Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36673 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 5-05-2019, 23:20:15 »
De "verborgen aanwijzingen" en  "hints' vlogen alle kanten op, wel grappig. Onbevredigend topic geweest om nog maar te zwijgen van het 'spoiler' topic. Knap toch, ons zo met lege handen te laten gissen. Knap werk. Hulde.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #241 Gepost op: 5-05-2019, 23:23:00 »
Ben benieuwd naar de echte hints

Toch de reanimatie met de nummers denk

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #242 Gepost op: 5-05-2019, 23:23:25 »
''Recht in de ogen kijken'' is dit seizoen zooo vaak benoemd, in de finale ook weer 3 keer ofzo, dat is echt een hint geweest en ik baal ervan dat ik niet beter mijn best heb gedaan om die te achterhalen.  ::tandpastasmiley::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #243 Gepost op: 5-05-2019, 23:28:31 »
Ben ook erg benieuwd naar de hints. Zou er ook een hint zitten in de moldagboeken? Daar waren steeds letters die eruit gelicht werden. Vandaag zag viel mijn oog ineens op een rode S, terwijl ik daar eerst totaal niet op lette...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #244 Gepost op: 5-05-2019, 23:33:24 »
In en rond de bioscoop hadden ze ook verborgen aanwijzingen verstopt, echt geweldig! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #245 Gepost op: 5-05-2019, 23:33:50 »
Ja al waren die moeilijk  ::rofl::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #246 Gepost op: 5-05-2019, 23:40:24 »
''Recht in de ogen kijken'' is dit seizoen zooo vaak benoemd, in de finale ook weer 3 keer ofzo, dat is echt een hint geweest en ik baal ervan dat ik niet beter mijn best heb gedaan om die te achterhalen.  ::tandpastasmiley::

Ja dat moet haast wel.
Graven, graven, graven...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #247 Gepost op: 5-05-2019, 23:55:52 »
Dan was toch Elisabets naam in braille in de trailer een hint, denk ik. Maar ik dacht steeds dat dat zo voor de  hand lag, dat dat niet waar kon zijn  :)
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 00:01:35 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #248 Gepost op: 6-05-2019, 00:14:26 »
Als je dit topic doorspit zijn er zeker wel veel aanwijzingen naar Elisabet hoor! Hopelijk heb ik er eentje goed >:D

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #249 Gepost op: 6-05-2019, 00:16:34 »
Ja dat moet haast wel.
Het leuke is dat na de aflevering dat Joeri afviel ik de allereerste aflevering heb teruggekeken. Aan het eind dat ze aan tafel zitten zei Gilles ''De kandidaten kijken de mol voor het eerst recht in de ogen aan''. Omdat Gilles in de promo voor de finale ook zoiets zei als  ''De mol kan de kandidaten eindelijk recht aankijken'' viel me dit heel erg op. Ik heb toen de beelden van de eerste aflevering, op het moment dat ze aan tafel zaten zitten analyseren. Elisabeth keek weg van de camera, Bas keek weg van de camera, en Axel keek even 1 seconde wel recht in de camera. Ik verdacht Axel totaal niet en dacht toen van laat ik maar stoppen met deze hint. Maar we gaan zien volgende week wat de echte hints waren, ik voorspeel dat het er niet heel veel zullen zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #250 Gepost op: 6-05-2019, 00:17:44 »
In en rond de bioscoop hadden ze ook verborgen aanwijzingen verstopt, echt geweldig! ::bravo::
Welke aanwijzingen waren dit dan? Ben erg benieuwd nu. (ik was er zelf niet bij overigens dus) :D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #251 Gepost op: 6-05-2019, 00:21:15 »
Welke aanwijzingen waren dit dan? Ben erg benieuwd nu. (ik was er zelf niet bij overigens dus) :D

Er knipperde een lampje en daar kon je dan in morsecode OS mee vormen. Elisabet is geboren in het jaar van de Os.

De nummerplaat waarin ze toekwamen was bij Elisabet de cijfers waarmee je mol kon vormen

Bij de ingang branden er roze lampjes (verwijzing naar het roze die ze altijd draagt)

De muziek die speelde in de inkomhal was gelinkt met Elisabet

Oja er stond ook een rode zetel zoals bij het sollicitatiegesprek, als je onder de zetel keek zoals de kandidaten moesten doen, kreeg je een envelop waar je dan 5 minuten de tijd kreeg om de molboekjes vd 3 finalisten in te kijken
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 00:22:48 door Convans »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #252 Gepost op: 6-05-2019, 00:23:47 »
Er knipperde een lampje en daar kon je dan in morsecode OS mee vormen. Elisabet is geboren in het jaar van de Os.

