Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling  (gelezen 9882 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Opdracht 2: Geketende wandeling
« Gepost op: 17-03-2019, 13:25:28 »
Hier kunnen jullie alles kwijt over de 2e opdracht van de 2e aflevering.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 14:25:23 door Loezel »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2019, 20:45:11 »
Fantastische opdracht dit. ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2019, 21:00:02 »
Wat een opdracht  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2019, 21:11:55 »
Oef! Gelukt. ;)

Wel dom om te wachten tot je het signaal krijgt van €1250 en niet gewoon te tellen tot vlak voor het berichtje en zo alsnog met €1500 te komen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2019, 21:14:14 »
Oef! Gelukt. ;)

Wel dom om te wachten tot je het signaal krijgt van €1250 en niet gewoon te tellen tot vlak voor het berichtje en zo alsnog met €1500 te komen.

Gaat niet om de tijd he, ging om het bedrag  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2019, 21:33:15 »
Dit is de eerste opdracht die ik 5 keer ga terug kijken. Wie oppert wat...

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2019, 21:36:19 »
Dit is de eerste opdracht die ik 5 keer ga terug kijken. Wie oppert wat...
Martijn wou voor de 1500€ gaan. Onmols dat. Want de zwakke haalden het met 2000€.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2019, 21:41:04 »
Kunnen we het nu terug over de opdracht hebben hier?

Ik vond het raar dat de sterke groep niet zocht naar een letterlijke zwakke schakel. Ik had meteen dat idee eigenlijk. ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2019, 21:43:08 »
Kunnen we het nu terug over de opdracht hebben hier?

Ik vond het raar dat de sterke groep niet zocht naar een letterlijke zwakke schakel. Ik had meteen dat idee eigenlijk. ;)
Ik dacht ook dat er iets achter moest zitten. En de zwakke groep was duidelijk sterker dan de sterke dachten. Of toch sommigen. Moet ook nog eens nagaan wie zei dat ze extra hun besten zouden doen en wie wou afremmen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2019, 23:00:28 »
Kunnen we het nu terug over de opdracht hebben hier?


Ik waardeer je doorgaans inhoudrijke bijdragen hogelijk, Hulpmol, maar de laatste keer dat ik keek was jij niet de moderator. In het WIDM-forum waren er al genoeg mensen die elkaar de les lazen, wat het leesplezier evenmin ten goede kwam.

On topic: Axel gaf er al gauw de brui aan bij het bamboedansen. Toch zegt mijn gevoel dat de mol in de sterke groep zat, en geprobeerd heeft zo snel mogelijk aan te komen dan wel aan de eindmeet te treuzelen om het bedrag omlaag te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 23:43:00 door Michmol »
Woosie down?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2019, 23:02:24 »
de moderator heeft inmiddels al het één en ander weggehaald.

---
Kaat wilde heel erg treuzelen op het eind. Martijn wilde graag over de eindstreep. De rest leek zich niet echt te bemoeien met de discussie.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2019, 23:04:37 »
Ik vind het wel wat voor de Mol om zich als zwak te profileren. Kwestie van wat onschuldiger overkomen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2019, 23:07:37 »
Ik vind het wel wat voor de Mol om zich als zwak te profileren. Kwestie van wat onschuldiger overkomen.

Dat zou goed kunnen. Zagen we de hele discussie die aan de definitieve verdeling vooraf ging? In de sterke groep werd geopperd dat er sommige mensen contre coeur in de andere groep zaten.
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2019, 23:11:10 »
Ik waardeer je doorgaans inhoudrijke bijdragen hogelijk, Hulpmol, maar de laatste keer dat ik keek was jij niet de moderator. In het WIDM-forum waren er al genoeg mensen die elkaar de les lazen, wat het leesplezier evenmin ten goede kwam.

Ik deel je mening over het WIDM-board, maar na 5 berichten over "Ik kan de aflevering nog niet zien" moest ik dat toch even zeggen. Net om wat inhoudelijk proberen bij te dragen. ;)

Ik vind het wel wat voor de Mol om zich als zwak te profileren. Kwestie van wat onschuldiger overkomen.

Ja, maar wat zijn je opties dan in de opdracht zelf? Je kan dan enkel een blok aan het been zijn en dat is toch een doorzichtigere tactiek dan wanneer je in de sterke groep kan zeggen "Kom, we lopen door want die zwakke groep gaat dat ook doen".

Mijn persoonlijke keuze als Mol was geweest om in de sterke groep te zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2019, 23:22:32 »
Ja, maar wat zijn je opties dan in de opdracht zelf? Je kan dan enkel een blok aan het been zijn en dat is toch een doorzichtigere tactiek dan wanneer je in de sterke groep kan zeggen "Kom, we lopen door want die zwakke groep gaat dat ook doen".

Je kan inderdaad zelf vertragen maar je kan ook anderen laten vertragen (door ze begripvol te laten uitrusten of iets dergelijks), je kan deelopdrachten laten mislukken. Weet iemand nog iets? Best wat opties ook.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2019, 23:24:39 »
Je kan inderdaad zelf vertragen maar je kan ook anderen laten vertragen (door ze begripvol te laten uitrusten of iets dergelijks), je kan deelopdrachten laten mislukken. Weet iemand nog iets? Best wat opties ook.

In dat geval komen we terecht bij Elisabet denk ik. Maar dan denk ik dus wat ik al zei: "Nee, dat ligt er nu wel te dik bovenop". ;D

Dus ja, ik voel me onbewust wel aangetrokken tot die sterke groep om daar mijn Mol te gaan zoeken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2019, 23:27:53 »
Jij hebt gewoon een crush  :P  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2019, 23:31:32 »
Jij hebt gewoon een crush  :P  ::rofl::

Helaas had ze geen dienst op de spoed dit weekend. Voor niets mezelf bezeerd. ::ohno::

On topic: Ik denk dat ik in die trage groep ook zou drukken om die nevenopdrachten te doen tot ze lukken. Bij dat cheraw dancing (opgezocht hoor) zou ik gewoon willen dat het lukt om zo tijd te verspelen.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 23:33:43 door Hulpmol »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2019, 23:33:52 »
 ::oink::
Heb je je echt bezeerd of was dat een grap?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2
« Reactie #19 Gepost op: 17-03-2019, 23:42:14 »
Je kan inderdaad zelf vertragen maar je kan ook anderen laten vertragen (door ze begripvol te laten uitrusten of iets dergelijks), je kan deelopdrachten laten mislukken. Weet iemand nog iets? Best wat opties ook.

In de zwakke groep kon de mol m.i. op drie manieren vertragen: 1) een beroep doen op de eigen slechte conditie; 2) aanhaken bij een zwakke medekandidaat; 3) veel tijd besteden aan de deelopdrachten (die vervolgens nog gesaboteerd konden worden).

In de sterke groep kon gemold worden door 1) onnavolgbaar snel te lopen; 2) de deelopdrachten a) niet b) heel snel of c) inimiteerbaar goed uit te voeren;  3) voor de eindstreep onnodig te wachten om het geldbedrag te doen zakken.

Maar om dat laatste te bewerkstelligen kon de mol ook het omgekeerde van 1, 2a en 2b doen.

Kortom; alles is verdacht  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 23:43:50 door Michmol »
Woosie down?