Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65555 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #240 Gepost op: 20-04-2019, 04:54:41 »
Kaat en Bas zullen niet de hele muur van 5 km. voor hun kiezen hebben gekregen. Ik heb eens gelet op de achtergrond, m.n. naar de gebouwen. Wat opvalt:

- Op 29’41 ontdekken ze het eerste goede gebouw, de Vlaggentoren. Op 30'21+30'27 is de achtergrond goed te zien (foto 1). V.l.n.r. een blauw gebouw, dan een geel gebouw, een blauwgrijs gebouw, en een klein gebouwtje met iets roods. Kaat ontdekt hier ook de x3 vaas (die pas even verderop in close-up wordt genomen).

- Op 37'55 ontdekken ze het derde goede gebouw, de One Pillar Pagoda. De achtergrond is hier minder goed te zien (foto 2), maar toch vertoont die opvallende overeenkomst met die van de Vlaggentoren. Te zien zijn een stukje van een geel gebouw, dan een zo te zien hoog blauwgrijs gebouw, en weer een klein gebouwtje met iets roods. Vooral de details van de laatste 2 komen exact overeen met die op de eerste locatie. Kaat ontdekt hier x2, de TV.
Even hiervoor (op 37'41) ontdekt Bas nog de gong, /2. Dit is opnieuw voor dezelfde gebouwen, nu duidelijk te zien (foto 3). Als Bas de gong ontdekt, staan Kaat en Bas voor een oranje en gele boom op de muur (foto 4).

Verder is bekend dat het 2e gebouw (de Rode Brug) en het 3e gebouw (de One Pillar Pagoda) redelijk dicht bij elkaar lagen, want die vonden ze snel achter elkaar.

Mijn conclusie:
1) De eerste 3 gebouwen lagen dicht bij elkaar in de buurt. (Van de 4e kan ik geen aanwijzing daarvoor vinden).
2) Na het eerste gebouw ging er 3 kwartier voorbij voordat het tweede gebouw werd gevonden. Kaat en Bas zijn dus 3 kwartier op ongeveer dezelfde plek blijven hangen, of zijn voorbij het 2e en mogelijk ook het 3e goede gebouw gegaan, en op een gegeven moment teruggelopen.
3) We hebben dit niet gezien in de montage, daarin leek het of ze alsmaar maar vooruit gingen. Dat was mooie verdachte actie geweest ("ze zijn er voorbij gelopen, hmm").
4) We weten nìet wie van de twee maar bleef hangen of voorbij 1 of 2 goede gebouwen liep, want er werd gewisseld onderweg. Ook weten we niet wie dan het initiatief nam om terug te gaan, want ook dat was niet in beeld. Bas en Kaat dus even verdacht, in dat opzicht.

Ik vond nog dit Youtube-filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=QpQUxlmQqE4. Daarop staat zo'n 10 minuten lopen langs de muur, zelfde richting als Kaat en Bas. Er zijn behoorlijk wat gebouwen te zien, maar ook veel gedeelten met andere taferelen, die ze makkelijk konden overslaan. Punten die ik heb herkend:
- 2'34: De Vlaggentoren
<dan een knip op 4'00, jammer>
- 5'13: De Rode Brug
- 6'11: Een verkeerd gebouw waar ze voor stonden. In de opdracht was dat vóór het vinden van de Rode Brug, dus een sterke aanwijzing dat ze inderdaad zijn teruggelopen. Er zit ook een knip in dit moment in de opdracht, zie foto 5 vóór de knip en foto 6 erna. Op foto 5 gaat Kaat nog duidelijk vooruit, bij foto 6 is niet met zekerheid te zeggen welke richting ze opgaan, maar dit zou de terugweg kunnen zijn.
- 9'47: De oranje en gele boom, waar ze voor staan als Bas de gong ontdekt. Omdat de filmer langs de muur wandelt en er vanaf 4'00 geen knip is, valt af te leiden dat het van de Rode Brug naar dit punt minder dan 5 minuten lopen is.

