Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling  (gelezen 9876 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #80 Gepost op: 24-03-2019, 14:59:54 »
Misschien wat aan de late kant, maar ik heb toch ook een analyse gemaakt voor deze tweede, geweldige opdracht ::bravo:: Het bericht is wel een beetje lang, dus ik moet het in twee delen plaatsen :-X

Om te beginnen is het goed om te kijken naar de verdeling van de sterke en de zwakke groep. Wat is de beste sleutelpositie? Ik vind de sterke groep iets verdachter. In de sterke groep heb je namelijk invloed op het geld, dat heb je in de zwakke groep niet. Ik denk dat de mol dat belangrijk vindt, omdat hij daarmee extra kan mollen. Of het geld uiteindelijk verdiend wordt, daar hebben de twee groepen samen invloed op.

Toch zegt dat niet alles. Iemand zoals Ingrid zou er als mol echt niet voor kunnen zorgen dat zij in de sterke groep zou komen. Het is voor haar dus ook niet onverdacht dat ze in de zwakke groep zit. Ik vind dat je over Bruno, Ingrid, Joeri en Liesbeth dus niets kan zeggen of het verdacht is. Daarentegen kwamen Kaat, Bas en Martijn in de sterke groep terecht, wat dus verdacht is. Axel, Eva en Elisabet kwamen in de zwakke groep, terwijl ze als ze meer hadden geprobeerd wel in de sterke groep hadden kúnnen komen. Dat vind ik dus onverdacht.

Sterke groep: Bas, Joeri, Kaat, Liesbeth, Martijn ::joehoe::

Ik zal eerst beginnen met de sterke groep. Als ze beginnen met lopen praat de groep over het tempo. Kaat stelt voor om een uur over het lopen te doen, de rest vindt dat te lang. Martijn is ondertussen aan de ketting aan het trekken. Ook bij het eerste bordje besluit Martijn om gelijk door te lopen, terwijl zij als groep juist langzaam moeten zijn.
Op de helling met bruine zeep lijkt iedereen goed samen te werken. Vrij snel wordt de €200 opgeraapt.
Als de sterke groep aankomt bij de hamer en de beitel, besluiten ze om door te lopen. Iedereen lijkt het erover eens te zijn dat ze door moeten lopen, en uiteindelijk hakt Bas de knoop door. Gek eigenlijk, want ze moesten juist niet zo hard gaan.
Dan komt de groep aan bij het bamboedansen. Bas wil het juist vaak proberen, terwijl Martijn tussen de pogingen door het nieuwe bedrag op de geldklok meldt, waardoor er een discussie ontstaat over hoe vaak ze het nog willen proberen. Toch doen ze het nog een paar keer, met €600 als resultaat, wat de anderen bij lange na niet halen.
In een shot voordat ze de trappen op gaan lopen, hoor je Kaat twijfelen of ze niet te hard lopen. Martijn gaat daar gelijk op in: “die anderen gaan massa’s hun best doen”. Hij blijft maar volhouden dat ze snel moeten zijn. Ook als ze boven staan, wilt Martijn met €1500 over de finish. Achteraf gezien had dit gewoon gekund, maar toch vind ik dit een poging om de opdracht te laten mislukken, de mol heeft liever €1500 en een grotere kans op 0, lijkt mij. Die €250 maakt dan niets meer uit. Kaat wilt liever het zekere voor het onzekere nemen. Joeri ook. De mening van Bas komt hier niet duidelijk in beeld.
In deze groep leek de focus voor een groot deel te liggen op hard gaan, maar ze moesten juist langzaam. Toch kwam hun geldklok uit op €1250. Ik weet niet goed waar zij dan juist tijd verloren hebben, want het leek bij de tussenproeven ook redelijk vlot te gaan.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #81 Gepost op: 24-03-2019, 15:00:30 »
Zwakke groep: Axel, Bruno, Elisabet, Eva, Ingrid ::joehoe::

