Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65572 keer)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #300 Gepost op: 22-04-2019, 21:44:33 »
De Bas-verdenkingen hier beginnen mij meer te overtuigen, na de derde aflevering had ik hem niet meer als mol gezien maar hij kan verschillende subtiele molacties hebben uitgevoerd hebben waar wij niets van hebben gemerkt.

Bepaald verdacht van Bas vind ik dat hij tegen Joeri zei dat het Kaats idee was om bij de avatars de koffers willekeurig te plaatsen. Je gaat als kandidaat toch niet zeggen wie je verdenkt! Wil hij iemand verdacht maken (misschien was het zijn idee)? Ook maakte hij Axel verdacht met dat schip en nu weer op subtiele wijze Kaat met het schilderij. Ja, hij zat vaak in dezelfde posities als Kaat (Cha Ka, geketende wandeling, Eva terughalen, bij de muur ...) en men liet ons merken dat Kaat vaak de aanzet heeft gegeven maar het kan best zijn dat Bas zijn ideeën heeft geplant (om met zijn woorden te spreken).

Bij de schilderijen wist hij de kandidaten te sturen met zulke argumenten die vooraf bedacht lijken te zijn en toen Gilles zei dat het schilderij tijdens de reis werd gemaakt is de bevrijding van Bas (waar hij een tijd afgezonderd zat) een prima gelegenheid daarvoor waar hij ook uitgebreid gebrieft kon worden ('s nachts in het hotel is het te risicovol).

Een subtiele molactie van Bas in de tunnels zou ook als derde te willen gaan waardoor Axel als vierde met zijn 2m lengte door de langere en smallere gangen door moet waarbij de kans groot is het hij vast komt te zitten.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 20:20:51 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #301 Gepost op: 23-04-2019, 06:02:57 »
En hoezo eer van zijn werk? De mol wil een bedrieger zijn en wil dat hij anderen iets kan aanpraten!
Zie ook dagboek van de Mol. Wel fijn dat we het ook eens met elkaar oneens zijn trouwens, anders zou het een saaie boel worden. ::rofl::
Bepaald verdacht van Bas vind ik dat hij tegen Joeri zei dat het Kaats idee was om bij de avatars de koffers willekeurig te plaatsen. Je gaat als kandidaat toch niet zeggen wie je verdenkt!
En nu Joeri als Mol toch steeds onwaarschijnlijker wordt, mogen we inderdaad wel concluderen dat Bas dit echt tegen hem gezegd heeft. Daar zit een sterk luchtje aan. ::jaja::
en men liet ons merken dat Kaat vaak de aanzet heeft gegeven maar het kan best zijn dat Bas zijn ideeën heeft geplant (om met zijn woorden te spreken).
Dat vermoeden heb ik, bij de avatars. Vooral ook omdat Kaat nog even zegt: "Maar dan hoop ik wel dat we nog 1.000 euro binnenhalen." Alsof ze zich door iemand heeft laten overtuigen.
Een subtiele molactie van Bas in de tunnels zou ook als derde te willen gaan waardoor Axel als vierde met zijn 2m lengte door de langere en smallere gangen door moet waarbij de kans groot is het hij vast komt te zitten.
En vergeet de beer uit Peer niet, die moest als vijfde! Al hoop ik niet dat Bas echt wilde dat ze vast kwamen te zitten. ::rofl:: Maar dat was inderdaad een slimme move, om voor die twee te gaan. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 06:30:17 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #302 Gepost op: 23-04-2019, 08:40:58 »
Zie ook dagboek van de Mol. Wel fijn dat we het ook eens met elkaar oneens zijn trouwens, anders zou het een saaie boel worden. ::rofl::En nu Joeri als Mol toch steeds onwaarschijnlijker wordt, mogen we inderdaad wel concluderen dat Bas dit echt tegen hem gezegd heeft. Daar zit een sterk luchtje aan. ::jaja::Dat vermoeden heb ik, bij de avatars. Vooral ook omdat Kaat nog even zegt: "Maar dan hoop ik wel dat we nog 1.000 euro binnenhalen." Alsof ze zich door iemand heeft laten overtuigen.En vergeet de beer uit Peer niet, die moest als vijfde! Al hoop ik niet dat Bas echt wilde dat ze vast kwamen te zitten. ::rofl:: Maar dat was inderdaad een slimme move, om voor die twee te gaan. ::ok::
Hij vond uitgang 3 eigenlijk al te ver, en vind je het vreemd, het was een gruwelopdracht! Knap van de meiden dat ze het hebben gedaan. Het lijkt dit keer wel een commandoteam, ik denk dat bij een gemiddelde Nederlandse Wie is de mol-BN'ers-ploeg tachtig procent sowieso afgehaakt zou hebben.