Ik heb al met al de indruk dat de opdracht zich op een betrekkelijk klein gebied afspeelde en veel moeilijker werd voorgesteld ("5 km") dan die in werkelijkheid was. En ook dat Bas (of evt. Kaat) in bescherming is genomen, door de suggestie dat er als maar vooruit gelopen werd. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze voorbij goede gebouwen gelopen en later teruggegaan om die alsnog te vinden, en is dat achterwege gelaten in de montage. Voor het 4e gebouw moesten ze dan weer een heel stuk in de oorspronkelijke richting, want die is vlak bij een brug over de weg en die heb ik in de buurt van de andere 3 niet gezien. Ze vonden die ook pas 17 minuten voor tijd.
Ik heb nu ook een vermoeden waarom het geluid bij het vinden van de Rode Brug (34'42 in de uitzending) niet klopt met het beeld dat we zien. Het is heel goed mogelijk dat Bas en Kaat op dit moment aan het teruglopen waren.

Als ik het even sterk stel: het lijkt me waarschijnlijk dat Bas of Kaat de Mol is. Waarom zou je anders zo'n prachtige verdachte actie als voorbij een goed gebouw lopen, of op zijn minst het teruglopen in de richting waar je vandaan kwam (want dat is vrijwel zeker gebeurd), niet opnemen in de montage?
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 07:53:56 door Newbie2 »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #241 Gepost op: 20-04-2019, 09:04:23 »
Mooi uitzoekwerk. Maar je conclusie kan je ook omdraaien. Als het voorbijlopen en teruglopen een molactie was hadden ze dit beter wel kunnen laten zien. Het is niet dat je meteen de Mol ermee ontmaskert. En anders voel je je achteraf een beetje belazerd als we pas in de laatste aflevering ontdekken dat daar heel iets anders gebeurde wat ook nog eens een molactie bleek te zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #242 Gepost op: 20-04-2019, 09:57:09 »
Een mol-actie krijgen we soms niet helemaal te zien, en sommige krijgen we misschien helemaal niet te zien, omdat het anders te duidelijk zou worden? Het is er maar een van de vele, en ik zou me daar niet meteen door belazerd voelen, denk ik.

Ik heb ook nog even gedacht aan niet-chronologische montage. Maar bv. de achtergrond van het tweede gevonden gebouw (De Rode Muur), wijkt nogal af van die van het eerste en derde. Zo te zien zat die daar niet tussenin. Dus ook daar kon je al gaan denken dat ze ergens terug moeten zijn gegaan. Ik ben het wel met je eens dat ze best even een onverdacht stukje teruglopen in beeld hadden kunnen brengen, Mol of geen Mol. Aan de andere kant waren ze allebei al aardig verdacht in beeld in deze opdracht, Kaat met het missen van de brommertjes, en Bas met het doorgeven van verkeerde info. Misschien vonden de makers dat ze wel genoeg hadden prijs gegeven.

Ik heb er daarom maar bij gezet: als ik het sterk stel. Mij lijkt het weer wat waarschijnlijker dat de Mol in dit duo zit, maar dat hoeft niet de juiste conclusie te zijn. Ik wacht trouwens nog even op foxhunter ook, want gisteren zag ik blijkbaar al een restaurant aan voor een van de 4 gebouwen. Al heb ik deze keer echt geprobeerd om zorgvuldig te werk te gaan, want het was me wel een chaotisch schouwspel. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 10:48:19 door Newbie2 »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #243 Gepost op: 20-04-2019, 10:33:01 »
Mee eens dat deze positie de beste is voor de mol en dat Bas hier verdacht lijkt maar hij heeft teveel geld binnengebracht voor een mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #244 Gepost op: 20-04-2019, 10:50:52 »
De argumenten waarom Bas als Mol een paar keer flink wat geld heeft binnen moeten brengen, of liever gezegd dat met lede ogen heeft zien gebeuren, zijn ook in dit topic terug te vinden. En je kunt ook kijken naar het aantal keren dat dat gebeurt, dat valt nogal mee. Enkele keren dat het gebeurt, zijn het inderdaad klappers. Gewoon dikke pech, denk ik. + wat ook voor de anderen geldt: geen voorbereiding, weinig briefing, voorzichtig moeten mollen...
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 11:15:15 door Newbie2 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #245 Gepost op: 20-04-2019, 11:58:29 »
Mee eens dat deze positie de beste is voor de mol en dat Bas hier verdacht lijkt maar hij heeft teveel geld binnengebracht voor een mol.
het doel van de mol is zoveel mogelijk geld uit de pot houden. Dat je dan af en toe ook verdiend is collateral damage. 0 euro verdienen en heel de benelux weet meteen wie de mol is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #246 Gepost op: 20-04-2019, 12:23:24 »
Maar Bas heeft van alle kandidaten het meeste binnengebracht. Bovendien geloof ik niet dat de mol in Bas bevrijden op zijn positie zou willen, het zou megaverdacht zijn om niet voor de vrijstelling te gaan (waardoor het geld ook niet is verdiend).
In het verleden zijn er wel mollen die (vrijwel) niets binnen brachten zoals in WIDM reeks 4 en 6.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #247 Gepost op: 20-04-2019, 12:44:07 »
Maar Bas heeft van alle kandidaten het meeste binnengebracht.

