Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark  (gelezen 5506 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #40 Gepost op: 23-04-2018, 09:25:53 »
Ik had het idee dat aan de kandidaten gevraagd is nu iemand anders te nemen dan ze al paar keer gedaan hebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #41 Gepost op: 23-04-2018, 09:48:59 »
Nou ik herinner me nog een prominentenstrijd hoor, en veel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verdenkers (ikzelf
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
).

Ik zeg ook niet dat het een uitgemaakte zaak was op dit forum, maar je eerste post sprak over een 'verrassende tunnelineenstorting' en dat is het niet echt geweest.

Bij deze de tussenstanden van vorig jaar vanaf dit punt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2018, 10:33:56 »
Grappig dat je dat zo ziet Moedermol want ik interpreteer de opmerking van Pieter "dan moet ik die leeuw hebben" na Joke's vraag "maar wie is die leeuw" juist als dat Pieter mogelijk een beetje afwachtte met kiezen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2018, 13:20:32 »
Omdat iedereen individueel zijn keuze maakt kan de mol niet heel veel beinvloeden maar moet zijn kans afwachten.  Daarom denk ik niet dat de mol al zo snel zijn juiste mascotte kiest. Pieter kiest als 2e.

Ik denk ook niet dat de mol alle vermommingen kent, er zal nog wel het e.e.a. gepast moeten worden. De mol heeft hoogstens wat kennis van het postuur van de familieleden. Er zal wel een manier zijn bedacht hoe de mol zijn eigen familielid kan herkennen zoals ik hierboven al beschreef.


Deze opdracht was haast bedoeld om te lukken, ook als mol zijnde. Gewoon een extra toffe manier om de familieleden aan te kondigen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #44 Gepost op: 23-04-2018, 14:53:19 »
Ik zeg ook niet dat het een uitgemaakte zaak was op dit forum, maar je eerste post sprak over een 'verrassende tunnelineenstorting' en dat is het niet echt geweest.

Bij deze de tussenstanden van vorig jaar vanaf dit punt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik zal zelf in een tunnel hebben gezeten  ;)
Maar ondanks de statistieken was het hier tot de finale geen uitgemaakte zaak en waren er nog 3 heel luidruchtige tunnels. Herinner me een 'strijd' tussen ik meen Moedermol en mij en anderen tegen de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verdenkers, Heinz volgens mij en meer forumers, en toch wel een schok dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol bleek. Maar enfin, de cijfers spreken voor zich (al vind ik 51 -38 -51 hierzo nog steeds een substantiële spreiding, momenteel zit er al een duidelijke meerderheid op Pieter, 72%), het was een geweldig spannend seizoen toen wilde ik maar zeggen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 14:58:21 door Nat007 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #45 Gepost op: 23-04-2018, 18:37:20 »
Het wordt Pieter door de zieke Steve en de late keuze min of meer in de schoot geworpen. Het oplossen van het raadsel, terwijl er een redelijk plausibele verkeerde oplossing lag... Mwah. Aan de andere kant:

8 + E + R + S + TAND

In vijf ritten had het mogelijk gekund, maar ze beginnen het hele woord te spellen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #46 Gepost op: 23-04-2018, 22:27:15 »
Het was al vanaf minuut 1 duidelijk dat elf ritjes in die coasters niet t meest slimme plan was.

Het plan komt van Pieter , maar Steve zal toch al na 1 ritje al wel gevoeld hebben , geen elf keer te halen. Dan had hij gewoon naast t bijkomen de speladrenaline los moeten laten en kijken naar een alternatief plan. Als Pieter hier de mol is( wat ik niet uitsluit) krijgt hij veel steun van Steve.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #47 Gepost op: 23-04-2018, 22:35:58 »
Als Pieter hier de mol is( wat ik niet uitsluit) krijgt hij veel steun van Steve.

Eender wie de Mol is: Hij/zij kreeg ontzettend veel steun van Steve.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #48 Gepost op: 23-04-2018, 22:42:36 »
ik snap gewoon niet waarom Steve hier geen enkele poging doet tot een alternatief voor elf ritjes. Hij is duidelijk geen mol. Het plan van Pieter is wel erg Mols omdat t vrij onrealistisch is. Dus of ga je als kandidaat hierin mee en zet je de mol radar aan voor je partner, of overtuig je hem dat er betere alternatieven zijn. Beide gebeuren niet .

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #49 Gepost op: 23-04-2018, 22:49:59 »
ik snap gewoon niet waarom Steve hier geen enkele poging doet tot een alternatief voor elf ritjes. Hij is duidelijk geen mol. Het plan van Pieter is wel erg Mols omdat t vrij onrealistisch is. Dus of ga je als kandidaat hierin mee en zet je de mol radar aan voor je partner, of overtuig je hem dat er betere alternatieven zijn. Beide gebeuren niet .

