Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 68833 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #520 Gepost op: 24-04-2019, 08:09:52 »
Ik switch naar Bas
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #521 Gepost op: 24-04-2019, 09:22:21 »
Aarrggg. Wat een slechte molactie was dat toen. 

Bas had echt wel creatiever kunnen zijn om niet in de jeep te komen , denk ik. Maar t us bij mij een optelsom van plussen en minnen en bij hem valt die negatief uit met vovinam, steen, paintball , survival hoogste prijs schiet op grootste fruit.

Als Bas de mol is, snap ik dat ook niet helemaal. Misschien had hij erop gegokt dat hij toch afgeschoten zou worden en is dat niet gebeurd?  ??? Dat maakt wel dat ik niet helemaal zeker ben.

Aan de andere kant heeft iedere kandidaat wel een of meerdere acties gehad die onmols zijn.
Ik verdenk Bas nu wel het meest, maar het zou me ook niet verbazen als Elisabet of Joeri de mol is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #522 Gepost op: 24-04-2019, 11:14:15 »
Het moment van Bas op een holletje naar de jeep nog eens bekeken.
Ik houd het het erop, er vanuitgaande dat Bas de mol is, dat het een flinke misrekening van hem is geweest. Ik vermoed dat hij hoopte afgeschoten te worden als hij alleen van de groep de aanloop ham. Hij is loslopend wild daar, een betere positie dan met drie tegelijk, dan was de Kans 1 op 3. Maar hij werd niet afgeschoten.
Dan snap ik dat hij bij de moldagboek over het schilderij zegt dat hij nu (eindelijk?) wint....
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 13:08:14 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #523 Gepost op: 24-04-2019, 11:26:37 »
Ik ga denk maar de Gillestunnel in

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #524 Gepost op: 24-04-2019, 19:38:01 »
Is er nog enige consideratie? Ik was niet eens meer op dit forum, want ik zag de uitzending, en dacht, nu is het toch wel ERG opgelegd dat Axel de mol is? Ik hoopte steeds op een ander, ik had Eva zo mooi gevonden, maar moest 5 minuten erna toch capituleren. Ja, het is Axel, ja we moeten ermee leven. ZO verkrampt. ZO de mol vanaf moment 1 al.

En ik kan hem niks kwalijk nemen, niet meer vanaf Jon. Ik heb nog steeds de Anniek avatar! Axel had gewoon geen voorbereiding dus is een slechte mol, akkoord, ik leef er gewoon mee! Elke andere mol is mijn wensmol, maar kom aan, het is gewoon Axel. In deze fase van het spel moeten we dat toch allemaal wel weten. OK. Ik gooi nu de hypocrisie smile)))   ;D ::tandpastasmiley:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #525 Gepost op: 24-04-2019, 20:21:19 »
Zonder veel overtuiging toch maar Axel. Past het beste in het plaatje van de onvoorbereide mol.

Dacht dat ik afgelopen week in de pool van Kaat naar Axel was geswitcht, maar blijkbaar toch nog een keer op Kaat ingevuld. Dus in de pool moet ik misschien maar terug naar Bas, dan kan ik nog winnen ;D Durf hem sowieso nog niet uit te sluiten. Bas heeft weliswaar een paar keer grote bedragen binnengehaald, maar een aantal daarvan zijn nog uit te leggen als mislukte molactie.

Heb bij Bas sowieso nog altijd meer een molgevoel dan Axel. Ik kan me zo slecht voorstellen dat ze Axel nou de beste mol vonden van alle tien...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #526 Gepost op: 24-04-2019, 20:40:07 »
Citaat van: lilith
Het moment van Bas op een holletje naar de jeep nog eens bekeken.
Ik houd het het erop, er vanuitgaande dat Bas de mol is, dat het een flinke misrekening van hem is geweest. Ik vermoed dat hij hoopte afgeschoten te worden als hij alleen van de groep de aanloop ham. Hij is loslopend wild daar, een betere positie dan met drie tegelijk, dan was de Kans 1 op 3. Maar hij werd niet afgeschoten.
Dan snap ik dat hij bij de moldagboek over het schilderij zegt dat hij nu (eindelijk?) wint....
Ik denk dat de sluipschutters niet op Bas mochten schieten (ik had ook de indruk dat ze niet op hem wilden schieten). Als ze hem zouden neerschieten vlak voor de jeep zou iedereen weten dat hij de mol is en bovendien zou het niet eerlijk zijn tegenover de kandidaten als iemand van buitenaf zou bepalen over de winst.

Ik denk dat Bas gewoon tijd wilde winnen door terug te keren om zijn vrijstelling op te halen en proberen te laat te komen. Maar dat mislukte omdat Joeri en Elisabet vrij vroeg bij Bas waren (ik had de indruk dat hij zich erover verbaasde) en omdat Joeri snel wilde doorgaan.

Ik vond het ook al vreemd dat Joeri Bas snel geloofde over die code dat hij moest ingeven. Volgens mij was hij toen al zeker dat Bas de mol was en mocht hij zijn vrijstelling nemen. Dat de molactie van Bas is misgelopen komt door Joeri. 
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 20:52:19 door Luc »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #527 Gepost op: 24-04-2019, 20:58:29 »
Is er nog enige consideratie?