Uit Cafe de Mol:
Na de schilderij-opdracht heeft Bas in de tunnelopdracht als enige een zwarte walkie talkie met rood lintje en hij heeft zwart t-shirt en rode broek aan.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 11:17:47 door Run »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #303 Gepost op: 23-04-2019, 11:28:15 »
Bas stond al langer op mijn radar, maar in de laatste aflevering beland ik definitief in deze tunnel. Hij was zó sturend bij de kunstopdracht en ook bij de tunnelopdracht erg verdacht (wat was zijn reden dat hij per sé als tweede of derde wilde gaan?). Het valt me ook op dat de andere kandidaten hem niet zo lijken te vertrouwen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #304 Gepost op: 23-04-2019, 11:48:04 »
 ;) de kleur in het schilderij was volgens Bas geen rood maar terracotta ...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #305 Gepost op: 23-04-2019, 17:01:34 »
Axel heeft bij de tunnels 2x zoveel tijd verbruikt als Bas, voor bijna de dubbele afstand (inclusief teruggaan). Ze zijn dus gemiddeld ongeveer even snel vooruit gegaan. Maar van Bas zien we geen stops of teruggaan in beeld. Hij is of gewoon heel erg traag gegaan, of heeft ergens nog lang gewacht zonder dat we dat gezien hebben. In de aflevering leek het vlot te gaan, hij is na 3 minuten schermtijd er weer uit. Axel krijgt 7 minuten schermtijd, Joeri 4 minuten.

Bas over de porto tegen Axel: "Axel ga je nog verder naar 3, of kom je eruit in 2". Volgens de voice-over is het van exit 2 naar exit 3 nog 35 meter (volgens het kaartje van Café de Mol 43 meter). Maar als Axel het Bas vraagt, zegt Bas: ongeveer 50 meter. Voice-over weer: "Als hij nu opgeeft, verliest hij zijn pasvraag. Want per uitgang mag maar 1 kandidaat de tunnel verlaten". Daaruit maak ik op dat Axel niet alleen zijn pasvraag zou verliezen, maar ook zijn geld (dat hij op dat moment nog niet had, maar dat een klein stukje verderop lag, de eerste koker). Dus:
- Bas brengt Axel eerst op het idee om er in exit 2 al uit te komen.
- En schat vervolgens de afstand nog even aan de hoge kant.

Maar Axel liet zich niet ontmoedigen, en ging verder.

EDIT: Bas is ook heel gedwee als Axel 5 meter voor het einde nog even wil rusten, "niets zeggen". Axel had vast wel energie gevonden als Bas had gezegd: "Kom op Axel, het is nog 5 meter!".
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 17:17:13 door Newbie2 »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #306 Gepost op: 23-04-2019, 17:48:10 »
Sorry als het al genoemd is....
Maar Joeri klopt Bas op zijn been bij de exit
Dit kan van allerlei betekenen
Maar heel even dacht ik dat Joeri wil zeggen: Bas ik heb je ontmaskerd...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #307 Gepost op: 23-04-2019, 17:54:32 »
Sorry als het al genoemd is....
Maar Joeri klopt Bas op zijn been bij de exit
Dit kan van allerlei betekenen
Maar heel even dacht ik dat Joeri wil zeggen: Bas ik heb je ontmaskerd...

Ik vatte dat op als troost voor mol Bas die zijn beste vriendin in het spel naar huis stuurt  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #308 Gepost op: 23-04-2019, 18:44:47 »
Hij vond uitgang 3 eigenlijk al te ver, en vind je het vreemd, het was een gruwelopdracht! Knap van de meiden dat ze het hebben gedaan. Het lijkt dit keer wel een commandoteam, ik denk dat bij een gemiddelde Nederlandse Wie is de mol-BN'ers-ploeg tachtig procent sowieso afgehaakt zou hebben.

Uit Cafe de Mol:
Na de schilderij-opdracht heeft Bas in de tunnelopdracht als enige een zwarte walkie talkie met rood lintje en hij heeft zwart t-shirt en rode broek aan.
Gruwelopdracht?  ???
Ik zou er niet de minste moeite mee hebben. Ook met de vleermuizen niet...

Het zijn gewoon tunnels waar je in moet kruipen ipv lopen.. 0 kans dat het plots instort ofzo. Verdwalen kan ook niet. Niets engs aan. En vleermuizen doen je ook niks. En tegen je aanvliegen oid zullen met alle macht vermijden.

Ik snap werkelijk niet wat er zo angstaanjagend is. Er kan niets gebeuren.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #309 Gepost op: 23-04-2019, 20:26:27 »
Angsten zijn irrationeel
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #310 Gepost op: 24-04-2019, 06:23:39 »
Nog een mogelijke mol-actie van Bas in de tunnels, waar je volgens mij kunt zien hoe geraffineerd hij het spel speelt (en ook moet spelen, want hij wordt verdacht).

Bas: "Kaat, ik had een dilemma, maar ik ga het niet doen. Ik ga naar buiten. Ik ga weg met het geld. Oké?"
Kaat: "Ja, ik ben ook niet teruggegaan voor een pasvraag".
Bas: "Oké. Dan weten we wat Elisabet wel gedaan heeft".
Kaat: "Ja, ik heb dat tegen Axel gezegd: Elisabet heeft hier een koker geopend. Maar hij zal het niet tegen jullie hebben gezegd en de pasvraag voor zichzelf houden".
Bas: "Hij zei dat hij niet wist wat Elisabet gedaan had".
Kaat: "Ah, mannekes".
Bas: "Wat dan een leugen zou zijn".

Axel, meeluisterend: "Pfff. Het wordt oorlog vanavond". ::rofl::

Bas heeft en passant even zowel Elisabet als Axel verdacht gemaakt bij Kaat, en hoefde daar geen woord bij te liegen. (En Kaat viel later die dag af ::vergroot::).

Vervolgens gaat Axel de tunnel in. Voice-over: Axel denkt dat er een pasvraag in de eerste koker zit. Maar wanneer hij de tunnel in is, probeert Kaat twijfel te zaaien.
Kaat: "Axel sorry dat ik al stoor. Maar Elisabet heeft die pasvraag mee, dus de eerste is een booby-trap".
Joeri: "Axel, eerste booby-trap voorbij?" ::rofl::

Bas heeft weer eens een idee geplant in het hoofd van Kaat en Joeri, en spant ze voor zijn karretje. Mogelijk zelfs het idee (verwarring zaaien bij Axel) geopperd, en het de anderen laten uitvoeren, dat zien we niet. Maar het gevolg is dat Axel niet meer zeker is van zijn zaak, voorbij de pasvraag gaat, eerst de 3e koker wil zien (open of niet?) en zelfs nog het dilemma aan de uitgang. Dan pas zeker genoeg is van zijn zaak om terug te keren. Tijdverlies. Maar m.i. niet door Axel, maar door het handige spel van Bas.

Je moest hier als Mol uiterst zorgvuldig te werk gaan, want je kon heel snel gaan opvallen:
- een booby-trap openen
- teveel tijdrekken
- verkeerde informatie doorgeven

Allemaal no-go. We zien dat niemand doen, m.u.v. Elisabet (booby-trap) en Axel (tijdrekken). Omdat je als Mol moeilijk verkeerde informatie kon doorgeven, kon je het porto-verkeer maar beter aan anderen overlaten. Dan konden die zich daarmee nog eventueel verdacht maken (wat verder niet gebeurde). Ik denk dat dat de reden is dat we Bas weinig aan de porto hebben gezien. Waar hij wel aan de porto was, heeft hij een paar keer (zie ook vorige post) heel subtiel geprobeerd om anderen tot een actie te verleiden, die hij dan zelf niet uit hoefde te voeren. Geldverlies leverde het uiteindelijk niet op, maar als Bas de Mol is (en zelf twijfel ik nauwelijks meer): Magistraal Spel ::respect:: bij een opdracht waar het zo moeilijk mollen was!
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 06:59:23 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #311 Gepost op: 24-04-2019, 07:18:17 »
Gezien haar reacties heb ik niet het idee dat Kaat op Bas zat.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 07:19:52 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #312 Gepost op: 24-04-2019, 07:40:08 »
Gezien haar reacties heb ik niet het idee dat Kaat op Bas zat.
Ik denk ook van niet. Ik vermoed op Axel, vanwege de tunnels en brommertjes. Bas speelde het bij de muur juist heel gewiekst, en stelde zich ook bij de tunnels zo onverdacht mogelijk op.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #313 Gepost op: 24-04-2019, 08:24:23 »
Ik denk ook van niet. Ik vermoed op Axel, vanwege de tunnels en brommertjes. Bas speelde het bij de muur juist heel gewiekst, en stelde zich ook bij de tunnels zo onverdacht mogelijk op.
Ik was hoogstverbaasd dat ze eruit vloog, maar je ziet vaker dat iemand die zo dicht op de mol zit, van wie je denkt: die ziet alles en ook die indruk wekt, toch helemaal niet op die persoon bleek te zitten. Ik dacht echt dat ze Bas in de gaten hield bij de muur, ze was hem aan het corrigeren, stond in de buurt als hij ging 'zwansen'  door de telefoon, maar blijkbaar dacht ze dat het nepmolgedrag was.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #314 Gepost op: 24-04-2019, 08:35:12 »
Ik was hoogstverbaasd dat ze eruit vloog, maar je ziet vaker dat iemand die zo dicht op de mol zit, van wie je denkt: die ziet alles en ook die indruk wekt, toch helemaal niet op die persoon bleek te zitten. Ik dacht echt dat ze Bas in de gaten hield bij de muur, ze was hem aan het corrigeren, stond in de buurt als hij ging 'zwansen'  door de telefoon, maar blijkbaar dacht ze dat het nepmolgedrag was.
Ja, ze hield hem absoluut in de gaten. Maar ze zei ook een paar keer "heel goed" en "ja, ja, ja" toen Bas de info doorgaf. Ze was het dus uiteindelijk met hem eens. Verder vond Bas 3 van de 4 gebouwen, en leverde hun opdracht 1.500 euro op. De opdracht van Axel en Bruno 0 euro, met een verkeerd object aan de brommer van Axel. Komt daarbij nog het verschil in verdacht gedrag bij de tunnels. En hoe het verder bij de kunst ging, heeft ze niet gezien.
Dus ze houdt Bas wel in de gaten, maar die weet dat ook en hij weet zich als een gladde aal te gedragen. Omdat Kaat na Eva een nieuwe Mol moest kiezen, lag Axel veel meer voor de hand.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 08:40:24 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #315 Gepost op: 24-04-2019, 08:38:15 »
Ja, ze hield hem absoluut in de gaten. Maar ze zei ook een paar keer "heel goed" en "ja, ja, ja" toen Bas de info doorgaf. Ze was het dus uiteindelijk met hem eens. Verder vond Bas 3 van de 4 gebouwen, en leverde hun opdracht 1.500 euro op. De opdracht van Axel en Bruno 0 euro, met een verkeerd object aan de brommer van Axel. Komt daarbij nog het verschil in verdacht gedrag bij de tunnels. En hoe het verder bij de kunst ging, heeft ze niet gezien.
Omdat Kaat na Eva een nieuwe Mol moest kiezen, zou het me niets verbazen als ze er op Axel is uitgegaan.
Ik dacht eerder Elisabeth, omdat die het meest op haar eerste mol lijkt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #316 Gepost op: 24-04-2019, 08:44:46 »
Ik dacht eerder Elisabeth, omdat die het meest op haar eerste mol lijkt.
Kan ook. Die was ook verdacht bij de tunnels. Maar haalde wel met Joeri weer die 1.500 euro binnen. Afijn, een van die twee toch waarschijnlijk.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #317 Gepost op: 24-04-2019, 09:28:48 »
Ja, ik denk ook dat Bas of Elisabet de mol is. Bas verdenk ik nu het meest.  :)

Ik zit nog even terug te denken aan 'de voornaamste kandidaat'. Bas was erg beleefd, maar sprak ook de gastheer tegen (door zijn opdracht). Had eigenlijk Bruno niet uitgekozen mogen worden als de voornaamste kandidaat?