Ik begrijp je standpunt Luc, maar met hetzelfde argument had ik mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
onlangs ook afgeschreven. Ik vind ook trouwens best dat je een niet gelukte molpoging b.v. een waarderingscijfer 8 kunt geven als de groep in de opdracht een 10 scoort.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #248 Gepost op: 20-04-2019, 12:48:32 »
De Vlaamse mol van vorig jaar bracht ook best wel veel (individueel) geld in. Een hoop daarvan had makkelijk voorkomen kunnen worden.
Ik denk dat in ieder geval de Vlaamse mol, maar misschien ook de Nederlandse, ongeveer de helft van de opdrachten actief gaat mollen en de andere helft gewoon als een actieve kandidaat meedoet. Oftewel: onmols gedrag hoeft niet per se te betekenen dat betreffende kandidaat ook gelijk mol-af is.

Bas blijft voor mij daarom nog een reservemol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #249 Gepost op: 20-04-2019, 13:26:38 »
[...] Ik heb eens gelet op de achtergrond, m.n. naar de gebouwen.  [...]

Dank Newbie2, wat een uitzoekwerk. Ik denk dat deze post eigenlijk hoort bij de opdracht, niet bij Kandidaat Bas.
Inderdaad raar en opvallend dat er tussen de 1e twee vondsten 3 kwartier is heen en weer gelopen en dat we dat niet zo in beeld hebben gekregen.

Wat ook goed was te zien, is dat de x / : voorwerpen telkens met dezelfde persoon op dezelfde brommer langskwam, die moet dus steeds een blokje om zijn gegaan, en het was dus goed te doen qua tijd en herkenbaarheid om hem elke keer te spotten vermoed ik.  Ik ga ervan uit dat dat met regelmatige intervallen is gebeurd.

edit. met de close-up beelden van de brommer valt niet zoveel op te maken
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 13:59:21 door Mollem »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #250 Gepost op: 20-04-2019, 13:46:15 »
Nog even in schema. Met de weg lang en recht (en van boven gezien, ze lopen a.h.w. van links naar rechts):

Gong - Vlaggentoren (1) - One Pillar Pagoda (3) -      Rode Brug (2) -        Literatuurtempel (4)
                        X   →   →   →   →   →   →   →   →   →   →   →   →  →   →   
    X    ←   ←   ←   ←   ←   ← ←  ←   ←   ←   ←   ←   ←   ←   X    ←   ←   
     →   →   →   →   →   →   →   →   X   →   →   →   →  →   →   →   →  →   →   →      X

- De Vlaggentoren, One Pillar Pagoda, en de plaats waar Bas de gong zag liggen echt vlak bij elkaar. De stoplichten geven mede de doorslag voor de plaats van de One Pillar Pagoda.
- De Rode Brug ligt een eindje verderop, in de buurt van het verkeerde gebouw (zie foto, exact dezelfde achtergrond als laatste foto in vorige post).

In eerste instantie zijn ze blijkbaar voorbij de One Pillar Pagoda gelopen, en voorbij de Rode Brug. Die laatste vond Kaat op de terugweg. Vervolgens zijn ze nogmaals voorbij de One Pillar Pagoda gelopen. Bas zag de gong (het dichtst bij het groepje gebouwen aan de overkant), en even later ook de One Pillar Pagoda, die daar nog vlak bij was. Vervolgens zijn ze vermoedelijk in een lange rechte weg richting de Literatuurtempel gegaan, die het verste weg was.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 14:28:06 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #251 Gepost op: 20-04-2019, 13:59:13 »
Ik begrijp je standpunt Luc, maar met hetzelfde argument had ik mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
onlangs ook afgeschreven. Ik vind ook trouwens best dat je een niet gelukte molpoging b.v. een waarderingscijfer 8 kunt geven als de groep in de opdracht een 10 scoort.

Die mol haalde wel het meeste geld binnen van iedereen, maar uiteindelijk ging het om kleine individuele bedragen als 200 en 250 en 750 euro in een duo opdracht (eigenlijk een trio opdracht) waarbij het ook erg moeilijk was om onopvallend te mollen. Ook verduisterde die mol geld bij alle opdrachten waar diegene individueel geld binnenhaalde (wat ook af te leiden was uit de beelden).

Bas daarentegen haalt bedragen als 4000 euro, 500 euro, 2400 euro en 1000 euro binnen en er zijn geen aanwijzingen dat hij geld verduistert.

In De Mol is er weliswaar meer geld te verdienen, maar dit is me toch net iets te veel mocht hij de mol zijn. Al helemaal omdat hij er eigenhandig voor had kunnen zorgen dat die 4000 euro, 500 euro en 1000 euro niet verdiend waren.. three strikes and you're out.  :P

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #252 Gepost op: 20-04-2019, 14:02:45 »
Inderdaad. Mol Bas zou het aan zijn stand zijn verplicht in de ideale positie waarin hij zat de 4.000 te laten lopen door te worden afgeschoten oid.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #253 Gepost op: 20-04-2019, 14:38:56 »
Dank Newbie2, wat een uitzoekwerk. Ik denk dat deze post eigenlijk hoort bij de opdracht, niet bij Kandidaat Bas.
Inderdaad raar en opvallend dat er tussen de 1e twee vondsten 3 kwartier is heen en weer gelopen en dat we dat niet zo in beeld hebben gekregen.
Ja sorry, Mollem, je hebt helemaal gelijk. Ik verdenk nu eenmaal Bas, en hij liep ook het meeste langs de muur, wat we hebben gezien. Maar ik heb er ook bij gezegd dat Kaat hier even goed verdacht is. Dus je mag hem wat mij betreft meenemen naar Kaat, dat zou ik zeker doen als Kaat-verdenker. Ik zal nog wel een berichtje plaatsen in het opdracht-topic, maar ik ga het hele verhaal maar liever niet cross-posten. Misschien alleen het schemaatje.

Even een disclaimer trouwens: ik hoop dat ik het allemaal goed heb gezien. In elk geval heb ik alle info die ik gebruikt heb erbij gezet, dus iedereen kan het nog eens rustig natrekken. Een (redeneer)foutje is zo gemaakt, met zoiets.

EDIT: Bij het verkeerde gebouw (33'33) (foto 6 in lange post) is er een boom te zien rechts van de weg, zo'n 100 meter verderop. Als Bas later de Rode Brug doorbelt (35'37) (foto hierboven) staat diezelfde boom pal rechts van hem, aan de overkant van de weg. Opnieuw bevestiging dat ze hier aan het teruglopen zijn. Ze zijn blijkbaar inderdaad verder dan de Rode Brug gegaan, en vermoedelijk zelfs verder dan het verkeerde gebouw, voordat ze besloten om te keren. Het schemaatje klopt dus! ::joehoe:: Ik zoek even naar een icoontje voor :: opluchting ::, maar ik kan het niet vinden. :).
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 16:39:21 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #254 Gepost op: 20-04-2019, 17:26:59 »
De argumenten waarom Bas als Mol een paar keer flink wat geld heeft binnen moeten brengen, of liever gezegd dat met lede ogen heeft zien gebeuren, zijn ook in dit topic terug te vinden. En je kunt ook kijken naar het aantal keren dat dat gebeurt, dat valt nogal mee. Enkele keren dat het gebeurt, zijn het inderdaad klappers. Gewoon dikke pech, denk ik. + wat ook voor de anderen geldt: geen voorbereiding, weinig briefing, voorzichtig moeten mollen...
Een mol houdt geld uit de pot, maar niet al te overduidelijk. Als de hele ploeg hard heeft gewerkt om 4000 euro  binnen te halen en aan het eind haalt een kandidaat daar prompt een streep door waardoor het nul wordt, is dat nogal opvallend, ik denk niet dat een mol dat snel zou doen. Ik denk dat dat de reden is waarom hij in de aanloop naar de jeep niet is neergeschoten.

Bas heeft wél geld uit de pot gehouden, geen vuur gemaakt was al -900 euro in de pot, hij liet Elisabeth begaan die rechtstreeks in het vliegtuig stapte zonder geld etc. Verder denk ik dat hij in het begin rustig aan mocht doen omdat hij geen voorbereiding heeft gehad, en dat nu de versnelling steeds hoger wordt. Bij de muur heeft hij zoveel lopen mollen dat veel uit de montage is gelaten. De groep is goed, was ook te verwachten met allemaal kandidaat-mollen. Ook al legde hij de tekening verkeerd uit met trap ipv brug, toch wist Elisabeth er een goeie tekening van te maken waardoor de Vietnamees wist waar ze naartoe moesten.
Ik zit giga in deze tunnel en ik kom er niet meer uit. Hou mijn hart vast bij de komende executies!
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 17:41:10 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #255 Gepost op: 21-04-2019, 04:19:22 »
Een mol houdt geld uit de pot, maar niet al te overduidelijk. Als de hele ploeg hard heeft gewerkt om 4000 euro  binnen te halen en aan het eind haalt een kandidaat daar prompt een streep door waardoor het nul wordt, is dat nogal opvallend, ik denk niet dat een mol dat snel zou doen. Ik denk dat dat de reden is waarom hij in de aanloop naar de jeep niet is neergeschoten.
Dat vind ik ook een heel mooie verklaring, Run! ::ok:: En hij had het van tevoren wel geprobeerd met tijdrekken / op zoek gaan naar conflict. Dus hij had zeker zijn best gedaan.

Bij de muur heeft hij zoveel lopen mollen dat veel uit de montage is gelaten.
Dat vermoeden heb ik ook.
Ik houd nog een vraagteken over bij de oranje en gele boom op de muur als Bas de gong spot, met aan de overkant het groepje gebouwen. Als het filmpje op YouTube betrouwbaar is, betekent dat dat de Rode Brug in het schema nog links van de gong is. In dat geval zouden ze eerst de Rode Brug voorbij gelopen zijn. Maar de achtergrond als ze hem eenmaal gevonden hebben, en die van het begin waar ze waren afgezet, verschillen sterk. Het zou ook totaal niet matchen met de flow van de montage. Dus ik blijf er toch bij dat het schema klopt. Op een 5 km. lange muur kunnen sommige afbeeldingen dubbel zijn geplaatst. De One Pillar Pagoda bijvoorbeeld is ook in het filmpje te zien, maar dan duidelijk anders dan die in de opdracht.
Conclusie blijft hoe dan ook: ze zijn minstens 1 goed gebouw voorbij gelopen, en op een bepaald moment teruggegaan. En dat hebben we niet gezien in de aflevering. Waarom niet?

Ook al legde hij de tekening verkeerd uit met trap ipv brug, toch wist Elisabeth er een goeie tekening van te maken waardoor de Vietnamees wist waar ze naartoe moesten
Eigenlijk een heel geraffineerde actie van Bas, en ook een mooie mol-actie, vind ik. Hij noemt "ladder" en gaat daar gauw overheen met 4 kinderen in allerlei kleuren die "op de ladder" staan. Waardoor de aandacht van Kaat naar de kinderen gaat ("Is dat belangrijk?"), en niet naar de foute ladder. Tegelijk laat hij haar denken dat hij misschien een beetje aan het nep-mollen is.
Hij had alleen de bestuurder van Joeri en Elisabet tegen, die man was veel te goed! Ook met ladder i.p.v. brug wist hij waar hij naar toe moest. Ik denk dat de gebouwen misschien iets teveel voor de hand lagen, hij was er waarschijnlijk al ontelbare keren geweest.

Ja, ik houd ook nog steeds een beetje mijn hart vast! Durf nog steeds niet all-in, zonder reserve-mol. Maar ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in! En helemaal zeker weten zou ook geen lol aan zijn.

