Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65558 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #460 Gepost op: 1-05-2019, 13:09:35 »
Oké, maar zolang er kaarten getrokken worden om strafkaarten of vrijstellingen eruit te plukken, is de kans klein dat er dubbele bedragen op tafel gelegd worden. En dat is het doel van de mol, zo min mogelijk geld.
Als Axel de vrijstelling van Bas had getrokken, zou Joeri weer azen op de vrijstelling van Axel en ondertussen komen er geen dubbele bedragen op tafel. Die opzet mislukte falikant omdat Joeri en Axel elkaar bleken te vertrouwen, zowel met de strafkaarten als met de 3000 euro.

Joeri kon echter nooit de vrijstelling pakken. Er waren maar 2 rondes. De vrijstelling was dan bij Axel blijven hangen.
klaar voor de strijd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #461 Gepost op: 1-05-2019, 13:20:51 »
Dat klopt en ik denk ook dat het helemaal niet de bedoeling was dat Bas de vrijstelling van Elisabet zou afnemen (dit is per ongeluk gebeurd).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #462 Gepost op: 1-05-2019, 13:23:33 »
Dat klopt en ik denk ook dat het helemaal niet de bedoeling was dat Bas de vrijstelling van Elisabet zou afnemen (dit is per ongeluk gebeurd).

Volledig mee akkoord, tenzij hij door de kaarten kon kijken om te lezen wat er opstond, is dit toeval.
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #463 Gepost op: 1-05-2019, 15:05:19 »
Volledig mee akkoord, tenzij hij door de kaarten kon kijken om te lezen wat er opstond, is dit toeval.
Iedereen had een extra kaart, Bas had een strafkaart, de andere twee waren eruit dus moest Elisabeth de vrijstelling hebben. Dat was haar laatste kaart. Niks toeval dus.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #464 Gepost op: 1-05-2019, 15:12:10 »
Iedereen had een extra kaart, Bas had een strafkaart, de andere twee waren eruit dus moest Elisabeth de vrijstelling hebben. Dat was haar laatste kaart. Niks toeval dus.

Nu ja, kans 1 op 4 toch? Ze had ook de €300, €400 en €600....

Edit: oh je bedoelt dat ze zo dom is geweest haar vrijstelling gewoon aan de zijkant te laten?
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 15:13:45 door hamsterdam »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #465 Gepost op: 1-05-2019, 15:12:21 »
<KNIP>
EDIT: foto: Bas heeft zojuist de vrijstelling veilig gesteld.

 :D Ja echt een blije kandidaat met een vrijstelling he?  ::ohno::

Soms zeggen beelden meer dan woorden. Bas is hier klemgezet is door de groep na zijn pogingen om foute antwoorden er doorheen te drukken. Het symboliseert wat mij betreft dit hele seizoen van de mol die het heel moeilijk heeft. In dit screenshot (@41:40) draait Axel z'n hoofd nog even richting het oor van Bas en zegt nog extra plagend "Vijfduizend...". En die plaagstoot werkte bij het Zwartepieten (o jee mogen we dat nog zeggen?  ???) nog duidelijk na bij Bas. Ik had echt wel met 'm te doen deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 15:15:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #466 Gepost op: 1-05-2019, 15:14:00 »
Iedereen had een extra kaart, Bas had een strafkaart, de andere twee waren eruit dus moest Elisabeth de vrijstelling hebben. Dat was haar laatste kaart. Niks toeval dus.

Ik bedoel dus over het feit dat Bas deze in ronde 1 trok  ;)
klaar voor de strijd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #467 Gepost op: 1-05-2019, 15:38:20 »
Ik had echt wel met 'm te doen deze aflevering.
Ik ook, Molebuster. Bas heeft het keigoed gespeeld, maar deze groep is niet te kraken. En dan nog eens die pech erbij bij het kaarten. Dit was niet zijn aflevering. Maar ik vind dat hij het hier weer, net als in de eerdere afleveringen, subliem gespeeld heeft! ::jaja:: Altijd op de toppen van zijn kunnen, ik kan zelden zeggen Bas had zus of zo moeten doen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #468 Gepost op: 1-05-2019, 16:08:09 »
Nu ja, kans 1 op 4 toch? Ze had ook de €300, €400 en €600....

Edit: oh je bedoelt dat ze zo dom is geweest haar vrijstelling gewoon aan de zijkant te laten?
Yep.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #469 Gepost op: 1-05-2019, 17:56:19 »
.... Bas heeft het keigoed gespeeld, maar deze groep is niet te kraken. En dan nog eens die pech erbij bij het kaarten. Dit was niet zijn aflevering. Maar ik vind dat hij het hier weer, net als in de eerdere afleveringen, subliem gespeeld heeft! ::jaja:: Altijd op de toppen van zijn kunnen, ik kan zelden zeggen Bas had zus of zo moeten doen.

Hij heeft het zeer zeker goed gespeeld tot nu toe. Wat de makers van de Mol in het HUMO-interview al aangaven om de mol menselijker neer zetten (via het onvoorbereid zijn en de gesproken dagboeken) zodat je met de mol kunt meeleven past hier helemaal bij wat ik van Bas gezien heb tot nu toe. Wij kunnen vaak de beelden tig keer stilzetten en herbekijken, maar de mol moet vaak in een splitsecond iets beslissen en dan slaagt een poging, of niet, of half. Ik vind het sowieso heel dapper om zo'n rol aan te nemen.  ::ok::, wie de mol ook zou zijn.... mocht ik nu nog fout blijken te zitten. :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #470 Gepost op: 1-05-2019, 18:06:59 »
Waar de makers zich volgens mij op verkeken hebben is dat ze een groep vol potentiële mollen bij elkaar hebben gezet. Dat zijn mensen die van nature precies en oplettend zijn, anders willen ze geen mol worden. Bij gevolg dat veel opdrachten toch lukken, de mol heeft het moeilijk om te mollen.
Ik heb nog eens het kaartspel bekeken maar ze spelen het slim, Elisabeth heeft haar kaarten op een stapeltje, niet echt duidelijk waar haar vrijstelling zit hoewel Bas wel de onderste kaart pakt dus ik denk dat ze de vrijstelling niet op een andere plek had gezet. Verder spelen ze het heel gefocust, vooral Axel is enorm op zijn hoede wat betreft Bas.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 18:44:34 door Run »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #471 Gepost op: 3-05-2019, 08:58:30 »
Bas heel lang verdacht, echter blijf ik 2x een vrijstelling verdienen en die 4000€ bij de jeep niet helemaal kunnen verklaren?

Eens, zijn gedrag straalt het meest MOL uit. Hij weet mensen mooi te manipuleren, maar zijn acties snap ik niet altijd, zelfs na het lezen van redenaties hier op het forum. Maar goed, dat geldt voor alle kandidaten ;)
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #472 Gepost op: 3-05-2019, 09:36:43 »
Bas had zogenaamde voorkennis bij de stadsmens verdeling en voorkennis die uit wordt gesproken leidt altijd naar een kandidaat

Kaat voor de opdracht vietnamees koken: oh we gaan vast iets doen met eten ——> kandidaat

Ingrid bij het slapen met zoogdier: oh ik hoop geen varken——> kandidaat

Bas met de stadsmens opdracht: oh als we gaan naaien en patronen maken dat kan ik! ——> KANDIDAAT

mark my words  ::jaja::

Klopt altijd.. ook in andere seizoenen

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #473 Gepost op: 3-05-2019, 09:37:44 »
Ik snap wel dat men Bas verdacht vind (ik ook) maar Bas de mol? Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat hij alsnog de hoofdverdachte is geworden op het forum ???

- Hij wint de 2 vrijstellingen.
- Hij onderschept de briefing maar haalt daar als mol geen voordeel uit. Wel maximaal voordeel voor de kandidaten want het mollen mislukt vervolgens. Had een kandidaat de briefing onderschept dan hadden we hetzelfde resultaat gehad.
- Geeft bij de steen de juiste oplossing aan. Nog voordat er een tip komt.
- Maakt geen gebruik van het feit dat Eva en Axel de eerste vis meteen in een bak stoppen. Hij maakt goede afspraken met het andere team.
- Doet een uitstekende suggestie bij het boogschieten om de kans op het geld zo groot mogelijk te houden.
- Rent met vrijstelling en 4k voor de anderen uit, zo snel mogelijk naar de Jeep. Kwam in die positie door eerst 500 te verdienen.
- Hij vertraagd misschien wel wat in de tunnel maar maakt als mol geen gebruik van het feit dat de eerste de beste kandidaat meteen voor een boobytrap/pasvraag koker gaat.

Ik begrijp heel goed dat ik het blijkbaar allemaal heel anders ervaar dan een groot gedeelte hier  ::rofl::






De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #474 Gepost op: 3-05-2019, 09:56:42 »
Bas heel lang verdacht, echter blijf ik 2x een vrijstelling verdienen en die 4000€ bij de jeep niet helemaal kunnen verklaren?

Eens, zijn gedrag straalt het meest MOL uit. Hij weet mensen mooi te manipuleren, maar zijn acties snap ik niet altijd, zelfs na het lezen van redenaties hier op het forum. Maar goed, dat geldt voor alle kandidaten ;)

Dat vind ik dus helemaal niet, met name in afl. 8 waar de mol dus al warmgedraaid is zeg maar, zien we Bas stressen en nerveus zijn bij de opdrachten. En met dat manipuleren valt het ook tegen. Een mol is in de voorlaatste aflevering echt wel wat  meer relaxed. De andere drie waren minder nerveus.  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #475 Gepost op: 3-05-2019, 10:00:46 »
Bas had zogenaamde voorkennis bij de stadsmens verdeling en voorkennis die uit wordt gesproken leidt altijd naar een kandidaat
Bas met de stadsmens opdracht: oh als we gaan naaien en patronen maken dat kan ik! ——> KANDIDAAT
Ik zie dat als niet zo heel veel moeite meer doen het te verbergen, aangezien we nu aan het eind van het seizoen zitten. En het er in deze afl. ook sterk op lijkt dat men al weet hoe het zit. Als dat zo is (maar ook als Bas juist heel onverdacht zou zijn!) kan een beetje spelen wel. Bij Kaat en Ingrid zaten we nog veel vroeger in het seizoen, dat is toch iets anders. Bovendien moest Bas met argumenten komen, want hij wilde m.i. perse niet naar de plattelandsmensen. En Axel zou toch niet graag achter de naaimachine zitten, denk ik zo.

@Theoreticus: op al die punten is al antwoord proberen te geven, volgens mij allemaal terug te vinden op de laatste paar pagina's.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #476 Gepost op: 3-05-2019, 10:41:53 »
..@Theoreticus: op al die punten is al antwoord proberen te geven, volgens mij allemaal terug te vinden op de laatste paar pagina's.

Newbie2, jij hebt inderdaad op alles een antwoord proberen te geven en dat siert je ::ok::

Ik denk dat ik mij alleen nog door Gilles kan laten overtuigen aan het eind van de finale. Ik zit wat Bas betreft gewoon in een omgekeerde tunnel  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 10:49:39 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #477 Gepost op: 3-05-2019, 10:46:44 »
Ja Bas is het niet

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #478 Gepost op: 3-05-2019, 11:49:26 »
Newbie2, jij hebt inderdaad op alles een antwoord proberen te geven en dat siert je ::ok::
Ik denk dat ik mij alleen nog door Gilles kan laten overtuigen aan het eind van de finale. Ik zit wat Bas betreft gewoon in een omgekeerde tunnel  ;)
Ja, daar gaan we niet meer uitkomen, vrees ik ook. Dus we moeten het inderdaad maar aan Gilles geven. Het is een mooie strijd geweest in elk geval, die misschien nog wel even doorgaat, en waar ik jou ook voor bewonder. ::ok:: En die verdeeldheid in de finale is natuurlijk alleen maar de kroon op een prachtig seizoen hč, dus dat hebben de makers toch mooi voor elkaar.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #479 Gepost op: 3-05-2019, 11:53:50 »
.. En die verdeeldheid in de finale is natuurlijk alleen maar de kroon op een prachtig seizoen hč, dus dat hebben de makers toch mooi voor elkaar.

Zo is het maar net! ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.