De nummerplaat waarin ze toekwamen was bij Elisabet de cijfers waarmee je mol kon vormen

Bij de ingang branden er roze lampjes (verwijzing naar het roze die ze altijd draagt)

De muziek die speelde in de inkomhal was gelinkt met Elisabet

Leuk!
Heinz zal wel geschrokken zijn bij binnenkomst en Pac zal wel gebaald hebben dat hij zich heeft laten ompraten in de auto  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #253 Gepost op: 6-05-2019, 00:27:02 »
Er knipperde een lampje en daar kon je dan in morsecode OS mee vormen. Elisabet is geboren in het jaar van de Os.

De nummerplaat waarin ze toekwamen was bij Elisabet de cijfers waarmee je mol kon vormen

Bij de ingang branden er roze lampjes (verwijzing naar het roze die ze altijd draagt)

De muziek die speelde in de inkomhal was gelinkt met Elisabet

Oja er stond ook een rode zetel zoals bij het sollicitatiegesprek, als je onder de zetel keek zoals de kandidaten moesten doen, kreeg je een envelop waar je dan 5 minuten de tijd kreeg om de molboekjes vd 3 finalisten in te kijken
Wow dat is wel gaaf en interactief gedaan voor de echte speurneuzen :P   ::ok:: Dat zie ik bij VondelCS ontknopingen niet zo snel gebeuren haha.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #254 Gepost op: 6-05-2019, 00:29:56 »
Er knipperde een lampje en daar kon je dan in morsecode OS mee vormen. Elisabet is geboren in het jaar van de Os.

De nummerplaat waarin ze toekwamen was bij Elisabet de cijfers waarmee je mol kon vormen

Bij de ingang branden er roze lampjes (verwijzing naar het roze die ze altijd draagt)

De muziek die speelde in de inkomhal was gelinkt met Elisabet

Oja er stond ook een rode zetel zoals bij het sollicitatiegesprek, als je onder de zetel keek zoals de kandidaten moesten doen, kreeg je een envelop waar je dan 5 minuten de tijd kreeg om de molboekjes vd 3 finalisten in te kijken

Nummerbord Elisabet: 13-15-12 (Mol)

Nummerbord Axel: 23-9-14 (Win)

Nummerbord Bas: 45-18-45 (Derde)
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 10:42:59 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #255 Gepost op: 6-05-2019, 00:31:26 »
Muziek was:

Liedje van Pink
Liedje met titel, Michael, i’m your lover ofzo
En nog 2 die ik even niet meer weet

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #256 Gepost op: 6-05-2019, 00:34:19 »
Er knipperde een lampje en daar kon je dan in morsecode OS mee vormen. Elisabet is geboren in het jaar van de Os.

De nummerplaat waarin ze toekwamen was bij Elisabet de cijfers waarmee je mol kon vormen

Bij de ingang branden er roze lampjes (verwijzing naar het roze die ze altijd draagt)

De muziek die speelde in de inkomhal was gelinkt met Elisabet

Oja er stond ook een rode zetel zoals bij het sollicitatiegesprek, als je onder de zetel keek zoals de kandidaten moesten doen, kreeg je een envelop waar je dan 5 minuten de tijd kreeg om de molboekjes vd 3 finalisten in te kijken
Waah wat tof!!!
En waar ik nu trouwens aan terugdenk, dat bij het pak van Elisbeth dus een plakstripje zat, en als Axel of Bas het ervan afgehaald had er stond: De Mol 2019. Dat vind ik zo'n leuke actie, omdat je er als kijkers eigenlijk niets aan hebt, terwijl het voor de kandidaten een grote kans is om de mol 100% te ontmaskeren. Zo'n risico is wel echt groot, ook spannend voor de mol. En Bas vermoedde het ook nog.  ::rofl::

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #257 Gepost op: 7-05-2019, 19:39:40 »
Wat dacht je van het eerste shot met dat de Mol nog bekend moet worden gemaakt. Heel veel shots achter elkaar, maar de eerste die je ziet en die gaat zitten is Elisabet (roze broekje) en kort daarna zie je haar gezicht en direct het De Mol logo.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #258 Gepost op: 7-05-2019, 21:01:41 »
Achteraf bezien kon je al heel veel te weten komen door dat introductie filmpje waarin de namen bekend werden gemaakt.
Het begon met Liesbeth, Ingrid en Martijn als vroege afvallers. Direct na hun naam kwamen er beelden van hun laatste aflevering.
Toen begon het braille bij Elisabet op te vallen (mol is blind).
Achteraf de depri sfeer in de snackbar waar je de Bas fuif kon vinden (verliezer).
Axel in de schoolklas en op het linker bord stond een tekst met de mol. Hij had de mol al in het vizier voordat de serie 7 begon.
En Joeri, die frank en vrij door de lucht vliegt (bungie jump) en ver boven de rest uit stijgt in populariteit.
Anderhalf minuut en je had al heel veel kunnen weten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #259 Gepost op: 12-05-2019, 21:13:25 »
De '13e beeld in eliminatie'-hint is best wel goed.

Dat ze zelf een deel van die aftitelinggeneriek in zingt is ook top. ;D