Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom  (gelezen 10393 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2019, 00:09:40 »
'ne topwijf'

Enkel mannelijke woorden hebben als lidwoord "ne" en "nen". ;D Het is zo dat ik in het secundair onderwijs altijd het geslacht van woorden wist. ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2019, 00:14:48 »
Enkel mannelijke woorden hebben als lidwoord "ne" en "nen". ;D Het is zo dat ik in het secundair onderwijs altijd het geslacht van woorden wist. ::rofl::

 ::hypocriet:: Raar taaltje dat Vlaams
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2019, 00:35:00 »
Als Eva hier de Mol is dan speelt ze wel hoog spel. Ze heeft mazzel met zo'n coulante groep die het blijkbaar totaal niet erg vindt dat ze hier eigenhandig het voor de groep verziekt. Als ik mee had gedaan was ik echt wel even kwaad op haar geweest, zeker als ik er misschien straks uit zou liggen.

Enkel mannelijke woorden hebben als lidwoord "ne" en "nen". ;D Het is zo dat ik in het secundair onderwijs altijd het geslacht van woorden wist. ::rofl::
Meen je nu dat jullie het geslacht van alle woorden weten ::oink:: (Of bedoel je alleen dat als het menselijk is?)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 00:36:58 door Pac »
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2019, 00:40:05 »
Overigens is het voor de Mol toch juist voordelig als de Mol er wél voor gaat om Eva terug te halen? Natuurlijk loop je het risico dat er dan 3000 euro verdiend kan worden, maar je maakt ook kans op -2000 euro. Ik zou als Mol dat spel wel willen spelen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2019, 00:42:04 »
PAC, sorry,!! Ik denk dat elke kandidaat in die positie hetzelfde had gedaan. Eigen kans voor groepspot. Beter iemand Anders eruit dan zelf eruit. Wat voor hoog spel zou Eva als mol dan hier spelen?  De actie die zij doet is die overdreven mols?  In mijn boek zeker niet.  Zou ik er Boos over zijn als ik door deze actie eruit zou moeten? Misschien, maar ik kan het wel begrijpen.

Een mol speelt pas hoog spel als t risico op betrapt worden ( te ) hoog is en dat vind ik hier zeker niet. Het belang voor een kandidaat die verder wil is hier hetzelfde als voor een mol. De mol wil dat geld weg, de kandidaat wil die pasvragen, hoe dan ookmdat geld halen ze nooit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2019, 00:53:33 »
Als Eva hier de Mol is dan speelt ze wel hoog spel. Ze heeft mazzel met zo'n coulante groep die het blijkbaar totaal niet erg vindt dat ze hier eigenhandig het voor de groep verziekt. Als ik mee had gedaan was ik echt wel even kwaad op haar geweest, zeker als ik er misschien straks uit zou liggen.

De groep wilde anders Eva ook niet terughelpen. Natuurlijk ga je dan voor jezelf en is compleet gerechtvaardigd. De kandidaten waren eerder poeslief en verzoenend jegens Eva, zich realiserend dat zij alles gehoord en gezien had. Boos zijn is dan echt niet op z’n plek.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2019, 00:55:29 »
PAC, sorry,!! Ik denk dat elke kandidaat in die positie hetzelfde had gedaan. Eigen kans voor groepspot. Beter iemand Anders eruit dan zelf eruit. Wat voor hoog spel zou Eva als mol dan hier spelen?  De actie die zij doet is die overdreven mols?  In mijn boek zeker niet.  Zou ik er Boos over zijn als ik door deze actie eruit zou moeten? Misschien, maar ik kan het wel begrijpen.

Een mol speelt pas hoog spel als t risico op betrapt worden ( te ) hoog is en dat vind ik hier zeker niet. Het belang voor een kandidaat die verder wil is hier hetzelfde als voor een mol. De mol wil dat geld weg, de kandidaat wil die pasvragen, hoe dan ookmdat geld halen ze nooit.
Hahaha, je hoeft je niet de excuseren hoor. Ik ben blijkbaar een andere kandidaat dan jij. Ik bedoel dat Eva zich wel flink in de kijker speelt en dat ze zeker wel op woede vanuit de groep had kunnen rekenen. Toegegeven, ze had het argument dat veel van de rest al zei hetzelfde te doen, maar als Mol zo'n risico lopen dadelijk buiten de groep te vallen? Ik betwijfel het :-\\

Moet overigens zeggen dat ik de opdracht minder goed in elkaar vond zitten dan ik had gehoopt. Eva had nu alle touwtjes in handen en het was dus in feite haar beslissing of geld verdiend geworden en of dat er iemand naar huis zou gaan. Mooier was geweest als de kandidaten aan tafel Eva konden gebruiken als hulplijn, zoals destijds Ruth destijds de kandidaten als hulplijn had om opties te elimineren. Dan had Eva kunnen beslissen of ze zou helpen of niet, maar niet de beslissing helemaal in haar eentje maken.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2019, 00:59:29 »
Klopt. Ik vond de opdracht niet goed uitgedacht. Eva had zelfs in eigen hand om te onthullen dat zij niet de afvaller was maar iemand aan tafel.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2019, 01:03:55 »
Klopt. Ik vond de opdracht niet goed uitgedacht. Eva had zelfs in eigen hand om te onthullen dat zij niet de afvaller was maar iemand aan tafel.