Door Bas uit te kiezen als 'voornaamste kandidaat', was het voor de groep niet vreemd dat hij werd afgezonderd. In de tussentijd kan hij mooi een aantal woorden Vietnamees leren, de rest van de opdrachten doornemen en een schilderij maken.  ::vergroot:: En dan zou het mij ook niet verbazen als hij hiervoor de verf uit de paintpall-opdracht heeft gebruikt.  ::rofl::

Ik ben benieuwd of dat klopt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #318 Gepost op: 24-04-2019, 09:37:15 »
Ja, ik denk ook dat Bas of Elisabet de mol is. Bas verdenk ik nu het meest. 
Door Bas uit te kiezen als 'voornaamste kandidaat', was het voor de groep niet vreemd dat hij werd afgezonderd. In de tussentijd kan hij mooi een aantal woorden Vietnamees leren, de rest van de opdrachten doornemen en een schilderij maken.  ::vergroot:: En dan zou het mij ook niet verbazen als hij hiervoor de verf uit de paintpall-opdracht heeft gebruikt.  ::rofl::
Ik ben benieuwd of dat klopt.
Dat zou helemaal fantastisch zijn! Ik verheug me nu al op alle acties die we te zien krijgen, dat kan nog spectaculair worden. Maar was die verf in de paintball opdracht rood of zwart dan? Dat staat me niet bij. Hebben we die verf überhaupt wel te zien gekregen? Dan krijgt trouwens ook de eerste afgeschotene (Axel) er een molpuntje bij, hè. Maar Bas zeker ook.(Al vermoed ik dan wel dat die op dat moment andere dingen te doen had, dus ik gok erop dat dat schilderij dan de avond ervoor moet zijn gemaakt. ;))
EDIT: Met een van de twee bedoelde ik Axel of Elisabet, waarop Kaat zou zijn afgevallen...
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 10:21:58 door Newbie2 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #319 Gepost op: 24-04-2019, 11:09:09 »

Vervolgens gaat Axel de tunnel in. Voice-over: Axel denkt dat er een pasvraag in de eerste koker zit. Maar wanneer hij de tunnel in is, probeert Kaat twijfel te zaaien.
Kaat: "Axel sorry dat ik al stoor. Maar Elisabet heeft die pasvraag mee, dus de eerste is een booby-trap".
Joeri: "Axel, eerste booby-trap voorbij?" ::rofl::

Bas heeft weer eens een idee geplant in het hoofd van Kaat en Joeri, en spant ze voor zijn karretje. Mogelijk zelfs het idee (verwarring zaaien bij Axel) geopperd, en het de anderen laten uitvoeren, dat zien we niet. Maar het gevolg is dat Axel niet meer zeker is van zijn zaak, voorbij de pasvraag gaat, eerst de 3e koker wil zien (open of niet?) en zelfs nog het dilemma aan de uitgang. Dan pas zeker genoeg is van zijn zaak om terug te keren. Tijdverlies. Maar m.i. niet door Axel, maar door het handige spel van Bas.

Zou kunnen Newbie, maar ik denk dat je Axel hier onderschat, die weet heus wel dat de eerste koker een pasvraag is en niet opeens een boobytrap. Hij loopt er voorbij omdat hij die later pas gaat ophalen wat tijd kost. Dat komt het wel goed uit dat Kaat hier zegt het is een boobytrap. Hij was er sowieso voorbijgelopen volgens mij. Hij is van tevoren al van plan om tot het dilemma te gaan en dan terug te gaan voor de pasvraag, denk ik. ::jaja::

Denk dat beide theoriën mogelijk zijn. Bas zou dan de wat meer geraffineerde mol zijn hier en meer verbaal bezig zijn. Maar wat ook opvalt is dat Axel hier de betere molposities heeft en meer moeite doet om de opdracht te laten mislukken. Ziet er ook niet uit als nepmollen. Bas is ook veel minder lang in de tunnel (is ie echt beetje bang en molt ie daarom niet in de tunnel?) dan Axel..  :o

Het is interessant. Dat Bas het schilderij van de mol als echt kunstwerk bestempelt, wil niet zeggen dat hij de mol is. Hier kan Axel geprofiteerd hebben van zijn geloofwaardige uitleg en natuurlijk met Bas meegaan. Axel gaat voor Bas en Bas voor Axel bij de test dat is ook wel grappig. ik denk dat ze beiden in de finale komen. Dit seizoen is in ieder geval spannender dan vorig jaar ::bravo::.

P.s.Wat me niet loslaat is dat Bas bij de kookopdracht wilde beginnen met de dipsaus. Nadat de mol de instructie heeft gekregen dat er een scheutje bij de saus kon. In dit geval laat hij Kaat er een scheutje bij doen. Is dit toeval of ook weer zo'n geraffineerde actie? Aan de andere kant scheen het dipsausje keigoed te zijn ::rofl:: en is misschien de latere verwisseling de echte molstreek.

Ik blijf bij Axel die o.a. het (Kiev) konijn ontdekte...en de fakkel verzoop.