Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark  (gelezen 5504 keer)

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #60 Gepost op: 24-04-2018, 22:24:15 »
Ik dacht gelijk al omg een uur lang in een achtbaan zitten ::rofl::. Ze konden wel wat pauze nemen dat wel, maar whooop. Boomstammen een uur lang zou ik wel erg leuk vinden, los van dat ik niet kan hoofdrekenen ::hypocriet::. Erg leuke opdracht in zijn geheel.

Gaan wij ook nog een keer doen :-)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #61 Gepost op: 25-04-2018, 01:34:16 »
3 ritjes:

8
R
S + Tand

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #62 Gepost op: 25-04-2018, 08:52:59 »
Een beetje moeilijk dit vind ik. Hoe beeld je bv alleen een R uit?
Nu gebruikten ze 1 hand per persoon voor 1 letter samen te maken.
Dus net even moeilijk om individueel een letter te maken met je 2 handen.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #63 Gepost op: 25-04-2018, 21:20:53 »
Nu gebruikten ze 1 hand per persoon voor 1 letter samen te maken.
Dus net even moeilijk om individueel een letter te maken met je 2 handen.
Sommige letters kun je idd met 2 handen doen, maar de R zie ik niet echt lukken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #64 Gepost op: 26-04-2018, 07:19:08 »
Sommige letters kun je idd met 2 handen doen, maar de R zie ik niet echt lukken.
Mol Pieter bevindt zich nogal eens in onmogelijke opdrachten, makkelijk voor hem om geen geld in de pot te brengen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #65 Gepost op: 26-04-2018, 09:20:57 »
Mol Pieter bevindt zich nogal eens in onmogelijke opdrachten, makkelijk voor hem om geen geld in de pot te brengen.
En waarom zou een Mol dat doen?
Als de opdracht 'onmogelijk' is, dan zal er 'sowieso' geen geld verdiend worden.
Dan zit je beter in een 'mogelijke' opdracht, en beïnvloedt hij daar het spel nog, waardoor het moeilijker wordt om geld te verdienen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #66 Gepost op: 26-04-2018, 09:56:43 »
En waarom zou een Mol dat doen?
Als de opdracht 'onmogelijk' is, dan zal er 'sowieso' geen geld verdiend worden.
Dan zit je beter in een 'mogelijke' opdracht, en beïnvloedt hij daar het spel nog, waardoor het moeilijker wordt om geld te verdienen.
De andere duo's mochten gewoon zeggen wat de uitkomst was terwijl Pieter en Steve via beelden de oplossing moeten geven, dat is nogal een verschil. Waarom mochten ze niet gewoon uitstappen en het vertellen? De sombrero's was ook al een onmogelijke opdracht waar Pieter in zat.
Misschien toch om in de compilatie te kunnen zeggen dat de mol weinig geld heeft binnengebracht en misschien omdat Pieter al iets ouder is dan de gemiddelde mol, dat ze het hem niet al te moeilijk wilden maken.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2018, 09:58:23 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #67 Gepost op: 26-04-2018, 10:01:18 »
misschien omdat Pieter al iets ouder is dan de gemiddelde mol, dat ze het hem niet al te moeilijk wilden maken.

33... 'al iets ouder' :-X

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #68 Gepost op: 26-04-2018, 21:50:15 »
De andere duo's mochten gewoon zeggen wat de uitkomst was terwijl Pieter en Steve via beelden de oplossing moeten geven, dat is nogal een verschil. Waarom mochten ze niet gewoon uitstappen en het vertellen? De sombrero's was ook al een onmogelijke opdracht waar Pieter in zat.
Misschien toch om in de compilatie te kunnen zeggen dat de mol weinig geld heeft binnengebracht en misschien omdat Pieter al iets ouder is dan de gemiddelde mol, dat ze het hem niet al te moeilijk wilden maken.
Ik begrijp je punt nog steeds niet eigenlijk.
De zaken die je opnoemt heeft de mol toch echt minder invloed op dan op andere?

Simpele logica nochtans:
- Moeilijke opdrachten hebben weinig kans tot slagen --> weinig mollen nodig (je brengt slaagkans misschien halveren van 40 % naar 20 %, of van 10 % naar 5 %)
- Gemakkelijke opdrachten hebben grotere kans tot slagen --> mollen kan kans kleiner maken (je brengt slaagkans halveren van 60 % naar 30 %, of van 90 % naar 45 %)
- Bijkomend: in een overzicht zoals 'Follow the money', zullen de spelers die geregeld een moeilijke opdracht spelen, er slechter uitkomen. Simpelweg omdat de slaagkans kleiner is. En zo val je al mol minder op in zo'n overzicht.

Een mol kan dus beter in 'mogelijke' (gemakkelijkere) opdrachten zitten.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #69 Gepost op: 27-04-2018, 06:03:51 »
Ik begrijp je punt nog steeds niet eigenlijk.
De zaken die je opnoemt heeft de mol toch echt minder invloed op dan op andere?

Simpele logica nochtans:
- Moeilijke opdrachten hebben weinig kans tot slagen --> weinig mollen nodig (je brengt slaagkans misschien halveren van 40 % naar 20 %, of van 10 % naar 5 %)
- Gemakkelijke opdrachten hebben grotere kans tot slagen --> mollen kan kans kleiner maken (je brengt slaagkans halveren van 60 % naar 30 %, of van 90 % naar 45 %)
- Bijkomend: in een overzicht zoals 'Follow the money', zullen de spelers die geregeld een moeilijke opdracht spelen, er slechter uitkomen. Simpelweg omdat de slaagkans kleiner is. En zo val je al mol minder op in zo'n overzicht.

Een mol kan dus beter in 'mogelijke' (gemakkelijkere) opdrachten zitten.

Maar dan is het toch veel moeilijker om te slagen als mol?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #70 Gepost op: 29-04-2018, 18:41:04 »
Ja, maar je moet als mol ook niet de makkelijkste weg kiezen. De opdracht dei de makers de mol geven is om de weg te kiezen die het meeste geld van de groepspot vandaan houdt.

Bij een opdracht die toch wel mislukt, kun je eigenlijk niet eens effectief mollen. Dan zit je daar, in groepje X, terwijl groepje Y keiveel geld zit te verdienen. Als je dan in groepje Y had gezeten, had je beide groepjes kunnen laten falen.

De beste molpositie in het pretpark was die van Bahador en Pascale. Terwijl het bij de groepsverdeling lijkt alsof Pieter zelf kiest voor de Quimera en dus de beste molpositie weggeeft. Had Pieter gewoon zin in een paar ritjes, of heeft hij ingeschat dat de kans dat Steve afhaakt het grootst is in de achtbaan? Ik bedoel, als Pieter had gekozen voor de boomstammen, dan hadden hij en Steve dat prima kunnen doen denk ik, en een ander duo had de achtbaanopdracht best wel kunnen laten slagen (bij 2 seconden langer nadenken over het uitbeelden van het woord), en dan waren alle deelopdrachten misschien wel gelukt.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 18:42:49 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas