Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 68879 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 26-04-2019, 22:55:57 »
Tsja het was ook 10 uur werk, maar dan heb je ook wat om verder mee te bouwen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 26-04-2019, 23:21:10 »
Heb je goed gedaan, Foxhunter!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 27-04-2019, 00:02:12 »
Op dit forum bedoel je? Want bij het grote publiek is ze de hoofdverdachte, zie vier.be/demol.

O, werkelijk? Nou, dat bewijst weer dat Belgenmoppen ongepast zijn, want kennelijk zijn er veel slimme Vlamingen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 27-04-2019, 04:50:29 »
Elisabet is op zowel de site als het forum flink verdacht, maar ik zou wel graag willen weten wat daar de redenen van zijn. Want het draadje staat toch behoorlijk droog. Is dat alleen gebaseerd op afl. 7? We zijn Elisabet een beetje uit het oog aan het verliezen, wilde ik eigenlijk zeggen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 27-04-2019, 08:12:43 »
Ik heb haar verdacht, maar ben nu helemaal om naar Bas
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 27-04-2019, 13:11:53 »
Elisabet is op zowel de site als het forum flink verdacht, maar ik zou wel graag willen weten wat daar de redenen van zijn. Want het draadje staat toch behoorlijk droog. Is dat alleen gebaseerd op afl. 7? We zijn Elisabet een beetje uit het oog aan het verliezen, wilde ik eigenlijk zeggen.

Het staat helemaal niet droog. Elisabet heeft veel molse dingen gedaan en het feit dat ze veel verdacht wordt in belgie verrast mij. De makers zullen dit ook wel niet verwacht hebben denk ik, want ze wordt niet verdacht neergezet in de montage.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 27-04-2019, 13:30:45 »
en het feit dat ze veel verdacht wordt in belgie verrast mij. De makers zullen dit ook wel niet verwacht hebben denk ik, want ze wordt niet verdacht neergezet in de montage.

Komt oa door dat nep gejank in de tunnels denk

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 27-04-2019, 14:02:20 »
Ja ze hebben het inderdaad heel geloofwaardig proberen neer te zetten ::)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 28-04-2019, 09:04:50 »
Na de laatste aflevering overgestapt op Axel. Als een echte mol :o kwam hij uit de tunnel met heel veel vertraging.

Schilderij lijkt erg gesigneerd door Axel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 28-04-2019, 17:03:34 »
Mijn verstand zegt Bas maar mijn gevoel twijfelt tussen Bas en Elisabeth, vanwege de over-the-top emoties van de laatste.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 28-04-2019, 17:08:23 »
Qua afwijkend gedrag denk ik Axel.

Maar in dat dagboek hoor ik Bas of Elisabet

Ik weet t niet meer  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 28-04-2019, 17:15:34 »
Elisabet is op zowel de site als het forum flink verdacht, maar ik zou wel graag willen weten wat daar de redenen van zijn. Want het draadje staat toch behoorlijk droog. Is dat alleen gebaseerd op afl. 7? We zijn Elisabet een beetje uit het oog aan het verliezen, wilde ik eigenlijk zeggen.
Gebasseerd op dat mensen niet willen dat Axel de mol is ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 28-04-2019, 17:53:30 »
Als je alles opnieuw bekijkt met de overtuiging dat Joeri de mol is dan zijn de andere 3 lekker zichzelf. Geen echte molactie meer te zien bij die drie.
Bas nepmolt een beetje aan de muur. Maakt zich verdacht bij het schilderij van de mol. Elisabet nepmolt bij de tunnels of gaat gewoon voor een vrijstelling voor zover haar angst dat toelaat en bij schilderijen polst ze haar concurrenten voor de finale plaatsen. Bij het schilderij van de mol willen alledrie gewoon niet verraden wie ze verdenken.  En Axel die is gewoon lekker zichzelf, vakantie aan het vieren.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 28-04-2019, 18:55:04 »
Tja, wie is het nu?

Naast Kaat was Bas voor mij verdacht in het begin. Later kwam Axel in beeld. Bas te snel afgeschreven vanwege de 1000 bij de steen en de 4000 bij het paintballen? Of het feit dat hij als laatste bij Gilles aan tafel kwam voor het molgesprek? Volgens FTM doet hij niet veel onder voor Axel....

