Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36344 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 12-05-2019, 22:29:47 »
Ja, super! Dat liedje heb ik nog een paar keer geluisterd omdat ik het zo vet vond en perfect passend bij de onvoorbereide Mol. Wat prachtig dat er dan zo'n hint in zit!

En de braillehint hadden we gevonden. Ik noemde 'm hier al. :D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 12-05-2019, 22:47:22 »
Hoe krijgen ze het voor elkaar om zulke hints erin te stoppen die niemand door heeft gehad? Elisabet die de muziek heeft ingezongen.  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 12-05-2019, 22:47:54 »
Dat 13e beeld was erg leuk! Ik vind het super dat de Belgische mol niet zulke overduidelijke hints er in stopt. We hadden ook wel kunnen weten dat Gilles na alle hectiek van een mol kiezen die dag nooit tijdens het eten erna de mol is 'bas' gekozen zou zeggen. Maar goed, achteraf gezien valt er meer bij mij op zijn plek  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 12-05-2019, 22:51:43 »
Hoe krijgen ze het voor elkaar om zulke hints erin te stoppen die niemand door heeft gehad? Elisabet die de muziek heeft ingezongen.  ::oink::

Wie legt de twee muziekfragmenten (origineel en Mol) naast elkaar? Zou ik heel tof vinden om te zien/horen. :D

Edit: Het is alleen de tweede "ready or not..." die vervangen is door die van Elisabet. Je moet goed luisteren maar dan had je het ook echt kunnen horen. Prachtige hint, erg origineel. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 10:48:54 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 12-05-2019, 22:55:57 »
De Alexander Desplat Isle of Dogs Nutmeg hint klopt nog steeds. Is alleen niet als hint genoemd. De mogelijke mollen zaten op positie 3, 6, 9. In nutmeg heb je 2x 9 seconden ritme A en dan 1 x 9 seconden ritme B. Op die manier werd steeds de mogelijke mol aangewezen door ritme B.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 12-05-2019, 23:17:01 »
Te gekke hints, mooi in beeld gebracht, en precies net te weinig om het ons makkelijk te maken, al is braille een gevaarlijke.

Heel erg bedankt iedereen hier, voor het samen graven en speuren naar die paar verborgen hints..! Hulde iedereen.

Diepe buiging voor de maker van De Mol. Diepe buiging voor Elisabet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 12-05-2019, 23:20:00 »
Die braille hint was aan mij voorbij gegaan. Maar dat vind ik wel een goede verborgen aanwijzing. Kan gevonden worden en is te linken aan de mol op zich (blind ed)

13e beeld.. Tof gemonteerd en ik snap op zich 13e schakel maar had het voor mij gehouden op 13e letter van het alfabet is M van mol. Dan vond ik hem sterker qua uitleg.

Elisabet die een stuk inzingt.. Prachtig om te tonen  ::bravo:: maar ik zie de hint er niet echt in. In die blipvert bij de intro.. Elisabeth De Mol logo. Das goed en eenduidig.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 12-05-2019, 23:27:17 »
Prachtige hints. Niet te veel, maar genoeg om me weer even van m'n sokken te blazen. Ready or not... ::zingen::
...óf niet!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 13-05-2019, 00:31:50 »
Om seizoen 4 niet te spoileren hou ik het oppervlakkig maar daar zat toen ook een hint in de intro van aflevering 1 verstopt. We hadden ook toen meteen kunnen stoppen met zoeken ;)

Voor nu:

- Als Gilles het voor het eerst over de mol heeft zien we Elisabet.
- Bij de hele snelle beelden van de molkeuze eindigt dit met een frontaal beeld van Elisabet. Alsof de anderen allemaal naar haar kijken.

Bijna goed.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 13-05-2019, 00:34:46 »
Is er ook maar iemand op het idee van het liedje of het 13e beeld gekomen? Prachtige hints ::bravo::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 13-05-2019, 01:11:04 »
Ik was nog naar het liedje aan het zoeken en ik kreeg de perfecte stem er niet bij :-\\, jammer dat ik hier niet op doorging. IK weet nog toen ik mn laptop uitzat en het een raar mollogo vond, bleek het roze te zijn >:(.  Geweldige verborgen hints! ook heel leuk dat ze hier ruim aandacht aan besteden(de kijkers vinden dit gewoon heel leuk). Bij de Nederlandse moet je hier 30 minuten naar zoeken op een slechte site.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 13-05-2019, 07:08:17 »
Dat logo was niet roze toch? Dat was slechts een suggestie van een kandidaat toen Gilles vroeg wat hen opviel aan het fragment.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 13-05-2019, 08:30:30 »
Is er ook maar iemand op het idee van het liedje of het 13e beeld gekomen? Prachtige hints ::bravo::
Niemand gaat ervan uit dat de mol de zwakste schakel is. Slim gedaan.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 13-05-2019, 10:24:09 »
Dat Elisabet zelf dat fragment heeft ingezongen vind ik echt een mooie hint. Dat muziekfragment is mij die aflevering echt opgevallen, voor mijn gevoel was er iets mee, maar ik ben niet verder gegaan met dat gevoel. Ik kon de muziek ook niet thuisbrengen, maar ik weet dat aan mijn slechte muziekkennis ;).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 13-05-2019, 10:48:21 »
Dat Elisabet zelf dat fragment heeft ingezongen vind ik echt een mooie hint. Dat muziekfragment is mij die aflevering echt opgevallen, voor mijn gevoel was er iets mee, maar ik ben niet verder gegaan met dat gevoel. Ik kon de muziek ook niet thuisbrengen, maar ik weet dat aan mijn slechte muziekkennis ;).
Het is één seconde door mijn hoofd gegaan dat het was ingezongen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 13-05-2019, 11:25:08 »
Dat logo was niet roze toch? Dat was slechts een suggestie van een kandidaat toen Gilles vroeg wat hen opviel aan het fragment.


Joeri suggereert dat en als je heel goed kijkt lijkt het logo inderdaad heel even roze te zijn voordat het rood wordt. Maar wellicht gebeurt dat altijd, door de overgang van de kleuren. Het was in ieder geval geen officiële hint.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 13-05-2019, 11:29:21 »
De braille hint vond ik toch bijna van het niveau “bas gekozen”. Sterker nog, daardoor gaf ik Elisabet in eerste instantie een molminpunt.

De Ready or Not hint vind ik daarentegen zó prachtig! ::bravo::
Het liedje zelf vond ik namelijk niet apart: het past bij de ietwat agressievere montage van de Mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 13-05-2019, 17:27:37 »
Leuk dat de 13e schakel van de Geketende Wandeling ook nog terugkwam in de slotaflevering als onderdeel van een hint naar Elisabet.  :D
Alleen niet zoals ik had gedacht. Ik dacht dat Bas er toen meer van wist.

Zie: Bas gehurkt op de 13e schakel.
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 17:29:13 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 13-05-2019, 18:44:27 »
De braille hint was gevonden, maar velen vonden t maar toeval. Zelf had ik wel meteen door dat t nummer niet origineel was, maar ik dacht dat ze gewoon een cover door een vlaamse artieste hadden gebruikt. Ik had hem best vaak geluisterd omdat t lekker klonk en ik had nog gezegd dat t qua muziek en tekst zo goed passend was, aaarrrrgggg.


Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 13-05-2019, 19:02:11 »
Als je heel goed naar de berichten van de mol luistert, vooral achteraf, dan hoor je aan het taalgebruik ook al wel dat het niet Axel of Bas kon zijn. Die spreken helemaal niet zo. De mannen praten veel intensiever en zouden sommige zinnen niet gebruiken