Bijna 53% zit niet op Axel volgens de poll nu.
Dus ik begrijp niet precies waarom er geen consideratie meer zou zijn.  ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #528 Gepost op: 24-04-2019, 21:21:06 »
En ik zie niet in waarom Axel een slechte mol is . Maar goed, ik vond Merel een slechte mol. ::)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 21:25:20 door Lonneke*L »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #529 Gepost op: 24-04-2019, 22:03:33 »
Hahaha die zit Lonneke :):).

Persoonlijke smaak dan. Ik vond Merel heel goed. Maar ook weer niet top-3, 'gewoon top-10' goed.

Ik hoop met Axel dat ik een dikke smakkerd maak maar ik zie echt geen mogelijkheid voor een andere mol. Laat die tunnel alsjeblieft instorten  ::) :P :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #530 Gepost op: 24-04-2019, 22:04:36 »
Ik kan me zo slecht voorstellen dat ze Axel nou de beste mol vonden van alle tien...

Deze vraag rijst ook bij mij. Van alle tien de kandidaten zou als mol alleen Bruno mij minder goed bevallen dan Axel. De rest zou ik allemaal verkiezen boven hem.

En ik zie niet in waarom Axel een slechte mol is . Maar goed, ik vond Merel een slechte mol. ::)

1. Omdat zijn molacties vaak mislukken
2. Omdat zijn mislukte molacties wel voor verdenking zorgen omdat ze zo weinig subtiel zijn

Hij is onvoorbereid en dat speelt natuurlijk mee maar ik vind het echt geen succes.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #531 Gepost op: 24-04-2019, 22:07:11 »
Ik ga denk maar voor Bas in de eindsprint

Nog nooit zo vaak van mol geswitcht  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #532 Gepost op: 24-04-2019, 22:08:10 »
Deze vraag rijst ook bij mij. Van alle tien de kandidaten zou als mol alleen Bruno mij minder goed bevallen dan Axel. De rest zou ik allemaal verkiezen boven hem.
Helemaal eens. Dit is ook een groot deel waarom ik hem zo slecht vind, de hypothese is dat hij het alleen maar is omdat Vier een commerciele omroep is en zich liet sponsoren door zijn baas, de vliegtuigmaatschappij. Of -haven. Of whatever. Maar geld, dus. Want ik vond hem ook het slechtst komen uit de mollicitatie. Wat dat betreft valt hij nu eigenlijk nog mee ::hypocriet:: ::bravo:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #533 Gepost op: 24-04-2019, 22:13:58 »
Ik zou Axel ook geen slechte mol vinden

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #534 Gepost op: 24-04-2019, 23:01:35 »
Ik zou Axel ook zeker geen slechte mol vinden, zeker niet als je bedenkt dat de mol vrijwel onvoorbereid is. Maar om nou te zeggen dat hij dat vragenrondje in aflevering 1 zo goed deed dat ze unaniem voor hem gingen ipv voor hun eerste keuze? Dan hebben de makers iets gezien wat ik niet zie.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #535 Gepost op: 24-04-2019, 23:05:56 »
Axel was zelfs de enige waarbij ik bij dat vragenrondje riep voor de TV. 'Die is het zeker niet'

Maar nu denk ik al een paar afleveringen dat hij het wel is  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #536 Gepost op: 24-04-2019, 23:17:28 »
Ik hecht niet zoveel belang aan dat vragenrondje. Ik ga ervan uit dat dit langer geduurd heeft dan wij gezien hebben.

Elke kandidaat in het spel heeft zaken gedaan die raar zijn voor een mol, maar in mijn ogen is dat van Axel het makkelijkst uit te leggen tov. de andere.

En of hij een goede mol is of niet? (in mijn ogen is er geen slechte mol)

Afwachten wat de laatste aflevering oplevert, dan oordeel ik pas
(vb. Ik vond de gedachte van Merel als mol meer tegenvallen dan merel als mol zelf). Zeker als je weet dat de mol (wie het ook is) 0,0 voorbereidingstijd heeft gehad.
klaar voor de strijd

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #537 Gepost op: 24-04-2019, 23:22:43 »
Ik zou Axel ook geen slechte mol vinden

Mee eens, ik ook niet... want hij is het niet.  ;)

1. Mr. Bas

Mijn reservemollen zijn op.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 23:25:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #538 Gepost op: 24-04-2019, 23:31:28 »
Waarom is Axel niet de mol?
- 700 euro nutteloos verdiend bij het diner
- De visopdracht 2.100 euro gaat uiteindelijk wel goed
- Weinig tot geen invloed in aflevering 1 en heel erg op de achtergrond, terwijl de mol in het dagboek zegt er meteen voor te gaan.
- Mollicitatie was ronduit slecht
- Weinig subtiliteit in sommige van zijn acties. Zelfs met weinig voorkennis kan het toch minder opvallend.
- Beperkt zijn invloed bij paintballen door al heel snel uit het spel te liggen
- Neemt een aardig bedrag mee uit de tunnels, boobytrap nemen was hier niet zo verdacht

Ondanks dit lijstje vind ik hem nog altijd de meest valabele moloptie op dit moment.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #539 Gepost op: 25-04-2019, 07:38:53 »
Maar als Axel die boobytrap wel had meegenomen was ie weer niet subtiel genoeg, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk dat ie velen nog positief gaat verrassen als Mol. ::jaja::