen. Juiste antwoord dus zowel Joke als lloyd hier onverdacht.

Vond Baha erg chaotisch bezig. Vermoed ook dat hij verkeerd geteld heeft in het spiegelpaleis. Zegt tijdens het ballengooien: "We zitten precies met een mol erbij". Hij telt de cijfers ook verkeerd op verschillende malen.  Ook schept hij weer verwarring bij de foto's van de achtbaan ("wat is dit? Wijst naar laatste en middelste foto's ipv gewoon vooraan te beginnen, 'We hebben geen tijd meer' met nog 01:19 op de klok).

Pasquale was wel erg goed bezig, punctueel en gestructureerd. Onthoudt de juiste cijfers terwijl Baha almaar aan haar vraagt wat het ook alweer was (verwarring scheppen?).Zegt op tijd dat ze naar de kluisjes moeten. Dankzij haar was er geld verdiend (ze stond erop dat het spiegelpaleis hergeteld werd).

Verdachtst deze opdracht: Baha, stuk daarachteraan Pieter. Pieter deed veel goed maar door zijn keuze voor de achtbaan was het waarschijnlijk gedoemd te mislukken ivm zijn combi met Steve. Hij gooit ook meteen maar even ongevraagd de schuld van zichzelf af op Steve als ze bij Gilles staan

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #11 Gepost op: 22-04-2018, 23:03:37 »
Eens
Graven, graven, graven...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #12 Gepost op: 22-04-2018, 23:03:52 »
Heerlijke opdracht voor mij achtbaanfan. 8) 8) 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #13 Gepost op: 22-04-2018, 23:15:43 »
Het dat Pieter 'Achterstand' vond (of dat nu gemakkelijk is of moeilijk), na de eerste rit, maakt hem totaal onverdacht.
Hij kon perfect nog even wachten hiermee en uiteindelijk later nog wat moltrucen toepassen.

Joke en Lloyd, chapeau, niet zo gemakkelijk. Joke vond de hints ook snel, wat haar niet verdacht maakt.
Lloyd corrigeert Joke terecht en maakt zich daarmee ook niet meer verdacht

Pascale en Baha. Was de moeilijkste opdracht. Eveneens deze met de grootste verantwoordelijkheid.
Ze slagen vooral door Pascale omdat ze zowel het spiegelpaleis als de vliegertjes goed bijstuurt; ze laat spiegelpaleis hertellen en corrigeert terecht Baha zijn fout.

Blijft enkel Baha over als verdachte.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #14 Gepost op: 22-04-2018, 23:20:50 »
Het dat Pieter 'Achterstand' vond (of dat nu gemakkelijk is of moeilijk), na de eerste rit, maakt hem totaal onverdacht.
Hij kon perfect nog even wachten hiermee en uiteindelijk later nog wat moltrucen toepassen.

In mijn optiek kan een mol heel veel goed doen, zolang t maar geen geld oplevert. Dat woord raden levert niks op, het gaat erom hoe je het uitbeeld. Letter voor letter gaat niet werken als je medepassagier niet van achtbanen houdt. Beetje goodwill kweken, maar t levert niks op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #15 Gepost op: 22-04-2018, 23:22:30 »
En als ze in tijdsnood komen is het weer Pieter die een goede suggestie maakt door naar een tand te wijzen tijdens de foto voor een shortcut.

Steve kwam hiermee. En hoewel het duidelijk een goed idee was zag je Pieter gewoon even aarzelen van shit we gaan hier toch niet de opdracht mee redden hè? :P

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #16 Gepost op: 22-04-2018, 23:37:24 »
In mijn optiek kan een mol heel veel goed doen, zolang t maar geen geld oplevert. Dat woord raden levert niks op, het gaat erom hoe je het uitbeeld. Letter voor letter gaat niet werken als je medepassagier niet van achtbanen houdt. Beetje goodwill kweken, maar t levert niks op.
Klopt, maar zou jij als mol de ander (Steve) stoppen in zijn foute redenatie en het correcte antwoord geven, en dat nog voor de eerste ronde gedaan is?

Lijkt mij echt geen goede tactiek.
Niemand ging zich vragen stellen als hij halfweg de tweede ronde met het antwoord zou komen. Reactie zou ook zijn 'wauw, knap!', maar dat is weeral een ronde verder, een ronde minder tijd.

Neen, dit zou die valse Goodwill op een heel slechte manier uitgespeeld zijn!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #17 Gepost op: 22-04-2018, 23:39:34 »
Klopt, maar zou jij als mol de ander (Steve) stoppen in zijn foute redenatie en het correcte antwoord geven, en dat nog voor de eerste ronde gedaan is?

Lijkt mij echt geen goede tactiek.
Niemand ging zich vragen stellen als hij halfweg de tweede ronde met het antwoord zou komen. Reactie zou ook zijn 'wauw, knap!', maar dat is weeral een ronde verder, een ronde minder tijd.

Neen, dit zou die valse Goodwill op een heel slechte manier uitgespeeld zijn!

Het spel als Mol op gang brengen en vervolgens niet afmaken is geen onbekende moltactiek. Oppermol George sprak dit zo als een van de eersten uit. Maar ook met Jan hebben we natuurlijk pas nog een Mol gehad die heel veel goed deed (om vervolgens toch te saboteren).

Nu moet ik zeggen dat als Pieter inderdaad de Mol is hij het bij deze opdracht wel makkelijk had. Steve uitkiezen als medepassagier was uiteindelijk al genoeg.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #18 Gepost op: 22-04-2018, 23:51:01 »
Het spel als Mol op gang brengen en vervolgens niet afmaken is geen onbekende moltactiek. Oppermol George sprak dit zo als een van de eersten uit. Maar ook met Jan hebben we natuurlijk pas nog een Mol gehad die heel veel goed deed (om vervolgens toch te saboteren).

Nu moet ik zeggen dat als Pieter inderdaad de Mol is hij het bij deze opdracht wel makkelijk had. Steve uitkiezen als medepassagier was uiteindelijk al genoeg.
Steve was inderdaad de perfecte partner in crime. (Al kon hij niet weten dat ie ziek ging worden)

Maar het blijft niet slim om als mol zo snel het woord aan te bieden en dat terwijl Steve verkeerd zat.

Zou Steve niet ziek geworden zijn, hadden ze die letter probleemloos allemaal kunnen vormen. En dan zat je daar, met je vroeg aangeboden goodwill als mol.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #19 Gepost op: 22-04-2018, 23:51:44 »
Steve kwam hiermee. En hoewel het duidelijk een goed idee was zag je Pieter gewoon even aarzelen van shit we gaan hier toch niet de opdracht mee redden hè? :P

Klopt! Heb het net even teruggekeken


Nu moet ik zeggen dat als Pieter inderdaad de Mol is hij het bij deze opdracht wel makkelijk had. Steve uitkiezen als medepassagier was uiteindelijk al genoeg.

Maar het was niet Pieter die Steve koos. Baha neemt de leiding en vraagt of iemand een voorkeur heeft met wie hij wil gaan. Hij zegt dan zelf meteen dat hij met Pasquale wil en Joke zegt dat ze dan met Lloyd gaat, waarna Pieter met Steve overblijft. Dus het was een heleboel chance, geluk (of pech) daar voor Pieter dat hij met Steve in een team kwam. Zeker geen mol Pieter die bewust de beste medekandidaat selecteerde voor zichzelf
« Laatst bewerkt op: 22-04-2018, 23:57:19 door Nat007 »