Maar als ze dat niet geopenbaard had waren de kandidaten überhaupt niet aan de opdracht begonnen. Er was een grote meerderheid tegen de mogelijkheid haar terug te halen (waar geen sprake van was, maar dat wisten zij toen nog niet).
Woosie down?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2019, 01:11:47 »
Maar als ze dat niet geopenbaard had waren de kandidaten überhaupt niet aan de opdracht begonnen. Er was een grote meerderheid tegen de mogelijkheid haar terug te halen (waar geen sprake van was, maar dat wisten zij toen nog niet).

Precies. Daarom vind ik het niet goed uitgedacht. Eva had alle invloed en de groep niks.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2019, 08:20:27 »
Dat was me het bommetje wel weer zeg.. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2019, 09:51:55 »
En prachtig camerawerk wanneer de bom ontploft. 8)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2019, 10:21:42 »
Eva die niet snapt dat ze geen info krijgt wat er gebeurd is, terwijl ze de groep keihard voorgelogen heeft en 2000 euro oid door de neus geboord heeft. Zal ze echt zo dom zijn dat ze dat niet snapt?
Ik vind het een rare keuze dat ze niet voor de groep en het geld gekozen heeft, en ze was overdreven bang voor die snoezige konijntjes. Toch denk ik niet dat ze de mol is, ligt er veel te dik op.
Sowieso die pasvragen, als je op de verkeerde mol zit, helpt het je niet veel als je twee van de twintig meer goed hebt. Dit is nog de fase waar je door slim te spreiden, erdoor komt. Er is er altijd wel een die een te grote gok neemt (Martijn).
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 18:45:45 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2019, 10:24:11 »
Eva die niet snapt dat ze geen info krijgt wat er gebeurt is, terwijl ze de groep keihard voorgelogen heeft en 2000 euro oid door de neus geboord heeft. Zal ze echt zo dom zijn dat ze dat niet snapt?
Ik vind het een rare keuze dat ze niet voor de groep en het geld gekozen heeft.

Ik snap het wel hoor. Je ziet daar zo'n Ingrid en Elisabet zitten die keihard zeggen dat ze je niet terug willen en dat dit een spel is. En jij zou dan voor de groep moeten gaan en mogelijke pasvragen laten liggen?

Eva doet wat zowel een Mol als een fanatieke kandidaat zouden doen. Enkel iemand als Joeri of Bruno zie ik nog gaan voor geld.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2019, 11:24:27 »
2 vaststellingen:
- Eva erg mooi in dat rode jurkje  ::love::
- Doordat Eva de verkeerde konijncodes doorgaf kunnen we niet met zekerheid weten of de meerderheid effectief op een 'V' mol inzet. Alleszins was Ingrid een zeldzame 'M' en viel af. Elisabeth leek te twijfelen en zegt na een pauze 'M', 'V' lag toen al op kop, een leugentje van haar als camouflage?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2019, 11:29:59 »
Meen je nu dat jullie het geslacht van alle woorden weten ::oink:: (Of bedoel je alleen dat als het menselijk is?)
Nee het klinkt gewoon enkel bij mannelijke woorden.

OT: Ik vind ook Bas en Kaat hier verdacht. Als mol weet je dat Eva (waarschijnlijk) gaat liegen dus dat je de code sowieso gaat fout hebben. Dus wil je proberen om geld uit de pot te krijgen. Zij zijn de enige twee die meteen willen proberen om de bom te ontmantelen...
#teamamaimiljaarde

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2019, 11:31:51 »
Elisabeth leek te twijfelen en zegt na een pauze 'M', 'V' lag toen al op kop, een leugentje van haar als camouflage?

Viel mij ook op, volgens mij zei zij ook iets over het niet per sé willen vertellen van haar antwoord..

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2019, 11:49:41 »
2 vaststellingen:
- Eva erg mooi in dat rode jurkje  ::love::
- Doordat Eva de verkeerde konijncodes doorgaf kunnen we niet met zekerheid weten of de meerderheid effectief op een 'V' mol inzet. Alleszins was Ingrid een zeldzame 'M' en viel af. Elisabeth leek te twijfelen en zegt na een pauze 'M', 'V' lag toen al op kop, een leugentje van haar als camouflage?

Martijn zegt ‘ V’ en valt ook af.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2019, 12:17:41 »
Martijn zegt ‘ V’ en valt ook af.
Je weet niet wat hij in de volgende vragenlijst heeft ingevuld natuurlijk.
Hij sprak zelf van "een grote gok"

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2019, 20:33:01 »
Eva had natuurlijk de opdracht in handen ik vond haar vooral verdacht door tenslotte te zeggen dat niet zij de afvaller was waardoor de andere kandidaten het spel wel moesten spelen waardoor er €2000 uit de pot gaat. Aan tafel is de mol wellicht voor de terugkeer van Eva (Kaat, Bas) om het spel te kunnen spelen waardoor er €2000 uit de pot gaat (vooral Kaat is hier bepalend). Er bestond ook het gevaar dat Eva toch het juiste konijn aangeeft en dat er hierdoor €3000 gewonnen kon worden. Als Kaat de mol is heeft zij Eva goed ingeschat.