Axel steeds weer opzij geschoven door kandidaatse acties en primaire (kandidaatse) expressies of kan hij zo goed acteren?

Elisabet vond ik nogal aanstellerig met haar nepmolgedrag. Expres torens omgooien, Martijn niet verstaan aan de telefoon, duizelig worden, stampvoeten in de boot, kaart verliezen bij het paintballen, angstig zijn etc. Toch haalt ze het minste geld binnen en heeft ze niet veel onmolse dingen gedaan. Behalve dan de last minute switch op het strand, puzzels oplossen in de boot ( maar dat was inderdaad wel nodig om deze fantastische opdracht te kunnen spelen)en samen met Joeri geld verdienen bij de social media opdracht. Eigenlijk vond ik haar gedrag irritant en dan moeten bij mij alarm bellen gaan rinkelen. Altijd als ik me irriteer aan het gedrag van een kandidaat blijkt het de mol te zijn en zit ik verkeerd  ::rofl::

Joeri als mol kan bijna niet meer.

Ik ben erg benieuwd wie er afvalt vanavond.
Toch wel lekker dat ik niet mee doe met de pool en geen keuze hoef te maken. Misschien wordt het vanavond duidelijker.

Mooi verwoord, ik kan mij daarin vinden  :D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 28-04-2019, 18:55:44 »
Als je alles opnieuw bekijkt met de overtuiging dat Joeri de mol is dan zijn de andere 3 lekker zichzelf. Geen echte molactie meer te zien bij die drie.

Maar dit kan je echt bij elke persoon doen als je er op zo'n manier op gaat letten. Een tunnel noem je dat  ::tandpastasmiley::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 28-04-2019, 19:44:34 »
Het molvirus heeft ook mij weer stevig te pakken, de molkoorts stijgt hier met de dag. Volg het nog veel intensiever dan de voorbije edities ... Nu de eindfase is ingezet toch even een efforke doen om mijn hoofdverdachte(n) tijdens dit briljant seizoen kenbaar te maken, net op tijd voor de halve finale.

Eerst en vooral, wat zetten ze weer een waanzinnig sterke reeks neer! Niet normaal hoe goed, hoe is het toch mogelijk?! De nieuwe serie is alweer even verfrissend als de drie vorige reeksen. Een paar afl. ver en het was al mijn favoriete seizoen! Er lijkt nog meer werk in gestoken dan anders. De twistzieke makers + toplocatie + 10 zalige kandidaat-mollen (mss wel de beste groep ooit?) blijkt een wonderrecept. Groot fan ook van de vernieuwde concepten 'Dagboek van de mol', GDC die openlijk de mol brieft en natuurlijk de waanzinnige selectie van de nieuwe mol. Ze hebben niet gelogen over transparantie dit jaar, buiten de vervorming van haar/zijn stem dan.

De echte Mol mollen blijkt dit jaar geen sinecure, niet dat het ooit gemakkelijk is, maar dit jaar voelt het toch wel zwaarder dan de vorige series. Wat wil je ook met 10 kandidaat-mollen! Al mijn verdachten van het eerste uur zaten er tot zondag nog steeds in, dus ik ben extra verwend dit jaar! Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat we te maken hebben met een zeer onvoorspelbare mol.

Tot nu toe zag ik vooral een mol in ... Elisabet, Kaat & Joeri. In mindere mate Eva die ik even meenam als pasmol na haar fake exit ... en een heel klein scheutje Bas & Bruno. Maar zij zijn nooit doorgebroken tot mijn topverdachten. Bas enkel in het begin maar hij begint ondertussen de superkandidaat uit te hangen. Met Axel hetzelfde probleem maar in de andere richting, ik wil er maar niet in geloven, al snap ik wel dat mensen er een mol in kunnen zien. Maar is het de échte?
Het Vietnamees koken vond ik de perfecte inleiding om een mol te kiezen en mijn oog viel nu eenmaal op het eerste en laatste duo die er direct stevig invlogen. Meteen na de eerste opdracht dus stevig gaan letten op Kaat, Bas, Elisabet & Joeri ... had hen sowieso al in het vizier bij de bungeesprong & molselectie. Tot ergens in afl. 5 vond ik de drie overgebleven vrouwen het verdachtst, maar één van hen stak er met kop en schouders bovenuit en groeide razendsnel uit tot mijn absolute topverdachte.