De zwakke groep begon als tweede met lopen. Bruno had de smartwatch. Eerst komen de kandidaten het bordje over de zwakste schakel tegen. Axel wilt gelijk doorlopen, terwijl Elisabet even wilt nadenken en overleggen. Gelijk wordt ze meegesleurd door de rest, want ze moeten doorlopen. Bij de helling met bruine zeep lukt het ook niet gelijk goed. Eva lijkt hier totaal niet mee te werken. Ze is vooral aan het lachen en ze laat zich snel weer terugglijden. Elisabet wilt het nog een keer proberen, wat tijd kost. Maar aan de andere kant is er nu wel €200 verdiend.
De zwakke groep vindt de oplossing van het raadsel met de hamer en de beitel, hoewel ze veel tijd kwijt zijn. In tegenstelling tot de eerdere tussenopdrachten wilt Elisabet hier wel snel door. Tijdens het nadenken maakt ze opmerkingen zoals ‘de tijd blijft tikken’. Eva komt op het idee dat er een schakel los zit, en Bruno vindt daardoor de oplossing. Opvallend: Ingrid roept “nee, nee!” wanneer Bruno de plastic schakel vindt. Een gekke reactie, een verbaasde kandidaat zou eerder iets zoals “echt waar?!” zeggen.
Tijdens de tocht hoor je Bruno en Axel een keer zeggen dat Ingrid het tempo moet bepalen, omdat zij het langzaamst is. Ingrid gaat goed om met deze verantwoordelijkheid, want voor een mol is dat het perfecte moment om eens even heel moe te zijn of langzaam te lopen. Als ze de trappen oplopen, krijgt Ingrid weer de keuze. Zij zegt dat ze “nu echt naar boven wilt”. Misschien is het wel door haar doorzettingsvermogen dat de zwakke groep zo snel boven is gekomen, want zij hadden €2000 op de teller. Elisabet vertraagt wel op de trappen door te zeggen dat ze duizelig is. Dat kwam op dit forum ook al een aantal keer voorbij. Verder zegt Axel op de trappen dat hij wilt doorlopen, neemt Bruno Ingrid en Elisabet op sleeptouw en probeert Eva opvallend weinig invloed uit te oefenen op de groep, ze gaat met een normaal tempo mee.
Uiteindelijk heeft deze groep het dus heel goed gedaan. Ze hadden constant de focus om goed door te lopen en weinig tijd te verliezen bij de tussenproeven.

Conclusie:
In de zwakke groep heeft Bruno de anderen heel goed gemotiveerd, heb je Axel alleen maar ‘doorlopen’ horen zeggen en heeft Ingrid heel goed gelopen voor haar doen. Eva blijft bij deze opdracht in de middenmoot en Elisabet is richting het einde aan het vertragen. Bij de tussenproeven wilt ze steeds ook blijven staan, maar bij de zwakke schakel is het volgens Elisabet belangrijk om door te lopen.
In de sterke groep lijkt Martijn continu bezig te zijn met zo snel mogelijk over de finish komen, hij is in deze groep voor mij het meest verdacht. Joeri en Bas zijn tijdens de opdracht niet heel uitgesproken en zie ik ook niet zo heel veel mollen. Kaat is vooral op de trappen onverdacht bezig. ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #82 Gepost op: 24-03-2019, 17:08:08 »
Eva heb ik nooit ergens anders dan als allerlaatste gezien, erachteraan hobbelend. Je kunt wel afgeven op de voorste aan de keten, dat die nog harder moeten, maar het gaat om de zwakste schakel, en dat was steeds Eva. Werkelijk in geen enkel shot zag ik haar anders dan achteraan. Daar kwam nog bij dat ze op de zeepbaan een zwier aan het touw gaf... terugtrok.... wat Axel als enige ook gezien heeft. Dus ik vond dit allemaal wel meer dan verdacht, maar ik onthoud me nog even van wie de mol nu is, lastig dit jaar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #83 Gepost op: 26-03-2019, 22:53:30 »
Na vier treden van de trap: Ingrid zegt: " Het zijn echt wel rottige trappen hè". Elisabet gaat daarin mee " ik zit 90 graden". Ook bij het Vuvinam stemmen eerst Ingrids suggesties en dan het happen van Elisabeth. Ik denk dat Ingrid Elisabet al ingepakt heeft. Exit afl. 3 is misschien wel Elisabet!

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #84 Gepost op: 27-03-2019, 09:48:39 »
Uiteindelijk vind ik Joeri's manier van aanpakken met bol/hamer/beitel de  meest onlogische actie.
Alle strips en films tonen ons toch dat het eerste wat een ontsnapte gevangene doet is proberen de schakels te verbreken, en niet op de bol kloppen?
Anderzijds was zijn aanpak om de bol op zijn rugzak te laten rusten, wel slim. Bas leek dit dan weer niet toe te passen. 

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #85 Gepost op: 27-03-2019, 13:27:29 »
Na vier treden van de trap: Ingrid zegt: " Het zijn echt wel rottige trappen hè". Elisabet gaat daarin mee " ik zit 90 graden". Ook bij het Vuvinam stemmen eerst Ingrids suggesties en dan het happen van Elisabeth. Ik denk dat Ingrid Elisabet al ingepakt heeft. Exit afl. 3 is misschien wel Elisabet!
Of Ingrid is gewoon een vrouw die heel veel zaagt (wat ik dit seizoen al meer gedacht heb) en Elisabet is de mol (of een nep-mol) die daarin meegaat om ze gemakkelijk te kunnen saboteren. ;)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Reactie #86 Gepost op: 27-03-2019, 23:43:10 »
Of Ingrid is gewoon een vrouw die heel veel zaagt (wat ik dit seizoen al meer gedacht heb)
Nee ze verdeelt rolluiken, geen zagen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human