Bas daarentegen haalt bedragen als 4000 euro, 500 euro, 2400 euro en 1000 euro binnen en er zijn geen aanwijzingen dat hij geld verduistert.
Verduisteren niet, maar je kunt het ook slinks uit de pot houden noemen. En dan zijn er genoeg momenten te vinden waarop hij dat geprobeerd heeft, en het hem soms ook gelukt is. Wie was er het meest consequent in het vertragen bij de geketende wandeling? Wie hurkte er (mooie vondst van Molebuster) neer op de zwakke schakel, terwijl Joeri aan het kappen was? Wie bracht Kaat van haar apropos bij de overdracht bij het koken? Wie was by far het minst actief om de opdracht bij de boot (5.000 euro) nog te doen slagen? Wie stond er meteen op en ging er naar toe, toen Axel het konijn spotte? Wie zorgde in de luwte van Kaat aan tafel voor verdeeldheid bij de verfbom-opdracht? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Voor die 1.000, 2.400 en 4.000 zijn al verklaringen gegeven, voor die laatste komt Run er nu nog met eentje bij, die ook prima zou kunnen. Het gaat er niet altijd (en zeker niet alleen) om om de pot zo dicht mogelijk bij het nulpunt te houden, en toch heeft Bas dat mogelijk bij alle drie de grote bedragen geprobeerd. Je kunt die verklaringen bevredigend vinden of niet, dat is een andere zaak natuurlijk. Wat die 500 euro bij het diner betreft: dat lijkt me nou net zo'n opdracht waarbij Bas nog wat extra zand in de ogen wilde strooien van de kandidaten. En een Mol laat zich de kans om openlijk iedereen tegen te spreken niet graag ontnemen, je kunt het zelfs symbolisch zien.

Voeg daar nog even aan toe hoe weinig Bas verdacht gemonteerd wordt, en tel uit je winst, zou ik zeggen. Bas is onder de omstandigheden (geen voorbereiding, weinig briefing) zo mols als hij maar zijn kan. Voor de paintball, avatars en de opdracht bij de muur leek me trouwens een wat langere briefing wel handig, en laat hij nu net een nacht afgezonderd zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 08:03:05 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #256 Gepost op: 21-04-2019, 07:30:10 »
Ook met ladder i.p.v. brug wist hij waar hij naar toe moest. Ik denk dat de gebouwen misschien iets teveel voor de hand lagen, hij was er waarschijnlijk al ontelbare keren geweest.
Ik heb de tekening van Elisabeth met de ladder nog eens bekeken, hoe is het mogelijk dat de Vietnamees wist dat dit de plek met de brug was zou je denken. Maar de Vietnamees keek er van boven op, en de laddertekening kan je zien als de brug van bovenaf met kinderen erop. Daar hadden ze echt geluk mee dat de Vietnamees die herkende.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #257 Gepost op: 21-04-2019, 07:39:48 »
Ik heb de tekening van Elisabeth met de ladder nog eens bekeken, hoe is het mogelijk dat de Vietnamees wist dat dit de plek met de brug was zou je denken. Maar de Vietnamees keek er van boven op, en de laddertekening kan je zien als de brug van bovenaf met kinderen erop. Daar hadden ze echt geluk mee dat de Vietnamees die herkende.
Ja, die man was echt goed! Kan zo in de groep met sterke kandidaten. Haha. Dit kan Bas als Mol echt niet aangerekend worden. Het enige wat hij hier niet zo handig deed, was zeggen dat het op een eiland stond, vond ik... Ik vraag me af of die man het ook geweten had, als er geen water op de tekening stond. Of had Elisabet dat niet ingetekend? Ben het even kwijt.
EDIT: Nee, Elisabet tekent wel een eilandje of heuveltje, maar geen water. Molpuntje voor Elisabet hier ook. Er staan trouwens ook 5 huisjes op de tekening van Elisabet, en op de muur stonden er maar 3. Een detail dat er niet zo toe doet denk ik, maar het zou dus wel kunnen dat de beschrijving van Bas nog iets langer dan 7 minuten heeft geduurd.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 08:08:00 door Newbie2 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #258 Gepost op: 21-04-2019, 11:06:45 »
Nog een toevoeging aan dossier Bas: bij het doorbellen van de beschrijving van n.b. De Vlaggen Toren van Hanoi aan Elisabet zegt Bas pas op het laatst dat er een Vietnamese vlag op de toren staat. Pas dan herkent de Vietnamese chauffeur het. Slim van Bas om niet met het belangrijkste herkenningsteken van deze toren te beginnen. Daar ook weer tijd gerekt.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #259 Gepost op: 21-04-2019, 11:17:22 »
Gewoon precies omschreven van onder naar boven. Onmollig wmb. Hoe dieper in de tunnel, hoe nauwer de blik.  :P