Van begin af aan bekijk ik deze serie door een roze bril en heb ik gekozen voor Elisabet als schot voor de boeg mol. Ze wil sindsdien maar niet wijken van die 1e molpositie. Misschien is ze wel te veel mijn wensmol, een spoedarts als mol spreekt tot mijn verbeelding, net zoals ooit ook een priester- of politiemol, maar die laatste heb ik in het begin nadat ze heel hoog in de poll stond heel even laten rusten, nadien zakte ze ook weer pijlsnel in de polls. Elisabet leek eerst dezelfde evolutie door te maken, maar neemt nu wel nipt de leiding in de officiele poll. Benieuwd of dat nog gaat veranderen na vanavond. Iets zegt me dat ze dit idd niet verwacht hebben want ze werd ferm uit de wind gezet tijdens de afl. Ik laat me in ieder geval geen 2e keer vangen zoals toen met Mol 5.
Voor mij heeft Elisabet het perfecte profiel voor een Mol. Ze neemt de teugels regelmatig stevig in handen, maar laat ze daarna even vaak toch ook weer los, stuurt aan op fouten, blijkt vaak zeer tegendraads en ze komt gewoon erg sturend over of om het in haar eigen woorden te omschrijven ... 'misleidend'.
Ik merk zo veel tegenstrijdigheden op bij haar. De ene keer zeer gedreven en gretig (avatarspel), de andere keer ongeïnteresseerd (survival) met een paar zeer vreemde opmerkingen ("Als ik het bezoek haal is het goed geweest voor mij ..."). Ze kan zeer fel uit te hoek komen en heeft volgens mij een ijzersterke wil.
Het zou een Mol zijn waarbij niet alles lukt helaas, maar is dat al ooit zo geweest?! Om het vanuit molperspectief te zien, de enige proeven die 100 % zijn gelukt waren de scheepsraadsels (groepsverdienste waar ze toch dingen probeerde verkeerd te sturen) & Bas bevrijden (ze deed als enige haar best om aandacht te vestigen op Bas zijn vrijstelling). Vooral haar hevige reactie over die vrijstelling was een tekenend moment voor mij (deed ze ook bij de verfbom), waardoor ik voor eens en altijd heb besloten dat zij het wel moet zijn! Alleen die verdraaide Mol weet met zekerheid dat Bas een vrijstelling heeft gepakt en ze had het volgens mij echt niet kunnen zien. Als zij het echt is, vind ik het een slimme en gedurfde keuze van mol. Deze groep biedt gelukkig soms stevig weerwerk en maakt het haar niet al te gemakkelijk wat de Mol ook openlijk toegeeft in het dagboek.

Met de eindmeet in zicht is het heel gevaarlijk om te switchen van je eerste gevoelsmollen. Maar ik ben wel zeer overtuigd van de molkwaliteiten van Elisabet. Team Elisabet kan zo te zien ook wat versterking gebruiken, met verbazing stel ik vast dat ze niet meer verdacht wordt hier. Ik waarschuw jullie, onderschat haar niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 28-04-2019, 19:54:01 »
Qua afwijkend gedrag denk ik Axel.

Maar in dat dagboek hoor ik Bas of Elisabet

Ik weet t niet meer  ::rofl::

Goed punt ook wel.
Inmiddels is er voor iedereen een sterk tegenargument te verzinnen dus ga ik maar voor degene die het meest onder de radar speelt en dat is Axel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 28-04-2019, 20:00:22 »
Stand bij de start om 20u:

Axel 51 (46.4%)
Bas 27 (24.5%)
Elisabet 29 (26.4%)
Joeri 3 (2.7%)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 28-04-2019, 22:02:35 »
Dan ga ik nu voor Bas  ::rofl::

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 28-04-2019, 22:29:42 »
Blijf bij Bas na eerste keer bekijken ...