Steve zal waarschijnlijk te druk bezig geweest zijn met nadenken hoe hij hier weer opvallend kon nepmollen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #50 Gepost op: 23-04-2018, 23:05:44 »
Door helemaal niks te doen?  Of dacht hij dat wij dachten dat zn uitstappen, ziek zijn een bewuste vertraging was?  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #51 Gepost op: 23-04-2018, 23:14:20 »
Door helemaal niks te doen?  Of dacht hij dat wij dachten dat zn uitstappen, ziek zijn een bewuste vertraging was?  ::rofl::

Het was geen serieus bericht van mij. Ik moet nog steeds verwerken dat Steve bewust heeft proberen te mollen omdat hij het spel niet door had. ::ohno::

Ik kan me wel inbeelden dat die droedel ook zoiets is waarvan hij wel weet hoe die in elkaar zat, maar dat hij bewust aan het zoeken was naar een manier om het dan toch maar weer fout te doen.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #52 Gepost op: 24-04-2018, 09:37:51 »
het was een geweldig spannend seizoen toen wilde ik maar zeggen  ::ok::

Ik werd als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verdenker wel moe van de luidruchtige tunnels van andere kandidaten dat jaar  :-[  Zo had ik geen zin om in discussie te gaan want de andere kampen waren onvermurwbaar :P

In het attractiepark had ik graag de opdracht van Joke en Lloyd willen doen. Tig keer in de wildwaterbaan ::boogie:: is meer mijn ding. Mocht ik net als Steve en Pieter in de achtbaan terecht komen dan had ik mij wel als Steve gedragen ::rofl:: ::regenboog:: Dus Steve zijn reactie snap ik wel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #53 Gepost op: 24-04-2018, 12:50:26 »
Het wordt Pieter door de zieke Steve en de late keuze min of meer in de schoot geworpen. Het oplossen van het raadsel, terwijl er een redelijk plausibele verkeerde oplossing lag... Mwah. Aan de andere kant:

8 + E + R + S + TAND

In vijf ritten had het mogelijk gekund, maar ze beginnen het hele woord te spellen.
Een letter per persoon had ook wel gelukt.
3 ritjes had voldoende geweest.

8+E
R+S
TAND

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #54 Gepost op: 24-04-2018, 13:04:34 »
Een letter per persoon had ook wel gelukt.
3 ritjes had voldoende geweest.

8+E
R+S
TAND
Een beetje moeilijk dit vind ik. Hoe beeld je bv alleen een R uit?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #55 Gepost op: 24-04-2018, 15:20:06 »
Het was geen serieus bericht van mij. Ik moet nog steeds verwerken dat Steve bewust heeft proberen te mollen omdat hij het spel niet door had. ::ohno::

Ik kan me wel inbeelden dat die droedel ook zoiets is waarvan hij wel weet hoe die in elkaar zat, maar dat hij bewust aan het zoeken was naar een manier om het dan toch maar weer fout te doen.
Misschien dat het vooruitzicht op die achtbaan, zijn denken totaal vertroebelde.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #56 Gepost op: 24-04-2018, 17:19:01 »
Door helemaal niks te doen? 
Precies! Want als je een goed voorstel doet in zo'n situatie, kom je heel kandidaats over (zie Pascale bij de vluchtende Joke opdracht).

In principe hoef je niet het hele woord af te maken. "Acht" staat waarschijnlijk al op dezelfde pagina of eentje ervoor. Zo lang duidelijk is dat het woord niet af is, kunnen de kandidaten gokken door de volgende pagina te nemen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #57 Gepost op: 24-04-2018, 17:26:36 »
Een letter per persoon had ook wel gelukt.
3 ritjes had voldoende geweest.

8+E
R+S
TAND

Ik denk dat het makkelijker is om eerst "Achter" uit te beelden. Door allebei  gewoon heel duidelijk naar achteren wijzen. Zijn toch al twee extra letters
Dan de "S" en tenslotte "Tand". Ook maar drie ritjes nodig (plus de eerste rit om de droedel te vinden) en gelijk al de eerste zes letters te pakken. Omdat na "Achter" nog heel veel mogelijkheden zijn, zou de "S" nog wel nodig zijn.



Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #58 Gepost op: 24-04-2018, 17:50:24 »
Ik denk dat het makkelijker is om eerst "Achter" uit te beelden. Door allebei  gewoon heel duidelijk naar achteren wijzen. Zijn toch al twee extra letters
Dan de "S" en tenslotte "Tand". Ook maar drie ritjes nodig (plus de eerste rit om de droedel te vinden) en gelijk al de eerste zes letters te pakken. Omdat na "Achter" nog heel veel mogelijkheden zijn, zou de "S" nog wel nodig zijn.




Ze hadden beter aan het eind van eerste rit op de grond aan mensen om papier en stift kunnen vragen en het dan opschrijven. Totaal 2 ritjes.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #59 Gepost op: 24-04-2018, 19:26:11 »
Ze hadden beter aan het eind van eerste rit op de grond aan mensen om papier en stift kunnen vragen en het dan opschrijven. Totaal 2 ritjes.

 ;D

Ben bang dat dat niet mocht. Anders weet ik er nog wel eentje met slechts 1 ritje. Uitstappen en achter de tv's gaan staan...  :P
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!